دسترسی به وردپرس: ایجاد و آزمایش قابلیت دسترسی on وردپرس

هنگام طراحی یک وب سایت، مهم است که به مخاطبان خود فکر کنید. اگر سایت را برای کاربران مختلف بهینه نکنید، افرادی را که می توانند محتوای شما را مشاهده کنند محدود خواهید کرد. بدون فکر فعال در مورد دسترسی وردپرس، می تواند باعث شود کاربران به سرعت سایت شما را ترک کنند و دیگر برنگردند.

تمرکز کردن روی دسترسی در وردپرس افراد بیشتری را قادر می سازد تا با سایت حرکت کنند و با آن تعامل داشته باشند. با طراحی در دسترس و ویژگی های فراگیر، تجربه کاربری کلی (UX) را می توان برای افراد دارای معلولیت بهبود بخشید.

در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به گزینه‌های دسترسی وردپرس و روش پیاده‌سازی آن‌ها خواهیم داشت روی وبسایت شما. سپس، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه ویژگی های جدید دسترسی به وب سایت را قبل از انتشار محتوای خود آزمایش کنید. بیا شروع کنیم!

دسترسی به وب است process ایجاد یک وب سایت برای کاربران مختلف، از جمله افراد دارای معلولیت. حتی اگر فردی دارای اختلال بینایی یا حرکتی باشد، دسترسی به وب می تواند به او امکان دسترسی برابر به محتوای آنلاین را بدهد.

مقدمه ای بر قابلیت دسترسی وردپرس

به عنوان مثال، یک طرح رنگی ساده و متضاد، کاربران کوررنگ را قادر می سازد تا مطالب را به راحتی بخوانند. علاوه بر این، از آنجایی که سایر بازدیدکنندگان ممکن است نتوانند از ماوس استفاده کنند، می توانید وب سایت خود را فقط با استفاده از صفحه کلید قابل پیمایش کنید.

Barclays.com، نمونه ای از طراحی وب سایت کاملاً فکر شده با ویژگی های دسترسی در ذهن استBarclays.com، نمونه ای از طراحی وب سایت کاملاً فکر شده با ویژگی های دسترسی در ذهن است

بعد از قانون آمریکایی های دارای معلولیت (ADA) تصویب شد، دسترسی به وب توسط قانون الزامی شد. اگر شما یک توسعه دهنده وب یا مالک وب سایت هستید، باید آن را حفظ کنید دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) هنگام طراحی صفحات خود در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، محتوا باید به صورت زیر باشد:

  • قابل درک. کاربران آنلاین باید بتوانند اطلاعات را تشخیص دهند روی یک وب page، حتی زمانی که از فناوری کمکی مانند صفحه خوان استفاده می کنند.
  • قابل اجرا. یک وب سایت باید آسان باشد، چه بازدیدکنندگان از ماوس، صفحه کلید یا دستورات صوتی استفاده کنند.
  • قابل درک است. محتوای شما باید خوانا و قابل درک باشد.
  • قدرتمند. کاربران باید بتوانند با طیف گسترده ای از فناوری ها، از جمله دستگاه های تلفن همراه، مرورگرها و صفحه خوان ها، به محتوای شما دسترسی داشته باشند.

وقتی صحبت از وردپرس می‌شود، گزینه‌های دسترسی می‌توانند مورد توجه یا از دست دادن قرار بگیرند. اگر چه تیم دسترسی وردپرس همیشه نرم افزارهای اصلی، تم ها و افزونه ها را ارزیابی می کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که این ویژگی ها مطابقت داشته باشند.

اساسا، توسعه دهندگان و سازندگان محتوا مسئول انتخاب جعبه ابزار دسترسی خود هستند. این می تواند زمان و تلاش بیشتری را ببرد، اما مزایای زیادی دارد:

  • طیف وسیعی از کاربران را فعال کنید تا محتوای شما را مشاهده کنند
  • بهبود تجربه کاربری کلی برای افراد دارای معلولیت
  • به ایجاد اعتماد بین مخاطبان کمک می کند

به طور خلاصه، شما می خواهید که همه بتوانند به وب سایت وردپرس شما دسترسی داشته باشند. بسیاری از وب‌سایت‌ها کاربرانی را که دارای اختلالات بینایی یا سایر ناتوانی‌ها هستند حذف می‌کنند، اما شما باید فعالانه آنها را در طول توسعه و طراحی در نظر بگیرید. process.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
دسترسی به وردپرس: ایجاد و آزمایش قابلیت دسترسی روی وردپرس 56

ویژگی های کلیدی دسترسی به وب چیست؟

شما باید کار کنید روی چندین ویژگی برای دسترسی به سایت وردپرس شما. این شامل:

  • جهت یابی. بازدیدکنندگان باید تنها با استفاده از صفحه کلید یا فناوری های کمکی خود به هر قسمت از وب سایت دسترسی داشته باشند.
  • متن جایگزین. از متن توصیفی برای کاربران کم بینا استفاده کنید تا بتوانند با استفاده از صفحه خوان به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
  • طرح رنگی. پالت رنگ باید دارای سایه های متضاد باشد که باعث می شود محتوا خواناتر شود.
  • فونت. تمام متن روی اندازه وب سایت باید حداقل 16 پیکسل باشد و از سبک فونت خوانا استفاده کند.

حتی اگر نمی‌توانید همه شرایط پزشکی را در نظر بگیرید، این ویژگی‌های دسترسی به وب‌سایت می‌تواند تضمین کند که افراد بیشتری می‌توانند با وب‌سایت شما تعامل داشته باشند.

نکته تخصصی

همیشه دسترسی به وب سایت را در ابتدای توسعه برنامه ریزی کنید process. در وقت شما صرفه جویی می کند و از ایجاد تغییرات زیاد در آینده جلوگیری می کند.

ویرایشگرویرایشگر

لوته یوهانسن

مدافع دسترسی به وب و مدیر مهندسی

8 نکته برای دسترسی به وردپرس

اکنون که اهمیت دسترسی به وب را بررسی کردیم، بیایید در مورد چگونگی بهینه سازی وب سایت خود برای رعایت این دستورالعمل های دسترسی وردپرس بحث کنیم.

1. قالب وردپرس مناسب را انتخاب کنید

هنگام طراحی یک وب سایت، ممکن است وسوسه شوید یکی از بهترین تم های رایگان وردپرس را انتخاب کنید. اگرچه بسیاری از گزینه ها محبوب، مقرون به صرفه و به خوبی طراحی شده اند، اما این بدان معنا نیست که آنها در دسترس هستند.

برخی از مضامین می‌توانند مشاهده محتوای شما را برای افراد دارای معلولیت دشوار کنند. برای مثال، یک طرح رنگی پیش‌فرض ممکن است سایه‌های مشابهی داشته باشد، به این معنی که کاربران کوررنگ نمی‌توانند تفاوت را تشخیص دهند.

مدرسه هنر ییل، نمونه ای از یک وب سایت با طراحی ضعیف که در آن تشخیص اطلاعات مکتوب دشوار استمدرسه هنر ییل، نمونه ای از یک وب سایت با طراحی ضعیف که در آن تشخیص اطلاعات مکتوب دشوار است

با این حال، چندین تم آماده دسترسی پیدا خواهید کرد روی وردپرس. این گزینه‌ها ممیزی دسترسی را پشت سر گذاشته‌اند و ویژگی‌های اضافی را برای ناوبری آسان و دید واضح ارائه می‌کنند.

در اینجا برخی از ویژگی های اساسی وجود دارد که باید در یک تم در دسترس به دنبال آنها باشید:

  • ناوبری صفحه کلید
  • ساختار سرفصل HTML معقول
  • طرح رنگ متضاد

هنگام جستجوی یک تم آماده برای دسترسی وردپرس، می‌توانید با استفاده از فیلتر گزینه‌های خود را محدود کنید. در فهرست تم، به سادگی کلیک کنید روی فیلتر ویژگی و انتخاب کنید قابلیت دسترسی آماده است.

گزینه های فیلتر مختلف در فهرست تم وردپرس با گزینه Accessibility Ready انتخاب شده استگزینه های فیلتر مختلف در فهرست تم وردپرس با گزینه Accessibility Ready انتخاب شده است

پس از اعمال فیلتر، می توانید تمام تم هایی را که شرایط دسترسی وردپرس را برآورده می کنند، مشاهده کنید. بسیاری از این گزینه ها طراحی ساده ای دارند و از فناوری های کمکی پشتیبانی می کنند.

نگاهی اجمالی به تم های موجود وردپرس با ویژگی های دسترسی موجودنگاهی اجمالی به تم های موجود وردپرس با ویژگی های دسترسی موجود

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این تم ها فقط برای برآورده کردن موارد مورد نیاز هستند حداقل الزامات دسترسی. ممکن است یک موضوع خاص برای این موضوع به حساب نیاید درجات مختلف معلولیت و نیازهای خاص آنها برای اطمینان از اینکه یک موضوع برای شخص شما مناسب است، باید توضیحات را بخوانید و ویژگی‌های قابل دسترس آن را ارزیابی کنید.

نکته تخصصی

هنگام طراحی چیدمان وب سایت، عناصر مرتبط با یکدیگر را نزدیک به هم قرار دهید. این به افراد کم بینا کمک می کند تا آنچه را که هست بخوانند روی سایت حتی زمانی که فقط قسمت کوچکی از صفحه را می بینید.

ویرایشگرویرایشگر

لوته یوهانسن

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  15 بهترین افزونه رسانه اجتماعی وردپرس برای افزایش ترافیک وب در سال 1402

مدافع دسترسی به وب و مدیر مهندسی

2. اضافه کردن ویژگی های کاربردی با پلاگین

راه حل ساده دیگر استفاده از افزونه های دسترسی وردپرس است. هنگامی که یک افزونه وردپرس را نصب می کنید، می توانید به طور خودکار دسترسی سایت را بدون نیاز به هیچ گونه تعمیر و نگهداری افزایش دهید.

وقتی صحبت از دسترسی به میان می‌آید، دو نوع افزونه می‌توانند کمک کنند – برخی از افزونه‌ها برای کمک به شما در ساخت محتوای قابل دسترس طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند وب‌سایت موجود را جامع‌تر کنند.

با اعمال فیلتر مناسب می توانید یک افزونه سازگار با WordPress ADA را پیدا کنید. اگر از فهرست پلاگین، مطمئن شوید که نتایج خود را با “دسترسی” برچسب پلاگین

نگاهی اجمالی به افزونه های موجود وردپرس با ویژگی های دسترسی موجودنگاهی اجمالی به افزونه های موجود وردپرس با ویژگی های دسترسی موجود

یکی از بهترین افزونه های وردپرس برای دسترسی پذیری است قابلیت دسترسی با یک کلیک.

بنر پلاگین وردپرس Accessibility با یک کلیکبنر پلاگین وردپرس Accessibility با یک کلیک

هنگامی که سایت خود را ساختید، این ابزار می تواند ویژگی های جدیدی را اضافه کند تا همه بتوانند محتوا را مشاهده کنند. به عنوان مثال، یک ویژگی پرش به محتوا را برای کاربران صفحه کلید فعال کنید و طرح رنگ را با کنتراست منفی، پس‌زمینه روشن یا گزینه‌های مقیاس خاکستری تغییر دهید.

3. تصاویر خود را با متن جایگزین توصیف کنید

تصاویر به اندازه هر نوع محتوا برای یک وب سایت مهم هستند. در واقع، آنها اغلب به بلوک های متنی ترجیح داده می شوند زیرا می توانند اطلاعات لازم را فوراً و خلاقانه تر ارائه دهند.

هنگامی که توسط خوانندگان صفحه نمایش خوانده می شود، به خوبی نوشته شده است alt متن (همچنین به عنوان شناخته شده است alt برچسب ها یا alt توضیحات) می تواند اطلاعات مشابهی در مورد تصویر در اختیار یک فرد کم بینا قرار دهد و محتوای سایت را به طور کامل تجربه کند.

متن‌های جایگزین نیز نقش مهمی در سئوی وردپرس دارند زیرا موتورهای جستجو از آنها برای برگرداندن نتایج جستجو استفاده می‌کنند. در نتیجه، مراقبت از توضیحات alt چیزی است که نباید به سادگی به آن نگاه کرد.

پس از آپلود عکس در وردپرس، به آدرس زیر بروید پیوست جزئیات روی سمت راست page. در اینجا، گزینه هایی برای افزودن a را خواهید دید عنوان، عنوان، شرح، و alt متن.

شامل متن جایگزین و توضیحات برای یک تصویر آپلود شده در وردپرسشامل متن جایگزین و توضیحات برای یک تصویر آپلود شده در وردپرس

برای متن جایگزین، حتماً توضیحاتی را برای تصویر بنویسید بدون اینکه از آن عبور کنید محدودیت کلمه (حدود 125 کاراکتر). از آنجایی که موتورهای جستجو نیز از این اطلاعات برای درک تصویر استفاده می کنند، فراموش نکنید که کلمات کلیدی هدف را برای افزایش رتبه خود درج کنید.

اگرچه زیرنویس ها اختیاری هستند، اما می توانند اطلاعات بیشتری را برای خوانندگان فراهم کنند. در حالی که متن جایگزین باید کوتاه و توصیفی باشد، می توانید جزئیات بیشتری را در زیرنویس خود وارد کنید.

افزودن متن جایگزین و زیرنویس به تصاویر می تواند یک راه ساده برای دسترسی بیشتر به سایت وردپرس شما باشد. حتی اگر کاربران نتوانند این تصاویر را به صورت فیزیکی ببینند، با شنیدن توضیحات آنها می توانند آنها را درک کنند.

یکی دیگر از افزونه های دسترسی مفید وردپرس این است متن جایگزین تصویر انبوه خودکار.

بنر افزونه وردپرس انبوه تصویر متن جایگزینبنر افزونه وردپرس انبوه تصویر متن جایگزین

همانطور که از نامش پیداست، این ابزار امکان افزودن خودکار متن جایگزین به چندین تصویر را به طور همزمان فراهم می کند. این تگ های alt را از نام تصویر، عنوان پست یا کلمات کلیدی تولید می کند و با Yoast SEO و WooCommerce سازگار است.

4. از فونت های خوانا استفاده کنید

هنگام طراحی محتوای آنلاین، ممکن است فونت ها را یک مشکل در دسترس بودن در نظر نگیرید. با این حال، سبک قلم و اندازه اشتباه می تواند خواندن مطالب شما را برای مردم دشوار کند.

اگر یک فونت سفارشی تزئینی، مانند سبک شکسته انتخاب کنید، ممکن است برخی افراد برای درک آن مشکل داشته باشند. بنابراین، شما می خواهید سبک های ساده و خوانا را انتخاب کنید، مانند کالیبری، آریال، و بار جدید رومی.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید اندازه فونت است. به طور کلی، اندازه فونت در دسترس باید باشد حداقل 16 پیکسل در اندازه. اگر خوانندگان شما دید محدودی دارند، باید بتوانند بزرگنمایی یا تغییر اندازه نمایشگر را نیز داشته باشند.

هنگام استفاده از تم بلوک، می‌توانید فونت‌های سایت را با استفاده از آن ویرایش کنید سایت ویرایشگر. در داشبورد وردپرس خود، باز کنید ظاهر -> ویرایشگر. سپس، انتخاب کنید تایپوگرافی.

