وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش ایجاد، انتقال و حذف فایل ها در پایتون

0 26
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


معرفی

مدیریت فایل ها یک مهارت ابتدایی و اساسی برای هر برنامه نویسی است. آنها معمولاً برای ذخیره داده های برنامه ها، پیکربندی های کاربر، فیلم ها، تصاویر و غیره استفاده می شوند. موارد استفاده بی شماری برای فایل ها در برنامه های نرم افزاری وجود دارد، بنابراین شما هوشمندانه خواهید بود که خود را عمیقاً با وظایف آن آشنا کنید. دستکاری فایل ها این وظایف می تواند شامل (در میان کارهای دیگر) ایجاد، حذف و انتقال فایل ها باشد.

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت process کار با فایل ها با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون روش‌های داخلی که ارائه می‌دهد، مدیریت فایل‌ها را با استفاده از مقدار نسبتاً کمی کد بسیار آسان می‌کند. مانند هر چیز دیگری در برنامه نویسی، راه های زیادی برای دستیابی به یک هدف مشابه در مورد فایل ها وجود دارد، اما در این مقاله به اصول اولیه می پردازیم و رایج ترین روش ها را برای انجام این اقدامات نشان می دهیم.

ساخت فایل در پایتون

حالت های باز کردن فایل

حالت هایی وجود دارد که در آن می توانید یک فایل را در پایتون باز کنید. حالتی که انتخاب می کنید بستگی دارد روی چگونه می‌خواهید از فایل استفاده کنید، یا چه نوع داده‌هایی را از (به) فایل می‌خوانید (نوشتن). این حالت هنگام باز کردن یک فایل با استفاده از داخلی مشخص می شود open() روش، با جزئیات بیشتر در بخش بعدی توضیح داده شده است.

بیایید نگاهی به برخی از ترکیب های ممکن حالت های فایل بیندازیم:

  • w: فایلی را برای نوشتن باز می کند و اگر هنوز وجود نداشته باشد، فایل جدیدی ایجاد می کند. در صورتی که فایل وجود داشته باشد، آن را رونویسی می کند.
  • w+: فایلی را برای نوشتن و همچنین برای خواندن و ایجاد آن در صورت عدم وجود باز می کند. اگر فایلی از قبل وجود داشته باشد، آن را بازنویسی می کند.
  • r: فایلی را فقط برای خواندن باز می کند.
  • rb: فایلی را برای خواندن در فرمت باینری باز می کند.
  • wb: فایلی را برای نوشتن با فرمت باینری باز می کند.
  • wb+: فایلی را برای نوشتن و خواندن در فرمت باینری باز می کند.
  • a: فایلی را برای افزودن در انتهای فایل باز می کند.
  • +: به طور کلی این کاراکتر در کنار کنار استفاده می شود r، w، یا a و هم به معنای نوشتن و هم خواندن است.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از انواع داده در پایتون – با مثال کد توضیح داده شده است

اگر هیچ حالت فایلی مشخص نشده باشد، پس r به صورت پیش فرض در نظر گرفته خواهد شد.

هنگام انتخاب یک حالت، به دقت مورد استفاده خود را در نظر بگیرید و تمام فایل برای مدت زمانی که باز است مورد استفاده قرار گیرد.

باز کن()

همانند هر چیزی در پایتون، انجام بسیاری از وظایف مرتبط با فایل بسیار ساده است. به عنوان مثال، ایجاد یک فایل در پایتون را می توان در یک خط کد انجام داد:

myFile = open("new.txt", "w+")

در مثال بالا ما یک فایل به نام “new.txt” را برای خواندن و نوشتن باز کرده ایم. در مورد ما، از آنجایی که فایل از قبل وجود ندارد، به طور خودکار ایجاد می شود.

این open() متد آرگومان های زیادی را می پذیرد، اگرچه اکثر اوقات شما فقط از این دو استفاده می کنید:

  • نام فایل – فیلد مورد نیاز برای تعیین نام فایلی که می خواهیم باز/ایجاد کنیم. در مثال ما، “new.txt”
  • حالت – آرگومان اختیاری برای تعیین حالت باز کردن فایل، در مثال ما “w+”

شما می توانید آرگومان دوم را حذف کنید، در این صورت پایتون آن را به عنوان فرض می کند r.

سایر آرگومان‌هایی که در اینجا فهرست نشده‌اند به شما امکان می‌دهند بافر، کدگذاری، مدیریت خط جدید و غیره را پیکربندی کنید. برای اطلاعات بیشتر روی این استدلال ها را بررسی کنید اسناد رسمی پایتون روی را open روش.

بستن()

هنگامی که یک فایل را باز می کنید، همیشه باید مطمئن شوید که آن را نیز ببندید. این را می توان با استفاده از شی فایل انجام داد close() روش، یا باز کردن آن با استفاده از with کلیدواژه ای که پایتون ارائه می کند، که در صورت خارج شدن از محدوده، آن را به طور خودکار می بندد. پس از بستن فایل، دیگر برای خواندن یا نوشتن در کد شما در دسترس نخواهد بود، مگر اینکه آن را نسخه پشتیبان باز کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب Flask بر روی CentOS 7

باز نگه داشتن فایل های خود باعث مصرف منابع سیستم، کاهش سرعت برنامه و در برخی موارد از استفاده فایل توسط کدهای دیگر می شود. مجموعه زباله پایتون بهترین کار این است که فایل‌ها را زمانی که دیگر استفاده نمی‌شوند به‌طور خودکار ببندد، اما نباید به آن اعتماد کنید. روی آی تی.

اگر فایلی از قبل بسته شده است، تماس بگیرید close() روی دوباره به هیچ وجه روی آن تأثیر نمی گذارد:

myFile.close()
myFile.close() 

انتقال فایل ها در پایتون

برای جابجایی فایل در پایتون، باید این کار را انجام دهیم import را os و shutil ماژول هایی که به ما امکان کپی، انتقال و حذف فایل ها در پایتون را می دهند. هر دوی این ماژول ها روش هایی را برای انجام این کار ارائه می دهند، اگرچه در بسیاری از موارد shutil ماژول روش های راحت تری دارد.

import os
import shutil


os.rename('/Users/billy/d1/xfile.txt', '/Users/billy/d2/xfile.txt')


shutil.move('/Users/billy/d1/xfile.txt', '/Users/billy/d2/xfile.txt')

به خاطر داشته باشید که دایرکتوری مقصد باید وجود داشته باشد تا این مثال کار کند. هنگامی که دایرکتوری های “d1” و “d2” را راه اندازی کردید (یا فقط مثال را برای تناسب با ساختار دایرکتوری خود تغییر دادید)، کد را اجرا کنید. اکنون دایرکتوری “d2” را بررسی کنید و اگر اکنون در آن دایرکتوری وجود دارد، باید xfile.txt را ببینید.

خیلی ساده، درست است؟

حذف فایل ها در پایتون

همانطور که احتمالا حدس زدید، حذف یک فایل در پایتون با استفاده از آن بسیار آسان است remove() روش از os مدول.

در مثال زیر، “xfile.txt” را حذف می کنیم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که با remove() روش با مسیر فایلی که می خواهیم حذف کنیم:

import os


os.remove('/Users/billy/d2/xfile.txt')

اکنون فهرست “d2” را دوباره بررسی کنید و فایل xfile.txt اکنون انجام می شود. به همین سادگی!

نتیجه

در این مقاله، نمونه های بسیار ساده ای از روش ایجاد، انتقال و حذف فایل ها در پایتون با استفاده از توابع داخلی مانند open()، shutil.move()، و os.remove(). علاوه بر این، ما یک معرفی و توضیح ساده از حالت های فایل پایتون ارائه کردیم.

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1403-01-26 08:53:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید