وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

راهنمای هیبریدی شدن با زیرساخت های شما [reasons & case study]

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


اما دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یک سازمان ممکن است رویکرد زیرساخت ترکیبی را اتخاذ کند. به عنوان مثال، برخی از کسب و کارها به دلیل نیازهای کاربردی خاص، زیرساخت های خود را ترکیبی می کنند، برخی دیگر به دلیل ملاحظات جغرافیایی.

1. متعادل کردن هزینه و مقیاس پذیری

هیبریدی رفتن می تواند به شما کمک کند هزینه کلی زیرساخت خود را کاهش دهید. می‌توانید با استفاده از راه‌حل‌های زیرساختی کم‌هزینه‌تر مانند کولوکیشن و میزبانی فلزی برهنه برای منابع قابل پیش‌بینی مورد نیاز خود و بهره‌برداری از فضای ابری در صورت نیاز (مثلاً در زمان افزایش تقاضا) به این هدف دست یابید.

این رویکرد به شما این امکان را می‌دهد که در حین ایجاد تعادل، با قدرت هر نوع زیرساخت بازی کنید هزینه ها و مقیاس پذیری IaaS ملاحظات محیط های ابری مقیاس پذیرترین محیط های ابری هستند، بنابراین برای سازمان هایی که به آزادی چرخش ماشین های مجازی در آخرین لحظه نیاز دارند، این کار بیهوده است. اما از آنجایی که فضای ابری نیز بسیار گران است، استفاده از میزبانی فلزی یا کولوکیشن برای گردش کار قابل پیش بینی شما به این معنی است که مجبور نخواهید بود با قبوض ابری سرسام آور مقابله کنید.

مثلاً بگویید که شما یک توسعه‌دهنده بازی هستید که آماده راه‌اندازی یک بازی جدید هستید. شما نمی دانید که در روز راه اندازی چند بازیکن قرار است ظاهر شوند. بنابراین، می توانید با یک لایه پایه از فلز لخت شروع کنید و با افزایش تقاضا، آن را تا ابر افزایش دهید. سپس، هنگامی که نیازهای منابع پایه شما واضح تر شد، می توانید دوباره تامین ابر خود را کاهش دهید.

2. بهینه سازی عملکرد

رویکرد زیرساخت ترکیبی نیز می تواند به بهینه سازی عملکرد کمک کند. در ابر مقیاس ابر همیشه خطر همسایه‌های پر سر و صدا وجود دارد – جایی که ماشین‌های مجازی سایر کاربران از بخش بزرگی از منابع موجود سرور استفاده می‌کنند و بر عملکرد برنامه شما در این فرآیند تأثیر می‌گذارند.

هیچ خطری برای مناقشه منابع در میزبانی کولوکیشن یا فلزی خالی وجود ندارد زیرا کسب و کار یا مالک سرور فیزیکی است یا به طور کامل آن را اجاره می دهد. اتخاذ یک معماری زیرساخت ترکیبی به این معنی است که یک کسب‌وکار می‌تواند انعطاف‌پذیری و مدل کسب‌وکار مبتنی بر پرداخت ابر را حفظ کند، با علم به اینکه در صورت بروز اختلاف منابع در محیط ابری، منبع محاسباتی ثابتی نیز دارند.

3. ملاحظات جغرافیایی

زیرساخت های ترکیبی فقط بهینه سازی حجم کاری شما نیست، بلکه می تواند در مورد انطباق با رشد جغرافیایی نیز باشد.

برای سازمانی که در خارج از یک مکان مستقر است، با 100٪ نیروی کار خود در آن مکان، مدیریت زیرساخت در هم‌مکانی منطقی است. تا زمانی که تخصص لازم برای مدیریت این زیرساخت را داشته باشید، هم‌اکومیشن سطوح بالایی از عملکرد را با قیمت‌های مقرون به صرفه ارائه می‌دهد.

اما تصور کنید که با رشد کسب و کارتان، شروع به جذب مشتریان خارج از کشور کنید. چرخاندن سرورها در یک مرکز داده جدید در نزدیکی آن مکان مستلزم استخدام یک تیم کاملاً جدید برای راه اندازی و مدیریت سخت افزار است. ناگهان بسیار پیچیده می شود.

استفاده از زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) از یک ارائه دهنده میزبانی فلزی یا ابری برای این شرایط منطقی تر است. شما قادر خواهید بود سرورها را به سرعت در سراسر PoP (نقاط حضور) ارائه دهنده سرور ابری یا فلزی خود بچرخانید و نیازی به استخدام یک تیم تخصصی داخلی برای مقابله با مدیریت روزانه نخواهید داشت. سخت افزار فیزیکی

در این شرایط، اتخاذ یک رویکرد ترکیبی با ترکیبی از محل سکونت (در خانه) و IaaS (خارج از کشور) مدیریت بسیار آسان تر خواهد بود.

4. الزامات برنامه

برخی از برنامه ها فقط روی انواع زیرساخت های خاص بهتر عمل می کنند. به عنوان مثال، برنامه های پایگاه داده معمولاً در سرورهای فلزی لخت عملکرد بهتری نسبت به محیط های مجازی مانند ابر دارند. این به این دلیل است که معمولاً سطحی از کاهش عملکرد ناشی از فرآیند مجازی سازی وجود دارد.

اگر برخی یا بخشی از برنامه‌های کاربردی شما با فلز خالی و برخی دیگر برای محیط‌های ابری مناسب باشند، محیط‌های ترکیبی راه‌حلی عالی هستند. به عنوان مثال، اگر محیط تولید شما پایدار است (و در نتیجه برای زیرساخت های فلزی لخت مناسب است) اما محیط توسعه شما مناسب نیست (بنابراین برای پرداخت ساعتی در فضای ابری مناسب تر است).



منتشر شده در 1402-12-26 04:47:01

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید