وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش ایجاد یک اسکریپت شل (.sh) منتظر ورودی کاربر – Bash باشید

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


هنگام ایجاد یک اسکریپت Bash، مهم است که بتوانید از کاربران برای ورودی درخواست کنید. این را می توان با استفاده از دستور “خواندن” انجام داد، اما استفاده از آن به گونه ای که باعث توقف اسکریپت شما و منتظر پاسخ کاربر شود، می تواند مشکل باشد. این مقاله روش‌های مختلفی را برای ایجاد یک اسکریپت sh برای ورود کاربر در Bash بررسی می‌کند، بنابراین اگر علاقه‌مند هستید، این راهنما را دنبال کنید.

روش استفاده از دستور خواندن برای اینکه اسکریپت Bash برای ورودی کاربر منتظر بماند

در bash، می توانید با استفاده از دستور خواندن، یک اسکریپت .sh را منتظر ورودی کاربر قرار دهید. این دستور به شما اجازه می دهد تا ورودی کاربر را از روی بخوانید terminal و آن را در یک متغیر ذخیره کنید. سپس می توانید از این متغیر برای انجام اقدامات مختلف در اسکریپت خود استفاده کنید، در اینجا یک نمونه اسکریپت bash است که از این دستور استفاده می کند:

#!/bin/bash

اکو “اسمت را وارد کن؟”

خواندن نانومتر

اکو “با درود، $nm!”

وقتی این اسکریپت را اجرا می کنید، از شما می خواهد که نام خود را وارد کنید. هنگامی که آن را وارد کردید و Enter را فشار دادید، اسکریپت یک تبریک چاپ می کند:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه طول یک آرایه را در Shell Script پیدا کنیم

روش ایجاد یک اسکریپت شل (.sh) منتظر ورودی کاربر – Bash باشید

روش استفاده از دستور انتخاب کنید تا اسکریپت Bash برای ورودی کاربر منتظر بماند

راه دیگر برای منتظر ماندن اسکریپت .sh برای ورودی کاربر استفاده از دستور select است. دستور “select” یکی دیگر از دستورات داخلی در bash است که به شما امکان می دهد یک منوی ساده برای انتخاب کاربر ایجاد کنید، در اینجا یک نمونه اسکریپت bash است که از این دستور استفاده می کند:

#!/bin/bash

گزینه های هوا=(“آفتابی” “ابری” “باد”)
اکو “آب و هوای امروز را انتخاب کنید:”
انتخاب کنید انتخاب که در ${weather_options[@]}
انجام دادن

مورد $انتخاب که در

“آفتابی”)

اکو “تو آفتابی را انتخاب کردی.”

زنگ تفریح

;;

“ابری”)

اکو “تو ابری را انتخاب کردی.”

زنگ تفریح

;;

“باد”)

اکو “تو باد را انتخاب کردی.”

زنگ تفریح

;;

*)

اکو “گزینه نامعتبر. لطفاً یک گزینه معتبر انتخاب کنید.”

;;
اساک
انجام شده

در اسکریپت، ابتدا آرایه “weather_options” را با سه گزینه “sunny”، “cloudy” و “windy” تعریف می کنیم. سپس از دستور “echo” استفاده می کنیم تا از کاربر بخواهیم آب و هوای امروز را انتخاب کند. در مرحله بعد، از دستور “select” برای نمایش منوی شماره گذاری شده از آرایه “weather_options” استفاده می کنیم و منتظر می مانیم تا کاربر یک گزینه را انتخاب کند.

عبارت “case” برای رسیدگی به هر انتخاب کاربر ممکن استفاده می شود. اگر کاربر «آفتابی»، «ابری» یا «باد» را انتخاب کند، اسکریپت پیامی نشان می‌دهد که کدام گزینه انتخاب شده است و سپس با استفاده از عبارت break از حلقه خارج می‌شود. اگر کاربر گزینه نامعتبری را وارد کند، اسکریپت پیامی مبنی بر نامعتبر بودن گزینه را نشان می دهد و از کاربر می خواهد گزینه معتبری را انتخاب کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه بررسی کنیم که آیا یک فرمان در Bash موفق بوده است

روش ایجاد یک اسکریپت شل (.sh) منتظر ورودی کاربر – Bash باشیدروش ایجاد یک اسکریپت شل (.sh) منتظر ورودی کاربر – Bash باشید

نتیجه

منتظر ساختن یک اسکریپت .sh برای ورودی کاربر، بخش مهمی از ایجاد اسکریپت های تعاملی است. دو راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد، از جمله استفاده از دستور خواندن و دستور انتخاب. با استفاده از این روش ها می توانید اسکریپت های قدرتمندی ایجاد کنید که با کاربر در تعامل بوده و بر اساس آن پاسخ دهد.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 04:26:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید