نحوه ایجاد یک سایت وردپرس چند زبانه در سال 2024

چه در حال اداره یک کسب و کار یا به اشتراک گذاری اطلاعات باشید، برقراری ارتباط با مخاطبان جهانی مستلزم آن است که به زبان آنها صحبت کنید. شما می توانید این کار را با ایجاد یک وب سایت چند زبانه در وردپرس و ارائه محتوای خود به زبان های مختلف انجام دهید.

ساخت یک وب سایت چند زبانه وردپرس کاملاً قابل انجام است، هم به صورت دستی و هم با افزونه. ما شما را از طریق هر دو روش راهنمایی می کنیم و ابزارهای محبوب را برای ساختن آن توصیه می کنیم process آسان تر.

این مقاله همچنین توضیح خواهد داد که چرا داشتن یک سایت چند زبانه وردپرس برای گسترش حضور آنلاین شما ضروری است.

یک وب سایت چند زبانه وردپرس محتوای خود را به بیش از یک زبان به نمایش می گذارد و به مخاطبان جهانی کمک می کند. ترجمه وب سایت process با استفاده از افزونه می توان به صورت دستی یا خودکار انجام داد.

چرا به یک وب سایت وردپرس چند زبانه نیاز دارید؟

همانطور که وب سایت شما رشد می کند، دستیابی به مخاطبان گسترده تر بسیار مهم می شود. بسته به روی یک جمعیت شناسی ممکن است پتانسیل شما را محدود کند، بنابراین برای دسترسی بهتر، محتوای خود را به زبان های دیگر ترجمه کنید.

ارائه اطلاعات به زبان محلی مخاطبان، تجربه کاربری را بهبود می بخشد و به شما مزیت رقابتی می دهد. علاوه بر این، متناسب کردن محتوا با فرهنگ ها و مناطق خاص نشان دهنده احترام و درک است و اعتمادی را تقویت می کند که به نفع برند شما است.

از منظر بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، یک وب سایت چند زبانه این فرصت را دارد که از رتبه بندی موتورهای جستجو بالا برود و در مناطق مختلف دیده شود. بعداً بیشتر به این مزایا خواهیم پرداخت.

نکته حرفه ای

سایر نکات سئو وردپرس را برای افزایش رتبه وب سایت خود بیاموزید.

چگونه یک سایت وردپرس چند زبانه بسازیم

اکنون که مزایای ارائه ترجمه های با کیفیت از محتوای وب سایت خود را درک کرده اید، بیایید دو راه برای انجام آن را بررسی کنیم – با استفاده از یک افزونه و به صورت دستی.

بسیاری از افزونه های ترجمه وردپرس در دسترس هستند، اما ما تمرکز می کنیم روی دو تا از محبوب ترین ها – Weglot و پولیلانگ.

چگونه با استفاده از افزونه Weglot یک سایت وردپرس چندزبانه بسازیم

بنر افزونه Weglot.بنر افزونه Weglot.

Weglot یک افزونه چند زبانه وردپرس محبوب با بیش از 70 هزار کاربر فعال در سراسر جهان است. این افزونه زبان به راحتی می تواند سایت های وردپرسی در تمام مقیاس ها را به 110 زبان ترجمه کند.

قابل توجه ترین ویژگی های آن عبارتند از سازگاری با مضامین اصلی وردپرس و ویرایشگر بلوک، قابلیت های SEO و تغییر زبان قابل تنظیم. Weglot با استفاده از پلتفرم‌های ترجمه ماشینی پیشرو مانند یک گردش کار ساده را تضمین می‌کند مایکروسافت، DeepL، و گوگل.

حالا بیایید مرحله به مرحله را بررسی کنیم process استفاده از این افزونه برای ایجاد یک سایت چند زبانه.

1. پلاگین را تنظیم کنید

قبل از استفاده از Weglot، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید روی تارنما. این یک آزمایش رایگان 10 روزه را به کاربران امکان می دهد ویژگی های افزونه را بدون خطر آزمایش کنند.

Weglot homepage با یک دکمه برای شروع رایگان.Weglot homepage با یک دکمه برای شروع رایگان.

پس از تایید ایمیل خود، با کلیک کردن به ویزارد راه اندازی دسترسی پیدا کنید روی لینک به صندوق ورودی شما ارسال شده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. نام پروژه را اضافه کنید و پلتفرم وب سایت مورد استفاده خود را انتخاب کنید. برای این آموزش، را انتخاب کنید وردپرس از فناوری وب سایت فهرست کشویی. کلیک بعد.
یک پروژه جدید وردپرس از طریق جادوگر راه اندازی Weglot ایجاد کنید.یک پروژه جدید وردپرس از طریق جادوگر راه اندازی Weglot ایجاد کنید.
  1. Weglot یک کلید API برای ادغام وب سایت شما با سرویس Weglot ارائه می دهد. بیایید ادامه دهیم process با نصب افزونه از دایرکتوری وردپرس.
Weglot در فهرست پلاگین وردپرس.Weglot در فهرست پلاگین وردپرس.
  1. افزونه را فعال کنید، سپس به آن بروید Weglot منو در داشبورد وردپرس شما. کلید API را از ویزارد راه اندازی در فیلد مربوطه وارد کنید.
ادغام سایت وردپرس با سرویس Weglot.ادغام سایت وردپرس با سرویس Weglot.
  1. زبان پیش‌فرض را از منوی کشویی انتخاب کنید، سپس زبان‌های مقصد را برای ترجمه انتخاب کنید. کلیک ذخیره تغییرات.

تکمیل این مراحل یک تغییر زبان را فعال می کند روی قسمت جلویی سایت شما این ویژگی ترجمه خودکار به بازدیدکنندگان اجازه می دهد صفحات را با یک کلیک بومی سازی کنند.

قسمت جلویی یک سایت وردپرس با تغییر زبان Weglot در حال گسترش و برجسته شدن است.قسمت جلویی یک سایت وردپرس با تغییر زبان Weglot در حال گسترش و برجسته شدن است.

2. تنظیمات افزونه را پیکربندی کنید

برخی از گزینه های پیکربندی Weglot از داشبورد مدیریت وردپرس قابل دسترسی هستند. در آنجا، کاربران می توانند ظاهر و موقعیت تعویض کننده زبان شناور را سفارشی کنند، نمادهای پرچم را تغییر دهند و نام زبان ها را تغییر دهند.

به عنوان مثال، تنظیمات زیر گزینه های زبان را در خطوط با پرچم دایره نمایش می دهد. استفاده کنید پیش نمایش دکمه تا تنظیمات را به دلخواه خود تنظیم کنید. همچنین می‌توانید CSS سفارشی را اضافه کنید تا سبک دکمه را لغو کنید.

سفارشی کردن طراحی دکمه زبان Weglot.سفارشی کردن طراحی دکمه زبان Weglot.

این موقعیت دکمه زبان بخش جایی که تغییر دهنده زبان در وب سایت شما ظاهر می شود را کنترل می کند. این تنظیم از طریق قابل تنظیم است ظاهر منو، با استفاده از یک کد کوتاه، و از Weglot’s ویرایشگر تصویری سوییچر.

چندین روش کاربر می تواند موقعیت دکمه زبان Weglot را تغییر دهد.چندین روش کاربر می تواند موقعیت دکمه زبان Weglot را تغییر دهد.

Weglot همه را ترجمه می کند page روی وب سایت شما به صورت پیش فرض با این حال، می‌توانید صفحات یا بلوک‌های خاصی را با افزودن URL یا انتخابگر CSS آن‌ها به آن حذف کنید حذف ترجمه بخش.

حذف صفحات یا بلوک های خاص از گردش کار ترجمه خودکار Weglot.حذف صفحات یا بلوک های خاص از گردش کار ترجمه خودکار Weglot.

آخرین بخش از page گزینه های اضافی برای بهبود تجربه کاربری وب سایت چند زبانه شما ارائه می دهد. را قادر می سازد تغییر مسیر خودکاربه عنوان مثال، کاربران را به نسخه بومی سازی شده سایت هدایت می کند که با اولویت زبان مرورگر وب آنها مطابقت دارد.

این جستجو در وردپرس گزینه به کاربران امکان می دهد از عملکرد جستجو استفاده کنند روی سایت شما به زبان مادری آنها همچنین می‌توانید این افزونه را برای ترجمه خودکار صفحات تلفن همراه شتاب‌دار (AMP) و ایمیل‌ها در زیر پیکربندی کنید. wp_mail تابع.

ویژگی های اضافی Weglot برای بهبود تجربه کاربر.ویژگی های اضافی Weglot برای بهبود تجربه کاربر.

فراموش نکنید که کلیک کنید ذخیره تغییرات پس از انجام تمام تنظیمات لازم در این تنظیمات.

3. محتوای وب سایت را ترجمه کنید

Weglot ترجمه ماشینی پیشرفته و گزینه ویرایش دستی صفحات ترجمه شده را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

برای شروع اولین ترجمه خود، به قسمت زیر بروید Weglot منو روی داشبورد مدیریت وردپرس خود را انتخاب کنید ترجمه های من را ویرایش کنید دکمه.

تنظیمات Weglot page با برجسته شدن دکمه "ویرایش ترجمه های من".تنظیمات Weglot page با برجسته شدن دکمه "ویرایش ترجمه های من".

این افزونه شما را به ویرایشگر ترجمه هدایت می کند page روی داشبورد Weglot شما کلیک روی یک جفت زبان برای مدیریت ترجمه برای کلمات و عبارات جداگانه روی سایت چند زبانه شما

مدیریت ترجمه ها on داشبورد Weglot، با یک جفت زبان برجسته شده است.مدیریت ترجمه ها on داشبورد Weglot، با یک جفت زبان برجسته شده است.

این ترجمه page تمام رشته های ترجمه شده به صورت خودکار را به صورت پیش فرض نمایش می دهد. نشانگر را روی ورودی مورد نظر برای ترجمه دستی نگه دارید و انتخاب کنید جزییات را ببینید. تغییراتی را در قسمت زبان مورد نظر در زیر ایجاد کنید نمای سبک برگه، یا به نمای HTML خام برای تغییر سبک متن

یک عبارت را به صورت دستی در Weglot ترجمه کنید.یک عبارت را به صورت دستی در Weglot ترجمه کنید.

از طرف دیگر، به ترجمه ویرایشگر بصری از داشبورد Weglot خود برای ویرایش ترجمه های خودکار روی وب سایت وردپرس شما به طور مستقیم این روش برای تصحیح کلمات یا عبارات نادرست در پست‌های وبلاگ یا منوی پیمایش هنگام مرور صفحات مفید است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  راهنمای مبتدیان برای پروژه های توسعه وردپرس React

ماوس را روی یک متن خاص نگه دارید و کلیک کنید روی نماد مداد برای شروع ویرایش. برای تغییر به دیگری page، URL را در نوار بالا کپی و جایگذاری کنید و انتخاب کنید برو.

ترجمه دستی در وردپرس با استفاده از ویرایشگر تصویری Weglot.ترجمه دستی در وردپرس با استفاده از ویرایشگر تصویری Weglot.

4. تنظیم ویژگی های ترجمه اضافی

Weglot همچنین ویژگی های پیشرفته دیگری را برای کمک به شما در تولید محتوای ترجمه شده دقیق تر ارائه می دهد. به عنوان مثال، واژه نامه ابزار تضمین می کند که کلمات یا عبارات انتخابی شما به زبان پیش فرض خود باقی می مانند.

ایجاد یک قانون واژه نامه جدید در Weglot.ایجاد یک قانون واژه نامه جدید در Weglot.

اگر فکر می‌کنید ترجمه‌های ماشینی به‌طور دقیق زمینه محتوای شما را نشان نمی‌دهند، Weglot به شما امکان می‌دهد خدمات ترجمه حرفه‌ای را مستقیماً از طریق حساب خود سفارش دهید. هزینه استخدام مترجم حرفه ای از این کانال از شروع می شود 0.13 یورو به ازای هر کلمه، بسته به روی جفت زبان

نسخه رایگان Weglot دارای ویژگی های کافی برای دسترسی به وب سایت شما برای مخاطبان جهانی است. با این حال، ارتقاء به یک نسخه حق بیمه برای 15-699 یورو در ماه ویژگی های پیشرفته تری مانند اعضای تیم، زبان های سفارشی و لحن صدا را باز می کند.

چگونه با استفاده از پلاگین Polylang یک سایت وردپرس چند زبانه بسازیم

بنر پلاگین Polylang.بنر پلاگین Polylang.

پولیلانگ یکی دیگر از گزینه های محبوب در میان افزونه های چند زبانه وردپرس به دلیل ویژگی های قوی آن است. مانند Weglot، Polylang یک نسخه رایگان ارائه می دهد که شامل ویژگی های اصلی مفید برای ترجمه انواع مختلف محتوا، از جمله انواع پست سفارشی و اسکریپت های RTL است.

چیزی که این افزونه را ارزشمند می کند سازگاری آن با Yoast SEO است که تلاش شما را برای رتبه بندی در کشورهای هدف افزایش می دهد.

آموزش زیر حتی اگر از افزونه رایگان استفاده می کنید قابل اجرا است. اگر می‌خواهید به ویژگی‌های ممتاز دسترسی داشته باشید، ارتقا را در نظر بگیرید پولیلانگ پرو برای 99 یورو در سال.

1. پلاگین را تنظیم کنید

راه اندازی Polylang نیاز به نصب و فعال سازی افزونه دارد. پس از آن، این مراحل را برای پیکربندی جادوگر راه اندازی دنبال کنید:

  1. زبانی را برای افزودن به وب سایت خود از قسمت کشویی انتخاب کنید و انتخاب کنید زبان جدید اضافه کنید. به راحتی می توانید چندین زبان را به دلخواه اضافه کنید، از جمله زبان پیش فرضی که وب سایت شما استفاده می کند، سپس ضربه بزنید ادامه هید.
راه اندازی زبان های جدید با استفاده از Polylang.راه اندازی زبان های جدید با استفاده از Polylang.
  1. این رسانه ها مرحله به شما امکان می دهد Polylang را برای ترجمه رشته های متصل به فایل های رسانه ای خود، مانند عنوان و متن جایگزین، پیکربندی کنید. این حالت را تغییر دهید تا این ویژگی فعال شود و انتخاب کنید ادامه هید.
پیکربندی Polylang برای ترجمه فیلدهای رسانه.پیکربندی Polylang برای ترجمه فیلدهای رسانه.
  1. این محتوا step زبان پیش فرض را برای وب سایت شما تنظیم می کند. زبان را از قسمت کشویی انتخاب کنید و ضربه بزنید ادامه هید.
راه اندازی یک زبان پیش فرض در Polylang.راه اندازی یک زبان پیش فرض در Polylang.
  1. جادوگر راه اندازی اکنون کامل شده است. انتخاب کنید بازگشت به صفحه برای بازگشت به رابط مدیریت وردپرس.

اگر وب سایت شما اجرا می شود روی پولیلانگ پرو، تو می توانی import ترجمه های رشته شما از طریق زبان هاترجمه ها. این افزونه از فایل های زبان در داخل پشتیبانی می کند PO و XLIFF فرمت ها

2. محتوای وب سایت را ترجمه کنید

وقتی به نوشته ها همه پست ها، ستون جدیدی را مشاهده می کنید که پرچم های زبان هایی را که قبلا انتخاب کرده اید نشان می دهد. با کلیک بر روی پلاس (+) نماد زیر زبان مورد نظر شما را به ویرایشگر بلوک می برد.

ظاهر وردپرس همه پست ها page پس از راه اندازی Polylang.  ستون زبان ها برجسته شده است.ظاهر وردپرس همه پست ها page پس از راه اندازی Polylang.  ستون زبان ها برجسته شده است.

در آنجا می توانید شروع به ترجمه محتوا به زبان انتخابی خود کنید. پس از اتمام کار، پست را ذخیره کرده و ببندید.

ویرایشگر بلوک وردپرس با قسمت زبان‌های برجسته.ویرایشگر بلوک وردپرس با قسمت زبان‌های برجسته.

برای مدیریت ترجمه رشته هایی که به یک رشته خاص تعلق ندارند page، رفتن به زبان هاترجمه ها و در فیلدهای مربوطه تغییراتی ایجاد کنید. در صورت نیاز از تابع فیلتر برای محدود کردن جستجوی خود استفاده کنید.

ترجمه های وردپرس page، حاوی رشته هایی است که به زبان های مختلف ترجمه شده اند.ترجمه های وردپرس page، حاوی رشته هایی است که به زبان های مختلف ترجمه شده اند.

Polylang ترجمه هر قسمت از وب سایت شما را امکان پذیر می کند، از پست ها و صفحات گرفته تا طبقه بندی ها، راب ها و ویجت ها. متأسفانه، مانند Weglot ترجمه خودکار را ارائه نمی دهد.

اگر نمی‌توانید محتوای وب‌سایت را خودتان ترجمه کنید، به آن ارتقا دهید پولیلانگ پرو و افزونه را با WPML برای خودکار کردن process، یا یک مترجم حرفه ای استخدام کنید.

چگونه یک سایت وردپرس چند زبانه بدون پلاگین بسازیم

با دانش فنی کافی، می توانید به صورت دستی یک سایت چند زبانه وردپرس بدون ابزار اضافی مانند افزونه های چند زبانه ایجاد کنید. با این حال، به راه اندازی چند سایت وردپرس نیاز دارد.

1. راه اندازی چند سایت وردپرس

این روش به جای گنجاندن ترجمه محتوا در یک وب سایت، سایت های جداگانه ای برای زبان های جدید ایجاد می کند. وقتی Multisite را فعال کردید روی نصب وردپرس خود، به مدیر شبکهداشبورد.

چند سایت وردپرس با منوی داشبورد برجسته شده است.چند سایت وردپرس با منوی داشبورد برجسته شده است.

انتخاب کنید سایت های روی نوار کناری و ضربه بزنید یک سایت جدید ایجاد کنید. این زیر سایت جدید محتوای شما را به طور کامل به زبانی دیگر به نمایش می گذارد.

داشبورد چند سایتی وردپرس.داشبورد چند سایتی وردپرس.

جزئیات سایت جدید خود را پر کنید. توصیه می کنیم از کد زبان برای URL سایت استفاده کنید تا شناسایی آن آسان شود. در این مثال از de برای آدرس سایت آلمانی

افزودن یک سایت جدید به چند سایت وردپرس.افزودن یک سایت جدید به چند سایت وردپرس.

بزن به اضافه کردن سایت پس از اتمام کار را فشار دهید. یک ورودی جدید ظاهر می شود روی را سایت های فهرست این را تکرار کنید process برای سایر زبان های دلخواه شما

2. محتوا را به سایت های ترجمه شده اضافه کنید

پس از راه اندازی تمامی زیر سایت ها، می توانید آنها را با ترجمه محتوای اصلی وب سایت خود پر کنید.

ابتدا زبان فرانت‌اند و بک‌اند زیرسایت را با پیمایش به آن تغییر دهید تنظیمات تنظیمات شبکه از داشبورد شما

پیدا کن زبان پیش فرض زمینه زیر تنظیمات زبان زبان جدید را از منوی کشویی انتخاب کنید. سپس، ضربه بزنید ذخیره تغییرات.

راه اندازی زبان اصلی زیر سایت.راه اندازی زبان اصلی زیر سایت.

اکثر مضامین ذکر شده روی دایرکتوری وردپرس برای سایت های چند زبانه آماده است. کلیک روی را theme_name را ترجمه کنید پیوند در نوار کناری وردپرس تم page برای دیدن همه زبان های پشتیبانی شده

دسترسی به بسته زبانی پوسته وردپرس Hestia، با فیلد Translations برجسته شده است.دسترسی به بسته زبانی پوسته وردپرس Hestia، با فیلد Translations برجسته شده است.

اگر تم از زبان انتخابی شما پشتیبانی می کند، وردپرس به طور خودکار فایل زبانی را که با زبان پیش فرض زیر سایت مطابقت دارد درخواست می کند. در مورد افزونه های وردپرس هم همینطور.

در مورد محتوای وب سایت مانند پست ها و صفحات، اگر ترجیح می دهید از یک افزونه چند زبانه استفاده نکنید، تنها انتخاب شما این است که هر یک از آنها را به صورت دستی ایجاد کنید. در حالی که خدمات ترجمه آنلاین مانند Google Translate می تواند بومی سازی را ساده کند process، همچنان باید متن را به صورت دستی آپلود کنید.

3. پیوندهایی را به سایت های ترجمه شده اضافه کنید

مرحله آخر فعال کردن تغییر زبان برای بازدیدکنندگان سایت است. یکی از راه های انجام این کار، افزودن لینک های سفارشی به سایت های ترجمه شده است روی زبان پیش فرض homepage.

داشبورد اصلی سایت خود را باز کنید و به آن بروید ظاهر منوها. کلیک روی را لینک های سفارشی زبانه زیر افزودن آیتم های منو بخش و URL را به همراه برچسب ناوبری پیوند به زیر سایت خود اضافه کنید. پس از آن ضربه بزنید افزودن به منو.

افزودن پیوندهای منو به سایر وب سایت های ترجمه شده در شبکه چند سایتی.افزودن پیوندهای منو به سایر وب سایت های ترجمه شده در شبکه چند سایتی.

تمام – سایت چند زبانه وردپرس شما آماده راه اندازی است.

چگونه وب سایت خود را چند زبانه کنیم – فیلم آموزشی

در این آموزش وردپرس که به راحتی قابل پیگیری است، یاد بگیرید که چگونه وب سایت خود را چند زبانه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب MongoDB روی اوبونتو در سال 1403

برای ویدیوهای آموزشی بیشتر مشترک شوید!
هاستینگer آکادمی

چه محتوای وب سایتی را باید ترجمه کنید

اگر نمی دانید ترجمه را از کجا شروع کنید، در اینجا چهار عنصر کلیدی سایت که باید برای یک وب سایت چند زبانه وردپرسی کاربرپسند اولویت بندی کنید، آورده شده است.

محتوای متنی

یک سایت چند زبانه خوب وردپرس باید محتوای ضروری خود مانند پست های وبلاگ، منوها، توضیحات محصول و درباره ما را داشته باشد. page ترجمه شده. تمرکز روی همه متن‌های قابل مشاهده و دوبار بررسی کنید که آیا قالب‌بندی، واحدها و ارزها با زبان مقصد مطابقت دارند یا خیر.

مهمتر از همه، اطمینان حاصل کنید که زمینه فرهنگی محتوای ترجمه شده با هدف و مخاطب هدف شما هماهنگ است. از آنجایی که ممکن است یک ترجمه تحت اللفظی به تنهایی کافی نباشد، استفاده از ابزارهای ترجمه و کمک گرفتن از مترجمان حرفه ای یا زبان مادری برای نتایج مطلوب را در نظر بگیرید.

ابرداده SEO

ابرداده سئو شامل عنوان و توضیحات متا محتوای شما است. عنوان متا یک تگ HTML است که نشان دهنده مقاله است روی موتورهای جستجو، در حالی که توضیحات متا محتوا را خلاصه می کند تا کلیک کاربران را تشویق کند.

عدم ارائه نسخه ترجمه شده این عناصر می تواند منجر به از دست دادن ترافیک قابل توجهی شود. کاربران ممکن است تصور کنند محتوای شما فاقد گزینه زبان است و کلیک نخواهند کرد روی وب سایت شما در نتایج جستجو

در حالی که افزودن ابرداده سئو به صورت دستی در وردپرس امکان پذیر است، توصیه می کنیم از یک افزونه برای سهولت آن استفاده کنید. Yoast SEO و همه در یک سئو یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس موجود است.

