وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

راهنمای تابع append() پایتون

0 27
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


معرفی

انواع داده های پایه در پایتون به ما اجازه می دهد تا a را ذخیره کنیم ارزش واحد تحت یک نام نمادین این تقریباً از نماد ریاضی پیروی می کند متغیرها. به نوعی، یک نام به یک مقدار اختصاص داده می‌شود، بنابراین نیازی نیست مقدار واقعی و آدرس آن را در حافظه رایانه به خاطر بسپارید، فقط یک نام ساده و گویا.

اما، اگر شما نیاز به ذخیره یک مجموعه ارزش ها تحت یک نام متغیر، انواع داده های پایه این کار را انجام نمی دهند. شما باید بیشتر استفاده کنید ساختارهای داده پیچیده. پایتون دارای چهار نوع داده برای ذخیره مجموعه ای از مقادیر با همین نام است – Tuple، Set، Dictionary و فهرست کنید. تمرکز خواهیم کرد روی دومی در این مقاله

آ فهرست کنید یک نوع داده پایتون شبیه an است آرایه در هر زبان برنامه نویسی دیگری یک را ذخیره می کند سفارش داده شده مجموعه ای از مقادیر با همین نام همچنین، اجازه می دهد مقادیر تکراری، همچنین تغییر ارزش ها از عناصر ذخیره شده تنها تفاوت بین الف فهرست کنید و هر آرایه معمولی این است که همه عناصر a فهرست کنید باید نوع داده یکسانی داشته باشد (ناهمگن است). مثلا یکی فهرست کنید ممکن است شامل عناصر صحیح، اعداد ممیز شناور، رشته ها و غیره باشد لیست هاو سایر عناصر نوع داده:

example_list = (1, 3.14, 'abcd', (4, 3, 2, 1))

توجه داشته باشید: شما یک پایتون ایجاد می کنید فهرست کنید با فهرست کردن عناصر آن بین دو کروشه – (...). هر عنصر با یک جدا می شود کاما,. پایتون دارای یک array تایپ کنید، جدا از لیست ها باشد و نباید با لیست ها اشتباه گرفته شود.

در این راهنما، روش افزودن عناصر به انتهای a را بررسی خواهیم کرد فهرست کنید در پایتون، روش ادغام لیست ها و غیره با استفاده از append() روش، و مقایسه آن با سایر روش های مورد استفاده برای افزودن عناصر به a فهرست کنیدextend() و insert().

روش اضافه کردن عناصر به لیست پایتون با استفاده از ضمیمه ()

در حال الحاق عناصر به الف فهرست کنید برابر است با افزودن آن عناصر به انتهای یک موجود فهرست کنید. پایتون چندین راه برای دستیابی به آن ارائه می دهد، اما روشی که به طور خاص برای آن کار طراحی شده است append(). این یک نحو بسیار ساده دارد:

example_list.append(element)

این قطعه کد را اضافه می کند element تا پایان example_list (که از list نوع). همانطور که قبلاً بیان کردیم، یک لیست می تواند حاوی عناصری از انواع مختلف داده باشد. از این رو، element می تواند از هر نوع داده ممکن باشد – int، float، str، list، tuple، و غیره روی.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه معادله بلک اسکولز کار می کند - با مثال های کد پایتون توضیح داده شده است

در بخش‌های بعدی، به چند مثال عملی می‌پردازیم که روش الحاق یک عنصر به فهرست و همچنین روش الحاق یک فهرست به فهرست دیگر را نشان می‌دهد.

توجه داشته باشید: در مثال های زیر از a استفاده می کنیم فهرست کنید حاوی عناصری از انواع مختلف

چگونه یک عنصر را به انتهای لیست پایتون اضافه کنیم؟

افزودن یک عنصر منفرد هدف اصلی را نشان می دهد append() روش در پایتون بیایید فرض کنیم شما یک لیست مثال دارید:

example_list = (1, 3.14, 'abcd')

شما اضافه می کنید 5 تا پایان exampe_list به روش زیر:

example_lsit.append(5)

در حال حاضر example_list خواهد داشت 5 به پایان آن اضافه شد:

(1, 3.14, 'abcd', 5)

روش اضافه کردن یک لیست به لیست دیگر در پایتون

فرض کنید دو لیست دارید و می خواهید یکی را به لیست دیگر اضافه کنید:

example_list = (1, 3.14, 'abcd')
secondary_list = (4, 3, 2, 1)

این append() متد راهی برای الحاق دو لیست به یکدیگر در یک فراخوانی متد ارائه نمی دهد. اگر سعی کنید آن دو لیست را با استفاده از append()، تمام secondary_list به عنوان یک عنصر واحد اضافه خواهد شد example_list، ایجاد یک لیست تو در تو:

example_list.append(secondary_list)
print(example_list)

در حال حاضر example_list حاوی عناصر زیر است، که احتمالاً در وهله اول آن چیزی نیست که شما می خواستید:

(1, 3.14, 'abcd', (4, 3, 2, 1))

با استفاده از یک لیست به لیست دیگر اضافه کنید append() با تکرار بر روی همه عناصر لیستی که می خواهیم اضافه کنیم و هر یک از آنها را به فهرست اصلی اضافه می کنیم، به دست می آید. فهرست کنید :

for element in secondary_list:
    example_list.append(element)

print(example_list)

به این ترتیب، ما را ضمیمه کرده ایم secondary_list تا پایان example_list:

(1, 3.14, 'abcd', 4, 3, 2, 1)

جایگزین برای ضمیمه () در پایتون

پایتون فهرست کنید علاوه بر این، چند روش دیگر برای افزودن عناصر دارد append(). قابل توجه ترین، extend() و insert(). در بخش‌های فرعی بعدی، به تفاوت‌های آن‌ها و آن‌ها خواهیم پرداخت append() روش.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بیانیه ادعای پایتون

ضمیمه () در مقابل توسعه دادن، گسترش()

همانطور که در بخش های قبلی دیدیم، append() برای افزودن در نظر گرفته شده است یک عنصر تا پایان یک فهرست کنید. از سوی دیگر، extend() برای افزودن استفاده می شود عناصر متعدد تا پایان یک فهرست کنید – به طور موثر، یک لیست را به لیست دیگر اضافه می کند. بیایید ببینیم چگونه extend() آثار:

example_list = (1, 3.14, 'abcd')
secondary_list = (4, 3, 2, 1)

example_list.extend(secondary_list)
print(example_list)

خروجی:

(1, 3.14, 'abcd', 4, 3, 2, 1)

توجه داشته باشید که چگونه extend() دو لیست را در یک تماس اضافه می کند و append() باید برای هر عنصر a یک بار فراخوانی شود فهرست کنید می خواهید اضافه کنید! این یک روش مفید برای یادآوری به عنوان یک گزینه جایگزین است.

ضمیمه () در مقابل insert()

هیچ راهی برای وارد کردن یک عنصر به یک مکان خاص در a وجود ندارد فهرست کنید استفاده کردن append()، به طور خودکار آن را به انتهای a اضافه می کند فهرست کنید. آنجاست insert() به چشم می آید!

بر خلاف append() و extend()، دو استدلال را می پذیرد – یکی آن است عنصر شما می خواهید درج کنید، و دیگری این است فهرست مطالب از آن عنصر در الف فهرست کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید اضافه کنید 'asdf' تا پایان example_list شما استفاده می کنید example_lsit.append('asdf')همانطور که در بخش های قبلی دیدیم. اما اگر می خواهید آن را به یک مکان خاص اضافه کنید ، بگویید 3.14 و 'abcd'، باید استفاده کنید insert():

example_list = (1, 3.14, 'abcd')

example_list.insert(2, 'asdf')

print(example_list)

این منجر به:

(1, 3.14, 'asdf','abcd')

توجه داشته باشید که تفاوت در فهرست بندی لیست های اصلی و حاصل را نشان می دهد. در اصل example_list، عنصر روی فهرست مطالب 2 است 'abcd'. پس از افزودن 'asdf'، این است روی شاخص 2، و 'abcd' به شاخص منتقل می شود 3.

نتیجه

پس از خواندن این راهنما ، باید درک بهتری از روش استفاده داشته باشید append() روش روی پایتون لیست ها و چگونگی مقایسه آن با سایر روشهای پایتون برای افزودن عناصر به a فهرست کنید.

برای مقایسه عمیق‌تر این روش‌ها، قطعاً باید به راهنمای زیر نگاهی بیندازید – append() vs extend() vs insert() در لیست‌های Python.

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1403-01-06 15:21:15

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید