وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 13 دقیقه


کنسول جستجوی گوگل (GSC) یک ابزار سئو عالی برای بهینه سازی وب سایت شما برای سئو است. این مجموعه داده ها و بینش های زیادی را ارائه می دهد که می تواند به شما در بهبود رتبه بندی خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک کند.

در حالی که ابزارهای تحقیق شخص ثالث می تواند مفید باشد، استفاده از حساب کنسول جستجوی گوگل وب سایت شما به شما کمک می کند تا فرصت های موجود برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک را به سرعت شناسایی کنید.

در این راهنما، من به شما گام به گام روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای بهینه سازی موتورهای جستجو و تحقیق کلمات کلیدی را به شما نشان خواهم داد. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از رایج ترین گزارش ها و برخی هک های کنسول جستجوی پیشرفته استفاده کنید.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای سئو

داده های موجود در کنسول جستجوی گوگل می تواند به شما کمک کند عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل ردیابی کنید و فرصت هایی را برای رتبه بندی و ترافیک بهبود یافته شناسایی کنید. GSC چندین گزارش ارزشمند دارد که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

توجه: اگر تازه وارد GSC هستید، مطمئن شوید که ابتدا مالکیت سایت را تأیید کرده و کنسول جستجوی Google را برای وب سایت خود راه اندازی کرده اید.

توجه: روش وارد کردن و ارسال URL نقشه سایت XML در کنسول جستجوی Google را در اینجا بیاموزید.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی

این پرس و جوها داده ها در کنسول جستجوی گوگل نتایج جستجو گزارش می تواند برای شناسایی عبارات جستجویی مفید باشد که صفحات نمایه شده وب سایت شما در SERP ها نشان داده می شوند. پرس و جوها به شما بگوید خوانندگان از چه کلمات کلیدی موجود برای یافتن صفحات شما استفاده می کنند تا بدانید کدام کلمات کلیدی را بر تلاش های بهینه سازی کلمه کلیدی خود متمرکز کنید. روی.

با این حال، گزارش موجود در کنسول جستجو چیزی به شما نمی گوید که وب سایت شما باید برای کدام کلمات کلیدی جدید و ایده های موضوعی پست های وبلاگ ایجاد کند. یا حجم جستجو و ترافیکی که این کلمات کلیدی دریافت می کنند. در عوض، من از ابزار تحقیق کلمات کلیدی Surfer برای کمک به شناسایی ایده‌های موضوعی جدید استفاده می‌کنم روی کلمات کلیدی من در حال حاضر رتبه بندی شده ام، همراه با اطلاعات حجم جستجوی آنها.

این مراحل را دنبال کنید تا از داده های کنسول جستجوی گوگل برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید.

  1. جستجوی کلمات کلیدی Surfer را باز کنید
  2. کلمه کلیدی و کشور مورد نظر خود را وارد کنید
  3. کلیک ایجاد تحقیق کلمات کلیدی

توجه > اگر برای وارد کردن کلمه کلیدی هدف به کمک نیاز دارید، به این آدرس بروید Google Search Console > Performance > Search results > Querys و کلمه کلیدی گسترده ای را که برای آن رتبه بندی می کنید انتخاب کنید.

Surfer یک لحظه طول می کشد تا لیستی از خوشه های کلیدواژه جدید را که بر اساس موضوع اصلی گروه بندی شده اند ایجاد کند. اما قبل از اینکه جلوتر بروید، با اتصال حساب Google Search Console خود مطمئن شوید که این داده ها برای وب سایت شما شخصی سازی شده است.

کلیک روی نماد گوگل روی سمت راست و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

دامنه ای را که می خواهید از داده های GSC برای آن استفاده کنید وصل کنید.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

نماد گوگل در عرض چند ثانیه به جای یک نقطه سیاه، یک نقطه سبز رنگ را نشان می دهد. و بلافاصله تفاوت نتایج را از ابزار تحقیق کلمات کلیدی خواهید دید. بنابراین، برای مثال، Surfer به شما نشان می دهد دشواری نسبی کلمه کلیدی (RKD)، یک رتبه بندی بر اساس روی داده های GSC شما به جای فقط دشواری کلمه کلیدی (KD) که یک رتبه بندی عمومی است روی SERP ها

شما همچنین متوجه خواهید شد که رتبه بندی اکنون به اعتبار نسبی وب سایت شما شخصی سازی شده است روی آن موضوع منعکس شد روی مقیاس آسان – متوسط ​​- سخت در مقایسه با مقیاس قبلی 1-10. علاوه بر این، تحقیق کلمات کلیدی را نیز به شما نشان خواهد داد حجم جستجوی ماهانه و کل ترافیک شما می توانید با رتبه بندی برای این کلمات کلیدی انتظار جذب داشته باشید.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

یکی دیگر از مزایای اتصال داده های GSC با Surfer Keyword Research، کشف خوشه های موضعی گم شده است روی وبلاگ شما که به شما در ایجاد قدرت کمک می کند. یک برگه جدید، گم شده، فرصت هایی را به شما نشان می دهد که از دست می دهید روی.

به عنوان مثال، من 74 مورد از خوشه های موضوعی توصیه شده را برای یک وبلاگ در جایگاه خود از دست داده ام. ایجاد محتوا روی این موضوعات به وبلاگ من کمک می کند تا ترافیک را افزایش دهد و از نظر موتورهای جستجو اعتبار کسب کند، بنابراین رتبه بندی محتوای مرتبطی را که تولید می کنم آسان تر می کند.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

اتصال GSC با Surfer می‌تواند ساعت‌ها در جستجوی کلمات کلیدی شما صرفه‌جویی کند و در عین حال به شما کمک می‌کند ایده‌های جدید زیادی را برای نوشتن در مورد آنها پیدا کنید. روی عملکرد جستجوی وب سایت شما سپس می‌توانید این کلیدواژه‌ها را بر اساس سختی نسبی یا حجم جستجوی ماهانه اولویت‌بندی کنید، هر دو معیاری که توسط Surfer ارائه شده‌اند اما در GSC نیستند.

خواندن روی اگر رویکرد دستی را ترجیح می دهید و علاقه مند به یادگیری روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل هستید.

روش استفاده از گزارش های کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل چندین گزارش برای بینش در اختیار صاحبان سایت قرار می دهد روی تجزیه و تحلیل جستجوی شما از پوشش فهرست گرفته تا داده های ساختاریافته. البته، برای بهبود سئوی خود همیشه نیازی به بررسی هر گزارش نخواهید داشت، اما در اینجا متداول‌ترین روش‌های استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای وب‌سایت خود آورده شده است.

1. صفحات با بهترین عملکرد خود را شناسایی کنید

گزارش عملکرد مکانی عالی برای شروع استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت شما است، جایی که می توانید بالاترین صفحات خود را پیدا کنید. این کارایی گزارش در اندازه گیری های GSC هر کدام page در برابر چهار معیار یا بعد – تعداد کل برداشت‌ها، کل کلیک‌ها، میانگین CTR و میانگین موقعیت. شما می توانید از هر یک از اینها برای تصمیم گیری در مورد چگونگی تعریف بیشتر صفحات خود استفاده کنید.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

به عنوان مثال، بگویید علاقه مند هستید که کدام صفحات وب سایت شما بیشترین ترافیک را دریافت می کنند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا حوزه‌هایی را شناسایی کنید که گوگل اعتبار وب‌سایت شما را در آن تشخیص می‌دهد و می‌توانید تلاش‌های استراتژی محتوای خود را حول آن‌ها هدایت کنید.

برای یافتن صفحات پربازدید خود، وارد GSC شوید و این مراحل را دنبال کنید.

  1. گسترش دهید کارایی برگه روی پنل سمت چپ
  2. انتخاب کنید نتایج جستجو
  3. در پانل سمت راست، آن را ویرایش کنید تاریخ فیلتر کنید و تمام کادرهای زیر آن را انتخاب کنید
  4. انتخاب کنید صفحات در زبانه های زیر نمودار

GSC برترین صفحات وب سایت شما را نشان می دهد روی چهار معیاری که در کادرهای رنگی فعال کردید.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

سپس می توانید آنها را بر اساس مرتب سازی کنید روی یک بعد ترجیحی در این مثال، برای شناسایی صفحات پر ترافیک، آنها را به ترتیب نزولی بر اساس تعداد کلیک هایی که در جستجوی گوگل دریافت کردند، مرتب کردم. این صفحه صفحاتی را که کاربرانم اغلب از طریق جستجو بازدید می کنند به من نشان می دهد.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

شما می‌توانید صفحات برتر وب‌سایت من را بر اساس ترافیک ببینید و اکنون مروری داشته باشید که کدام صفحات بیشترین بازدیدکننده را دارند.

همچنین می‌توانید این فهرست را بر اساس نمایش‌ها، میانگین نرخ کلیک (CTR) یا میانگین موقعیت رتبه‌بندی برای بررسی عمیق‌تر مرتب کنید. در مراحل بعدی روش استفاده از این ابعاد را به شما نشان خواهم داد.

2. مشخص کنید کدام صفحات بالاترین (و کمترین رتبه) را دارند

کنسول جستجوی گوگل می تواند به یافتن صفحات با رتبه برتر وب سایت شما در نتایج جستجو کمک کند. مرور صفحات با بالاترین رتبه سرنخ هایی را در اختیار وب سایت شما قرار می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد محتوای جدید پیرامون موضوعات مشابه استفاده کنید.

علاوه بر شناسایی صفحات با بهترین رتبه خود، می توانید از آن استفاده کنید موقعیت متوسط متریک برای نظارت بر پیشرفت رتبه بندی یک پست وبلاگ جدید پس از انتشار. شما می توانید همین کار را برای یک page که شما بهینه سازی کرده اید.

برای یافتن بهترین رتبه بندی صفحات خود،

  1. انتخاب کنید نتایج جستجو در کارایی برگه
  2. تاریخ و تنظیمات برگزیده دستگاه خود را ویرایش کنید
  3. انتخاب کنید موقعیت متوسط
  4. به پایین اسکرول کنید و انتخاب کنید صفحات
  5. مرتب سازی بر اساس موقعیت ستون به ترتیب صعودی

شما باید میانگین رتبه بندی صفحات مرتبط را در طول جدول زمانی انتخابی خود در زیر ببینید موقعیت ستون

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

دانستن صفحات با بدترین رتبه شما نیز برای تصمیم گیری در مورد ارزش بهبود یا حذف آنها مفید است. برای انجام این کار، فقط مرتب سازی کنید موقعیت ستون به ترتیب نزولی

نکته موج سوار: رقم میانگین موقعیت میانگین تمام موقعیت های هر کلمه کلیدی است که پست وبلاگ شما در گوگل رتبه بندی می کند. این رقم گاهی اوقات می تواند گمراه کننده باشد زیرا اگرچه ممکن است برای یک ترم ثانویه رتبه بندی کنید، ممکن است کلمه کلیدی مورد نظر شما نباشد.

شما می توانید پیگیری کنید pageرتبه بندی کلیدواژه اصلی که شما هدف آن هستید. به کلمات کلیدی ثانویه نگاهی بیندازید، اما اگر در رتبه دو رقمی قرار می گیرند، زیاد نگران نباشید.

در ترکیب با میانگین رتبه‌بندی، میانگین CTR گزارش ارزشمندی برای شناسایی فرصت‌های پایین برای صفحات با عملکرد ضعیف است.

3. روش تعامل کاربران با صفحات شما در SERP ها را شناسایی کنید

ردیابی نرخ کلیک (CTR) صفحات خود در SERP می تواند به شما بگوید که آیا page عناوین و توضیحات متا مربوط به مخاطبان هدف شما هستند. در حالی که CTR ممکن است یک عامل رتبه بندی مستقیم برای بهینه سازی موتور جستجو نباشد، نشان دهنده ارتباط شماست. page به کلمات کلیدی خاص

CTR بالاتر نشان دهنده ارتباط قوی با یک عبارت جستجو در توضیحات و عناوین متا شما است در حالی که CTR ضعیف تطابق کمتری را نشان می دهد. این مراحل را دنبال کنید تا صفحاتی را با بهترین دید جستجو به نسبت کلیک در SERP ها ردیابی کنید.

  1. انتخاب کنید نتایج جستجو در کارایی برگه
  2. تاریخ و تنظیمات برگزیده دستگاه خود را ویرایش کنید
  3. انتخاب کنید میانگین CTR
  4. به پایین اسکرول کنید و انتخاب کنید صفحات
  5. مرتب سازی بر اساس CTR ستون به ترتیب نزولی
روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

اکنون فهرستی از صفحات وب سایت خود را دارید روی عملکرد کلیکی آنها در نتایج جستجو. این لیست را به ترتیب صعودی مرتب کنید تا صفحاتی با CTR پایین در SERP پیدا کنید.

4. صفحاتی را که بیشترین دید جستجو را دارند شناسایی کنید

در کنار صفحاتی که رتبه خوبی دارند و ترافیک دریافت می کنند، ایده خوبی است که صفحاتی را بیابید که بیشترین دفعات را در جستجوی ارگانیک نشان می دهند. مرتب سازی صفحات خود بر اساس برداشت هایی که دریافت می کنند به شما نشان می دهد که کدام یک از صفحات شما بیشتر در موتورهای جستجو دیده می شود.

برای شناسایی صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند، این مراحل را دنبال کنید.

  1. انتخاب کنید نتایج جستجو در کارایی برگه
  2. تاریخ و تنظیمات برگزیده دستگاه خود را ویرایش کنید
  3. انتخاب کنید کل برداشت ها
  4. به پایین اسکرول کنید و انتخاب کنید صفحات
  5. مرتب سازی بر اساس برداشت ها ستون به ترتیب نزولی
روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

برای یافتن صفحاتی که کمترین نمایش را دریافت می کنند، همان ستون را به ترتیب صعودی مرتب کنید و صفحاتی که کمتر دیده شده اند را در SERP ها خواهید دید.

5. مهمترین سوالات جستجوی خود را شناسایی کنید

همچنین می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای تعیین پرس و جوهای برتر استفاده شده توسط افراد برای یافتن صفحات شما در جستجوی Google استفاده کنید. شناسایی فهرستی از پرس و جوهای جستجوی برتر شما، به استراتژی تحقیق کلمه کلیدی شما پایه ای محکم برای شروع می دهد.

برای یافتن بیشترین درخواست ها برای وب سایت خود، این مراحل را دنبال کنید.

  1. انتخاب کنید نتایج جستجو در کارایی برگه
  2. تاریخ و تنظیمات برگزیده دستگاه خود را ویرایش کنید
  3. انتخاب کنید کل کلیک ها، کل برداشت ها، میانگین CTR و میانگین موقعیت
  4. به پایین اسکرول کنید و انتخاب کنید پرس و جوها

اکنون می‌توانید درخواست‌های برتر خود را بر اساس ترافیک، قابلیت مشاهده SERP، نرخ کلیک و موقعیت متوسط ​​مرتب کنید. مرتب‌سازی پرسش‌هایتان بر اساس بیشتر کلیک‌ها و نمایش‌ها به شما کمک می‌کند عبارات جستجویی را که رتبه‌بندی خوبی برای آن‌ها دارید، پیدا کنید. از آنجایی که در حال حاضر رتبه خوبی در این جایگاه کسب کرده اید، می توانید از این اطلاعات برای تمرکز استراتژی محتوای خود استفاده کنید روی اصطلاحات مرتبط

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

همچنین می توانید از این گزارش برای یافتن پرس و جوهایی که باید برای آنها رتبه بهتری کسب کنید، استفاده کنید و تعیین کنید که آیا آنها برای کسب و کار شما مهم هستند یا خیر.

7 هک کنسول جستجوی گوگل برای رتبه های بالاتر

در حال حاضر، روش استفاده و تفسیر داده های وب سایت خود را با استفاده از گزارش های کنسول جستجو آموخته اید. همانطور که دیدید GSC می تواند یک ابزار مفید SEO باشد، اما برای باز کردن پتانسیل واقعی آن برای سئو، باید گزارش های ترکیبی را در نظر بگیرید. این بخش چند هک کنسول جستجوی گوگل را به شما نشان می دهد تا داده های قابل اجرا را بدون استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کشف کنید.

1. صفحاتی با رتبه و دید بالا اما CTR پایین را شناسایی کنید

می دانیم که چند موقعیت برتر در نتایج جستجو بیشترین کلیک را دریافت می کنند. اگر قبلاً صفحاتی دارید که رتبه خوبی دارند، بهینه سازی CTR آنها برای افزایش ترافیک ارگانیک منطقی است. اما ابتدا باید این صفحات را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل پیدا کنید.

با دنبال کردن این مراحل، صفحاتی را پیدا کنید که در SERP ها رتبه خوبی دارند اما نرخ کلیک ضعیفی دارند.

  1. سر به نتایج جستجو در کارایی برگه
  2. را ویرایش کنید نوع جستجو و تاریخ تنظیمات
  3. را تغییر دهید میانگین CTR و موقعیت متوسط دکمه ها
  4. به پایین بروید و فیلتر را انتخاب کنید > موقعیت > کوچکتر از 5.1 در صفحات برگه
  5. مرتب کنید CTR ستون به ترتیب صعودی

فیلتر کردن بر اساس صفحاتی که قبلاً در 5 موقعیت برتر رتبه بندی شده اند، اطمینان حاصل می کند که فرصت هایی را هدف قرار می دهید که به تلاش کمی نیاز دارند و می توانید قبل از حرکت به نتایج سریعی دست پیدا کنید. روی به صفحات دیگر

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

صفحاتی را انتخاب کنید که بازدید بالا اما CTR پایین دارند. اینها ظاهر جستجوی بالایی دارند اما به دلیل CTR پایین، پتانسیل کامل خود را برای ترافیک جستجوی ارگانیک برآورده نمی‌کنند. فراداده این صفحات را با عناوین و توضیحات مرتبط بهینه کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که مقاله شما با هدف جستجوی کلمه کلیدی مطابقت دارد.

پس از اتمام کار با 5 موقعیت برتر، فیلتر را تغییر دهید تا موقعیت های کوچکتر از 10.1 را به شما نشان دهد و آنها را بهینه کنید.

2. صفحاتی را که عملکرد ضعیفی دارند با دید کم جستجو شناسایی کنید

احتمالاً چند صفحه دارید که در حال رتبه بندی هستند روی page دو یا سه تا از نتایج جستجو شناسایی آنها و تجزیه و تحلیل چگونگی بهبود رتبه آنها ایده خوبی است. برای یافتن صفحاتی که دید SERP پایینی دارند، این کار را انجام دهید.

  1. سر به نتایج جستجو در کارایی برگه
  2. را ویرایش کنید نوع جستجو و تاریخ تنظیمات
  3. را تغییر دهید میانگین CTR و موقعیت متوسط دکمه ها
  4. به پایین بروید و فیلتر را انتخاب کنید > موقعیت > کوچکتر از 20.1 در صفحات برگه
  5. مرتب کنید موقعیت ستون به ترتیب نزولی

صفحات این گزارش را مرور کنید و آنها را با رتبه بندی رقبای خود در موقعیت های برتر مقایسه کنید. سپس، بررسی کنید که با هدف جستجو مطابقت دارید و ابرداده مرتبطی دارید که در SERP ظاهر می شود.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

برای یافتن رتبه بندی صفحات روی page سه، فیلتر را تغییر دهید تا موقعیت ها را به شما نشان دهد کوچکتر از 30.1

3. بیشترین پیوند را به صفحات خود پیدا کنید

بک لینک ها یک فاکتور رتبه بندی به خوبی تثبیت شده برای موتورهای جستجو Google Search Console می تواند به شما کمک کند تا صفحات پیوند داده شده برتر خود را با استفاده از آن بیابید پیوندها گزارش. دانستن سنگین ترین صفحات لینک شده شما می تواند استراتژی لینک سازی شما را راهنمایی کند.

برای پیدا کردن این صفحات هدف، به GSC بروید.

  1. انتخاب کنید پیوندها تب در پنل سمت چپ برای باز کردن لینک های خارجی گزارش
  2. برای اینکه بیشترین پیوند را به صفحات خود داشته باشید، روی آن کلیک کنید صفحات لینک شده برتر برگه
  3. برای دامنه های با بالاترین ارجاع، روی آن کلیک کنید سایت های لینک دهنده برتر برگه
  4. برای متن لنگر که اغلب استفاده می‌کنید، روی آن کلیک کنید متن پیوند دهنده برتر برگه

برای مثال، من می‌خواهم بیشترین پیوند را به صفحات خود پیدا کنم تا بتوانم محتوای مشابهی پیرامون این موضوعات ایجاد کنم. فیلتر کردن این لیست بر اساس لینک های ورودی > بیشتر از 100 صفحات وب سایت من را با بیش از 100 پیوند ورودی نشان می دهد. برای دیدن فقط صفحات روی وبلاگ من، من می توانم استفاده کنم هدف page > حاوی > /blog است فیلتر و مرتب سازی بر اساس لینک های ورودی به ترتیب نزولی

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

کلیک کردن روی هر صفحه هدفی منجر به گزارشی می شود که دامنه های ارجاع دهنده را به آن پیوند می دهد page.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

از این گزارش برای شناسایی الگوهایی در انواع محتوا و موضوعاتی که بیشترین بک لینک را برای وب سایت شما جذب می کنند، استفاده کنید.

4. لینک های داخلی خود را بهینه کنید

پیوندهای داخلی می توانند به ارتباط صفحات ضروری با موتورهای جستجو کمک کنند و بر روش فهرست بندی صفحات جدید در SERP تأثیر بگذارند. بنابراین، ماندن روی بالای شما لینک سازی داخلی همانطور که وبلاگ شما رشد می کند و صفحات بیشتری برای مدیریت دارید بسیار مهم است.

برای تهیه گزارش روی پیوند داخلی بین صفحات وب سایت خود، از آن استفاده کنید پیوندها گزارش در کنسول جستجو سپس، کلیک کنید بیشتر در لینک های داخلی گزارش روی داشبورد برای پیدا کردن صفحات پیوند داخلی برتر شما.

می توانید استفاده کنید هدف page فیلتر > حاوی و اگر به دنبال پیوندهای داخلی با اشاره به یک مسیر خاص هستید، یک کلمه کلیدی جزئی یا مسیر URL را وارد کنید page. به عنوان مثال، من فقط به پیوند داخلی صفحات علاقه دارم روی وبلاگ.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

مرتب کردن این لیست به ترتیب صعودی پیوندهای داخلی، صفحات را به من نشان می دهد روی وبلاگ من که یا یتیم است و بنابراین یافتن آن برای موتورهای جستجو یا پست های وبلاگ با لینک های داخلی ناکافی دشوار است.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

اگر این صفحات را مهم می دانم و می خواهم شانس آنها را برای رتبه بندی در SERP ها افزایش دهم، باید تعداد پیوندهای داخلی دریافتی را افزایش دهم.

5. URL های فردی را بررسی کنید

ابزار بازرسی URL در کنسول جستجوی گوگل به شما امکان می دهد وضعیت یک تک را بررسی کنید page. این می تواند به ویژه در تشخیص نمایه سازی و مسائل متعارفی که گهگاه به وجود می آیند مفید باشد. برای استفاده از ابزار، وارد GSC شوید و URL کامل خود را در قسمت جستجو وارد کنید روی نوار بالا

ابزار بازرسی URL

کنسول جستجو چندین گزارش را برای شما نشان می دهد page و هر مشکلی را برجسته کنید. اگر page برای Google خوب به نظر می رسد، همه موارد را با رنگ سبز مشخص می کنید.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

6. عملکرد جستجوی وبلاگ خود را اندازه گیری کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو در حال انجام است process و نه چک لیست یک بار مصرف، بنابراین مهم است تلاش ها را اندازه گیری کنید از پست های وبلاگ شما به طور مداوم این به شما کمک می کند صفحاتی را که به توجه شما نیاز دارند شناسایی کنید و میوه های کم آویزان را پیدا کنید. این مراحل را برای اندازه گیری پیشرفت وبلاگ خود دنبال کنید.

  1. سر به نتایج جستجو در کارایی برگه
  2. کلیک روی را مقایسه کنید برگه در تاریخ تنظیمات را انتخاب کنید و یک نقطه را انتخاب کنید و کلیک کنید درخواست دادن
روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

ابعادی را که می خواهید پیشرفت را برای آنها ردیابی کنید در گزارش انتخاب کنید. به عنوان مثال، من می خواهم برای کشف تغییرات در ترافیک به یک خاص page و در 28 روز گذشته با مقایسه آن با دوره قبل، پرس و جو کرد. و بنابراین من آن را ویرایش کردم پرس و جو و صفحه بر این اساس فیلتر کنید

در این مورد، من انتخاب می کنم کل کلیک ها اما من همچنین می دانم که تغییرات در موقعیت می تواند به طور قابل توجهی بر ترافیک تأثیر بگذارد، بنابراین من آن را درج می کنم موقعیت متوسط متریک بازدید از ترافیک ارگانیک به این page همراه با یک تغییر جزئی در رتبه بندی کاهش یافته اند و مقاله اکنون باقی مانده است روی دومین page از SERP ها

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

با این حال، احتمالاً به این دلیل که مقاله بر اساس آن نوشته شده بود، کاهش قابل توجهی در نرخ کلیک مشاهده شده است روی یک روند حساس به زمان که دیگر توجه اولیه خود را حفظ نمی کند.

اما اگر بخواهید صفحاتی مانند این را پیدا کنید که کلیک های خود را از دست می دهند چه؟

در این صورت، به برگه صفحات بروید، فیلتر بر اساس تفاوت کلیک > کوچکتر از 0 و به ترتیب صعودی مرتب کنید. با این کار صفحاتی با بیشترین کاهش کلیک به شما نمایش داده می شود روی بالا تا بتوانید ابتدا به این موارد بپردازید.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

7. بودجه خزیدن خود را بهینه کنید

این ایده خوبی است که به صورت دوره ای صفحاتی را که به ترافیک وب سایت شما کمک نمی کنند اما همچنان از شما استفاده می کنند حذف کنید. بودجه خزیدن. بهتر است اینها را با مقالاتی که پیرامون کلمات کلیدی مرتبط ایجاد شده اند با پتانسیل ترافیک بیشتر جایگزین کنید.

همیشه برای حذف صفحات وب که ایجاد کرده اید تردید وجود دارد، اما تخصیص منابع خزیدن به این صفحات می تواند به طور بالقوه یک صفحه جدید را محدود کند. page شما منتشر کرده اید برای یافتن صفحاتی با ظاهر جستجو و ترافیک کم، این مراحل را دنبال کنید.

  1. سر به نتایج جستجو در کارایی برگه
  2. تنظیم نوع جستجو و تاریخ حداقل تا 6 ماه فیلتر کنید
  3. تغییر وضعیت کل کلیک ها و کل برداشت ها
  4. اسکرول کنید و فیلتر را انتخاب کنید > برداشت > کوچکتر از 5000 در صفحات برگه
  5. مرتب کنید کلیک می کند ستون به ترتیب صعودی

با این تنظیمات، کنسول جستجو به شما نشان می دهد که چند صفحه ترافیک بسیار کمی دریافت می کنند. شما می توانید تغییر دهید برداشت ها برای یافتن صفحات بیشتری که ممکن است به حذف یا ایجاد نسخه های بهتر از آنها فکر کنید، به رقمی متفاوت مانند 20000 فیلتر کنید.

روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای جستجوگرها و جستجوی کلمات کلیدی: 15+ هک و نکته

نتیجه

همانطور که آموخته اید، کنسول جستجوی گوگل حتی به عنوان یک سرویس رایگان می تواند در یافتن فرصت هایی برای رشد وبلاگ شما یک دارایی باشد. اکثر صاحبان سایت اشتباه می کنند که بلافاصله از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی شخص ثالث استفاده می کنند، اما استفاده از GSC برای شروع تلاش های جستجوگرها و کلمات کلیدی شما می تواند فرصت هایی را که ابزارهای خارجی قادر به انجام آن نیستند را کشف کند.



منتشر شده در 1403-02-25 09:54:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید