وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش استفاده از دستور Bash Source

0 18
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


منبع Bash یک دستور داخلی است که برای خواندن و اجرای دستورات از یک فایل و در برخی موارد، ارسال آنها به عنوان آرگومان در پوسته فعلی استفاده می شود. شما می توانید توابع و متغیرها را در اسکریپت های پوسته فعلی با دستور منبع بارگذاری کنید. علاوه بر این، می توانید از دستور منبع استفاده کنید روی را terminal یا در یک bash اسکریپت، به ویژه برای بارگذاری توابع و متغیرها از توابع دیگر.

هنگام استفاده در terminal برای اجرای یک اسکریپت معین، اسکریپت در همان پوسته از جایی که منبع آن است اجرا می شود. بنابراین، اسکریپت می‌تواند به تمام متغیرهای موجود در پوسته‌ای که منبع آن‌ها هستند دسترسی داشته باشد. در این صورت منبع جایگزین می شود دوره زمانی (.) در هنگام اجرای a bash اسکریپت

با این حال، اگر فقط یک اسکریپت را با تایپ نام آن یا استفاده از آن اجرا کنید bash دستور، یک نمونه جدید ایجاد می شود، و اسکریپت فقط می تواند به متغیرهای صادر شده یا آنهایی که در پوسته والد خود هستند دسترسی داشته باشد.

روش استفاده از دستور منبع

هنگام کار می توانید از دستور source استفاده کنید bash اسکریپت ها به روش های مختلف

1. اجرای توابع روی پایانه

اگر شما یک bash اسکریپت، می توانید استفاده کنید منبع به جای استفاده از نقطه، آن را اجرا کنید. نحو برای آن در زیر نشان داده شده است.

$ منبع نام فایل

به مثال زیر نگاه کنید، جایی که ما a را اجرا کردیم bash اسکریپت با استفاده از منبع و دوره.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Bash Print همه متغیرها و مقادیر محیطی

روش استفاده از دستور Bash Sourceدو خروجی در اجرای اسکریپت یکسان است. با این حال، با منبع، می توانید از متغیرهای فعلی و والد، حتی آنهایی که تعریف شده اند، بدون استفاده از آن استفاده کنید export کلمه کلیدی.

2. توابع واردات روی اسکریپت دیگر

شما همچنین می توانید توابع را در دیگری اجرا کنید bash اسکریپت برای ساخت کتابخانه ای از توابع. بیایید یک اسکریپت به نام داشته باشیم demo1.sh با یک تابع که زمان آپدیت را چاپ می کند.

روش استفاده از دستور Bash Sourceروش استفاده از دستور Bash Sourceبیایید یک اسکریپت دیگر بسازیم، verify.sh. اگر ما نیاز به دسترسی به تابع از دیگری داشتیم bash اسکریپت، ما می‌توانیم با استفاده از دستور منبع به آن برسیم. شما ابتدا نام فایل را منبع کنید.

پس از انجام این کار، می توانید به استفاده از توابع از اسکریپت دیگر ادامه دهید روی اسکریپت فعلی

روش استفاده از دستور Bash Sourceروش استفاده از دستور Bash Sourceمی توانید اسکریپت را اجرا کنید روی را terminal برای تایید اینکه کار می کند.

روش استفاده از دستور Bash Sourceروش استفاده از دستور Bash Source

3. توابع واردات روی پایانه

شما همچنین می توانید import یک تابع در پوسته فعلی. برای انجام این کار، ابتدا فایل را سورس می کنید.

هنگامی که فایل را وارد کردید، از توابع آن استفاده کنید روی را terminal.

روش استفاده از دستور Bash Sourceروش استفاده از دستور Bash Source

4. به روز رسانی مقادیر متغیر

فرض کنید باید مقادیر متغیرها را در یک اسکریپت بدون توجه به مکان آن به روز کنید. در این صورت، می توانید اسکریپت را منبع کنید، سپس متغیر را بدون استفاده از آن به روز کنید export فرمان در این مثال، ما یک اسکریپت به نام را به روز می کنیم linuxhint.sh

بیایید با منبع‌یابی فایل شروع کنیم و می‌توانیم این کار را با افزودن مسیر کامل آن انجام دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از چند جداکننده در AWK

روش استفاده از دستور Bash Sourceروش استفاده از دستور Bash Sourceهنگامی که آن را منبع گرفتیم، ادامه دهید و متغیر را به روز کنید.

روش استفاده از دستور Bash Sourceروش استفاده از دستور Bash Sourceاسکریپت را با استفاده از دستور source برای تایید به روز رسانی ها اجرا کنید.

روش استفاده از دستور Bash Sourceروش استفاده از دستور Bash Source

5. عبور از متغیرهای محیطی

هنگام استفاده از Source، شما همچنین می توانید import متغیرهای محیطی هنگام نوشتن یک اسکریپت شما می توانید انتخاب کنید که متغیرهای محیطی مختلف را بخوانید و تنظیم کنید، یا هر متغیری را از فایل وارد شده جمع آوری کنید و از آن در اسکریپت خود استفاده کنید.

در چنین حالتی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مسیر متغیر محیطی را منبع کنید. از آنجا می توانید از هر یک از عملکردهای آن استفاده کنید.

به عنوان مثال، بیایید یک اسکریپت ایجاد کنیم که منبع آن باشد ~/. بشرک و از متغیر محیطی وارد شده یک مقدار می گیرد.

روش استفاده از دستور Bash Sourceروش استفاده از دستور Bash Sourceبا اجرای اسکریپت مقداری از فایل متغیر محیطی وارد شده، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، می دهد.

روش استفاده از دستور Bash Sourceروش استفاده از دستور Bash Sourceاینها کاربردهای رایج دستور منبع Bash هستند.

نتیجه

دستور منبع کمک کننده است bash دستوری که به شما امکان می دهد به راحتی با اسکریپت ها کار کنید. ما دیدیم که چگونه می توانید از آن برای اجرای اسکریپت های Bash استفاده کنید. import توابع، متغیرها را به روز کنید و متغیرهای محیطی را از یک فایل ارسال کنید. سعی کنید از فایل منبع با مثال های ارائه شده در مقاله استفاده کنید و اگر گیر کردید به مرد مراجعه کنید page برای وضوح بیشتر

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 21:43:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید