وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

ذخیره سازی سرد بیت کوین چیست؟

0 6
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


به دلیل افزایش محبوبیت و نیاز مردم به ایمن نگه داشتن سکه های خود، این که بیت کوین چیست، یکی از سوالاتی است که اغلب پرسیده می شود. فضای ذخیره سازی (یا کیف پول) از کد مخفی که برای استفاده از بیت کوین خود نیاز دارید محافظت می کند و به…

سردخانه بیت کوین چیست

«ذخیره سرد بیت کوین چیست» یکی از سوالات متداول است. با توجه به افزایش محبوبیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال، تعداد فزاینده ای از مردم به دنبال ایمن نگه داشتن سکه های خود هستند و ذخیره سازی سرد بیت کوین یکی از امن ترین راه حل ها است.

ذخیره سازی سرد بیت کوین چیست؟

وقتی یک سردخانه بیت کوین را تصویر می کنید، ممکن است یک یخچال مدرن و پیشرفته را ببینید که در جایی در یک پناهگاه فوق سری پنهان شده است. با این حال، کیف پول های سرد بیت کوین، که باعث ناامیدی برخی شده است، صرفاً یادداشت های کاغذی، چیزها یا دستگاه هایی هستند که آفلاین نگه داشته می شوند. آنها به شکل کیف پول سخت افزاری، کیف پول کاغذی، استیک USB، دستگاه ذخیره سازی اطلاعات رمزگذاری شده و حتی اقلام حامل فیزیکی هستند. قانون اساسی برای طبقه بندی کیف پول به عنوان ذخیره سازی سرد بیت کوین، قابلیت ذخیره کلیدهای خصوصی بیت کوین و آفلاین نگه داشتن آن است تا بتوان آن را از طریق اینترنت به سرقت برد.

ذخیره سازی سرد بیت کوینذخیره سازی سرد بیت کوینکیف پول سخت افزاری سرد توسط Trezor.

فضای ذخیره سازی (یا کیف پول) از کد مخفی شما برای استفاده از بیت کوین های خود محافظت می کند و به مدیریت تراکنش ها کمک می کند، چیزی شبیه به یک حساب بانکی اینترنتی خصوصی. کدی که به عنوان رمز عبور عمل می کند، “کلید خصوصی” نامیده می شود و برای امنیت پول شما حیاتی است. هر کسی که کلید خصوصی شما را دریافت کند می تواند بیت کوین شما را بدزدد. و اگر کلید خود را گم کنید، بیت کوین شما نیز از بین می رود. بنابراین مهم است که از کلیدهای خصوصی در برابر گم شدن تصادفی محافظت کنید و از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه آیوتا بخریم؟

بنابراین، ذخیره سازی سرد بیت کوین به نگهداری ذخیره بیت کوین به صورت آفلاین اشاره دارد. این اغلب یک احتیاط امنیتی ضروری است، به خصوص اگر با مقادیر زیادی بیت کوین سروکار دارید. این امن ترین راه برای محافظت از دارایی های دیجیتال شما در نظر گرفته می شود.

ذخیره سازی سرد بیت کوین چیست؟ذخیره سازی سرد بیت کوین چیست؟

زمانی که باید از کیف پول سرد استفاده کنید

یک کیف پول آفلاین (معروف به “سرد”) برای ذخیره سازی در نظر بگیرید اگر:

– شما باید مقدار زیادی بیت کوین ذخیره کنید و امنیت در اولویت قرار دارد.
– لازم نیست اغلب از آن استفاده کنید یا در هر زمان و هر مکان به آن دسترسی داشته باشید.
– ترجیح می دهید خودتان از سرمایه خود محافظت کنید تا به شخص ثالث اعتماد کنید.
– شما آماده پرداخت هزینه سخت افزار هستید (معمولاً از حدود 50 تا چند صد دلار).
– حریم خصوصی برای شما مهم است.

ذخیره بیت کوین به صورت آفلاین در سردخانه به شما انعطاف پذیری زیادی می دهد. می‌توانید از یک درایو USB یا سایر رسانه‌های ذخیره‌سازی داده آفلاین ذخیره‌شده در یک مکان امن، یک کیف پول کاغذی، یک کالای حامل مانند یک سکه فیزیکی «بیت‌کوین» یا خرید یک کیف پول سخت‌افزاری آفلاین استفاده کنید.

ذخیره سازی سرد بیت کوین بیت کوین فیزیکیذخیره سازی سرد بیت کوین بیت کوین فیزیکی

نحوه راه اندازی ذخیره سازی سرد بیت کوین تا حد زیادی به روش ذخیره سازی بستگی دارد. اگر می خواهید از کاغذ استفاده کنید، راهنمای ما در مورد ساخت کیف پول کاغذی را بررسی کنید.

اگر قصد خرید یک کیف پول سخت افزاری واقعی را دارید، مانند دفتر کل یا ترزور، به سادگی دستورالعمل های همراه آن را دنبال کنید.

کیف پول کاغذی ذخیره سازی سرد بیت کوینکیف پول کاغذی ذخیره سازی سرد بیت کویننمونه ای از کیف پول کاغذی بیت کوین.

کیف پول بیت کوین گرم و سرد

کیف‌پول‌های بیت‌کوین آنلاین یا به اصطلاح «داغ» به دلیل تهدید هک، امنیت کمتری دارند. کیف پول های وب به ویژه آسیب پذیر هستند زیرا اکثر آنها از شما می خواهند کلید خصوصی خود را برای شخص ثالث فاش کنید یا خطر طرف مقابل را معرفی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  قیمت بیت کوین چگونه تعیین می شود؟

با وجود این، اکثر دارندگان ارزهای دیجیتال از کیف پول سرد و گرم استفاده می کنند. کیف پول های داغ برای معاملات مکرر و هزینه های روزمره مناسب تر هستند، در حالی که کیف پول های سرد برای نگهداری طولانی مدت دارایی های رمزنگاری شما بهتر است.

بنابراین، یک توصیه استاندارد استفاده از هر دو نوع کیف پول است. حداقل یک کیف پول داغ با مقدار کمی بیت کوین برای تراکنش های روزانه و یک یا چند کیف پول سرد برای تامین مبالغ هنگفت داشته باشید. شما می توانید به تعداد دلخواه کیف پول داشته باشید، بنابراین اگر در کار با کلیدهای خصوصی مهارت دارید، هر چه کیف پول بیشتر باشد، بهتر است.

خطرات ذخیره سازی سرد بیت کوین

اگر تصمیم دارید به سراغ کیف پول سرد بروید، مراقب خطرات زیر باشید.

  • اگر تصمیم به استفاده از کیف پول سخت افزاری دارید، حتماً از کلمات اولیه/بازیابی آن نسخه پشتیبان تهیه کرده و با خیال راحت ذخیره کنید.
  • برخلاف کیف پول‌های سخت‌افزاری، USB‌ها می‌توانند به خطر بیفتند و هک شوند.
  • دستگاه های سخت افزاری ممکن است شکسته یا آسیب ببینند.
  • اگر به دنبال استفاده از کیف پول کاغذی هستید، توجه داشته باشید که هر کسی که آن را ببیند می تواند کلیدهای نوشتن شما را کپی کرده و آن را بدزدد.
  • یک خطا در رونویسی می تواند باعث از دست رفتن سرمایه شود.
  • کاغذ ممکن است پوسیده شود، پاره شود یا بسوزد.
  • همه دستگاه ها ممکن است از کار بیفتند و بازیابی اطلاعات را بسیار گران می کند.

در مجموع، ذخیره سازی سرد یک گزینه بسیار امن برای حفظ دارایی های دیجیتال شما است. با این حال، توجه داشته باشید که اگر بی پروا اجرا شود، حتی ایمن ترین سردخانه نیز نمی تواند از شما در برابر سرقت محافظت کند. به یاد داشته باشید که اطلاعات مربوط به پس انداز بیت کوین خود را خصوصی نگه دارید، همیشه از کلیدهای خصوصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و ایمن باشید.

و در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ارزیابی یک کیف پول خاص پیدا کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ایمن نگه داشتن سکه های خود، راهنمای ما را بخوانید.



منتشر شده در 1402-12-26 10:46:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید