وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 9 دقیقه


ممکن است آگاه نباشید، اما اگر وبلاگی نوشته باشید یا تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی انجام داده باشید، قبلاً با کلمات کلیدی اولیه سروکار داشته اید. این به این دلیل است که آنها یکی از اولین چیزهایی هستند که برای محتوای وب سایت خود نیاز دارید.

یافتن و توسعه کلمات کلیدی بذر برای یک فرآیند تحقیق کلید واژه موثر ضروری است. ایجاد یک لیست کلیدواژه اصلی، پایه ای قوی برای استراتژی محتوای شما است.

در این مقاله، من به شما نشان خواهم داد که کلمات کلیدی اولیه چیست و چگونه کلمات کلیدی بذر گسترده ای را که می توانید در استراتژی سئو خود استفاده کنید، پیدا کنید.

برای خواندن طولانیست;کل آن را نخوانید

  • کلمات کلیدی Seed عبارات کوتاهی هستند که بیشترین ارتباط را با جایگاه شما دارند. آنها نقطه شروع فرآیند تحقیق کلمات کلیدی هستند.
  • کلمات کلیدی Seed برای ایجاد ایده های موضوعی و یافتن کلمات کلیدی طولانی که می توانید به سرعت برای آنها رتبه بندی کنید مفید هستند.
  • کلمات کلیدی Seed یک راه عالی برای ایجاد دسته‌های موضوعی هستند که می‌توانند مطابقت با EEAT را جلب کنند.
  • شما می توانید کلمات کلیدی seed را با استخراج آنها از موضوع اصلی خود و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا پیدا کنید.

کلمات کلیدی seed چیست؟

کلمات کلیدی Seed کلمات کلیدی کوتاهی هستند که یک موضوع را به طور گسترده توصیف می کنند. آنها معمولاً فقط از یک یا دو کلمه تشکیل شده اند و نقطه شروع خوبی برای تحقیق کلمات کلیدی هستند. آنها اغلب عباراتی پرطرفدار با حجم جستجوی بالا هستند که رتبه بندی آنها را سخت می کند.

کلمات کلیدی Seed که اصطلاحات سر نیز نامیده می شوند، می توانند به شما کمک کنند تا سایر کلمات کلیدی مرتبط را برای ایجاد یک لیست گسترده کلمات کلیدی برای فرآیند تحقیق کلمات کلیدی خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر لباس می فروشید، چند نمونه از کلمات کلیدی seed عبارتند از: «لباس عروس»، «لباس ابریشمی» یا «لباس های دست ساز». می‌توانید به این کلمات کلیدی اصلاح‌کننده‌ها اضافه کنید و کلیدواژه‌های دم بلند جدیدی مانند «لباس عروسی تابستانی» یا «لباس‌های نخی دست‌ساز» و غیره را جوانه بزنید.

وارد کردن یک کلمه کلیدی اولیه در ابزار Surfer Keyword Research به شما کمک می کند تا صدها کلمه کلیدی بالقوه را ایجاد کنید.

همانطور که می بینید، یک کلمه کلیدی seed می تواند یک لیست بی نهایت از ایده های محتوا ایجاد کند.

برای ایجاد فهرستی از کلیدواژه‌های اولیه، مرتبط‌ترین عبارات مرتبط با خدمات یا محصول خود را پیدا کنید. اما خیلی عمومی نباشید – کلماتی مانند «هدفون» یا «ابزارهای saas» به شما کمک نمی‌کند کلمات کلیدی را پیدا کنید که بتوانید برای آنها رتبه‌بندی کنید. درعوض، کلمات بذر مشخص تری مانند “saas payroll” را پیدا کنید.

چرا کلمات کلیدی seed برای تحقیق کلمات کلیدی مهم هستند؟

کلمات کلیدی Seed مهم هستند زیرا به شما کمک می کنند تا با استفاده از لیستی از کلمات کلیدی مرتبط اضافی برای نوشتن، قدرت موضوعی خود را ایجاد کنید. ایجاد یک لیست جامد از کلمات کلیدی مرتبط می تواند به شما کمک کند تا تحقیقات کلمات کلیدی را ساده کنید و محتوای خود را به طور موثر سازماندهی کنید. کلمات کلیدی Seed دو نکته مهم دارند که در زیر توضیح داده شده است.

ایده های مرتبط با کلمه کلیدی و موضوع را ایجاد کنید

رتبه بندی کلمات کلیدی Seed دشوار است، اما می توانید از آنها برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با دم طولانی که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند استفاده کنید. برای مثال، استفاده از «هدفون بی‌سیم» به‌عنوان کلیدواژه اولیه، حجم جستجوی ماهانه 368000 را از طریق Keyword Surfer نشان می‌دهد.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

اگر عمیق‌تر به ایده‌های کلیدواژه مرتبط در SERP بپردازید، چندین کلمه کلیدی مرتبط را پیدا خواهید کرد، برخی کوتاه و برخی دیگر دم بلند. اما همه با پتانسیل ایجاد محتوای مرتبط با اصطلاح اولیه شما.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

پس از شناسایی چند کلمه کلیدی اولیه مرتبط برای وب سایت خود، از افزونه رایگان Keyword Surfer Chrome برای اضافه کردن اصلاح کننده ها و ایجاد کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. در نهایت، عبارات جستجویی را بیابید که خاص تر هستند و قصد کاربر بالاتری برای بهبود شانس شما برای رتبه بندی در SERP ها دارند.

خوشه های موضوعی بسازید

خوشه های موضوعی یک راه عالی برای ایجاد انطباق با EEAT از نظر گوگل است که یک عامل رتبه بندی است. کلمات کلیدی Seed می توانند به شما کمک کنند تا خوشه های کلمات کلیدی را ایجاد کنید که توسط یک موضوع اصلی به هم مرتبط هستند.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما ابزارهایی را برای بهره وری کارکنان ارائه می دهد، وارد کردن یک اصطلاح اولیه مانند “مدیریت زمان” در Surfer Keyword Research، خوشه های کلیدواژه اضافی ایجاد می کند که می تواند به شما در پوشش موضوعات فرعی مرتبط کمک کند.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

می‌توانید در میان ده‌ها خوشه مرتبط با موضوع اصلی خود مرور کنید و از میان هزاران ایده کلیدواژه‌های طولانی انتخاب کنید.

چگونه کلمات کلیدی seed را پیدا کنیم

راه‌های مختلفی برای یافتن کلیدواژه‌های اولیه وجود دارد، از اطلاعات در دسترس در موتورهای جستجو گرفته تا یافتن عبارات اصلی مورد استفاده رقبا. شناسایی کلمات کلیدی سطح وسیع فرآیندی نسبتاً ساده است. مهمترین چیز دانستن موضوعات اصلی کسب و کار شما است.

در اینجا، من مؤثرترین راه‌ها برای یافتن کلمات کلیدی اولیه برای استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو را توضیح می‌دهم.

1. ایده های کلیدواژه اصلی را از موضوع اصلی خود ایجاد کنید

بصری ترین راه برای شما برای یافتن کلمات کلیدی اولیه این است که به موضوعات اصلی تجارت خود فکر کنید. توصیه می‌کنیم با یادداشت کردن محبوب‌ترین کلمات کلیدی سطح وسیعی که می‌خواهید مخاطبانتان درباره کسب‌وکارتان بدانند، شروع کنید.

انجام این کار به شما یک نقطه شروع می دهد بدون اینکه تحت تأثیر تجزیه و تحلیل وب سایت های رقبا یا ممیزی پست های محبوب قرار بگیرید. بعداً به سراغ آن‌ها می‌رویم.

احتمالاً از قبل موضوع اصلی وب سایت خود را می دانید. به عنوان مثال، اگر وبلاگ شما در مورد رژیم های کتو است، موضوع را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی Surfer وارد کنید.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

کشور مورد نظر خود را انتخاب کرده و کلیک کنید ایجاد تحقیق کلمات کلیدی.

ابزار کلمه کلیدی صدها ایده مرتبط با کلمه کلیدی را برای وبلاگ شما ایجاد می کند، که حاوی اطلاعاتی در مورد حجم جستجو و دشواری کلمه کلیدی است. از آنجایی که کلمات کلیدی seed عباراتی پرطرفدار هستند که حجم جستجوی بالایی دارند، می‌توانید فهرست را بر اساس حجم جستجوی بالا به پایین مرتب کنید.

با انجام این کار، کلیدواژه های مرتبط در بالای صفحه ظاهر می شوند.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

برای هر کلمه کلیدی seed که در ابزار Surfer’s Keyword Research پیدا می کنید، چندین دسته کلیدواژه وجود دارد که بر اساس موضوع آنها سازماندهی شده اند. می‌توانید این عبارات سرفصل را وارد کنید و مراحل بالا را برای یافتن عبارات جستجوی گسترده‌تر تکرار کنید.

از خوشه های کلمات کلیدی برای ساخت صفحات ستونی که توسط محتوای معنایی مرتبط احاطه شده اند استفاده کنید.

2. کلمات کلیدی رقیب خود را پیدا کنید

تجزیه و تحلیل وب سایت های رقبای شما یکی از مهم ترین (اگر نه مهم ترین) بخش های انجام تحقیقات کلمات کلیدی است. با توجه به اینکه می خواهید برای پرس و جوهای مشابه مانند رقبای خود رتبه بندی کنید، کلمات کلیدی اولیه شما احتمالاً یکسان خواهند بود.

می توانید با وارد کردن URL صفحه مورد نظر خود، کلمات کلیدی اولیه رقبای خود را با استفاده از Surfer’s Audit پیدا کنید. برای مثال، من به دنبال به روز رسانی پست وبلاگ خود در مورد کلمات کلیدی LSI برای بهینه سازی موتورهای جستجو بودم.

اولین قدمی که برداشتم جستجو در وب سایت های رقیبم برای یافتن کلمات کلیدی مورد استفاده آنها برای رتبه بندی خوب بود.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

از آنجایی که بخش قابل توجهی از کاربران ما در ایالات متحده زندگی می کنند، من آن را به عنوان کشور هدف خود برای ممیزی انتخاب کردم و به آن ضربه زدم حسابرسی ایجاد کنید.

من انتخاب کردم کلمات فیلتر در شرایط استفاده بخش و مرتب شده بر اساس عمل ستون تا زمانی که نشان داد همه خوب! برچسب در بالا این به من کمک کرد تا کلمات کلیدی اولیه رقیبم را برای URL که وارد کردم، در بالا ببینم.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

این می تواند به شما یک مزیت رقابتی بدهد و به شما کمک کند در رتبه بندی جستجو برای کلمات کلیدی که رقبای شما هدف قرار داده اند، پیشی بگیرید.

3. به کنسول جستجوی گوگل نگاه کنید

کنسول جستجوی گوگل (GSC) می تواند به شما کمک کند تا مهمترین پرس و جوهای جستجوی خود را شناسایی کنید. متوجه خواهید شد که محتوای شما قبلاً برای کلمات کلیدی خاص در رتبه بندی موتورهای جستجو رتبه بندی می کند. و می تواند از این اطلاعات برای پیدا کردن کلمات کلیدی حتی بیشتر استفاده کند.

برای استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای یافتن کلمات کلیدی، به آدرس زیر بروید عملکرد > نتایج جستجو در پانل سمت چپ در داخل GSC. شما فهرستی از کلمات کلیدی را پیدا خواهید کرد که محتوای شما قبلاً در آن رتبه بندی شده است پرس و جوها زبانه سمت راست

اگرچه هیچ فیلتر خاصی برای “کلیدواژه‌های بذر” وجود ندارد، اما به نظرم مرتب‌سازی آن انجام می‌شود برداشت ها ستون به ترتیب نزولی به طور کلی کلمات کلیدی دانه را در بالا نشان می دهد.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

می‌توانید این فهرست را برای مرور و شناسایی کلیدواژه‌های اولیه مربوط به وبلاگ خود صادر کنید. فرآیند مرحله 1 را با استفاده از Surfer Keyword Research تکرار کنید تا کلمات کلیدی بیشتری را پیدا کنید. قبل از اینکه به دنبال کلمات کلیدی باشید، مطمئن شوید که کنسول جستجوی گوگل را به درستی در وب سایت خود نصب کرده اید.

همچنین می توانید کلمات کلیدی seed را در خود صفحات نتایج موتور جستجو پیدا کنید.

4. از اطلاعات در SERP های گوگل استفاده کنید

SERP ها منبع بی پایان ایده های کلیدواژه جدید هستند، اما هنوز اطلاعات مهمی مانند حجم جستجو و بینش ترافیک را از دست می دهند. خوشبختانه امروزه ابزارهای سئو وجود دارد که این اطلاعات را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد.

و در حالی که بیشتر آنها پولی هستند، می توانید از آن استفاده کنید پسوند کلمه کلیدی Surfer Chrome رایگان. مطمئناً، ما می‌توانیم جانبدارانه باشیم، اما 4.5 ستاره از بیش از 400000 کاربر نمی‌تواند چنین باشد.

افزونه را نصب کنید و موضوع اصلی وب سایت خود را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید. تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط را در پانل سمت راست خواهید یافت. این لیست را بر اساس حجم جستجو مرتب کنید (از آنجایی که کلمات کلیدی seed اغلب محبوب هستند) تا کلمات کلیدی دانه مرتبط را در بالای صفحه مرتب کنید.

فهرست کلمات کلیدی را مرور کنید و کلمات کلیدی اولیه را برای افزودن به مجموعه انتخاب کنید. به عنوان مثال، من چندین مورد را با استفاده از کلمه کلیدی seed، “کاهش وزن” پیدا کردم.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

اگر ترجیح می دهید این کار را به صورت دستی انجام دهید، سه بخش وجود دارد که باید هنگام جستجوی کلمات کلیدی seed به آنها دقت کنید.

ابتدا نگاهی به مردم همچنین می پرسند بخش. در آنجا سؤالات رایجی را خواهید یافت که مردم می خواهند پاسخ آنها را بیابند. در حالی که سؤالات برای عبارات کلیدواژه طولانی مناسب تر هستند، اما همچنان می توانند سرنخ هایی را برای موضوعات سطح بالا ارائه دهند که می توانید از آنها به عنوان کلیدواژه اولیه استفاده کنید.

به عنوان مثال، من “ابزارهای حسابداری” را در نوار جستجو تایپ کردم و یکی از سوالات را در قسمت PAA بخش به من سرنخ هایی از 4 اصطلاح اولیه داد. اکنون می توانم از آنها برای تحقیق بیشتر در مورد ایده های محتوایی خود استفاده کنم.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

در پایین SERP، خواهید یافت جستجوهای مرتبط; اینها به ویژه مفید هستند زیرا نه تنها کلیدواژه های بذر اضافی را در اختیار شما قرار می دهند، بلکه ایده هایی برای اصلاح کننده هایی نیز به شما می دهند که می توانید به مواردی که قبلاً دارید اضافه کنید.

بخش سومی که باید به آن نگاه کنید این است تکمیل خودکار گوگل پیشنهادات. این برنامه اصلاح‌کننده‌هایی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید به کلمات کلیدی بذری که در مورد آنها تحقیق می‌کنید اضافه کنید، اما می‌توانید از خلاقیت برای تبدیل این پیشنهادها به کلمات کلیدی اولیه استفاده کنید.

برای مثال، اگر «پودر پروتئین» را تایپ کنید، گوگل «مزایای پودر پروتئین» و «کاهش وزن پودر پروتئین» را پیشنهاد می‌کند.

5. به انجمن ها و انجمن های آنلاین توجه کنید

دریابید که مخاطبان هدف شما در کدام انجمن ها و وب سایت ها جمع می شوند. اینها می توانند معدن طلایی از اطلاعاتی باشند که در SERP یا هیچ جای دیگری نخواهید یافت. و چه راهی بهتر از خود مخاطبین برای دریافت آن؟

برای شروع، گروه‌های فیس‌بوک، Reddit یا Quora را مرور کنید، و سپس عمیق‌تر در انجمن‌های متمرکز خود به جستجو بپردازید. به عنوان مثال، این که جامعه SEO در Reddit به همین دلیل برای ما مهم است، بی‌معنی است. بحث های مختلفی در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی و ابزارهای Surfer وجود دارد.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم
پاسخ بله است، اتفاقا.

می توانید از عملگرهای جستجو برای یافتن صفحات وب مرتبط با کلمه کلیدی seed خود استفاده کنید. مثلاً هر دو را وارد کنید (عنوان:کلمه کلیدی انجمن) یا (inurl:کلمه کلیدی انجمن) برای پیدا کردن عناوین یا URL های صفحه با کلمه کلیدی seed خود.

این بحث‌ها می‌تواند به شما ایده‌هایی برای کلمات کلیدی بذر برای استفاده در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد محتوا بدهد.

6. از Google Keyword Planner برای کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید

Google Keyword Planner یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که به طور گسترده دست کم گرفته شده است که می توانید از آن برای توسعه ایده های کلمه کلیدی استفاده کنید. شما فقط به یک حساب Google Ads نیاز دارید اما فقط یک دقیقه طول می کشد و به اطلاعات پرداخت شما نیاز ندارد.

استفاده کنید کلمات کلیدی جدید را کشف کنید برای وارد کردن یک کلمه کلیدی seed و اجازه دهید گوگل بقیه کارها را برای شما انجام دهد. به عنوان مثال، من برای ایجاد لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با “اجاره خودرو” جستجو کردم.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

و مطمئناً، Google Keyword Planner 127 ایده برای کلمه کلیدی ارائه کرد که من می‌توانم آن‌ها را مرور کنم و عبارات اصلی را فهرست کنم.

راهنمای کلمات کلیدی Seed: آنها چیست و چگونه از آنها برای سئو استفاده کنیم

متأسفانه، حجم جستجوی نمایش داده شده مفید نیست، اما برای مشاهده ارقام دقیق می توانید از افزونه Keyword Surfer Chrome که قبلا به شما نشان دادم استفاده کنید.

7. با تیم های فروش و پشتیبانی صحبت کنید

اهمیت صحبت مستقیم با مشتریان و تیم های رو به مشتری خود را دست کم نگیرید. ضروری است که عبارات و عباراتی را بشناسید که مردم در مورد چالش هایی که محصول شما می تواند به حل آنها کمک کند صحبت می کنند.

زمانی را برای صحبت با نمایندگان فروش و پشتیبانی مشتری بیابید تا مشخص کنید که کاربران با چه چیزی بیشترین مشکل را دارند. از این اطلاعات به عنوان کلمات کلیدی اولیه و محتوای صنایع دستی استفاده کنید که برای مخاطبان شما مناسب تر است.

نتیجه

هیچ تعریف دقیقی از کلمه کلیدی seed وجود ندارد، اما آنها را به عنوان یک یا دو کلمه دربرگیرنده تجارت شما در نظر بگیرید. گاهی اوقات، آنها اولین چیزی هستند که ممکن است به ذهن شما برسد. در مواقع دیگر باید عمیق تر فکر کنید.

اگر با شناسایی کلمات کلیدی اولیه شروع کنید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی فرآیند بسیار ساده‌تری خواهد بود. آنها را با دقت انتخاب کنید زیرا آنها به عنوان پایه و اساس استراتژی محتوای شما عمل می کنند و به شما در سازماندهی کلاسترهای موضوعی کمک می کنند. توسعه کلمات کلیدی بذر مناسب شانس شما را برای رتبه بندی و جذب ترافیک ارگانیک افزایش می دهد.



منتشر شده در 1403-12-25 23:59:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید