نحوه اضافه کردن فونت سفارشی وردپرس on سایت شما

راه های بی شماری وجود دارد که چگونه می توانید سایت وردپرس خود را چشم نوازتر نشان دهید. یکی از آنها اضافه کردن فونت های سفارشی به وب سایت وردپرس شما است.

با این حال، انتخاب فونت های وردپرس می تواند محدود و وابسته به موضوع باشد. در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه به صورت دستی و با استفاده از افزونه ها، فونت های سفارشی را به وردپرس اضافه کنید.

فونت ها را برای وردپرس از کجا دانلود کنیم؟

سایت های متعددی وجود دارد که می توانید فونت های وب رایگان و فونت سنجاب یکی از آنهاست. شما به راحتی می توانید فونت های رایگانی را پیدا کنید که دارای مجوز برای کارهای تجاری هستند. علاوه بر آن، فونت های گوگل دارای بیش از 900 خانواده فونت و فونت های وب لبه، ارائه شده توسط Adobe، مجموعه وسیعی از فونت های وب را ارائه می دهد. عناصر Envato یکی دیگر از منابع عالی است، با تقریباً 28 هزار فونت ممتاز برای انتخاب.

اگر به دنبال چیزی مناسب تر برای استفاده شخصی هستید، بررسی کنید Fonts.com، دافونت، و 1001 فونت رایگان.

تبدیل فونت ها به فرمت های وب دوستانه

شایان ذکر است که همه مرورگرهای وب از هر فونت سفارشی پشتیبانی نمی کنند. با این وجود، حتی اگر فونت انتخابی شما پشتیبانی نمی شود، همچنان می توانید آن را به یک فرمت سازگار تبدیل کنید.

قبل از تبدیل فونت ها از یک فرمت به فرمت دیگر، اجازه دهید نگاهی گذرا به فرمت های مختلف فونت بیندازیم:

  • فونت های نوع باز (OTF) – رایج ترین فونت های وب استفاده می شود و علامت تجاری ثبت شده مایکروسافت است. این فرمت تقریباً با تمام مرورگرهای اصلی به خوبی کار می کند.
  • فونت های نوع واقعی (TTF) – توسعه یافته توسط مایکروسافت و اپل در سال 1980. به طور گسترده برای هر دو ویندوز و macOS استفاده می شود.
  • فرمت فونت باز وب (WOFF) – فرمت به طور گسترده ای برای صفحات وب استفاده می شود و توصیه می شود کنسرسیوم وب جهانی (W3C).
  • WOFF 2.0 – گزینه بهتری در نظر گرفته شده است WOFF 1.0 به دلیل توانایی فشرده سازی بهتر این قالب توسط سافاری و اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمی‌شود اما با گوگل کروم، فایرفاکس یا اپرا به خوبی کار می‌کند.
  • فونت های OpenType تعبیه شده (EOF) – فونت های فشرده تر OTF که به عنوان فونت های جاسازی شده استفاده می شود روی صفحات وب. همه مرورگرهای اصلی از EOF پشتیبانی می کنند.

اگر مطمئن نیستید که فونت شما با مرورگر پیش فرض شما سازگار است یا خیر، از آن استفاده کنید مولد فونت وب. این ابزار به شما امکان می دهد تقریباً هر قلمی را به راحتی به یک قالب وب پسند تبدیل کنید:

  1. رفتن به تولید کننده فونت وب.
  2. کلیک کنید بر روی فونت ها را آپلود کنید را فشار دهید و فونتی را که می خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید،
  3. کادر را در قسمت علامت بزنید توافق بخش برای بیان اینکه فونت های شما از نظر قانونی برای جاسازی وب واجد شرایط هستند.
  4. را فشار دهید کیت خود را دانلود کنید را فشار دهید و ذخیره کنید zip بایگانی در کامپیوتر شما
    با استفاده از Webfont Generator فونت ها را به قالبی مناسب برای وب تبدیل کنیدبا استفاده از Webfont Generator فونت ها را به قالبی مناسب برای وب تبدیل کنید
  5. در داخل بایگانی، فونت هایی را در آن پیدا خواهید کرد WOFF و WOFF 2.0 فرمت همراه با فایل های CSS و نسخه ی نمایشی HTML page.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش قرار دادن اسکریپت ها با استفاده از wp_enqueue_scripts Hook در وردپرس
بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
روش اضافه کردن فونت سفارشی وردپرس روی سایت شما 16

چگونه فونت های سفارشی را به وردپرس اضافه کنیم؟

در اینجا روش افزودن فونت های سفارشی به وردپرس آورده شده است، با افزودن یکی به صورت دستی یا با استفاده از افزونه ها.

روش اضافه کردن دستی فونت به وردپرس

اگر نمی خواهید وردپرس خود را با افزونه ها زیاد کنید، می توانید به صورت دستی فونت ها را به وب سایت خود اضافه کنید. شما باید فونت خود را در وردپرس خود آپلود کنید host حساب کاربری یا هر نوع میزبانی که استفاده می کنید و فایل CSS موضوع خود را ویرایش کنید.

  1. فونت مورد نظر برای استفاده را در رایانه خود دانلود کرده و آن را استخراج کنید zip در صورت لزوم بایگانی کنید
  2. فایل فونت خود را در wp-content/themes/your-theme/fonts فهرست راهنما. جداگانه ایجاد کنید فونت ها اگر هنوز پوشه ای ندارید. می توانید از یک کلاینت FTP مانند FileZilla یا هاستینگer’s File Manager برای این کار. در مثال خود ما آپلود کرده ایم AguafinaScript-Regular.ttf فونت با استفاده از مدیر فایل در hPanel.
مدیر فایل on hPanel، جایی که فایل AguafinaScript-Regular.ttf در پوشه your-theme در wp-content قرار دارد.مدیر فایل on hPanel، جایی که فایل AguafinaScript-Regular.ttf در پوشه your-theme در wp-content قرار دارد.
  1. به قسمت مدیریت وردپرس بروید. سپس برو به ظاهرویرایشگر فایل تم. به شما ارائه خواهد شد style.css فایل. به پایین اسکرول کنید و کد زیر را اضافه کنید. @font-face { font-family: Aguafina Script-Regular; src: url(http://test-site.com/wp-content/themes/twentynineteen/fonts/AguafinaScript-Regular.ttf); font-weight: normal; }

نکته حرفه ای

تغییر را فراموش نکنید فونت-خانواده و URL مقادیر متناسب با فونت شما

به روز رسانی فایل style.css با استفاده از ویرایشگر تم در وردپرسبه روز رسانی فایل style.css با استفاده از ویرایشگر تم در وردپرس
  1. را فشار دهید به روز رسانی فایل را فشار دهید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

یادت باشد صورت فونت کد هر بار که بازدید کننده از وب سایت شما بازدید می کند فونت را بارگذاری می کند. با این حال، فونت هنوز برای هیچ عنصری اعمال نشده است.

برای اختصاص فونت به یک عنصر خاص، باید همان را ویرایش کنید style.css فایل. به عنوان مثال، کد زیر اعمال می شود اسکریپت آگوافینا به عنوان وب سایت ما فونت کنید.

.site-title { 
font-family: "Aguafina Script-Regular", Arial, sans-serif; 
}

در اینجا نتیجه نهایی است:

نمونه فونت Aguafina Script در وردپرسنمونه فونت Aguafina Script در وردپرس

روش اضافه کردن فونت در وردپرس با استفاده از افزونه ها

نصب افزونه هایی برای افزودن فونت های سفارشی به وردپرس احتمالا ساده ترین راه برای انجام این کار است. در اینجا چند مورد از محبوب ترین گزینه ها آورده شده است:

فونت های WP Google

WP Google Fonts به شما این امکان را می دهد که از فونت های سفارشی استفاده کنید و آنها را در عناصر خاص CSS اعمال کنید.

افزونه WP Google Fonts را از وردپرس نصب کنید دایرکتوری افزونه و باز کن پنل کنترل فونت گوگل از طریق داشبورد وردپرس شما. در اینجا می توانید فونت ها را انتخاب کنید و تنظیمات مختلفی مانند سبک فونت، عناصر اختصاص داده شده و غیره را تغییر دهید.

با استفاده از افزونه WP Google Fontsبا استفاده از افزونه WP Google Fonts

فونت های آسان گوگل

با Easy Google Fonts، می‌توانید از هر موضوعی استفاده کنید و هر قلمی را در زمان واقعی پیش‌نمایش کنید. استفاده از آن نیز ساده است زیرا هیچ مهارت کدنویسی لازم نیست.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش تغییر رنگ فونت روی وردپرس با استفاده از 4 روش ساده

پس از نصب و فعال سازی افزونه، می توانید با دسترسی به تنظیمات فونت را ویرایش و مدیریت کنید تنظیمات → فونت های گوگل. اگر می خواهید فوراً تایپوگرافی تم خود را تغییر دهید، خود را وارد کنید سفارشی ساز وردپرس با کلیک کردن ظاهر → سفارشی کردن. در مرحله بعد، می توانید سفارشی سازی را در قسمت شروع کنید تایپوگرافی بخش، جایی که می توانید فونت ها را مدیریت کنید روی هر قسمت از سایت شما

از Any Font استفاده کنید

Use Any Font یکی دیگر از افزونه های عالی است که می تواند به شما کمک کند چندین فونت به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. پس از نصب، یک کلید API رایگان ایجاد کنید و دکمه را فشار دهید تأیید کنید دکمه.

پس از تایید، می توانید فونت ها را در آن آپلود کنید TTF، OTF، و WOFF فرمت ها Use Another Font به شما این امکان را می دهد که فونت ها را به عناصر سفارشی نیز اختصاص دهید.

با استفاده از افزونه Use Any Fontبا استفاده از افزونه Use Any Font

نتیجه

شما یاد گرفتید که چگونه فونت ها را دانلود و به قالبی مناسب برای وب تبدیل کنید. شما همچنین دو روش برای اضافه کردن فونت های سفارشی به وردپرس کشف کردید. هر فونتی را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که با موضوع و سبک سایت شما مطابقت دارد.

اگر در مورد روش افزودن فونت به وردپرس سؤالی دارید، نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید، یا اگر سؤال کلی در مورد CMS دارید، از راهنمای وردپرس ما دیدن کنید.

آموزش های پیشرفته وردپرس

تغییر اندازه قلم
اسلایدر وردپرس
اندازه تصویر وردپرس
صفحه سازهای وردپرس
فیلدهای سفارشی وردپرس

سوالات متداول فونت سفارشی وردپرس

اکنون که در مورد روش افزودن فونت سفارشی وردپرس می دانید، در اینجا چند سوال متداول در مورد این موضوع وجود دارد.

چگونه می توانم یک فونت سفارشی را بدون افزونه به وردپرس اضافه کنم؟

برای افزودن دستی فونت های سفارشی به وردپرس، باید از یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla یا File Manager استفاده کنید. شما باید فونت سفارشی را در حساب میزبانی خود آپلود کنید و فایل CSS تم خود را ویرایش کنید.

آیا می توانم از هر قلمی استفاده کنم؟ روی وردپرس؟

بله، می توانید از هر فونتی استفاده کنید روی وردپرس. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که برخی از فونت ها ممکن است برای وب سایت شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که فونت انتخابی با موضوع شما سازگار است.

آیا استفاده از فونت مشابه به عنوان یک شرکت دیگر غیرقانونی است؟

قانونی بودن استفاده از یک فونت خاص بستگی دارد روی زمینه و کاربرد آن فونت ها دارایی معنوی در نظر گرفته می شوند و ممکن است در اکثر کشورها توسط قوانین کپی رایت محافظت شوند. در نهایت، اینکه آیا استفاده از فونت شخص دیگری غیرقانونی است یا خیر، با توجه به قوانین هر کشور متفاوت است، بنابراین باید با یک وکیل مشورت کنید.