وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش استفاده از دستور seq در Bash

0 13
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


در Bash، دستور ‘seq’ ابزاری است که دنباله ای از اعداد را تولید می کند. می توان از آن برای ایجاد لیست ها، حلقه ها و انجام کارهای مختلف دیگری که به طیف وسیعی از اعداد صحیح نیاز دارند استفاده کرد. در این مقاله، با سه مثال مختلف، دستور ‘seq’ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم.

فرمان ‘seq’ در Bash چیست

دستور ‘seq’ دنباله ای از اعداد را تولید می کند که می تواند برای اهداف مختلف استفاده شود. دو آرگومان نیاز دارد: نقطه شروع و نقطه پایان. به طور پیش فرض، یک افزایش می یابد، اما می توان آن را با هر مقداری به افزایش تغییر داد. نحو دستور “seq” به شرح زیر است:

دنباله [OPTION]… آخر

دنباله [OPTION]… اول آخر

دنباله [OPTION]… FIRST Increment LAST

در اینجا، اولین آرگومان شماره شروع دنباله، آرگومان دوم عدد پایانی و آرگومان سوم (در صورت مشخص شدن) مقدار افزایشی است. بیایید به چند نمونه نگاهی بیندازیم.

مثال 1

برای نشان دادن استفاده از “seq” من یک پوسته اسکریپت داده ام که دنباله اعداد از 1 تا 10 را چاپ می کند:

#!/bin/bash

برای من که در $(دنباله 1 10); انجام دادن

اکو $i

انجام شده

در اینجا، دستور ‘seq’ دنباله ای از اعداد از 1 تا 10 را ایجاد می کند، که سپس توسط حلقه ‘for’ برای تکرار روی اعداد و چاپ یک به یک آنها استفاده می شود:

روش استفاده از دستور seq در Bash

مثال 2

در اینجا مثال دیگری وجود دارد که استفاده از دستور ‘seq’ را نشان می دهد که دنباله اعداد 10 تا 1 را به ترتیب معکوس چاپ می کند:

#!/bin/bash

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  مثال های حلقه while BASH

برای من که در $(دنباله 10 -1 1); انجام دادن

اکو $i

انجام شده

در اینجا، دستور ‘seq’ دنباله ای از اعداد از 10 تا 1 تولید می کند که در هر مرحله 1 کاهش می یابد. سپس حلقه “for” اعداد را به ترتیب معکوس چاپ می کند:

روش استفاده از دستور seq در Bashروش استفاده از دستور seq در Bash

نتیجه

دستور ‘seq’ یک ابزار مفید در Bash برای تولید دنباله اعداد است. می توان از آن در زمینه های مختلفی از جمله حلقه ها، لیست ها و موارد دیگر استفاده کرد. با درک روش استفاده از دستور ‘seq’، می توانید اسکریپت های پیچیده ایجاد کنید و کارهای پیشرفته تری را در برنامه نویسی Bash خود انجام دهید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-28 22:21:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید