وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

راهنمای مبتدیان برای سئو ویدیو

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


راهنمای مبتدیان برای سئو ویدیو

محبوبیت محتوای ویدیویی در چند سال اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. ویدیوها برای همه گروه‌های سنی جذاب هستند و همین امر آنها را به یک ابزار بازاریابی مهم تبدیل می‌کند. کسب‌وکارها استراتژی‌های بازاریابی ویدئویی اختصاصی را ایجاد کرده‌اند که منجر به ایجاد سرنخ بیشتر و افزایش فروش می‌شود. محتوای ویدیویی نیز توسط همین کسب‌وکارها برای ایجاد تجربه برند بهتر و متمایز شدن از بقیه رقبا استفاده می‌شود. و در حالی که ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت بالا و اشتراک گذاری آن از طریق پلتفرم هایی مانند YouTube کاملاً امکان پذیر است، هیچ تضمینی وجود ندارد که ویدیوی شما مورد توجه توده ها قرار گیرد. چرا؟ هر روز حجم عظیمی از محتوای ویدیویی در اینترنت آپلود می شود. در این پست، پنج راه را برای بهینه سازی ویدیوهای خود برای موتورهای جستجو بیان می کنیم. تا زمانی که خواندن این پست را به پایان رساندید، درک روشنی از روش اجرای تکنیک های سئو ویدیو برای بهبود رتبه بندی جستجو و دستیابی به مخاطبان بیشتر خواهید داشت. قبل از شروع، اجازه دهید به سرعت نگاهی به اصول اولیه سئو ویدیو و چرایی اهمیت آن بیندازیم.

آنچه باید در مورد سئو ویدیو بدانید

واقعیت این است که اکثر مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری برای خرید در وب جستجو می کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید از بازاریابی ویدیویی استفاده کنید، ویدیوهای شما باید برای موتورهای جستجو بهینه شوند. تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی ویدیو (SEO ویدیو) توسط سازندگان موفق محتوای ویدیویی برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو و افزایش دید در صفحات نتایج موتور جستجو استفاده می‌شود. امروزه، دیدن افرادی که محتوای ویدیویی مصرف می کنند بسیار رایج است روی تلفن های آنها در رویدادهای ورزشی، قدم زدن در محوطه دانشگاه، انجام کارهای خانه و در طول رفت و آمد روزانه. چرا اینطور است؟ به گفته سیسکو:

  • در هر ثانیه یک میلیون دقیقه محتوای ویدیویی تا سال 2021 از شبکه عبور خواهد کرد.
  • در سطح جهانی، ترافیک ویدئویی IP تا سال 2021، 82 درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف کننده خواهد بود، در حالی که این میزان در سال 2016، 73 درصد بود.
  • برای تماشای مقدار ویدئویی که در سال 2021 هر ماه از شبکه های IP جهانی عبور می کند، بیش از 5 میلیون سال طول می کشد.

برای یک دقیقه به این موضوع فکر کنید. این یک تخمین با نسبت های عظیم است. ممکن است به این فکر کنید که این چه ربطی به سئو ویدیو دارد؟ خوب، سئو به خودی خود تنها یکی از اجزای مهم بازاریابی دیجیتال است. عنصر مهم دیگر تبدیل ترافیک محتوای ویدیویی شما به مشتریان پولی است. ویدئوها می توانند ابزاری عالی برای کمک به شما در انجام این کار باشند. اگر می‌خواهید از بازاریابی ویدیویی استفاده کنید، ویدیوهای شما باید برای جستجو بهینه شوند. در اینجا به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید ترافیک بیشتری را به محتوای ویدیوی خود هدایت کنید و نتایج جستجوی ویدیوی خود را در عین حال که سرنخ‌های باکیفیت ایجاد می‌کنید قابل مشاهده‌تر کنید.

5 روش برای بهینه سازی ویدیوها برای موتورهای جستجو

در طول سال ها، افزایش قابل توجهی در استفاده و محبوبیت ویدیو وجود داشته است. آنها به توضیح موضوعات پیچیده به روشی ساده کمک می کنند و نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل دارند. تصمیم شما برای استفاده از ویدیو به عنوان ابزار بازاریابی دیجیتالی شما سودهای جدی به همراه خواهد داشت – با فرض اینکه محتوای ویدیوی خود را برای جستجو بهینه کنید. دیدن این که ویدیو در حال شتاب گرفتن است بسیار آسان است. بیایید به روش‌های مختلفی بپردازیم که می‌توانید از سئوی ویدئو استفاده کنید تا از رقبای خود جلوتر بمانید.

1. کلمات کلیدی SEO SEO را جستجو کنید

احتمالاً متوجه شده‌اید که گوگل ویدیوهای بیشتری را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد – بخش بزرگی از آن از YouTube است که جای تعجب نیست. سایت‌های انتشار ویدیو مانند YouTube و Vimeo منابع عظیمی از ترافیک هستند که نرخ کلیک بالاتری نسبت به نتایج متن ساده دریافت می‌کنند. کلمات کلیدی مسئول نمایش نتایج جستجو هستند روی دو تا از بزرگترین موتورهای جستجو روی اینترنت — گوگل و یوتیوب به همین دلیل، اگر می خواهید ویدیوی شما موفق باشد، باید از کلمات کلیدی استفاده کنید. اما چگونه کلمات کلیدی را پیدا می کنید؟ به عنوان مثال، اگر در زمینه طراحی وب هستید، می توانید با جستجوهای گوگل شروع به کار کنید روی اصطلاحاتی مانند آموزش طراحی وب یا نکات و ترفندهای طراحی وب. اکنون که یک کلمه کلیدی خوب برای شروع دارید، قدم بعدی بررسی حجم جستجوی آن است. توصیه می کنیم برای این کار از Google Keyword Planner استفاده کنید. کلمات کلیدی که بین 1000 تا 10000 جستجوی ماهانه دارند و دارای رقابت کم تا متوسط ​​هستند معمولاً برای استفاده خوب هستند.

2. بهینه سازی متادیتا: برچسب ها، نام فایل ها و توضیحات

برچسب ها کلمات کلیدی هستند که به ویدیوها اختصاص داده می شوند. آنها را به عنوان مجموعه ای از کلمات در نظر بگیرید که محتوای ویدیوی شما را خلاصه می کند. برای کسانی از شما که قبلاً نمی‌دانید، برچسب‌ها، نام فایل‌ها و توضیحات نقش مهمی در سئوی ویدیو دارند. از آنجایی که قبلاً یک کلمه کلیدی انتخاب کرده اید، ادامه دهید و از آن در برچسب های ویدیوی خود استفاده کنید. این برچسبی است که می خواهید روی آن تمرکز کنید روی و ویدیوی خود را برای آن بهینه کنید. به یاد داشته باشید، می‌توانید (و باید) از بیش از یک برچسب تا زمانی که به محتوای ویدیوی شما مرتبط است استفاده کنید. یوتیوب متن توضیحاتی به ارزش 5000 کاراکتر در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آن برای توصیف موضوع ویدیوی خود استفاده کنید. و اگر از آن 5000 کاراکتر برای به دست آوردن مزیت سئو استفاده نمی کنید، از دست می دهید. بهترین شیوه ها نشان می دهد که باید از کلمه کلیدی خود (همان چیزی که به عنوان برچسب اصلی خود استفاده کردید) چند بار در توضیحات ویدیوی خود استفاده کنید. در نهایت، مطمئن شوید که ویدیوی خود را با کلمه کلیدی اصلی به عنوان نام فایل ذخیره کرده اید زیرا تعدادی ابزار شخص ثالث وجود دارد. روی وب که در آن می خزند و نام فایل های ویدئویی را فاکتور می کند، حتی اگر گوگل و یوتیوب این کار را نکنند. بنابراین، به جای ذخیره فایل ویدیوی اصلی به عنوان vid1.mp4 یا youtube-vid.mp4، از کلمه کلیدی اصلی خود در نام فایل خود استفاده کنید. به عنوان مثال، ما ویدیو را به عنوان ذخیره می کنیم نکات-و-ترفندهای طراحی وب.mp4.

3. یک رونوشت ویدیو اضافه کنید

رونوشت های ویدئویی نمایش متنی کاملی از محتوای گفته شده در ویدئو هستند. متادیتا و تگ های ویدیویی به اندازه رونویسی جزئیات محتوای ویدیوی شما را به موتورهای جستجو ارائه نمی دهند. ربات های موتور جستجو متن را می خزند و از آن برای نمایه سازی استفاده می کنند. بنابراین، رونوشت ویدیویی به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای ویدیو را بهتر درک کنند و رتبه آن را بهبود بخشند. این مراحل را برای رونویسی فایل های ویدیویی خود دنبال کنید روی یوتیوب:

  • فایل رونویسی شما باید به عنوان یک فایل متنی ساده ذخیره شود txt.
  • استفاده از کاراکترهای خاص می تواند تطابق تشخیص گفتار و خوانایی رونوشت را مختل کند.
  • برای نشان دادن مکث طولانی یا جمله جدید باید از یک شکست دو خط استفاده شود.
  • برای شناسایی بلندگوها یا تغییر بلندگو، >> را در ابتدای خط جدید اضافه کنید.
  • یک پیوند به وب سایت خود را در متن صوتی در انتهای ویدیو درج کنید.

استفاده از این رویکرد DIY برای رونویسی محتوای ویدیوی خود به شما کمک می‌کند با بهبود تجربه کاربری، ارزش بیشتری را برای بینندگان خود ایجاد کنید و این فرصت را به شما می‌دهد تا چند بار دیگر از کلیدواژه اصلی مورد نظر خود استفاده کنید.

4. یک ویدیو را در یک صفحه منتشر کنید

به هر ویدیو اختصاص داده شده خود را بدهید page روی وب سایت شما به جای انتشار چندین ویدیو در یک واحد page. گوگل به اولین ویدیویی که پیدا می کند اولویت می دهد روی یک وب page و هر محتوای ویدیویی دیگری را که پیدا می کند نادیده می گیرد روی همان page. برای دور زدن اولویت‌های رتبه‌بندی ویدیوی Google، صفحات وب خود را به گونه‌ای سازماندهی کنید که یک ویدیو وجود داشته باشد. روی آ page (یا پست). همچنین ممکن است وسوسه شوید که یک ویدیو را در صفحات مختلف وب منتشر کنید روی سایت شما برای افزایش دید آن؛ به عنوان مثال، اگر ویدیوی شما درباره نکات و ترفندهای طراحی وب است، ممکن است بخواهید آن را در یک پست وبلاگی که در مورد نکات طراحی وب نوشته اید منتشر کنید، و همچنین ممکن است بخواهید آن را به بازدیدکنندگانی که وارد می شوند نشان دهید. روی پروژه های شما page برای نشان دادن توانایی خود؛ این یک نه نه سخت است.

کاری که این کار انجام می دهد این است که رقابت داخلی ایجاد می کند روی وب سایت شما برای هر نمونه از ویدیویی که منتشر کرده اید. وقتی کسی نکات و ترفندهای طراحی وب را جستجو می کند، به این فکر کنید روی گوگل، الگوریتم گوگل باید تصمیم بگیرد که کدام page برای نمایش در نتایج جستجوی خود و اگر تمام بازدیدهای ویدیوهای شما بین سه صفحه وب مختلف تقسیم شود، شانس شما برای نمایش در نتایج جستجو بسیار کم خواهد بود. با این حال، اگر آن را منتشر کرده بودید روی یک مجرد page، و آن page تمام بازدیدها، نظرات و برداشت ها را جمع آوری می کرد، در این صورت شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو خواهید داشت.

5. یک نقشه سایت ویدیویی ایجاد کنید

نقشه‌های سایت ویدیویی ابرداده‌های مربوط به محتوای ویدیویی را در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهند روی یک وب سایت و افزونه ای برای نقشه سایت موجود وب سایت شما هستند. می‌توانید از نقشه سایت استفاده کنید تا به موتورهای جستجو درباره دسته، عنوان، توضیحات، طول و مخاطب هدف برای هر ویدیویی که جاسازی می‌کنید بگویید. روی وبسایت شما. علاوه بر این، شما همچنین می توانید از آن برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد ویدیوی خود به موتورهای جستجو استفاده کنید page URL، تاریخ انقضا، محدودیت ها، و پلت فرم. اگر وب شما page یک ویدیو دارد روی سپس نقشه سایت آن ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

نتیجه

محتوای ویدیویی در حال افزایش است. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از نکات سئوی ویدیو برای افزایش دید، رتبه‌بندی و نمایش در صفحات نتایج موتور جستجو استفاده کنید. ما برخی از راه‌هایی را به شما نشان دادیم که می‌توانید با SEO ویدیو شروع کنید روی وب سایت خود را و، امیدوارم، شما در موقعیت خوبی برای پیشبرد کارها هستید.

(برچسب‌ها برای ترجمه) محتوا



منتشر شده در 1403-01-06 14:45:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید