وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

دسترسی SSH چگونه کار می کند روی طرح میزبانی مشترک من؟

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


دسترسی SSH چگونه کار می کند روی طرح میزبانی مشترک من؟ 1

اگر وب سایت دارید روی یک پلت فرم میزبانی مشترک، پس می خواهید مطمئن شوید که سایت شما ایمن و امن باقی می ماند. این روزها، احتمال تاسف باری وجود دارد که سایت شما در مقطعی مورد حمله قرار گیرد.

یکی از ابزارهایی که می توانید برای رمزگذاری اطلاعات خود استفاده کنید، دسترسی SSH است که به عنوان پروتکل Secure Shell شناخته می شود. این پروتکل رمزگذاری به شما اجازه می دهد تا یک اتصال امن ایجاد کنید روی یک شبکه ناامن در شبکه شما

بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که باید در مورد دسترسی SSH و روش عملکرد آن بدانید روی طرح میزبانی مشترک شما

رمزگذاری SSH چیست؟

Secure Shell Encryption دسترسی ایمن به یک شبکه ناامن را امکان پذیر می کند. این پروتکل از رمزنگاری کلید عمومی برای اطمینان از انتقال ایمن داده ها در این شبکه استفاده می کند. شما می توانید از SSH برای موارد دیگر از جمله محدود کردن دسترسی از راه دور به سرور خود استفاده کنید. این با ارائه یک کلید خصوصی برای دسترسی به شما از تلاش هکرها برای جعل هویت در هنگام ورود به سیستم جلوگیری می کند.

دسترسی SSH چگونه کار می کند روی برنامه های میزبانی مشترک؟

وقتی وارد سرور میزبانی مشترک خود می شوید، می توانید از آن استفاده کنید پروتکل پوسته ایمن برای آپلود یا انتقال فایل ها و اجرای دستورات در یک شبکه ناامن. (توجه: این فقط با سایت هایی کار می کند که سیستم عامل لینوکس را اجرا می کنند.) این از دسترسی بدون کلید شما جلوگیری می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چیدمان وب مدرن با فلکس باکس

امنیت روی یک طرح مشترک به ویژه مهم است زیرا صدها وب سایت ذخیره شده است روی یک سرور اغلب، هیچ دیوار یا امنیتی وجود ندارد که این حساب ها را از هم جدا کند. اگر یکی از آن سایت‌ها هک شود یا با بدافزار در معرض خطر قرار گیرد، می‌تواند سایت شما را نیز به روی یک هکر باز بگذارد. دسترسی ایمن به پوسته می تواند به ارائه سطح دیگری از امنیت کمک کند.

روش ایجاد یک کلید SSH

برای ایجاد یک کلید SSH، ابتدا باید برای وب سایتی که می خواهید به طور ایمن با آن ارتباط برقرار کنید وارد کنترل پنل خود شوید. سپس این مراحل را دنبال کنید:

  1. انتخاب کنید دسترسی SSH تحت امنیت
  2. انتخاب کنید کلیدهای SSH را مدیریت کنید
  3. انتخاب کنید یک کلید جدید ایجاد کنید

هنگامی که یک کلید جدید تولید می کنید، از شما خواسته می شود یک رمز عبور قوی ایجاد کنید برای آن کلید به طور کلی، امن ترین رمزهای عبور ترکیبی کاملا تصادفی از کاراکترها هستند. باید بین 12 تا 16 کاراکتر و مخلوطی از حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و کاراکترهای خاص (مانند #، !، ٪ و غیره) باشد. هرگز از اعداد، حروف یا نام های متوالی استفاده نکنید زیرا یک هکر به راحتی می تواند این نوع رمزهای عبور را حدس بزند. هرچه کلید رمز عبور شما تصادفی تر باشد، ایمن تر خواهید بود.

پس از ایجاد رمز عبور کلید، کلیک کنید ایجاد کلید و پیامی مبنی بر ایجاد آن دریافت خواهید کرد. هنگامی که این کار را انجام دادید، برای استفاده از آن باید کلید را تأیید کنید. یک بار دیگر وارد کنترل پنل خود شوید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از موقعیت جغرافیایی HTML5

سپس موارد زیر را کامل کنید:

  1. انتخاب کنید دسترسی SSH تحت امنیت
  2. انتخاب کنید کلیدهای SSH را مدیریت کنید
  3. کلیدی را که ایجاد کرده اید پیدا کنید. (باید زیر کلیدهای عمومی لیست شود.) سپس کلید را انتخاب کنید و باید پیامی دریافت کنید که کلید مجاز نیست.
  4. کلیک مجاز کردن. پس از فعال شدن این مورد، پیامی دریافت خواهید کرد.

برنامه‌های میزبانی مشترک بسیار محبوب هستند، اما در مورد نقص‌ها و فرصت‌های امنیتی احتمالی با مشکلاتی همراه هستند. میزبانی رسانگار دسترسی SSH را ارائه می دهد تا بتوانید هنگام دسترسی به وب سایت خود از طریق یک اتصال ناامن از خود محافظت کنید.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید