نحوه اضافه کردن صفحه به منوی ناوبری در وردپرس: ۲ روش موثر

منوی ناوبری وردپرس یک بخش ضروری از طراحی یک وب سایت است. علاوه بر کمک به بازدیدکنندگان برای پیدا کردن page آنها به دنبال آن هستند، منوی ناوبری وب سایت شما به ایجاد سفرهای کاربر برای اهداف برندسازی کمک می کند.

همچنین اگر به درستی طراحی شود، می تواند ظاهر و احساس کلی وب سایت وردپرس شما را بهبود بخشد.

برای ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه، ممکن است لازم باشد چند صفحه را به عنوان آیتم های منوی جدید اضافه کنید. به خواندن ادامه دهید زیرا ما دو روش برای سفارشی کردن منوها در وردپرس را بررسی خواهیم کرد. در پایان، می توانید به راحتی صفحاتی را به منوهای وردپرس اضافه کنید.

منوی ناوبری در وردپرس مجموعه ای از پیوندها به صفحات وب داخلی در وب سایت است. یافتن اطلاعات را آسان‌تر می‌کند و صفحاتی را که مالک وب‌سایت می‌خواهد برجسته کند، تبلیغ می‌کند.

اکثر منوهای ناوبری در مکان های قابل دسترس در سراسر وب سایت قرار دارند، مانند page سرصفحه ها و ستون های فرعی

روش افزودن صفحات به منوهای وردپرس

دو راه برای افزودن صفحات به منوهای پیمایش وجود دارد – با استفاده از ویژگی منوی ناوبری داخلی یا ویرایشگر سایت جدید وردپرس. از آنجایی که نتیجه نهایی یکسان خواهد بود، بخش های زیر را بررسی کنید و روشی را که برای سفارشی کردن منوی سایت خود ترجیح می دهید انتخاب کنید.

نکته حرفه ای

قبل از ایجاد هرگونه تغییر در منوی خود، بهتر است ابتدا از وب سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. به این ترتیب دیگر نگران خراب شدن سایت در صورت بروز خطا نخواهید بود.

افزودن صفحه به منو از داشبورد وردپرس

وردپرس به شما امکان می دهد روش نمایش منوی خود را از داشبورد مدیریت کنترل کنید. در اینجا روش ایجاد یک جدید آورده شده است page و آن را به عنوان یک آیتم منو جدید جاسازی کنید.

  1. وارد داشبورد وردپرس خود شوید، به داشبورد وردپرس خود بروید صفحات بخش، و کلیک کنید جدید اضافه کن.
  2. را تایپ کنید page عنوان و محتوایی که می خواهید در منو نمایش داده شود و ضربه بزنید انتشار.
ایجاد یک جدید page برای اضافه کردن به منوایجاد یک جدید page برای اضافه کردن به منو
  1. هدایت به ظاهر منوها از داشبورد مدیریت اضافه کردن یک نام به نام منو بخش و بررسی کنید منوی بالا جعبه بزن به ایجاد منو دکمه. این مرحله را تا زمانی که تمام صفحات لازم را ایجاد کنید تکرار کنید.
ایجاد منوی جدید از طریق منوی Appearanceایجاد منوی جدید از طریق منوی Appearance
  1. در افزودن آیتم های منوصفحات بخش، کادر کنار صفحات را علامت بزنید تا در منوی جدید لحاظ شود و روی آن کلیک کنید به منو اضافه کنید دکمه.
افزودن صفحات جدید به منوی جدید ایجاد شدهافزودن صفحات جدید به منوی جدید ایجاد شده
  1. گزینه های منو را بکشید و رها کنید تا آنها را دوباره مرتب کنید. یک آیتم منو قرار دهید روی سمت راست زیر منوی اصلی تعیین شده برای ایجاد یک منوی فرعی. پس از اتمام، کلیک کنید روی را ذخیره منو دکمه.
مرتب کردن مجدد آیتم های منو با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردنمرتب کردن مجدد آیتم های منو با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن

اکنون که منوی جدید راه اندازی شده است، می توانید با افزودن آیکون های منوی وردپرس آن را سفارشی کنید تا خوانایی و ظاهر کلی آیتم های منو را افزایش دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

وردپرس همچنین پیوندها، دسته ها و پست های سفارشی را به عنوان گزینه های منو می پذیرد. به عنوان مثال، گسترش دهید لینک های سفارشی منوی کشویی در زیر افزودن آیتم های منو بخش و URL انتخابی و متن پیوند را به عنوان آیتم منو اضافه کنید. برای هدایت مجدد بازدیدکنندگان به یک وب خارجی مفید است page.

افزودن پیوند سفارشی به منوی پیمایشافزودن پیوند سفارشی به منوی پیمایش

افزودن صفحه در منو با استفاده از ویرایشگر سایت

وردپرس ویرایش کامل وب سایت را از طریق ویرایشگر سایت جدید ارائه می دهد که در نسخه 5.9 یا بالاتر موجود است. برای اینکه این روش کار کند، حتماً موضوعی را انتخاب کنید که از این ویژگی پشتیبانی می کند.

روش اضافه کردن صفحه به منوی ناوبری در وردپرس: ۲ روش موثرروش اضافه کردن صفحه به منوی ناوبری در وردپرس: ۲ روش موثر
روش اضافه کردن صفحه به منوی ناوبری در وردپرس: ۲ روش موثر 26

ما قصد داریم از تم بیست و بیست و دو برای این آموزش استفاده کنیم. در اینجا روش افزودن منو آورده شده است page به منوی وردپرس با استفاده از ویرایشگر سایت.

  1. رفتن به ظاهر ویرایشگر از داشبورد مدیریت شما
داشبورد وردپرس با منوی ویرایشگر برجسته شده استداشبورد وردپرس با منوی ویرایشگر برجسته شده است
  1. کلیک کنید بر روی page هدر را فعال کنید، سپس دکمه (+) دکمه روی گوشه سمت راست پایین بلوک ناوبری را جستجو کنید و آن را به بخش اضافه کنید.
بلوک ناوبری در پنجره افزودن بلوک جدیدبلوک ناوبری در پنجره افزودن بلوک جدید
  1. کلیک روی نوار منو برای باز کردن تنظیمات یک آیتم منو را انتخاب کنید و از پیکان های چپ و راست برای مرتب کردن مجدد آن استفاده کنید.
نوار منوی پیمایش برجسته شده است on ویرایشگر سایتنوار منوی پیمایش برجسته شده است on ویرایشگر سایت
  1. در حالی که هنوز روی نوار منو، روی (+) را فشار دهید و a را انتخاب کنید page به عنوان یک آیتم منو جاسازی کنید. انتخاب کنید در برگه جدیدی باز کن نوار لغزنده برای باز کردن جدید page در یک برگه متفاوت
پنجره افزودن آیتم جدید منو در ویرایشگر سایتپنجره افزودن آیتم جدید منو در ویرایشگر سایت
  1. بزن به صرفه جویی پس از اتمام کار را فشار دهید.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  10+ بهترین پلاگین LMS وردپرس برای سایت آموزش الکترونیکی شما

اگر طرح زمینه فعلی شما از ویرایشگر سایت پشتیبانی نمی کند، کد سفارشی را به طرح زمینه اضافه کنید functions.php فایل با استفاده از ویرایشگر فایل تم وردپرس. رجوع به کدکس وردپرس برای عملکردهای منوی ناوبری

کاربرانی که هستند روی وردپرس 6.2 می تواند استفاده کند جهت یابی مسدود کردن ابزار UI برای افزودن بخش منو. کلیک روی (+علامت ) در نوار کناری تنظیمات برای ایجاد یک مورد جدید.

پنجره افزودن آیتم جدید منو در ویرایشگر سایتپنجره افزودن آیتم جدید منو در ویرایشگر سایت

می‌توانید با کشیدن و رها کردن آیتم‌های منو، ترتیب آنها را تغییر دهید. برای ایجاد یک زیر منو، آیتم منوی مورد نظر را به سطح پایین‌تری بکشید و رها کنید یا کلیک کنید روی را گزینه ها منوی کنار آیتم منوی والد مورد نظر را انتخاب کنید پیوند منوی فرعی را اضافه کنید.

از طرف دیگر، یک افزونه منوی وردپرس را نصب کنید تا گزینه های سفارشی سازی بیشتری داشته باشید و نیازی به کدنویسی نداشته باشید. برای مثال، مگا منوی Max شما را قادر می سازد یک مگا منو وردپرس ایجاد کنید و به راحتی محتوای غنی مانند تصاویر محصول، فیلترهای جستجو و حتی نقشه های تعاملی را اضافه کنید.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
روش اضافه کردن صفحه به منوی ناوبری در وردپرس: ۲ روش موثر 27

نتیجه

از آنجایی که منوی ناوبری یک عنصر حیاتی در طراحی وب سایت است، بهینه سازی آن به اطمینان از تجربه کاربر بهینه کمک می کند.

در این آموزش یاد گرفتید که چگونه منوها را با استفاده از داشبورد وردپرس و ویرایشگر سایت شخصی سازی کنید. ساده ترین روش را انتخاب کنید و شروع به ساخت منوی ناوبری ایده آل خود کنید. پس از اتمام، مطمئن شوید که دوباره بررسی کنید که آیا تمام موارد منوی لازم را نمایش می دهد یا خیر.

اگر سوالی دارید، در زیر نظر دهید. موفق باشید!