تصاویر

متن جایگزین، همچنین به عنوان توضیحات جایگزین شناخته می شود، دسترسی بصری را برای کاربران صفحه خوان افزایش می دهد و به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات وب شما را بهتر درک کنند. ترجمه متن جایگزین برای تجربه کاربری کلی وب سایت شما و بهینه سازی موتور جستجو مفید است.

برای برداشتن یک قدم جلوتر، در نظر بگیرید که نام فایل‌های تصاویر خود را به همان زبانی که بقیه محتوای خود دارید بومی سازی کنید. برای مثال تصویری به نام flower.png به انگلیسی باید ترجمه شود blume.png در نسخه آلمانی page.

URL ها

وب‌سایت‌های چند زبانه نیز باید URLها یا Slugs را ترجمه کنند تا با زبان‌های محلی سازی هدف مطابقت داشته باشند. از آنجایی که این اسلاگ ها معمولا حاوی کلمات کلیدی برای محتوا هستند، بومی سازی آنها می تواند ترافیک و تلاش های سئوی محلی شما را افزایش دهد.

به عنوان مثال، نگاهی به هاستینگerدرباره ما URL برای زبان های مختلف:

انگلیسی:

https://www.hostinger.com/about

فرانسوی:

https://www.hostinger.fr/a-propos

آلمانی:

https://www.hostinger.de/uber-uns

نکته حرفه ای

هنگام ترجمه URL ها به زبان هایی مانند ژاپنی یا عربی مراقب باشید. الفبای غیر لاتین و نویسه‌های خاص ممکن است باعث ایجاد مشکل در برخی ابزارهای شخص ثالث مانند افزونه‌ها شود.

مزایای سایت چند زبانه وردپرس

علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان بیشتری از سایت شما استفاده می کنند، در اینجا چهار مزیت دیگر داشتن یک وب سایت چند زبانه وردپرس وجود دارد:

بهبود سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو در بهبود دید سایت شما حیاتی است – و داشتن یک وب سایت چند زبانه وردپرس می تواند آن را بهبود بخشد. وقتی صفحاتی را به زبان های مختلف ترجمه می کنید، موتورهای جستجو ممکن است نسخه های ترجمه شده را به عنوان محتوای جداگانه ای در نظر بگیرند.

این عمل سئوی چندزبانه نامیده می شود که در آن یک محتوا می تواند ظاهر شود روی صفحات مختلف نتایج موتورهای جستجو (SERP) که به طور بالقوه کلیک های بیشتری ایجاد می کنند. انتشار پست های چند زبانه همچنین به سئوی چند منطقه ای کمک می کند که شامل تطبیق عناصر محتوا با مناطق جغرافیایی خاص است.

علاوه بر زبان محتوا، سئوی چند زبانه به عناصر بک‌اند مانند ساختار URL و تگ های hreflang.

افزایش تجربه کاربری

ارائه وب سایت خود به چندین زبان، ناوبری را برای مخاطبان وسیع تری بهبود می بخشد. زبان یکی از جنبه‌های مهم طراحی UX است که کاربران را قادر می‌سازد تا متن را درک کنند و با عناصر بصری به طور موثر تعامل داشته باشند.

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما می تواند ترافیک افزایش یافته از صفحات ترجمه شده را مدیریت کند، به تغییر به آن فکر کنید هاستینگerبرنامه های میزبانی مدیریت شده وردپرس برای عملکرد درجه یک. سرورهای جهانی ما برای وب‌سایت‌های چند زبانه که به مخاطبان بین‌المللی خدمت می‌کنند ایده‌آل هستند.

اعتماد و اعتبار ایجاد کنید

یک سایت چند زبانه وردپرس اعتماد و اعتبار را در بین مشتریان بالقوه تقویت می کند. با توجه به اینکه 72 درصد از خریداران وب سایت ها را به زبان مادری خود ترجیح می دهند، داشتن یک سایت چند زبانه می تواند خریداران یکباره را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

این امر به ویژه برای مشاغلی که مخاطبان غیر انگلیسی زبان را هدف قرار می دهند بسیار مهم است 87% خریداران از وب سایت های فقط انگلیسی خرید نمی کنند.

افزایش تبدیل

هدف اصلی بیشتر تلاش‌های بازاریابی، چه در حال فروش محصولات یا کسب درآمد از محتوا باشید، افزایش تبدیل‌ها است.

ارائه چندین زبان روی سایت شما به مشتریان بالقوه کمک می کند تا محتوای شما را کاملا درک کنند و نسبت به محصول شما احساس اطمینان کنند. برقراری ارتباط به زبان مادری آنها، راهنمایی بازدیدکنندگان به صفحات مهم را آسان تر می کند.

یک سایت چند زبانه همچنین شامل و شخصی سازی را تقویت می کند. مانند 60 درصد مشتریان به احتمال زیاد پس از یک تجربه خرید شخصی به خریداران مکرر تبدیل می شوند، پرداختن به نیازهای کاربر به زبان آنها می تواند تصویر برند شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

نتیجه

سایت های چند زبانه وردپرس مزایای زیادی را برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و بهبود تجربه کاربر ارائه می دهند. اگر به درستی ساخته شوند، می توانند اعتبار برند شما را تقویت کنند و در دراز مدت تبدیل را افزایش دهند.

این مقاله راهنمایی های گام به گام ارائه می کند روی ایجاد یک وب سایت چند زبانه وردپرس با استفاده از دو روش مختلف. ساده ترین روش استفاده از افزونه های چندزبانه با ویرایشگر ترجمه بصری مانند Weglot و Polylang است که کار را ساده می کند. process و ویژگی های مفیدی را ارائه می دهد.

همچنین امکان ایجاد یک سایت وردپرس چندزبانه بدون ابزارهای شخص ثالث وجود دارد. با این حال، این روش به دانش فنی برای اصلاح دستی فایل‌های بک‌اند وردپرس نیاز دارد.

امیدواریم این مقاله به شما در ایجاد یک سایت وردپرس چند زبانه با استفاده از روش دلخواه شما کمک کرده باشد. موفق باشید!

سوالات متداول چند زبانه وردپرس

در اینجا برخی از رایج ترین سوالات در مورد یک سایت چند زبانه وردپرس وجود دارد.

آیا وردپرس از چند زبانه پشتیبانی می کند؟

وردپرس به طور پیش فرض پشتیبانی چند زبانه داخلی ندارد. با این حال، بسیاری از افزونه های چند زبانه ابزارهای ترجمه ماشینی را ارائه می دهند که می توانند به بومی سازی فوری محتوای شما کمک کنند. اکثر تم های امروزی همچنین با یک بسته زبانی برای قرار دادن سایت های چند زبانه ارائه می شوند.

چگونه می توانم یک سایت وردپرس چند زبانه به صورت رایگان ایجاد کنم؟

بسیاری از افزونه های چند زبانه رایگان هستند یا نسخه رایگان دارند که می توانید هر زمان که بخواهید آن را ارتقا دهید. روش دیگر، ایجاد یک شبکه Multisite به صورت رایگان و ترجمه دستی محتوای خود با استفاده از ابزارهای رایگان مانند Google Translate و DeepL.

چگونه منطقه مدیریت وردپرس خود را ترجمه کنم؟

داشبورد وردپرس را باز کنید و به کاربران مشخصات. را بیابید زبان گزینه و مقدار را به زبان دلخواه خود تغییر دهید.

افزونه های ترجمه وردپرس چیست؟

افزونه های ترجمه وردپرس افزونه های شخص ثالثی هستند که به کاربران کمک می کنند محتوای وب سایت را به زبان دلخواه خود تبدیل کنند. این افزونه ها می توانند ترجمه های خودکار را از طریق فناوری یادگیری ماشینی یا خدمات ترجمه انسانی ارائه دهند.