وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

راهنمای 9 مرحله استراتژی بازاریابی محتوای B2B

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 17 دقیقه


مهم نیست که استراتژی های بازاریابی شرکت شما چقدر گسترده باشد، زمانی که از محتوای مناسب استفاده نکنید بی فایده هستند. به عنوان مالک برند و عضو تیم، همیشه به یاد داشته باشید که محتوا مهم است. این چگونه است که می توانید یک تصویر مثبت از برند ایجاد کنید و دید خود را افزایش دهید.

با توجه به گزارش نسل تقاضای 2022. بیایید در مورد چرایی اهمیت استراتژی های بازاریابی محتوای B2B صحبت کنیم، ایده های محتوا را بررسی کنیم، و برخی از نکاتی را که برای شروع به آن نیاز دارید پوشش دهیم.

آنچه خواهید آموخت

  • استراتژی بازاریابی محتوای B2B چیست و چرا اهمیت دارد
  • تفاوت بین استراتژی بازاریابی محتوای B2B و B2C
  • نکات مفید برای توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوای B2B موفق برای برند شما

استراتژی بازاریابی محتوای B2B چیست؟

بازاریابی محتوای B2B از استراتژی‌های مختلفی برای ایجاد قطعات محتوایی استفاده می‌کند که باعث طنین‌اندازی و گسترش مخاطبان شما می‌شود. این باعث افزایش ترافیک، فروش و منجر به شرکت‌های B2B می‌شود تا تمایل به برند شما را تقویت کنند تا شرکت‌های تجاری همکار را به همکاری احتمالی در آینده جذب کنند.

رایج ترین انواع استراتژی های محتوای B2B شامل خبرنامه های ایمیل، وبلاگ نویسی، اینفوگرافیک و پادکست است. این تاکتیک ها ابزارهای نوآورانه ای برای هدف قرار دادن مستقیم مشتریان بالقوه، به حداکثر رساندن درآمد کلی کسب و کار و رسیدن به مقرون به صرفه ترین راه ممکن هستند.

یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر B2B به شکل زیر است:

  1. بین مشتریان فعلی محتوای شما و مشتریان بالقوه یا مشتریان هدف، یک همسویی کامل وجود دارد.
  2. استراتژی های شما شامل همکاری با تیم محصول، رهبران ارشد و تیم فروش است.
  3. شما مخاطبان هدف خود را با درخواست بازخورد از طریق گروه‌های متمرکز، سنجش میزان مشارکت محتوا، نظرات و نظرسنجی‌ها درگیر می‌کنید.
  4. ردیابی KPI های خود به طور منظم

چرا تعیین استراتژی بازاریابی محتوای B2B مهم است؟

استراتژی محتوای B2B به عنوان طرح اولیه یا نقشه راه شرکت شما عمل می کند. این به شما کمک می کند از یک هدف به هدف دیگر برسید و اطمینان حاصل کنید که اهداف خود را از دست نخواهید داد. در غیر این صورت، خطر سردرگمی و مشکل در بازگشت را تجربه خواهید کرد روی مسیر درست

داشتن یک استراتژی محتوای موثر B2B به شما کمک می کند تا بهترین قطعات محتوا را در زمان مناسب ایجاد کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب می توانید از رقبای خود جلوتر بمانید و تصویر مثبتی از برند در بازار ایجاد کنید.

علاوه بر این، اگر کسب‌وکارها را هدف قرار می‌دهید، هر نوع محتوایی به آن نمی‌رسد. شما باید محتوای معتبری را منتشر کنید تا شرکت های هدف خود را تحت تأثیر قرار دهید و آنها را به دست آورید. قطعات شما باید اطلاعات کاربردی و ارزشمندی را ارائه دهند تا ثابت کنند که برند شما می تواند به رشد سازمانشان کمک کند.

ترافیک وب را هدایت کنید

انتشار محتوای معتبر و جذاب برای شرکت های بالقوه می تواند ترافیک ارگانیک برند شما را افزایش دهد. اما چندین عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند:

  • ایجاد یک تقویم محتوای کارآمد
  • دانستن اینکه مخاطبان یا شرکت های هدف شما چه کسانی هستند و هدف جستجوی آنها
  • دریافت تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد رقبای خود و رتبه آنها در کلمات کلیدی خاص
  • تعیین دقیقاً چه کلمات کلیدی را برنامه ریزی می کنید روی هدف گذاری

این عوامل می توانند به شما کمک کنند تا رتبه بالاتری کسب کنید روی موتورهای جستجو، به افراد بیشتری اجازه می دهد نام تجاری شما را پیدا کرده و مشاهده کنند و به طور بالقوه آنها را تبدیل به بازار هدف شما می کند. به‌علاوه، این می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا درباره آنچه برند شما ارائه می‌دهد بیشتر بدانند تا مشخص کنند که آیا خدمات یا محصولات شما می‌توانند ارزشی برای آنها ایجاد کنند یا خیر.

به دست آوردن سرنخ های بیشتر

با ارتقای محتوای مناسب، می توانید مزایای خدمات و محصولات برند خود را به مشتریان و کسب و کار مناسب ارائه دهید. و این می تواند به افزایش تولید سرنخ شما کمک کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد سرنخ بیشتر این است که مطمئن شوید استراتژی محتوای شما توسط تحقیقات مبتنی بر شواهد پشتیبانی می‌شود. شما باید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید، که در افزایش ارزش طول عمر مشتری ضروری است. و تنها راهی که می توانید به این هدف برسید، تکیه کردن است روی حقایق، داده ها و قطعات اثبات شده اطلاعات برای ایجاد محتوای ارزشمند.

به‌عنوان یک بازاریاب محتوا، باید آمار یا منابع مرتبطی را درج کنید که می‌توانند از هدف اصلی محتوای شما پشتیبانی کنند. این به اعتبار شما می افزاید، اعتماد و وفاداری به کسب و کار شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که سرنخ ها می توانند به فروش بالقوه تبدیل شوند و درآمد کلی و سودآوری برند شما را افزایش دهند.

یک ساختار ایجاد می کند

حتی زمانی که شما تمام محتوای مناسب برای انتشار و جذب کسب و کارها را دارید، بدون یک ساختار برنامه ریزی شده و سازماندهی شده موثر نخواهند بود. به عنوان یک بازاریاب محتوا، باید از نزدیک با تیم محتوای خود کار کنید تا برنامه‌ای برای پست‌ها، جلسات و ارزیابی خود داشته باشید.

برنامه‌ریزی استراتژی‌های بازاریابی محتوا ساختاری را به برند شما اضافه می‌کند که می‌تواند شما را در چشم مخاطبان هدفتان بهتر به نظر برساند.

مهمتر از آن، ایجاد ساختاری در استراتژی بازاریابی محتوای B2B شما به پرورش مخاطبان شما کمک می کند تا آنها را حفظ کنند. روی بالای ذهن شما به یاد داشته باشید که این استراتژی ها متفاوت از تاکتیک های B2C عمل می کنند زیرا تصمیم گیرندگان بیشتری را درگیر می کنند.

به یاد داشته باشید که تصمیمات خرید از تجارت به کسب و کار بیشتر طول می کشد، حدود شش ماه یا بیشتر. این به این دلیل است که این چرخه افراد بیشتری را درگیر می‌کند و هر فردی می‌خواهد خرید را قبل از دادن سیگنال حرکت بررسی کند.

علاوه بر این، خریداران B2B بیشتر عمدی هستند زیرا پول و سرمایه گذاری بالاتری در خطر است.

بازاریابی محتوای B2B در مقابل استراتژی های بازاریابی محتوای B2C

تفاوت اصلی بین استراتژی ها در بازاریابی محتوای B2B و B2C در مخاطبانی است که هر کدام به دنبال آن هستند.

شرکت های B2B افراد مختلفی را به عنوان تصمیم گیرندگان و کاربران نهایی درگیر می کنند. این بدان معنی است که شما باید برای تصمیم گیرنده قانع کننده باشید تا او محصول یا خدمات شما را یک تماس تجاری هوشمندانه ببیند. علاوه بر این، تصمیم گیرنده مزایای آنچه را که شما در کسب و کار کاربران نهایی ارائه می دهید متوجه می شود.

همچنین باید در نظر داشته باشید که استراتژی های بازاریابی محتوای B2B بسیار پیچیده تر از شرکت های B2C هستند. این شامل متقاعد کردن تصمیم گیرندگان مختلف و اعضای تیم قبل از انجام خرید است.

از سوی دیگر، تصمیم گیرنده و کاربران نهایی در یک شرکت B2C همان افراد هستند. هدف از محصولات یا خدمات شما متقاعد کردن کاربر نهایی است که می تواند سودمند باشد و هزینه ای را که برای آن پرداخت می کند هدر نخواهد داد. تا زمانی که می توانید خریدار را متقاعد کنید که هر چیزی را از برند خود خریداری کند، انتظار نتایج خوبی را داشته باشید.

تصمیم گیرندگان

شرکت‌های B2B و B2C در تصمیم‌گیرندگان خود متفاوت هستند، که این عوامل نیز در ایجاد استراتژی‌های نوشتن محتوا بسیار مهم هستند. وقتی در مورد بازاریابی محتوای B2C صحبت می کنیم، تصمیم گیرندگان خریداران فردی هستند، بنابراین نیاز به استفاده از منطق آنها به اندازه شرکت های B2B حیاتی نیست.

خرید یک قهوه را با خرید یک محصول SaaS مقایسه کنید که می تواند باعث ایجاد یا شکست شرکت شما شود. اگر از فنجانی که خریده اید متنفر هستید، کافی است در آینده از برندی که آن را به شما فروخته است اجتناب کنید.

برعکس، زمانی که محصول SaaS که برای شرکت خود خریداری کرده اید، درآمدی را که می خواهید به دست نمی آورد، کسب و کار خود را به خطر انداخته اید. روی خط

این دقیقاً دلیلی است که شما باید از منظر B2B با تصمیم گیرندگان ارتباط عمیق تری برقرار کنید. شما باید مشتری بالقوه خود را در طول کل چرخه خرید راهنمایی کنید، که شامل ارائه محتوای طولانی و با کیفیت نیز می شود. فراموش نکنید که ROI برای اکثر مشاغل مهم است، بنابراین این جنبه باید هنگام ایجاد محتوا لحاظ شود.

چالش ها

هر دو استراتژی بازاریابی محتوای B2B و B2C شامل چالش هایی است که باید بر آنها غلبه کرد، اما هنوز تفاوت هایی وجود دارد.

به عنوان مثال، یکی از چالش برانگیزترین مشکلاتی که در بازاریابی B2B باید بر آن غلبه کرد، ایجاد محتوایی است که مخاطب آن را دوست داشته باشد. در غیر این صورت، آنچه منتشر می کنید بی فایده است و منجر به فروش صفر می شود.

علاوه بر این، شما همیشه بودجه زیادی برای تولید بهترین محتوا به عنوان یک شرکت B2B ندارید. این با توجه به برنامه ریزی شماست روی استخدام کپی رایترهای حرفه ای با تجربه ای برجسته.

اما اگر کاملاً از روش استفاده مجدد از محتوای خود آگاه هستید، هدایت سرنخ ها از یک تکه محتوا می تواند یک تکه کیک باشد. بعلاوه، تکنیک های پخش محتوای زیر باید به شما کمک کند:

  • فهرست های خود را به چندین پست وبلاگ جداگانه تقسیم کنید
  • شامل یک اینفوگرافیک بصری جذاب با استفاده از نکات اصلی محتوای شما
  • ایجاد یک ارائه از وبلاگ شما

تغییرات لحظه آخری نیز چالش هایی برای شرکت های B2B، به ویژه برای نویسندگان محتوا در تیم است. از آنجایی که افراد بیشتری درگیر هستند، بازخوردهای متعددی که توسط ذینفعان در دوره بعدی ارائه می شود، می تواند زمان بندی را به تاخیر بیندازد.

از سوی دیگر، چالش ها در شرکت های B2C متفاوت است. اولین مبارزه شما ایجاد ارتباط شخصی با مشتری و ترغیب آنها برای بررسی محصولات و خدمات برند شما است.

علاوه بر این، رفتارهای متغیر مشتریان شما نیز باید در نظر گرفته شود. خریداران به طور قابل توجهی تحت تأثیر فناوری و سایر ابزارهای نوآورانه قرار می گیرند، که به این معنی است که انتظارات آنها افزایش یافته است. این همچنین به این معنی است که باید آنها را با برند خود درگیر نگه دارید و محتوای شخصی سازی شده را تحویل دهید که آنها را حتی بیشتر جذب کند.

بودجه ها

صاحبان مشاغل باید بودجه بازاریابی بالاتری را برای استراتژی های B2B نسبت به B2C پیشنهاد کنند. این به این دلیل است که چندین عامل برای انجام یک تراکنش B2B در نظر گرفته می شود که افراد بیشتری را نیز درگیر می کند. بعلاوه، همه ما توافق کرده‌ایم که می‌توان انتظار تصمیم‌گیرندگان بیشتری را در B2B داشت.

در حالی که در B2C، کسب و کار فقط باید خریداران فردی را متقاعد کند بدون اینکه نیازی به غلبه بر چندین حلقه برای خرید باشد. این همچنین به این معنی است که برای موفقیت در بازاریابی B2C نیازی به بودجه گران قیمت ندارید.

چرخه خرید

چرخه خرید برای B2B طولانی تر است process زیرا خریداران بالقوه قبل از تصمیم گیری، عواملی مانند تاثیر بلندمدت، قیمت و ارزش کلی محصول را در نظر می گیرند. شما همچنین باید رابطه بین تجارت خود و خریدار B2B را در نظر بگیرید.

ایجاد اعتماد در طول زمان مهم است و شما می توانید با پرورش سرنخ های خود در کل مسیر فروش به این مهم دست یابید. به یاد داشته باشید که خریداران B2B برندها یا فروشندگانی را ترجیح می دهند که می دانند می توانند به آنها اعتماد کنند و به آنها وفادار بمانند.

چرخه خرید برای B2B معمولاً شامل بیش از یک نفر از جمله مدیر تولید، مدیر مالی و مدیر عامل می شود. این به معنای بازخورد، پاسخ‌ها و تغییرات لحظه آخری بیشتر است.