بلوک تایپوگرافی در ویرایشگر سایت وردپرسبلوک تایپوگرافی در ویرایشگر سایت وردپرس

بعد، کلیک کنید روی را متن عنصر با این کار گزینه های سفارشی سازی برای سبک و اندازه فونت شما باز می شود.

گزینه های سفارشی سازی متن بیشتر در وردپرسگزینه های سفارشی سازی متن بیشتر در وردپرس

برای فعال کردن تغییر اندازه فونت، از افزونه ای مانند تغییر اندازه فونت Zeno.

بنر افزونه وردپرس Zeno Font Resizerبنر افزونه وردپرس Zeno Font Resizer

با استفاده از این ابزار می‌توانید به بازدیدکنندگان اجازه دهید اندازه فونت را به دلخواه خود تنظیم کنند. علاوه بر این، این افزونه از کوکی ها برای ذخیره تنظیمات برگزیده کاربر استفاده می کند.

نکته تخصصی

از جملات کوتاه برای کمک به افراد مبتلا به نارساخوانی، ADHD یا کسانی که مشکل تمرکز دارند استفاده کنید. همچنین برای افرادی که استرس دارند یا زمان زیادی برای مطالعه ندارند مفید است.

ویرایشگرویرایشگر

لوته یوهانسن

مدافع دسترسی به وب و مدیر مهندسی

5. Contrasting Colors را انتخاب کنید

همانطور که شما در حال سفارشی سازی طرح رنگ وب سایت خود هستید، مهم است که بینندگانی را که احتمالا کور رنگ هستند در نظر بگیرید. اگر رنگ‌هایی را با سایه‌های بسیار مشابه انتخاب کنید، افراد با بینایی ضعیف ممکن است نتوانند تفاوت بین آنها را تشخیص دهند.

هنگام انتخاب رنگ های متضاد، هر بازدید کننده ای به راحتی محتوای شما را می خواند. اغلب متن مشکی با پس‌زمینه سفید به دلیل کنتراست قابل‌توجهی که دارد، ارجح‌ترین انتخاب است.

وب‌سایت نیویورک تایمز، نمونه‌ای از رایج‌ترین شکل رنگ‌های متضاد - حروف سیاه در پس‌زمینه سفیدوب‌سایت نیویورک تایمز، نمونه‌ای از رایج‌ترین شکل رنگ‌های متضاد - حروف سیاه در پس‌زمینه سفید

خوشبختانه، اگر بخواهید از سایه های رنگی مشابه استفاده کنید، وردپرس به طور خودکار به شما اطلاع می دهد. هنگامی که ترکیب رنگی را تشخیص می دهد که خواندن آن دشوار است، به جای آن یک پس زمینه تیره و یک طرح رنگ روشن را پیشنهاد می کند.

پیام خودکار وردپرس هنگام انتخاب متن ضعیف: ترکیب رنگ پس زمینهپیام خودکار وردپرس هنگام انتخاب متن ضعیف: ترکیب رنگ پس زمینه

شما همچنین می توانید استفاده کنید جستجوگر کنتراست WebAIM برای پیدا کردن رنگ های قابل دسترس برای وب سایت خود این ابزار به شما امکان می دهد ترکیب های مختلف سایه را امتحان کنید و ببینید آیا کنتراست کافی دارند یا خیر.

WebAIM Contrast Checker، ابزاری برای آزمایش با ترکیب های مختلف سایهWebAIM Contrast Checker، ابزاری برای آزمایش با ترکیب های مختلف سایه

پس از انتخاب رنگ ها، جستجوگر کنتراست WebAIM نسبت کنتراست را نشان می دهد. اگر نسبت رنگ ها حداقل 4.5:1 باشد، الزامات دسترسی WCAG را پاس می کنند. به علاوه، می‌توانید رنگ‌های انتخابی را در عمل پیش‌نمایش کنید و تصمیم بگیرید که آیا آنها برای وب‌سایت شما مناسب هستند یا خیر.

6. عنوان اضافه کنید

هنگام نوشتن پست های جدید، باید آنها را با سرفصل های مناسب سازماندهی کنید. با تقسیم متن به بخش های مختلف، خواندن و درک مطالب شما آسان تر خواهد بود.

هیچ کس نمی خواهد یک بخش طولانی از متن را بدون وقفه بخواند. بنابراین، سرفصل‌ها و فاصله‌گذاری مناسب می‌تواند روشی مؤثر برای درگیر نگه داشتن خوانندگان باشد. به خصوص اگر بینندگان شما اختلال یادگیری داشته باشند، افزودن سرفصل ها می تواند از ناامید شدن آنها و ترک کامل سایت جلوگیری کند.

را ویرایشگر بلاک وردپرس اضافه کردن و سازماندهی سرفصل ها برای وب سایت شما را آسان می کند. شما به سادگی می توانید یک جدید اضافه کنید سرفصل بلوک کنید، سپس اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سفارشی سازی عنوان در ویرایشگر بلاک وردپرسسفارشی سازی عنوان در ویرایشگر بلاک وردپرس

پس از قالب بندی سرفصل ها، می توانید بررسی کنید که آیا اندازه آنها درست است یا خیر. برای انجام این کار، کلیک کنید روی را جزئیات دکمه در گوشه بالا سمت چپ اگر سطح عنوان نادرست وجود داشته باشد، وردپرس یک پیام هشدار ارائه می دهد.

نمونه ای از قرار دادن عنوان نادرست در وردپرسنمونه ای از قرار دادن عنوان نادرست در وردپرس

با افزودن عناوین مناسب به پست های خود، بازدیدکنندگان را تشویق می کنید که یک پست را از ابتدا تا انتها بخوانند. این به نوبه خود باعث کاهش نرخ پرش و افزایش تعامل کاربر می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش تغییر نویسنده در وردپرس: 4 روش ساده (از جمله ویرایشگرهای کلاسیک و بلوک)

7. از Anchor Textهای توصیفی استفاده کنید

یکی دیگر از راه های افزایش دسترسی وردپرس این است که لینک های خود را برچسب گذاری کنید. هنگام نوشتن یک پست، ممکن است بخواهید پیوندهای خارجی و داخلی را برای هدایت کاربران به صفحات مختلف وب قرار دهید. با این حال، اگر به سادگی از «اینجا کلیک کنید» به عنوان متن لنگر استفاده کنید، این مقصد پیوند را توصیف نمی کند.

اگر مخاطبان شما از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند، بهتر است متن لنگر را توصیفی‌تر کنید. به این ترتیب، کاربران دقیقاً متوجه می شوند که روی چه چیزی کلیک می کنند روی قبل از اقدام

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید کاربران را به شرکت در دوره های آنلاین هدایت کنید. با لنگر انداختن page پیوند با “دوره های من” شما بینندگان را مطلع خواهید کرد که پیوند به کجا منتهی می شود.

همچنین می‌توانید دکمه‌هایی را برای برجسته کردن پیوندها اضافه کنید و خواندن آنها را آسان‌تر کنید. برای انجام این کار، به سادگی یک بلوک دکمه را در ویرایشگر پست وارد کنید.

دکمه های قابل کلیک برای ناوبری آسان تر در وردپرسدکمه های قابل کلیک برای ناوبری آسان تر در وردپرس

سپس، توضیح کوتاهی بنویسید که مشخص کند پیوند به کجا منتهی خواهد شد. با ویرایش متن و رنگ پس‌زمینه دکمه، می‌توانید سایه‌های متضاد را تنظیم کنید که خواندن آن آسان باشد.

ویرایش متن: ترکیب رنگ پس زمینه برای دکمه پیوند در وردپرسویرایش متن: ترکیب رنگ پس زمینه برای دکمه پیوند در وردپرس

به طور خلاصه، شما هر پیوندی را می خواهید روی وب سایت به خوبی توصیف و طراحی شده باشد. وقتی بازدیدکنندگان از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند، متن لنگر توصیفی می‌تواند آنها را از مقصد پیوند مطلع کند. این به آنها امکان می دهد تا بدون مشکل زیادی در محتوا حرکت کنند.

8. برای ویدیوها زیرنویس و رونوشت بنویسید

ایجاد رونوشت برای ویدیوهای طولانی‌تر را در نظر بگیرید. این شامل ترجمه هر کلمه گفتاری در یک ویدیو به یک سند مکتوب است.

رونوشت‌ها به خوانندگان کمک می‌کنند تا همه چیزهایی که در ویدیو اتفاق می‌افتد را درک کنند. اگر ویدیوهای پادکست را پست می کنید، تبدیل آنها به رونوشت، راهنمای شنیداری مفیدی را ارائه می دهد.

اگر شنونده خوبی هستید و سریع تایپ می کنید، می توانید رونوشت را مستقیماً در یک پست وردپرس تایپ کنید. اما اگر به کمک نیاز دارید، از یک نرم افزار رونویسی مانند استفاده کنید VEED.IO. این به شما امکان می دهد یک فایل صوتی را آپلود کرده و تنها با یک کلیک آن را به متن تبدیل کنید.

وب سایت VEED.IO homepageوب سایت VEED.IO homepage

اگر وب سایت شما به چندین زبان موجود است، توصیه می کنیم از ابزار ترجمه برای ویرایش رونوشت های خود استفاده کنید. مثلا، Weglot ترجمه خودکار را با ابزارهای پس از ویرایش ارائه می دهد که ترجمه را سریع و آسان می کند.

نکته تخصصی

از اعلان‌های صوتی و تصویری استفاده کنید تا افرادی که دارای اختلالات شنوایی یا بینایی هستند بتوانند اطلاعات را دریافت کنند.

ویرایشگرویرایشگر

لوته یوهانسن

مدافع دسترسی به وب و مدیر مهندسی

روش تست دسترسی وردپرس

هنگامی که یک وب سایت ایجاد کردید، مهم است که دسترسی آن را آزمایش کنید. شما باید مطمئن شوید که هر ویژگی قبل از راه‌اندازی به درستی کار می‌کند.

یک راه ساده برای انجام این کار، انجام تست های خودکار است. این شامل اجرای وب سایت از طریق یک ابزار ارزیابی دسترسی است تا ببینید چقدر خوب عمل می کند.

یکی از ابزارهای محبوب برای آزمایش دسترسی وردپرس این است موج. پس از وارد کردن URL وب سایت خود، WAVE خلاصه ای از ویژگی های دسترسی موجود و همچنین لیستی از بهبودهایی را که می توانید انجام دهید ارائه می دهد.

نمونه ای از آزمایش ویژگی های دسترسی وردپرس با استفاده از ابزار ارزیابی دسترسی به وبنمونه ای از آزمایش ویژگی های دسترسی وردپرس با استفاده از ابزار ارزیابی دسترسی به وب

هنگام پیمایش در پنجره پیش نمایش سایت خود، کلیک کنید روی نمادهای هشدار برای مناطق با دسترسی ضعیف WAVE شما را از هر گونه خطای کنتراست، سطوح عنوان نادیده گرفته شده یا پیوندهای اضافی مطلع می کند.

یک مثال – برگرفته از Spotify – از ترکیب رنگ متن/پس‌زمینه ضعیف برای دکمه پیوندیک مثال – برگرفته از Spotify – از ترکیب رنگ متن/پس‌زمینه ضعیف برای دکمه پیوند

در همین حال، ساختار برگه نشان می دهد که آیا محتوای شما برای پیمایش آسان است یا خیر.

ابزار ارزیابی دسترسی به وب Wave برای پیش نمایش اطلاعات بیشتر در مورد ساختار وب سایت Spotifyابزار ارزیابی دسترسی به وب Wave برای پیش نمایش اطلاعات بیشتر در مورد ساختار وب سایت Spotify

اگرچه این ابزار می تواند بسیار مفید باشد، اما ممکن است همه مشکلات دسترسی را برطرف نکند. بنابراین، ممکن است بخواهید وب سایت را به صورت دستی آزمایش کنید.

برای آزمایش دستی، به قسمت جلویی وب سایت خود بروید و سعی کنید محتوا را طوری مرور کنید که گویی یک بازدیدکننده تازه وارد هستید. ابتدا بررسی کنید که آیا عناصر چشمک زن یا متحرکی وجود دارد که می تواند حواس کاربران را پرت کند یا گیج کند. سپس، ارزیابی کنید که آیا اندازه فونت و طرح رنگ به راحتی قابل خواندن هستند یا خیر.

در اینجا چند نکته اضافی برای اجرای تست دستی وجود دارد:

  • مطمئن شوید که می توانید فقط با استفاده از صفحه کلید در سایت پیمایش کنید
  • از صفحه‌خوان استفاده کنید تا بفهمید محتوای شما هنگام خواندن با صدای بلند چگونه به نظر می‌رسد
  • ویژگی تغییر اندازه فونت را تست کنید

هنگامی که وب سایت با موفقیت راه اندازی شد، ممکن است بخواهید از بازدیدکنندگان خود بازخورد جمع آوری کنید. در صورت دریافت نظرات روی چگونه می توان محتوا را در دسترس تر کرد، سعی کنید این تغییرات را پیاده سازی کنید.

نتیجه

تمرکز کردن روی ویژگی های دسترسی می تواند کلید حفظ بازدیدکنندگان آنلاین شما باشد. وقتی افراد دارای معلولیت را در نظر می گیرید، به راحتی می توانید جایگزین هایی برای آنها ارائه دهید. این به ایجاد اعتماد بین خوانندگان کمک می کند و آنها را برای مطالب جدید باز می گرداند.

برای بررسی، در اینجا چند راه برای دسترسی بیشتر به سایت وردپرس خود آورده شده است:

  1. یک موضوع مناسب انتخاب کنید
  2. با استفاده از افزونه های وردپرس، ویژگی های کاربردی دسترسی به وب سایت را اضافه کنید
  3. تصاویر را با متن جایگزین توصیف کنید
  4. از فونت های خوانا استفاده کنید
  5. رنگ های متضاد را برای طراحی وب سایت انتخاب کنید
  6. عناوین را برای قطعات طولانی‌تر متن قرار دهید
  7. لینک ها را به وضوح برچسب گذاری کنید
  8. زیرنویس و رونوشت بنویسید

امیدواریم این راهنما به ساده‌سازی دسترسی وردپرس کمک کند تا بتوانید وب‌سایت را در دسترس همه نوع بازدیدکنندگان قرار دهید. مطمئن شوید که از میزبانی بهینه سازی شده برای وردپرس برای تجربه یکپارچه تر نیز استفاده کنید.

سوالات متداول دسترسی وردپرس

تا کنون، چند راه عملی برای دسترسی بیشتر به سایت شما را مورد بحث قرار داده ایم. اکنون، اجازه دهید به چند سوال رایج در مورد انطباق با WordPress ADA نگاهی بیندازیم.

آیا وب سایت وردپرس من با ADA سازگار است؟

اگر مطمئن نیستید که وب سایت وردپرس شما دستورالعمل های ADA را رعایت می کند یا خیر، از افزونه هایی مانند آن استفاده کنید مجموعه دسترسی. این ابزارها گزارش های دقیقی در مورد دسترسی وب سایت شما به شما می دهند.

وردپرس چقدر در دسترس است؟

وردپرس تضمین نمی‌کند که همه نرم‌افزارهایش در دسترس هستند، اما برخی از مضامین و افزونه‌ها توسط متخصصی از تیم دسترسی بررسی می‌شوند. به علاوه، وردپرس انتظار دارد که کدنویسی آن حداقل با سطح AA دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب (WCAG) مطابقت داشته باشد.