مدیران وب و طراحان وب موظفند از فرمت های مختلف فایل های رسانه ای در کار خود استفاده کنند. امروزه یکی از محبوب ترین فرمت ها SVG است که یک فرمت برداری مبتنی بر XML است. متأسفانه همه مرورگرها و پلتفرم‌ها از SVG پشتیبانی نمی‌کنند و باید از قبل پشتیبانی SVG را به صورت دستی فعال کنید.

این مقاله به مراحل آپلود فایل های SVG می پردازد روی یک وب سایت وردپرس با استفاده از افزونه SVG Support. ما همچنین به برخی از سوالات مربوط به مسائل امنیتی پیرامون این فرمت فایل رسانه ای خاص و اینکه چرا SVG ارزش استفاده را دارد، پاسخ خواهیم داد.

برای شروع، بیایید خود را با SVG و روش عملکرد آن آشنا کنیم.

Scalable Vector Graphics (SVG) یک فرمت تصویر گرافیکی برداری است که مبتنی بر آن است روی متن XML در حالی که فرمت های تصویر رایج مانند JPG و PNG از هزاران مربع کوچک به نام پیکسل تشکیل شده اند، این فرمت متکی است روی زبان نشانه گذاری XML برای توصیف ویژگی های تصویر.

از ژانویه 2022، 42 درصد از کل وب سایت ها در سراسر جهان از SVG استفاده کنید این درصد از ژانویه 2021، یعنی زمانی که فقط افزایش یافته است 29.4 درصد از وب سایت ها از آن استفاده کرد. مشابه فرمت‌های PNG و JPG، SVG در بین وب‌سایت‌های پر بازدید مانند گوگل، ویکی‌پدیا و یوتیوب محبوب است.

یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد SVG این است که به طور گسترده توسط همه مرورگرهای اصلی پشتیبانی می شود. زیر یک است لیست مرورگرها که از فرمت فایل SVG پشتیبانی می کنند:

مرورگر پشتیبانی جزئی حمایت کامل
حاشیه، غیرمتمرکز نسخه 12-18، 79-96، 97
فایرفاکس نسخه 2 نسخه 3-94، 95، 96-97
فایرفاکس برای آندروید نسخه 95
کروم نسخه 4-96، 97، 98-100
کروم برای اندروید نسخه 96
سافاری نسخه 3.1 نسخه 3.2-15.1، 15.2، TP
اپرا نسخه 10-81، 82
اپرا مینی همه نسخه ها
اپرا موبایل نسخه 12-12.1، 64
سافاری روی iOS نسخه 3.2-15.1، 15.2
مرورگر اندروید نسخه 3-4.3 نسخه 4.4-4.4.4، 96
مرورگر UC برای اندروید نسخه 12.12
اینترنت سامسونگ نسخه 4-14.0، 15.0
مرورگر QQ نسخه 10.4
مرورگر Baidu نسخه 7.12
مرورگر KaiOS نسخه 2.5

SVG چگونه کار می کند

گرافیک برداری مقیاس پذیر از XML برای تولید تصاویر برداری دو بعدی استفاده می کند. بر خلاف JPG و PNG، گرافیک برداری از پیکسل تشکیل نمی شود. در عوض، رفتار آنها در فایل های متنی XML توضیح داده شده است.

به همین دلیل، گرافیک های برداری مقیاس پذیر را می توان مانند کد جستجو، فهرست بندی، اسکریپت، ویرایش و فشرده سازی کرد. بر این اساس، هر کسی می تواند آنها را با استفاده از یک ویرایشگر متن یا نرم افزار گرافیک برداری ایجاد کند.

آیا وردپرس از SVG پشتیبانی می کند؟

به دلیل خطرات امنیتی که ایجاد می کند، به طور پیش فرض در وردپرس پشتیبانی از SVG وجود ندارد – ما بعداً مسائل امنیتی پیرامون SVG را با عمق بیشتری پوشش خواهیم داد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از جی کوئری در وردپرس: 2 روش (به صورت دستی و با استفاده از یک افزونه)

در زیر یک پیام خطایی است که هنگام آپلود یک گرافیک SVG در یک وب سایت وردپرس ظاهر می شود:

پیام خطایی که وقتی کاربر سعی می کند یک فایل SVG را در سایت وردپرس آپلود کند ظاهر می شود.

یک وجود دارد بحث در مورد تبدیل SVG به بخشی از ویژگی های اصلی وردپرس. تا آن زمان، باید خلاقیت به خرج دهیم و از راه حل های دیگری برای آپلود تصاویر SVG در وردپرس استفاده کنیم.

چرا از وردپرس SVG استفاده کنید؟

مقایسه SVG های ساده و پیچیدهمقایسه SVG های ساده و پیچیده

با وجود مشکلات امنیتی آن، بسیاری از کاربران همچنان از این فرمت تصویر استفاده می کنند زیرا دارای مزایای مختلفی است. در اینجا برخی از مزایای استفاده از فایل های SVG آورده شده است:

  • مقیاس پذیری ‒ از آنجایی که SVG یک فرمت تصویر برداری است، فایل‌های SVG کیفیت یکسانی را در تمام وضوح‌های صفحه حفظ می‌کنند. این مزیت پس از بزرگنمایی آنها نیز وجود دارد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد از این فرمت تصویر مقیاس پذیر برای آیکون ها و لوگوها استفاده می کنند.
  • اندازه فایل کوچکتر ‒ استفاده از فایل‌های SVG بهبود عملکرد وب‌سایت را با تصاویر مقیاس‌شده آسان‌تر می‌کند، زیرا آنها فضای ذخیره‌سازی وب شما را کمتر می‌کنند و سریع‌تر از تصاویر شطرنجی بارگذاری می‌شوند.
  • سئو دوستانه ‒ Google فایل‌های SVG را فهرست‌بندی می‌کند و به آن‌ها اجازه نمایش می‌دهد روی جستجوی تصویر گوگل و بهبود تلاش های SEO شما. با تصاویر شطرنجی، شما محدود به بهینه سازی ویژگی های alt آنها هستید.
  • مبتنی بر کد ‒ SVG ها با استفاده از ویرایشگر متن یا نرم افزار ویرایش گرافیک برداری قابل تغییر هستند. می‌توانید فایل‌های تصویری SVG را برای وب‌سایت‌ها بهینه کنید یا حتی انیمیشن‌هایی را اضافه کنید تا گرافیک‌ها تعاملی باشند.

SVG و امنیت وردپرس

از آنجایی که SVG اساساً یک فایل متنی XML است، دارای آسیب‌پذیری‌های قابل بهره‌برداری است که بر سایر فرمت‌های تصویر تأثیر نمی‌گذارد. در نتیجه، افراد می توانند به راحتی آن را با کدهای مخرب ربوده و حملات اسکریپت بین سایتی (XSS) و موجودیت خارجی XML (XXE) را راه اندازی کنند. روی سیستم شما

به همین دلیل، هنگام مدیریت فایل های SVG و افزودن آنها به وردپرس باید مراقب باشید.

برای به حداقل رساندن خطرات امنیتی، قبل از آپلود فایل‌های SVG در کتابخانه رسانه وردپرس، حتماً آن‌ها را پاکسازی کنید. این process کدها و خطاهای مشکوک را حذف می کند و تصاویر را برای سایت شما ایمن می کند.

می‌توانید آپلود فایل‌های SVG را با استفاده از افزونه SVG پاکسازی کنید – ما مراحل انجام این کار را بعداً پوشش خواهیم داد. با این حال، توصیه می کنیم آن را دوبار ضد عفونی کنید تست ضد عفونی کننده SVG ‒ این یک ابزار آنلاین توسط Darryll Doyle، یک توسعه دهنده وردپرس است.

راه دیگر برای ایمن سازی وب سایت وردپرس خود محدود کردن آپلود SVG فقط به کاربران قابل اعتماد است. کاربران منتخب باید از نگرانی‌های امنیتی پیرامون فرمت SVG آگاه باشند – این امر آنها را از دریافت فایل‌های SVG از منابع مشکوک منصرف می‌کند.

روش آپلود فایل های SVG در وردپرس به دو روش امن

از نظر فنی، دو راه برای افزودن پشتیبانی SVG به وردپرس وجود دارد – با استفاده از یک افزونه یا فعال کردن آن به صورت دستی. صرف نظر از انتخاب شما، ما قویاً پیشنهاد می کنیم که امتیازات آپلود را فقط به مدیران و کاربران قابل اعتماد محدود کنید تا آپلودهای مخرب را به حداقل برسانید.

از یک پلاگین استفاده کنید

در این آموزش از آن استفاده خواهیم کرد پشتیبانی از SVG. این افزونه از یک کتابخانه ضد عفونی کننده SVG استفاده می کند که با آپلود فایل های SVG در کتابخانه رسانه به طور خودکار فعال می شود. همچنین تنظیم آن آسان و رایگان است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

در اینجا مراحل راه اندازی پشتیبانی SVG آمده است:

  1. افزونه را نصب کنید و آن را فعال کنید.
افزونه SVG Support در دایرکتوری رسمی وردپرس.افزونه SVG Support در دایرکتوری رسمی وردپرس.
  1. هدایت به تنظیمات -> SVG حمایت کردن از داشبورد وردپرس شما.
پشتیبانی SVG از داشبورد وردپرس قابل دسترسی است.پشتیبانی SVG از داشبورد وردپرس قابل دسترسی است.
  1. کادر کناری را علامت بزنید محدود به مدیر گزینه ای برای محدود کردن امتیازات آپلود. همین کار را با حالت پیشرفته را فعال کنید اگر می خواهید به ویژگی های پیشرفته مانند رندر SVG درون خطی و استایل CSS دسترسی داشته باشید گزینه ای است.
تنظیمات افزونه SVG Support.تنظیمات افزونه SVG Support.
  1. پس از ذخیره تغییرات، می توانید فایل های SVG را با خیال راحت در کتابخانه رسانه آپلود کنید.

نکته حرفه ای

گزینه رندر تصاویر برجسته به صورت درون خطی ظاهر می شود روی پست های وردپرس که از فایل های SVG به عنوان تصاویر برجسته استفاده می کنند، اگر حالت پیشرفته را فعال کنید.

به صورت دستی پشتیبانی SVG وردپرس را اضافه کنید

این روش شامل ویرایش functions.php فایل وب سایت وردپرس شما بنابراین، اگر با PHP آشنایی دارید و مسئله امنیت SVG را کاملاً درک می کنید، اکیداً توصیه می کنیم این مراحل را دنبال کنید.

مهم! اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام هر گونه تغییری از وب سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت پیکربندی نادرست اطلاعات از دست نرود.

مراحل زیر روش فعال کردن SVG در وردپرس را به صورت دستی از طریق توضیح می دهد هاستینگer مدیر فایل. گفته می شود، می توانید به جای آن از یک کلاینت FTP مانند FileZilla نیز استفاده کنید.

  1. به hPanel دسترسی پیدا کنید و به فایل ها -> مدیر فایل.
  2. هدایت به public_html -> wp-شامل. به پایین اسکرول کنید تا مکان یابی کنید functions.php.
Functions.php از طریق مدیریت فایل hPanel قابل دسترسی است.Functions.php از طریق مدیریت فایل hPanel قابل دسترسی است.
  1. روی فایل دوبار کلیک کنید تا باز شود و قطعه کد زیر را در آن جایگذاری کنید:
function add_file_types_to_uploads($file_types){
$new_filetypes = array();
$new_filetypes['svg'] = 'image/svg+xml';
$file_types = array_merge($file_types, $new_filetypes );
return $file_types;
}
add_filter('upload_mimes', 'add_file_types_to_uploads');
  1. تغییرات را ذخیره کنید و یک نوع فایل SVG را آپلود کنید. اگر process موفقیت آمیز است، کتابخانه رسانه شما باید آپلود فایل را بپذیرد.

نتیجه

مزایای فراوان فایل های SVG به محبوبیت فزاینده این نوع فایل کمک می کند. متأسفانه، فایل های متنی XML مستعد تزریق کد هستند، که دلیل اصلی عدم پشتیبانی وردپرس به صورت پیش فرض از SVG است.

با این حال، دو راه وجود دارد که می‌توانید سایت وردپرس خود را بپذیرید فایل‌های SVG – با استفاده از افزونه وردپرس یا تغییر در سایت. functions.php فایل. همراه با محدود کردن امتیازات آپلود، می‌توانید با خیال راحت فایل‌های SVG را در کتابخانه رسانه سایت آپلود کنید.

امیدواریم این آموزش وردپرس به شما بینشی در مورد مزایا و خطرات آپلود فایل های SVG در وب سایت وردپرس داده باشد. موفق باشید.

سایر راهنماهای وردپرس را کشف کنید

20 منبع عالی برای یادگیری وردپرس برای مبتدیان
10 دلیل برای استفاده از وردپرس برای مشاغل کوچک
قیمت گذاری وردپرس در سال 1403 – هزینه یک وب سایت وردپرس چقدر است؟
روش اضافه کردن کارت های توییتر به وردپرس (به صورت دستی و با استفاده از یک افزونه)
آیا برای وردپرس به هاست نیاز دارید؟ مقایسه انواع هاست برای وردپرس
روش استخدام یک توسعه دهنده وردپرس (10 نکته و ترفند)

سوالات متداول SVG را در وردپرس آپلود کنید

در زیر چند پاسخ در مورد داشتن SVG در وردپرس آورده شده است.

آیا SVG برای یک وب سایت بهتر از PNG است؟

SVG ها برای تصاویر مقیاس پذیر، اندازه فایل های کوچکتر و گرافیک های متحرک بهتر هستند، در حالی که PNG ها برای تصاویر با جزئیات و شفافیت زیاد بهتر هستند. انتخاب بستگی دارد روی نیازهای خاص شما

آیا باید از آرم SVG استفاده کنم؟ روی وب سایت وردپرس من؟

بله، استفاده از لوگوی SVG در وب سایت وردپرس شما می تواند مقیاس پذیری را بهبود بخشد، اندازه فایل را کاهش دهد، امکان سفارشی سازی را فراهم کند و سازگاری با تمام دستگاه ها و مرورگرهای مدرن را تضمین کند.

چرا نمی توانم فایل های SVG خود را در وردپرس آپلود کنم؟

وردپرس ممکن است به دلیل نگرانی های امنیتی اجازه آپلود فایل های SVG را ندهد. فایل های SVG می توانند حاوی کدهای مخربی باشند که می تواند به وب سایت شما آسیب برساند. برای حل این مشکل، می توانید از یک افزونه استفاده کنید یا SVG را قبل از آپلود در وردپرس به PNG یا JPG تبدیل کنید.