لاراول یک چارچوب برنامه وب PHP منبع باز است. جعبه‌های ابزار، کتابخانه‌ها و ویژگی‌های آن به بهبود کارایی توسعه کمک می‌کنند زیرا کاربران نیازی به کدنویسی همه عملکردها از ابتدا ندارند.

این چارچوب محبوب جامعه بزرگی از توسعه دهندگان دارد که پشتیبانی و در دسترس بودن منابع را افزایش می دهد. با این حال، کاربران جدید ممکن است به دلیل وابستگی ها و دستورات مختلف لاراول مطمئن نباشند که چگونه لاراول را استقرار دهند.

در این آموزش روش استقرار فریمورک را توضیح خواهیم داد روی یک سرور خصوصی مجازی اوبونتو (VPS). این راهنمای استقرار لاراول چندین نکته را نیز بررسی می کند که به ساده سازی کار کمک می کند.

روش استقرار پروژه لاراول

در این قسمت مراحل استقرار لاراول را توضیح می دهیم روی میزبانی VPS در حال اجرا است اوبونتو 22.04. بسته به روی در توزیع و نسخه لینوکس، دستورات ممکن است متفاوت باشد.

1. میزبان VPS مناسب را انتخاب کنید

قبل از شروع کار با لاراول، یک برنامه میزبانی سرور خصوصی مجازی خریداری کنید. هنگام انتخاب بهترین برنامه میزبانی VPS و ارائه دهنده برای پروژه خود، این جنبه ها را در نظر بگیرید:

  • سازگاری. VPS شما باید از سیستم عامل انتخابی، وب سرور، لاراول، آخرین نسخه PHP و سایر وابستگی ها برای اجرای صحیح پشتیبانی کند.
  • دسترسی داشته باشید. این host سرور باید دسترسی ریشه کامل را از طریق یک اتصال پوسته ایمن (SSH) فراهم کند تا استقرار یکپارچه و امن لاراول را فعال کند.
  • کارایی. محیط میزبانی VPS ایده آل باید پهنای باند و منابع سرور کافی را برای اطمینان از عملکرد بهینه برنامه لاراول فراهم کند.
  • ویژگی های اضافی. برخی از ارائه دهندگان میزبانی وب دارای ویژگی هایی هستند که به ساده سازی استقرار برنامه کمک می کند processمانند یک کنترل پنل و یک نصب کننده با یک کلیک.

هاستینگer برنامه های میزبانی VPS با توزیع ها، نرم افزارها و فریم ورک های مختلف لینوکس از جمله لاراول سازگار است. کاربران می توانند با یک کلیک یک سیستم عامل را از طریق hPanel نصب کنند.

علاوه بر این، تمام برنامه های VPS ما دسترسی ریشه کامل را برای جلوگیری از مسائل مربوط به مجوزها فراهم می کند. کاربران نیز می توانند از مرورگر داخلی ما استفاده کنید terminal برای اتصال به سرور راه دور خود. راحت‌تر از کلاینت SSH است زیرا می‌توانید دستورات لینوکس را مستقیماً از مرورگر وب خود اجرا کنید.

شروع در 6.49 دلار در ماهراه حل VPS ما تا 400 گیگابایت فضای ذخیره سازی NVMe، 8 ترابایت پهنای باند، 32 گیگابایت رم و 8 هسته vCPU را ارائه می دهد که برای پروژه های سازمانی در مقیاس بزرگ مناسب است. تمام برنامه های ما با 30 روز ضمانت بازگشت وجه نیز ارائه می شود.

2. سرور را برای لاراول آماده کنید

پس از خرید و راه اندازی VPS خود، از راه دور از طریق SSH متصل شوید. می توانید از یک برنامه SSH مانند PuTTY، Terminal یا استفاده کنید هاستینگerمرورگر terminal.

با استفاده از ریشه کاربر. بر هاستینگer VPS، با رفتن به اعتبارنامه ها دسترسی پیدا کنید hPanel VPS روی منوی بالا سپس، به برنامه VPS خود بروید و به آن بروید بررسی اجمالیدسترسی به SSH برگه

اعتبارنامه ورود به سیستم VPS SSH در hPanel

مهم! به جای root، توصیه می کنیم یک حساب کاربری جدید با امتیاز superuser ایجاد کنید تا از اجرای تصادفی فرمان مخرب جلوگیری کنید.

الزامات لاراول شامل وب سرور، پایگاه داده، پایگاه های داده PHP و Composer است. همچنین به نرم افزار دیگری مانند Git نیاز دارید تا فایل های برنامه را از رایانه محلی خود به دستگاه راه دور منتقل کنید. در اینجا مراحل انجام می شود:

  1. مخزن مدیریت بسته APT خود را با استفاده از این دستور به روز کنید:
sudo apt update && sudo apt upgrade
  1. وب سرور را نصب کنید. در این آموزش، ما استفاده خواهیم کرد آپاچی:
sudo apt install -y apache2
  1. این دستور را برای تنظیم PHP و پسوندهای آن اجرا کنید:
sudo apt install -y php php-cli php-fpm php-mysql php-xml php-mbstring
  1. یک پایگاه داده را پیکربندی کنید. ما MySQL را با استفاده از دستور زیر نصب می کنیم:
sudo apt install -y mysql-server
  1. Composer را برای مدیریت وابستگی های لاراول با استفاده از این دستور نصب کنید:
sudo apt install -y composer
  1. برای راه اندازی سیستم کنترل نسخه Git این دستور را وارد کنید:
sudo apt install -y git

اگر نمی خواهید سرور تولید را به صورت دستی تنظیم کنید، خرید کنید لاراول فورج. شروع در 12.99 دلار در ماه، این پلتفرم یک منطقه متمرکز برای نصب و مدیریت تمام برنامه های کاربردی مورد نیاز برای پروژه شما فراهم می کند.

3. برنامه را مستقر کنید

مجازی ایجاد کنید host برای پروژه لاراول خود با تنظیم یک فایل پیکربندی وب سرور با استفاده از نانو ویرایشگر متن برای آپاچی دستور زیر را اجرا کنید:

sudo nano /etc/apache2/sites-available/laravel.conf

در داخل فایل، تنظیمات زیر را بنویسید. مطمئن شوید که متغیرهای دایرکتوری را با مسیر واقعی و جایگزین کنید thedomain.com با آدرس IP سرور شما:

<VirtualHost *:80>
   ServerName thedomain.com
ServerAdmin webmaster@thedomain.com
   DocumentRoot /var/www/html/test-laravel/public
   <Directory /var/www/html/test-laravel/public>
      AllowOverride All
   </Directory>
   ErrorLog ${APACHE_LOG_DIR}/error.log
   CustomLog ${APACHE_LOG_DIR}/access.log combined
</VirtualHost>

مهم! اگر از وب سرور دیگری مانند NGINX استفاده کنید، محتوای فایل پیکربندی متفاوت به نظر می رسد.

با اجرای این دستورات به صورت سری، کد پروژه برنامه لاراول را از مخزن Git خود مستقر کنید. URL را با لینک واقعی جایگزین کنید:

cd /var/www/html
sudo git clone https://github.com/your_username/test-laravel.git

اگر فایل های پروژه لاراول خود را به یک مخزن منتقل نکرده اید، آموزش Git ما را بخوانید تا در مورد روش انجام این کار بیشتر بدانید.

برای استقرار فایل های پروژه، می توانید از روش هایی مانند استفاده کنید rsync ابزار یا پروتکل انتقال فایل امن (SFTP) کاربرد. با این حال، ما کنترل نسخه در استقرار لاراول را برای راحتی و امنیت توصیه می کنیم.

به مسیر دایرکتوری پروژه خود بروید و اجرا کنید آهنگساز نصب کنید برای پیکربندی وابستگی ها:

cd test-laravel
sudo composer install

اگر ترمینال پیغام های خطا را برمی گرداند، آن را اجرا کنید به روز رسانی آهنگساز فرمان همچنین، اضافه کنید –ignore-platform-req=ext-curl گزینه ای برای دیدن اینکه آیا مشکل حل می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب phpMyAdmin روی CentOS 7

4. فایل .env را پیکربندی کنید

هنگامی که یک برنامه لاراول ایجاد می کنید، Composer a ایجاد می کند env.example قالب فایل پیکربندی های محیطی خاص را ذخیره می کند و متغیرهای مختلفی را برای برنامه های شما تعیین می کند، مانند اطلاعات پایگاه داده.

برای راه اندازی یک env برای پروژه لاراول خود فایل کنید، قالب زیر را کپی کرده و با استفاده از آن باز کنید نانو:

sudo cp .env.example .env
sudo nano .env

پیکربندی این فایل از KEY=VALUE نحو جفت به عنوان مثال، ورودی زیر رمز عبور کاربر پایگاه داده لاراول را تعیین می کند:

DB_PASSWORD=your_password

برای تغییر پیکربندی، مقدار را حذف کرده و یک مقدار جدید جایگزین کنید. مطبوعات Ctrl + X، Y، و وارد برای ذخیره تغییرات

محتوای فایل env لاراول در نانومحتوای فایل env لاراول در نانو

به طور پیش فرض، لاراول تنظیم می کند DB_USERNAME مانند ریشه و ترک کنید DB_PASSWORD خالی. با این حال، ممکن است هنگام اجرای PHP artisan، چارچوب، خطا ایجاد کند command-line ابزار، برای انتقال پایگاه داده.

برای حل آن، رمز عبور پیش فرض روت را تغییر داده و به روز رسانی کنید DB_PASSWORD بر این اساس ارزش گذاری کنید. همچنین، برای مدیریت آسان تر، توصیه می کنیم یک پایگاه داده غیر پیش فرض و کاربران خاص پروژه فعلی خود ایجاد کنید.

نکته حرفه ای

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش پیکربندی کاربر، رمز عبور و مجوزهای MySQL خود، آموزش ما را بررسی کنید. روی اوبونتو

5. برنامه را اجرا کنید

برای شروع برنامه لاراول، پوشه پروژه را با تغییر مجوزها و مالکیت قابل اجرا کنید:

sudo chown -R www-data /var/www/html/test-laravel
sudo chmod -R 755 /var/www/html/test-laravel/storage

PHP artisan را برای تولید کلید برنامه و شروع مهاجرت پایگاه داده اجرا کنید. در اینجا دستورات وجود دارد:

sudo php artisan key:generate
sudo php artisan migrate

هر زمان که طرح پایگاه داده را تغییر می‌دهید، فایل‌های مهاجرت را به‌روزرسانی کنید تا پیکربندی ثابت برنامه خود را حفظ کنید. وارسی راهنمای مهاجرت لاراول برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن.

مجازی را غیر فعال کنید hostفایل پیکربندی پیش فرض در آپاچی با استفاده از دستور زیر:

sudo a2dissite 000-default.conf

مجازی جدید را فعال کنید host و ماژول بازنویسی با استفاده از این دستورات:

sudo a2ensite laravel.conf
sudo a2enmod rewrite

Apache را با استفاده از systemctl دستور:

sudo systemctl restart apache2

یک بار استقرار process کامل است، آدرس IP VPS یا نام دامنه خود را در یک مرورگر وب وارد کنید تا بررسی کنید که آیا برنامه به درستی کار می کند یا خیر. اگر فایل ها خالی هستند، باید استقبال لاراول را ببینید page.

لاراول خوش آمدید pageلاراول خوش آمدید page

نکات و ترفندهای استقرار لاراول

در این بخش، چندین روش برتر استقرار لاراول را برای کمک به ساده‌سازی آن مورد بحث قرار خواهیم داد process.

از تنظیمات کش در لاراول استفاده کنید

چارچوب لاراول به شما امکان می‌دهد داده‌هایی که اغلب به آنها دسترسی دارید را به عنوان کش ذخیره کنید. زمان مورد نیاز برای واکشی اطلاعات را کاهش می دهد و درخواست های پایگاه داده را بارگذاری می کند و عملکرد برنامه وب شما را بهبود می بخشد.

همچنین پشتیبان ها و درایورهای مختلف کش را فراهم می کند. کاربران می توانند یکی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد و به راحتی از طریق آن پیکربندی کنند env فایل ها CACHE_DRIVER کلید

تنظیمات پیکربندی درایورها در فایل env Laravelتنظیمات پیکربندی درایورها در فایل env Laravel

اگر درایور کش را مشخص نکنید، لاراول از آن استفاده خواهد کرد فایل به صورت پیش فرض. از طرف دیگر، می توانید آن را تنظیم کنید آرایه، پایگاه داده، redis، یا memcached.

برای فعال کردن کش، متد را به پایگاه کد برنامه خود اضافه کنید. مثلا بنویس کش::put() برای ذخیره داده ها برای مدت زمان مشخص:

Cache::put(‘key’, ‘value’, $minutes);

در ضمن از حافظه پنهان:rememberForever() روش ذخیره کش به صورت نامحدود:

Cache::rememberForever( ‘key’, function);

این چارچوب روش‌های ذخیره‌سازی بسیاری را برای اهداف مختلف مانند بازیابی، حذف یا افزایش داده‌های ذخیره‌شده ارائه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها، بررسی کنید اسناد کش لاراول.

برای مدیریت کش، می توانید دستورات PHP artisan را در فهرست کاری پروژه خود اجرا کنید. به عنوان مثال، برای حذف داده های ذخیره شده، موارد زیر را وارد کنید:

php artisan cache:clear

از ابزارهای استقرار خودکار لاراول استفاده کنید

استقرار خودکار لاراول به صرفه جویی در زمان و تلاش کمک می کند زیرا بدون آن، process شامل مراحل زیادی است ابزارها و پلتفرم های مختلفی برای این کار وجود دارد.

می‌توانید از خدمات یکپارچه‌سازی/استقرار مداوم (CI/CD) استفاده کنید اقدامات GitHub یا نرم افزارهایی مثل جنکینز. آنها به شما اجازه می دهند خط لوله استقرار لاراول سفارشی را خودکار کنید.

برای راه اندازی اتوماسیون در GitHub Actions، یک را ایجاد کنید .yml فایل در دایرکتوری پروژه شما گردش کار و رویداد آغازگر آن را تعریف کنید، مانند فشار دادن تغییرات به آن اصلی شاخه. سپس، وظایف، مراحل و متغیرهای محیطی را بنویسید. را بخوانید راهنمای شروع سریع GitHub Actions برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن.

به عنوان مثال، می‌توانید آن را طوری بسازید که هر زمان که کاربر کد جدیدی را فشار می‌دهد، به کد تغییر کند اصلی شاخه، .yml فایل به طور خودکار دستور PHP artisan را اجرا می کند تا کلید برنامه را تولید کند و وب سرور شما را مجددا راه اندازی کند.

استفاده کنید هاستینگer دستیار VPS AI برای استقرار آسان تر

هاستینگer یک دستیار هوش مصنوعی VPS رایگان ارائه می دهد که به بهبود کارایی استقرار شما کمک می کند. می توانید روش استقرار یک پروژه لاراول را بیاموزید روی هاستینگer و به سرعت دستورالعمل ها و دستورات را برای هر کار با استفاده از اعلان های هوش مصنوعی برای مدیریت VPS ایجاد کنید.

به عنوان مثال، به دستیار هوش مصنوعی بگویید: «من می‌خواهم یک برنامه لاراول را با استفاده از Git در سرور اوبونتو خود مستقر کنم. مراحل را توضیح دهید و دستورات این کار را ایجاد کنید. پاسخ جامعی را برمی‌گرداند و می‌توانید راهنما را دنبال کرده و دستورات تولید شده را کپی پیست کنید.

Hostinger  VPS AI Assistant مراحل و دستورات استقرار لاراول را توضیح می دهدHostinger  VPS AI Assistant مراحل و دستورات استقرار لاراول را توضیح می دهد

همچنین می توانید از دستیار هوش مصنوعی برای کمک به عیب یابی خطاها در حین استقرار لاراول استفاده کنید process. به عنوان مثال، “من در حال استقرار یک برنامه لاراول هستم روی یک سرور اوبونتو با این حال، هنگام اجرای دستور PHP artisan برای انتقال پایگاه داده، خطایی پیدا کردم. علل و راه حل های احتمالی را توضیح دهید.»

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  20 بهترین تم روزنامه وردپرس برای وب سایت های خبری

برای دسترسی به این ویژگی، خود را باز کنید پیکربندی VPS page که در hPanel و انتخاب کنید دستیار هوش مصنوعی از نوار کناری

مهم! مانند هر ابزار هوش مصنوعی، توصیه می کنیم همیشه ابتدا مراحل و دستورات تولید شده را در یک محیط توسعه آزمایش کنید تا از حوادثی که ممکن است به سرور زنده شما آسیب برساند، جلوگیری کنید.

از مدیریت وابستگی مناسب استفاده کنید

Composer به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که وابستگی های برنامه خود را در آن تعریف کنند composer.json فایل. علاوه بر ساده کردن نصب process، همچنین پایداری محیط و کارایی کنترل نسخه را بهبود می بخشد.

را اجرا کنید به روز رسانی آهنگساز فرمان برای واکشی تمام وصله های وابستگی مشخص شده در فایل. با این حال، برای جلوگیری از مشکلات ناسازگاری یا به‌روزرسانی‌های مخرب، قبل از انجام این کار، نسخه‌های جدید را مرور کنید.

برای دسترسی به فایل، به دایرکتوری ریشه پروژه لاراول خود بروید. معمولاً در داخل قرار دارد var/www/html/test-laravel مسیر.

محتوای فایل پیکربندی composer json در نانومحتوای فایل پیکربندی composer json در نانو

این composer.json فایل فقط برای یک محیط خاص اعمال می شود. برای اطمینان از ساختار پروژه تمیز و کارآمد، مستندات دقیق مربوط به پیکربندی وابستگی هر برنامه یا جزء را حفظ کنید.

به روز رسانی منظم وابستگی های پروژه تضمین می کند که آخرین وصله های امنیتی و رفع اشکال را دریافت کنید. همچنین به جلوگیری از مشکلات ناسازگاری و تضاد نسخه که ممکن است به عملکرد برنامه شما آسیب برساند کمک می کند.

بهینه سازی عملکرد لاراول

بهینه سازی عملکرد لاراول به بهبود پاسخگویی و مقیاس پذیری برنامه کمک می کند. اگر خدماتی را برای مصرف کننده اجرا می کنید، می تواند به افزایش تجربه کاربر و درک برند کمک کند.

چندین روش برای بهینه سازی عملکرد لاراول در VPS اوبونتو وجود دارد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  1. فعال کردن کش. لاراول پشتیبان ها و دستگاه های کش را برای ذخیره داده های درخواستی مکرر در حافظه موقت فراهم می کند. این به کاهش بار سرور و درخواست های پایگاه داده کمک می کند.
  2. راه اندازی یک شبکه تحویل محتوا (CDN). یک CDN محتوای ثابت را در چندین سرور در سراسر جهان ذخیره می کند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که برنامه وب شما بدون توجه به موقعیت مکانی بازدید کننده، عملکرد بهینه ای دارد.
  3. از کارگران صف استفاده کنید. کارگران صف فرآیندهای پس‌زمینه‌ای هستند که وظایف منابع فشرده را انجام می‌دهند. آنها به تخلیه این فرآیندها از جریان اصلی برنامه برای بهبود عملکرد کمک می کنند.
  4. اعمال بارگیری مشتاقانه. Eager loading داده های مربوط به مورد درخواستی را بازیابی می کند روی یک پرس و جو این به کاهش بار کمک می کند زیرا پایگاه داده نیازی به ارسال اطلاعات به صورت جداگانه ندارد.

علاوه بر این، همیشه عملکرد برنامه وب خود را دنبال کنید تا از اجرای بهینه آن اطمینان حاصل کنید. انجام این کار به شما امکان می‌دهد به سرعت مشکلات احتمالی را که بر زمان کارکرد یا قابلیت استفاده تأثیر می‌گذارند، پیدا کنید. هاستینگer یک ویژگی داخلی نظارت بر منابع سرور را ارائه می دهد که از طریق آن قابل دسترسی است hPanel.

Hostinger  مانیتور منابع VPS در hPanelHostinger  مانیتور منابع VPS در hPanel

مطالعه پیشنهادی

به دنبال پیکربندی لاراول هستیم روی VPS شما؟ آموزش ما در مورد نصب لاراول را بررسی کنید روی اوبونتو 18.04 با استفاده از Apache و PHP برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل.

نتیجه

لاراول یک چارچوب برنامه وب PHP منبع باز است. این مجموعه ابزارها و کتابخانه های مختلفی را ارائه می دهد که به بهبود کارایی توسعه کمک می کند زیرا کاربران نیازی به کدنویسی همه ویژگی ها از ابتدا ندارند.

در این آموزش روش استقرار اپلیکیشن لاراول را توضیح داده ایم روی یک سرور اوبونتو در اینجا یک جمع بندی است:

  1. یک طرح میزبانی VPS بخرید. یک طرح میزبانی VPS با سازگاری با اوبونتو، آخرین نسخه PHP، دسترسی کامل ریشه و پشتیبانی SSH بخرید.
  2. سرور جدید را آماده کنید. Composer، وب سرور آپاچی، PHP و نرم افزارهای دیگر را نصب کنید روی محیط تولید از طرف دیگر، از لاراول فورج برای مدیریت آنها استفاده کنید روی یک پلت فرم واحد
  3. برنامه را مستقر کنید. مجازی راه اندازی کنید host با ایجاد یک فایل پیکربندی آپاچی. کد برنامه خود را از یک مخزن Git به سرور زنده فشار دهید.
  4. فایل .env را پیکربندی کنید. را کپی کنید env.example قالب را وارد پوشه برنامه خود کرده و آن را تغییر دهید env جفت کلید-مقدار فایل برای تغییر تنظیمات آن.
  5. برنامه لاراول را اجرا کنید. مجوزها و مالکیت پوشه پروژه را تغییر دهید. را اجرا کنید آهنگساز نصب کنید و دستورات PHP artisan، سپس مجازی پیش فرض آپاچی را غیرفعال کنید host.

برای بهبود کارایی استقرار برنامه لاراول، استفاده کنید هاستینگerدستیار VPS AI، ابزارهای اتوماسیون و مدیر وابستگی Composer. همچنین، یک CDN راه اندازی کنید، کش را فعال کنید، و پرس و جوهای پایگاه داده را برای بهبود عملکرد برنامه خود بهینه کنید.

روش استقرار سوالات متداول لاراول

در این بخش به چندین سوال رایج در مورد استقرار پروژه لاراول پاسخ خواهیم داد.

برای استقرار یک پروژه لاراول به چه چیزی نیاز دارم؟

برای استقرار برنامه های لاراول، به سروری نیاز دارید که دارای سیستم عامل سازگاری مانند اوبونتو باشد. شما همچنین به چندین وابستگی مانند وب سرور، PHP، پسوندهای PHP، Composer، Git و پایگاه داده نیاز دارید.

همچنین امکان استفاده از NGINX یا Apache وجود دارد. در همین حال، پایگاه های داده محبوب لاراول شامل MySQL و MongoDB است.

آیا می توانم چندین برنامه لاراول را مستقر کنم؟ روی همان سرور؟

بله، می‌توانید چندین برنامه را در سرور لاراول با دایرکتوری اختصاصی، وابستگی‌ها و محیط‌های پیکربندی مستقر کنید.

برای انجام این کار، پوشه های جداگانه ای برای برنامه های لاراول در داخل ایجاد کنید /var/www/html مسیر. برای هر پروژه هاست مجازی اختصاصی تنظیم کنید و آن را کپی کنید env فایل به هر دایرکتوری

آیا می توانم برنامه لاراول خود را مقیاس کنم؟

آره. می‌توانید از روش‌های رایج مقیاس‌گذاری مانند پیکربندی متعادل‌کننده‌های بار، ارتقاء منابع سرور، و راه‌اندازی مکانیسم‌های ذخیره‌سازی مانند Redis یا Memcached استفاده کنید.

علاوه بر این، این چارچوب دارای یک سیستم صف داخلی است که وظایف نیازمند منابع را از جریان اصلی تخلیه می کند. این به بهبود عملکرد برای مقیاس‌بندی برنامه‌های لاراول کمک می‌کند.