این کاملا برعکس سفر خرید B2C است. خریداران معمولاً با آنچه می‌خواهند ساده‌تر عمل می‌کنند، که منجر به چرخه خرید آنی‌تر می‌شود. وقتی محصول شما ارزشی را برای مشتری ایجاد می کند، تصمیمات کمتری گرفته می شود که منجر به فروش سریعتر می شود.

انواع محتوا

انواع محتوا در بازاریابی محتوای B2C و B2B در پیام رسانی و کانال مورد استفاده متفاوت است. به عنوان مثال، همه کانال های رسانه اجتماعی برای B2B مرتبط نیستند. لینکدین فرصت‌های برجسته‌ای را برای جذب سرنخ‌های کسب‌وکار جدید، به‌ویژه ویژگی محتوای حمایت‌شده‌اش، فراهم می‌کند.

این ویژگی به کسب و کار شما اجازه می دهد تا محتوای شما را قرار دهد روی فید خبری یک مشتری بالقوه همان مشتری با بررسی محتوای رقبای شما به صنعت شما علاقه نشان داد.

علاوه بر این، لینکدین به شما کمک می کند رهبری فکری. این جنبه مهم به خریداران B2B اجازه می دهد تا تصمیمات خرید آگاهانه تری بگیرند. رایج‌ترین انواع محتوای مؤثر برای B2B شامل پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی و کاغذهای سفید است:

  1. پست های وبلاگ – مقرون به صرفه و به روز رسانی در مورد کسب و کار شما
  2. کاغذهای سفید – طولانی تر از پست های وبلاگ هستند اما می توانند راه حل هایی برای مشکلات فعلی صنعت ارائه دهند
  3. کتاب‌های الکترونیکی – شامل جداول و تصاویر گرافیکی هستند که می‌توانند به عنوان بینش آموزشی عمل کنند.

بیایید در مورد محتوای B2C صحبت کنیم. اگر شرکت شما عاشق پیمایش در رسانه های اجتماعی برای ایجاد روندهای فعلی در بازار است، چرا از این روش به عنوان راهی برای جذب مشتری برای بازاریابی خود استفاده نکنید؟

رسانه های اجتماعی راهی برای B2C برای تبلیغ و تبلیغ محصولات و خدمات و در عین حال برقراری تعامل است. همچنین یک کانال خوب برای یادگیری در مورد عادات خرید مشتری شما نیز کانال خوبی است.

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوای B2B بسازیم

هیچ استراتژی بازاریابی «یک اندازه متناسب با همه» برای همه مشاغل B2B وجود ندارد. هر کسب و کاری منحصر به فرد است و کمپین بازاریابی محتوای شما باید طوری طراحی شود که به نفع شرکت شما باشد.

در نظر بگیرید که با اهداف کاملاً تعریف شده خود شروع کنید. به علاوه، درک اهداف بلندمدت شما نیز می تواند کمک کند. می تواند ترسناک باشد، اما زمانی که بدانید از کجا و چگونه شروع کنید، آسان تر می شود. در اینجا روش ساخت موفقیت آمیز یک استراتژی بازاریابی محتوای B2B موثر است.

1. اهداف بازاریابی محتوا را تعریف کنید

تعریف و درک اهداف بازاریابی محتوای برند شما برای موفقیت استراتژی های شما بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که بازاریابی محتوای B2B به ایجاد آگاهی از برند، به دست آوردن درخواست‌های نمایشی، تولید MQL یا سرنخ‌های واجد شرایط بازاریابی، حفظ مشتری و جذب کمک می‌کند.

به همین دلیل است که اهداف بازاریابی شما باید واضح و مشخص باشد. اهداف شما از انتشار محتوا چیست و چرا می‌خواهید به آن‌ها برسید؟ همچنین مهم است که تنظیم و تکیه کنید روی چندین شاخص کلیدی عملکرد برای سنجش عملکرد استراتژی شما.

نظارت بر پیشرفت شما همچنین به ارزیابی موفقیت یا شکست استراتژی بازاریابی محتوای شرکت شما کمک می کند. همچنین می تواند به شناسایی شکاف ها کمک کند تا بدانید چگونه استراتژی های بازاریابی خود را بهتر بهینه کنید.

مهمتر از همه، هنگام تعیین اهداف بازاریابی محتوا، هدف SMART را در نظر بگیرید: خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان. بیایید به رایج ترین اهداف بازاریابی محتوا که توسط اکثر شرکت های B2B ایجاد شده است نگاه کنیم:

افزایش دید جستجو

برای اینکه کسب و کارها شرکت شما را ببینند، باید در معرض دید باشید روی موتورهای جستجو. استفاده از این به عنوان یکی از اهداف بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند تا بر رقبای خود پیروز شوید و در سطح آنلاین رتبه بالایی کسب کنید.

علاوه بر این، افزایش دید جستجوی نام تجاری شما به طور بالقوه می تواند ترافیک ارگانیک وب سایت را افزایش دهد، که همچنین می تواند شانس فروش بیشتر را افزایش دهد. KPIهای زیر برای اندازه‌گیری نمایان بودن جستجوی شما هستند:

  • برداشت ها
  • موقعیت های SERP
  • ترافیک
  • CTR

منجر به هدایت و تبدیل

جذب سرنخ ها و تبدیل ها نیز از اهداف بازاریابی رایج برای افزایش فروش و گسترش مخاطبان هدف هستند. دانستن اینکه چگونه سرنخ های خود را تقویت کنید، محتوای شما را تقویت می کند و تعداد افرادی که به کسب و کار شما اعتماد دارند را افزایش می دهد. شاخص های کلیدی عملکرد مرتبط با این هدف شامل نرخ تبدیل، درآمد و سرنخ های تولید شده است.

اقتدار و اعتماد را ایجاد کنید

و در نهایت، محتوایی که منتشر می کنید زمانی که اعتبار برند خود را تثبیت نکنید بی فایده است. شما نیاز به موتورهای جستجو دارید تا آنچه را که پست می کنید باور کنند تا رتبه آنلاین بالاتری داشته باشید. بعلاوه، این نیز این است که چگونه مخاطبان هدف شما به محصولات و خدمات شما اعتماد می کنند. تعامل، عمق محتوا و بک لینک ها را که برای ایجاد اعتماد و وفاداری ضروری هستند، اندازه گیری کنید.

2. درباره مخاطب خود تحقیق کنید

مخاطبان شما ممکن است مهمترین عاملی باشد که باید در کنار اهداف بازاریابی خود در نظر بگیرید. تحقیق در مورد پایگاه کاربر شما به شناسایی محتوایی که می‌تواند منجر به تولید شود و فروش کلی شما را افزایش دهد، کمک می‌کند.

علاوه بر این، انتشار محتوایی که با مخاطب هدف شما همخوانی نداشته باشد، قیف فروش شما را دچار رکود خواهد کرد. شما باید اطلاعات زیر را در مورد مخاطبان خود بدانید:

  • به چه چیزی نیاز دارند و به چه چیزهایی علاقه دارند
  • درک چالش هایی که با آن روبرو هستند و راه حل های فعلی که به دنبال آن هستند
  • جوامع و تالارهای گفتمان آنلاین که در آن پاتوق می کنند

اما چگونه مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید؟ در اینجا نکات مفیدی وجود دارد:

  1. پرسونای خریدار ایجاد کنید
  2. بر اساس تقسیم بندی مخاطبان ایجاد کنید روی عوامل مختلفی مانند رفتار خریدار
  3. تصمیم بگیرید که آیا نیازی به هدف قرار دادن تمام بخش‌ها وجود دارد یا اینکه می‌توانید تمرکز کنید روی زیر گروه های خاص
  4. محتوای خود را متناسب با خواسته های مخاطبان خود تنظیم و شخصی سازی کنید.

خریدار پرسونا را توسعه دهید

شخصیت های خریدار بیشتر از پروفایل های مشتری یک بعدی هستند. آنها شامل درک عمیق تری از رفتارها، عادات، نگرش ها، معیارها و سایر نگرانی های مخاطبان شما هستند. همه این جنبه ها مرتبط هستند، بنابراین شرکت B2B شما می تواند آنها را متقاعد کند که به برند شما اعتماد کنند و از شما خرید کنند.

شما همچنین می توانید شخصیت های خریدار را بر اساس ایجاد کنید روی اطلاعات جمعیت شناختی تقسیم بندی مخاطب همچنین در تعیین اینکه کدام محصولات یا خدمات به بهترین وجه نیازها و نگرانی های آنها را برآورده می کند، مرتبط است.

در زیر راه‌های دیگری وجود دارد که ایجاد شخصیت‌های خریدار می‌تواند به برند شما کمک کند:

  • سفر خرید مخاطبان خود را درک کنید
  • ایجاد محتوا بر اساس روی الزامات فعلی مشتریان بالقوه شما، تقویت روابط مشتری
  • بهترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطبان و توزیع محتوا را شناسایی کنید
  • ثبات در ارتباطات تجاری خروجی را ترویج می کند
  • برای کمک به شما در اولویت بندی مشتریان ایده آل، سرنخ های مناسب را جذب کنید

تعامل با مشتری

تعامل منظم با مشتریان به شما کمک می کند تا آنها را به روشی عمیق تر بشناسید. به این ترتیب می توانید در مورد نقاط دردناک آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید محصولات و خدماتی را که می تواند به بهترین شکل ممکن به آنها کمک کند تبلیغ کنید.

برخی از رایج‌ترین راه‌ها برای جذب مشتری، صحبت مستقیم با کاربران یا توزیع نظرسنجی‌ها، فرم‌های بازخورد و نظرسنجی است. همیشه به یاد داشته باشید که تعامل با مشتریان می تواند به ایجاد یک ارتباط شخصی کمک کند، که منجر به اعتماد و وفاداری به برند شما می شود.

یادگیری از تیم های فروش و پشتیبانی

تحقیق در مورد مخاطبان شما همچنین به معنای همکاری با تیم های پشتیبانی و فروش شماست. از آنجایی که آنها تعامل مستقیمی با شخصیت های خریدار برند شما دارند، بهتر چالش ها و نکات دردناک مخاطبان شما را درک می کنند.

3. رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید

داشتن چندین رقیب در شرکت های B2B رایج است. ما می فهمیم که آنها را بزنیم و بمانیم روی بالا دو مورد از اولویت های اصلی شما هستند. اما آیا می دانستید رقبای شما نیز می توانند به ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای بهتر کمک کنند؟

رقابت خود را با مشاهده موفقیت آن تجزیه و تحلیل کنید. محصولات و خدمات آنها را شناسایی کنید و تعیین کنید که چگونه کسب و کار خود را از رقبای خود متمایز کنید. به یاد داشته باشید که داشتن یک USP یا یک نقطه فروش منحصر به فرد برای جذب مشتریان بیشتر ضروری است.

این همچنین به این معنی است که با برجسته کردن آنچه که برند شما را منحصر به فرد می کند، تعیین کنید که چگونه می توانید بهتر از رقیب خود باشید. نکات زیر مفید است:

  1. رقبای خود را بشناسید
  2. نقاط قوت و ضعف هر رقیب را مشخص کنید
  3. بر اساس USP خود بسازید روی نقاط قوت شما و اصالت برند خود را روشن کنید.

علاوه بر این، اگر در این صنعت تازه کار هستید، بررسی رقابت خود منطقی تر است. شما به اطلاعات قابل توجهی در مورد وضعیت فعلی و حفره های صنعت نیاز دارید که می توانید آن ها را در محتوای رقبای خود بیابید.

مسابقات شما به شما کمک می کند تا ایده های محتوای موفق را کشف کنید و همچنین شکاف های محتوایی را که می توانید به نفع خود استفاده کنید، پیدا کنید. علاوه بر این، می توانید از اشتباهات رقبای خود درس بگیرید و محتوای خود را بهبود ببخشید.

آنچه از رقابت خود آموخته اید را در نظر بگیرید و از بینش آنها برای تولید محتوای معتبرتر و پرترافیک برای کسب و کار خود استفاده کنید.

روش دیگری که می توانید رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی با رتبه برتر را از رقبای خود که می توانید استفاده کنید، کشف کنید روی وبسایت شما. مزیت اصلی این روش صرفه جویی در زمان برای تحقیقات گسترده کلمات کلیدی است.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی را پیدا کنید که باید در محتوای خود بگنجانید تا ترافیک را افزایش دهید و سرنخ ایجاد کنید. این ساده و سریع است. هر شرکت B2B باید این استراتژی را در نظر بگیرد.

4. کانال های بازاریابی و قالب های محتوا را انتخاب کنید

استراتژی بعدی می تواند با تجزیه و تحلیل رقابت شما دست به دست هم دهد. در حین نظارت بر عملکرد رقبا، می‌توانید کانال‌های بازاریابی مختلفی را که آنها از آنها استفاده می‌کنند و کانال‌هایی را که با حداکثر تلاش خود استفاده نمی‌کنند، مشاهده کنید.

انتخاب کانال های بازاریابی مناسب می تواند به شما کمک کند تا سبد بازاریابی B2B خود را متنوع کنید. این همچنین به دستیابی به شرکت های هدف شما کمک می کند. اگر بر اساس انتخاب کانال بازاریابی خود نباشید روی مخاطب هدف شما، انتظار افزایش ترافیک ارگانیک و رتبه های بالا را نداشته باشید روی موتورهای جستجو.

شناسایی قالب های محتوای مناسب نیز مانند کانال های بازاریابی یک استراتژی بازاریابی هوشمند است. شما باید محتوایی را منتشر کنید که با مخاطبان شما صحبت کند روی ترجیحات آنها علاوه بر این، فرمت های محتوای شما باید برای محصولات یا خدمات برند شما موثر باشد.

هنگامی که به دنبال بهترین قالب محتوا هستید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  1. آیا مخاطبان هدف شما از قبل از برند شما آگاه هستند؟ یا ایجاد محتوایی که بتواند به افزایش آگاهی از برند کمک کند ضروری است؟
  2. آیا آموزش‌ها یا راهنماهای عمیق به مخاطبان شما کمک می‌کند تا آنچه را که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد بهتر بشناسند و بفهمند؟
  3. آیا برای کمک به نهایی کردن معاملات نیاز به انتشار محتوای پایین قیف دارید؟

تحقیق در مورد انواع محتوایی که مخاطبان شما با آن درگیر هستند نیز می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال، پست‌های کوتاه وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها و ویدیوهای کوتاه با حرفه‌ای‌های پرمشغله بهتر طنین‌انداز می‌شوند. از سوی دیگر، برخی از کسب‌وکارها مطالعات موردی را ترجیح می‌دهند که قطعات محتوا را با راهنمایی‌های عمیق‌تر ارائه می‌دهند.

صرف نظر از اینکه بهترین کانال بازاریابی یا قالب محتوا را انتخاب می کنید، باید همیشه منابع موجود، بودجه و گردش کار واقعی شرکت خود را در نظر بگیرید.

5. یک فرآیند تولید محتوا بسازید

تولید محتوا طولانی است process، بنابراین باید یک گردش کار ایجاد کنید تا کارایی خود را افزایش دهید. علاوه بر این، تولید محتوای مناسب process برای کمک به شما در مقیاس بندی مجموعه مناسبی از خروجی محتوا ضروری است.

یکی از عواملی که باید تصمیم بگیرید روی این است که آیا محتوای داخلی شما کافی است یا اینکه نیاز به برون سپاری بیشتر است. اکثر شرکت های B2B ترجیح می دهند بسته به تعادل بین این دو دست یابند روی در دسترس بودن منابع و اولویت های آنها.

محتوای داخلی همچنین به معنای ایجاد مراحل کاملاً تعریف شده است که محتوای شما قبل از انتشار طی خواهد کرد. داشتن یک گردش کاری قوی به ارتقای ثبات و سازماندهی در تیم محتوای داخلی شما کمک می کند.

یک گردش کار تولید محتوا موثر باید به این صورت عمل کند:

  1. طاقچه و موضوع را انتخاب کنید.
  2. تحقیقات موثر در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید و سئوی مناسب را ایجاد کنید.
  3. اولین پیش نویس خود را ایجاد کنید.
  4. پیش نویس را برای ویرایش و بازبینی به مصححان تیم خود اختصاص دهید.
  5. تایید و منتشر کنید.
  6. شروع به توزیع محتوا کنید.

مهمتر از آن، شما به تمام نکات صحیح نیاز دارید تا به شما در ایجاد یک محتوای موثر کمک کند process. اینها شامل داشتن راهنماهای سبک مناسب و SOPها با تکیه کردن است روی یک تقویم محتوا، اختصاص نقش‌ها و مسئولیت‌پذیری مناسب و استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوای مناسب.

6. محتوای با کیفیت بالا برای هر مرحله مصرف کننده ایجاد کنید

مطالعه Hubspot هشت نقطه لمسی مهم را نشان داد که می تواند فروش را در شرکت های B2B ایجاد یا شکست دهد. این بدان معناست که کاربر قبل از تصمیم گیری باید با محصول یا خدمات شما آشنا باشد.

با مطالعه انجام شده، هدف قرار دادن افراد در مرحله تصمیم گیری هوشمندانه نیست. انجام این کار باعث می شود بیش از 90 درصد از کسب و کارهای باقی مانده در بازار را کنار بگذارید، که می تواند به موفقیت بیشتر برند کمک کند.

در عوض، شما باید قطعات محتوایی را برای هر مرحله مصرف کننده داشته باشید:

  • آگاهی – خریدارانی که به دنبال راه‌حلی برای مشکلات خود هستند، پست‌های وبلاگ و ویدیوهای روش انجام آن‌ها به بهترین وجه برای آنها مناسب است
  • ملاحظات – با ارائه مزایا و معایب محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، به خریداران آموزش دهید
  • تصمیم – در این مدت، خریدار قبلاً تصمیم گرفته است چه چیزی بخرد، اکنون شانس شماست که ثابت کنید برند شما بهتر از رقیب شماست.

7. کلمات کلیدی با ارزش تجاری را انتخاب کنید

اگر هدف شما جذب خریداران یا کسب و کارها در مرحله تصمیم گیری است، به پست های وبلاگی با محتوای تجاری بالا نیاز دارید. محتوای شما باید دارای کلمات کلیدی باشد که ارزش تجاری را برای برند شما افزایش دهد.

خریداران در مرحله تصمیم گیری قبلاً راه حل های مورد نیاز خود را تأیید کرده اند و محتوای شما باید اولین چیزی باشد که ظاهر می شود روی موتورهای جستجو. به همین دلیل است که باید به اندازه کافی باهوش باشید تا فقط از کلمات کلیدی با هدف بالا استفاده کنید که باعث افزایش ترافیک و منتهی به وب سایت شما می شود.

دقیقاً کلمات کلیدی با هدف بالا چیست؟ اینها عبارات جستجویی هستند که مخاطبان هدف شما در موتورهای جستجو تایپ می کنند و احتمال خرید قابل انجامی بالاتری دارند. این کلمات کلیدی معمولاً منجر به تراکنش می شوند.

کلمات کلیدی با هدف بالا سه نوع رایج دارند:

  • اطلاعاتی: هدف کسب اطلاعات
  • معامله ای: برای خرید
  • ناوبری: برای رسیدن به یک وب سایت خاص page

به غیر از کلمات کلیدی تراکنشی، مشاغل باید از کلمات کلیدی طولانی نیز استفاده کنند. این عبارات به حفظ یک استراتژی جستجوی ارگانیک روان برای ترافیک بهتر به وب سایت شما کمک می کند.

حتی زمانی که کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجوی کلی پایینی دارند، مشخص‌تر هستند و می‌توانند به کاربران کمک کنند دقیقاً آنچه را که می‌خواهند و نیاز دارند بیان کنند.

8. استراتژی تبلیغاتی خود را انتخاب کنید

مهم نیست که محتوای شما چقدر خوب تعریف شده و استثنایی باشد، وقتی به اندازه کافی آنها را تبلیغ و توزیع نکنید، بی فایده هستند. به عنوان یک شرکت B2B، باید استراتژی هایی برای به حداکثر رساندن دسترسی به محتوای خود ایجاد کنید.

اینجاست که انتخاب بین استراتژی پولی یا ارگانیک مفید می شود. هر دو استراتژی مزایا و ویژگی های متفاوتی دارند، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی برای کسب و کار شما مناسب تر است ضروری است.

استراتژی ارگانیک

استراتژی ارگانیک به معنای پیاده سازی روش هایی برای نمایش محتوای شما در موتورهای جستجو است. استفاده از خبرنامه و ایمیل مارکتینگ نیز در دستیابی به مشترکین شما موثر است.

استفاده از استراتژی های ارگانیک همچنین به معنای هدایت ترافیک به وب سایت شما از طریق سئو است. شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب از تجزیه و تحلیل رقبای خود به این هدف برسید.

استراتژی پولی

از سوی دیگر، استراتژی‌های پولی برای انواع محتوا در کمپین‌های تبلیغاتی بهتر عمل می‌کنند روی یوتیوب و فیدهای رسانه های اجتماعی. اینها همچنین می توانند به شکل همکاری و حمایت مالی با استخدام تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی باشند.

9. پیشرفت خود را اندازه گیری کنید

در نهایت، تنها راه برای ارزیابی اینکه آیا استراتژی شما کار می کند یا خیر، اندازه گیری پیشرفت شما است. شما متوجه نخواهید شد که کسب و کار شما بدون ردیابی نتایج و نظارت بر عملکرد شرکت به اهداف تعیین شده SMART شما می رسد یا خیر.

ابزارهای موثری مانند کنسول جستجوی گوگل یا گوگل آنالیتیکس چیزی هستند که می توانید برای اندازه گیری تلاش های بازاریابی محتوای خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که ردیابی شاخص های کلیدی عملکرد کلیدی برای دانستن اینکه چه استراتژی هایی برای کسب و کار شما کار می کنند و چه چیزی برای شما مفید نیست.

خوراکی های کلیدی

  • یک استراتژی بازاریابی محتوای B2B موثر شامل روش هایی است که می توانید برای هدایت ترافیک به وب سایت خود و یافتن سرنخ های بالقوه استفاده کنید.
  • همیشه به یاد داشته باشید که استراتژی های بازاریابی B2B و B2C عمدتاً در مخاطبان هدف، چرخه خرید، بودجه، انواع محتوا و تصمیم گیرندگان متفاوت است.
  • رقبای شما می توانند با تجزیه و تحلیل نقاط ضعف خود و کلمات کلیدی که استفاده می کنند، در ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر مفید باشند.
  • همیشه در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید. آنها تعیین کننده اصلی تاثیرگذاری استراتژی های بازاریابی شما هستند.
  • تنها راه برای دانستن اینکه آیا به اهداف بازاریابی خود دست یافته اید یا خیر، ردیابی پیشرفت و نظارت بر عملکرد خود است.

نتیجه

یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی B2B تنها چیزی است که برای تبدیل شدن به یک رهبر صنعت لازم است. به شما کمک می کند بمانید روی در صدر رقبای خود و در عین حال ایجاد سرنخ و ترافیک وب سایتی که برای تقویت کسب و کار خود نیاز دارید.

همیشه به یاد داشته باشید که استراتژی بازاریابی محتوای B2B به عنوان نقشه راه شما برای دستیابی به اهداف کلی کسب و کار شما خواهد بود. با اندازه‌گیری KPIهای ارزشمند، ارزیابی اینکه آیا استراتژی‌های شما کار می‌کنند یا نیاز به تغییر اندکی وجود دارد، آسان‌تر می‌شود.



منتشر شده در 1403-03-09 11:52:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید