ساخت یک وب سایت به لطف طیف گسترده ای از ابزارهای وب سایت کاربر پسند اکنون آسان تر از همیشه شده است. در این میان، گوتنبرگ به عنوان یک راه حل قدرتمند و انعطاف پذیر برای ایجاد یک وب سایت وردپرس مبتنی بر بلوک خیره کننده برجسته است.

چه مبتدی باشید که اولین وب‌سایت تجاری خود را می‌سازید یا یک آژانس وب باتجربه، گوتنبرگ به شما این قدرت را می‌دهد که خلاقیت خود را آزاد کنید و دیدگاه خود را زنده کنید.

در این راهنمای جامع وردپرس، شما را در ساخت یک وب سایت با ویرایشگر گوتنبرگ و یک تم بلوک راهنمایی می کنیم. ما همچنین سادگی و انعطاف‌پذیری ویرایشگر بلوک گوتنبرگ را بررسی می‌کنیم و نکات مفیدی را برای ساده‌سازی گردش کار شما به اشتراک می‌گذاریم.

گوتنبرگ چیست؟

گوتنبرگ ویرایشگر رسمی و پیش فرض وردپرس است. با رویکرد مبتنی بر بلوک، افزونه وردپرس با تغییر فرآیندهای ایجاد و ویرایش محتوا، جایگزین ویرایشگر کلاسیک شد.
در حال حاضر، گوتنبرگ یک تجربه کامل ویرایش سایت (FSE) را ارائه می دهد، به این معنی که می توانید یک وب سایت وردپرس سفارشی درست در پلت فرم بسازید.

روش ایجاد یک وب سایت وردپرس با گوتنبرگ

اکنون که می دانیم گوتنبرگ چیست، بیایید نگاهی عمیق به این موضوع داشته باشیم که چگونه کاربران وردپرس می توانند با آن یک وب سایت بسازند.

کارشناسان ما این مراحل را با دقت انجام داده اند تا به شما کمک کنند تا با استفاده از پتانسیل کامل ویرایشگر بلاک، یک وب سایت وردپرس سفارشی ایجاد کنید.

1. یک طرح میزبانی مدیریت شده وردپرس و یک نام دامنه دریافت کنید

ایجاد پایه و اساس برای حضور آنلاین شما با ایمن کردن یک شروع می شود طرح میزبانی و یک نام دامنه به یاد ماندنی.

وقتی نوبت به انتخاب ارائه دهندگان هاست می رسد، هاستینگer آیا شما را از طریق طیف متنوعی از بسته های مدیریت شده وردپرس پوشش داده است.

این طرح‌ها به‌طور مدبرانه طراحی شده‌اند تا از تجربه ساخت وب‌سایت روان و بدون درز اطمینان حاصل کنند تا کسب و کار شما آنلاین شود.

بنر میزبانی وردپرس
روش ایجاد یک وب سایت با گوتنبرگ در 6 مرحله + نکات مفید برای بهبود گردش کار 38

اگر تصمیم دارید طرح میزبانی وب وردپرس خود را از هاستینگer، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تحقیق کنید و یک برنامه میزبانی مدیریت شده وردپرس را انتخاب کنید که متناسب با بودجه و نیازهای وب سایت شما باشد.
  2. حساب میزبانی خود را ایجاد کنید و اعتبار ورود به وردپرس خود را تنظیم کنید.
  3. وردپرس را نصب کنید روی حساب میزبانی شما نگران نباشید، نصب وردپرس آسان است هاستینگerویژگی نصب با یک کلیک
  4. در طول نصب وردپرس خود، حتما یک تم بلوکی انتخاب کنید. در غیر این صورت، نمی توانید ظاهر سایت خود را با استفاده از بلوک های گوتنبرگ شخصی سازی کنید. اگر می خواهید تم های بلوک بیشتری را مرور کنید، دایرکتوری تم وردپرس را کاوش کنید.
  5. در حالی که در آن هستید، از ابزارهای هوش مصنوعی داخلی ما برای ایجاد پست های وبلاگ آماده برای انتشار برای راه اندازی وب سایت وردپرس خود با یک شروع اولیه استفاده کنید.

2. یک تم بلوک وردپرس را انتخاب کنید

بیشتر قالب‌های وردپرس با ویرایشگر بلوک سازگار هستند، اما ویژگی‌های ویرایش قدرتمند گوتنبرگ با تم‌های بلوک بهترین کار را برای ارائه قابلیت‌های سفارشی‌سازی یکپارچه دارد.

بلوک‌های وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ زحمتی وب‌سایت‌های بصری خیره‌کننده و واکنش‌گرا ایجاد کنید، همه بدون نیاز به کدنویسی پیچیده.

در اینجا روش استفاده از تم های بلوک وردپرس برای ارتقای طراحی وب سایت خود آورده شده است:

دایرکتوری تم را کاوش کنید

با رفتن به داشبورد وردپرس خود و کلیک کردن با کاوش دایرکتوری تم وردپرس شروع کنید روی ظواهرتم هااضافه کردن تم های جدید → بلوک.

دایرکتوری قالب وردپرس که تمام تم های بلوک را فهرست می کنددایرکتوری قالب وردپرس که تمام تم های بلوک را فهرست می کند

در اینجا، مجموعه متنوعی از تم های بلوک را پیدا خواهید کرد. برای مرور گزینه ها وقت بگذارید و موضوعی را انتخاب کنید که کاملاً با جایگاه، سبک و برند وب سایت شما هماهنگ باشد.

گزینه های سفارشی سازی را در نظر بگیرید

ما توصیه می کنیم تم های بلوکی را انتخاب کنید که گزینه های سفارشی سازی گسترده ای را برای باز کردن پتانسیل کامل ویرایشگر بلوک وردپرس ارائه می دهند. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود تم را مطابق با ترجیحات خود شخصی سازی کنید.

سازگاری را بررسی کنید

مطمئن شوید که تم بلوک با آخرین نسخه وردپرس و گوتنبرگ سازگار است. این یک تجربه ساخت وب سایت صاف و بدون دردسر را تضمین می کند.

انتخاب یک تم بلوکی که مکمل قابلیت‌های گوتنبرگ باشد، به شما انعطاف‌پذیری می‌دهد تا یک وب‌سایت عالی و کاملاً کاربردی ایجاد کنید.

3. با استفاده از ویرایشگر سایت گوتنبرگ، سایت خود را سفارشی کنید

سفارشی کردن یک وب سایت با بلوک های گوتنبرگ به لطف قدرتمند بودن آن آسان است page ویژگی های سازنده این ابزار بصری شما را قادر می سازد تا تمام جنبه های سایت وردپرس خود را از طریق یک رابط کاربر پسند شخصی سازی کنید.

سفارشی کردن سبک های جهانی

سبک های جهانی در گوتنبرگ به تنظیمات سبکی اشاره دارد که در کل وب سایت شما اعمال می شود. آنها شامل تنظیمات پیش‌فرض مانند انتخاب فونت، طرح‌های رنگی، فاصله و سایر عناصر طراحی هستند که ظاهری منسجم و حرفه‌ای را تضمین می‌کنند.

می توانید تغییرات سبک از پیش تعریف شده ارائه شده توسط تم بلوک انتخابی خود را آزمایش کنید و یکی را که دوست دارید انتخاب کنید.

از طرف دیگر، با دنبال کردن این مراحل، اجزای سبک جهانی را سفارشی کنید:

  1. به داشبورد وردپرس خود بروید و کلیک کنید روی ظاهرویرایشگر.
  2. کلیک روی سبک ها برای دسترسی به تنظیمات سبک جهانی
تنظیمات سبک جهانی در گوتنبرگتنظیمات سبک جهانی در گوتنبرگ
  1. در اینجا، گزینه‌هایی برای تغییر ویژگی‌های سبک مختلف، از جمله اندازه فونت، رنگ‌ها و ارتفاع خط پیدا خواهید کرد.
تنظیمات سبک بلوک گوتنبرگتنظیمات سبک بلوک گوتنبرگ
  1. که در چیدمان، سایر ویژگی‌های سبک مانند padding، حاشیه‌ها و تنظیمات پس‌زمینه را برای سفارشی‌سازی بیشتر محتوای بلوک بررسی کنید.
  Gutenberg-layout-style-settings-screenshot  Gutenberg-layout-style-settings-screenshot

5. از ویژگی پیش نمایش زنده برای مشاهده به روز رسانی های زمان واقعی استفاده کنید روی چگونه تغییرات شما بر طراحی کلی تأثیر می گذارد.

6. هنگامی که از نتیجه راضی شدید، تغییرات خود را ذخیره کنید تا آنها را در وب سایت خود اعمال کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  4 راه برای رفع "به نظر می رسد نصب PHP شما برنامه افزودنی MySQL را که توسط وردپرس مورد نیاز است را از دست داده است."

سفارشی کردن قطعات قالب

بخش های قالب، مانند هدر و پاورقی، به عنوان بلوک های ساختمانی برای طرح بندی سایت وردپرس شما عمل می کنند.

سفارشی سازی این قسمت ها شما را قادر می سازد ساختار و طراحی سایت خود را شکل دهید. به عنوان مثال، می‌توانید اجزایی مانند لوگوی سایت، منوی پیمایش، نمادهای رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر را برای ایجاد هویت برند خود اضافه کنید.

اگر وب‌سایت شما به بخش اضافی یا بلوک ستون‌های منحصربه‌فرد نیاز دارد، ویرایشگر گوتنبرگ به شما اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز بخش‌های قالب بیشتری ایجاد و اضافه کنید.

در اینجا یک راهنمای گام به گام است روی چگونه می توانید آن را انجام دهید:

  1. جستجو برای بخش قالب ها گزینه در ویرایشگر با رفتن به Block Inserter.
گوتنبرگ-قالب-بخش-جستجو-نمایش عکسگوتنبرگ-قالب-بخش-جستجو-نمایش عکس
  1. برای این آموزش، ما انتخاب می کنیم خالی شروع کنید.
  Gutenberg-template-part-Options-screenshot  Gutenberg-template-part-Options-screenshot
  1. یک نام توصیفی و مرتبط برای بخش جدیدی که ایجاد می کنید انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر بخشی را ایجاد می کنید که نظرات مشتریان را به نمایش می گذارد، نام آن را Testimonials بگذارید.
  1. هنگامی که قسمت قالب را نامگذاری کردید، ویرایشگر گوتنبرگ باز می شود و به شما امکان می دهد طرح بندی بخش جدید را طراحی و سفارشی کنید.
  2. می‌توانید بلوک‌های بیشتری مانند بلوک عنوان، بلوک پاراگراف، بلوک تصویر، بلوک جلد و دکمه‌ها را برای ایجاد ساختار دلخواه اضافه کنید.
  3. محتوا و سبک هر بلوک را برای مطابقت با ترجیحات و ظاهر کلی وب سایت خود سفارشی کنید.
  4. اگر دانش فنی دارید، از تگ‌های HTML سفارشی با ویرایشگر پیش‌فرض برای سفارشی‌سازی بیشتر طرح‌بندی استفاده کنید.
Gutenberg-template-part-custom-HTML-screenshotGutenberg-template-part-custom-HTML-screenshot
  1. اگر می خواهید دوباره از همان بلوک استفاده کنید روی چندین صفحه، آن را به یک الگوی همگام‌سازی شده تبدیل کنید. برای انجام این کار، کلیک کنید روی منوی سه نقطه بلوک قسمت الگو را انتخاب کنید بلوک الگو/قابل استفاده مجدد ایجاد کنید.
گزینه تبدیل یک بلوک به یک بلوک قابل استفاده مجددگزینه تبدیل یک بلوک به یک بلوک قابل استفاده مجدد
  1. هنگامی که از طراحی و محتوای قسمت قالب راضی شدید، تغییرات خود را ذخیره کنید.

بخش قالب جدید ایجاد شده اکنون در سراسر وب سایت شما در دسترس خواهد بود. برای اضافه کردن آن به a page یا یک پست، به سادگی به ویرایشگر گوتنبرگ برای آن خاص دسترسی داشته باشید page، قسمت الگو را در قسمت جستجو کنید اضافه کردن بلوک گزینه، و آن را در خود قرار دهید page.

همانطور که به ساختن وب سایت وردپرس سفارشی خود ادامه می دهید، می توانید چندین بخش قالب ایجاد و اضافه کنید تا طرح بندی آن را تغییر دهید.

قالب ها را سفارشی کنید

بلوک‌های گوتنبرگ گزینه‌های سفارشی‌سازی قالب گسترده‌ای را ارائه می‌کنند تا به شما در ایجاد صفحات جذاب کمک کنند. قالب های اصلی که کاربران معمولا سفارشی می کنند عبارتند از صفحه اصلی، صفحات، پست های منفرد و 404 page.

اگر وب سایت شما به قالب های خاص دیگری نیاز دارد، می توانید هر قالب موجود را انتخاب کنید یا قالب جدیدی ایجاد کنید تا سفارشی سازی شروع شود. process.

ویرایشگر بلوک وردپرس همچنین به شما این آزادی را می دهد که بخش های مختلف قالب را در قالب های خود قرار دهید.

این بخش‌ها می‌توانند بخش‌هایی باشند که قبلاً سفارشی‌سازی شده‌اند که از عناصر طراحی سازگار در سراسر سایت شما اطمینان حاصل می‌کنند و ظاهری حرفه‌ای به آن می‌دهند.

در اینجا روش انجام این کار آمده است:

  1. ویرایشگر بلوک وردپرس را باز کنید page یا پستی که می خواهید قالب را برای آن سفارشی کنید.
  2. در داخل ویرایشگر، به مسیر بروید قالب ها بخش.
  3. لیستی از قالب های موجود را که می توانید استفاده کنید پیدا خواهید کرد. اینها می توانند قالب های اولیه از پیش طراحی شده یا بخش های سفارشی شده قبلی باشند که می توانید به راحتی در قالب های خود بگنجانید.
گوتنبرگ-قالب ها-اسکرین شاتگوتنبرگ-قالب ها-اسکرین شات
  1. برای اضافه کردن یک بخش قالب، به سادگی کلیک کنید روی مورد نظر از لیست ویرایشگر گوتنبرگ به طور خودکار بخش قالب را در محتوای شما وارد می کند.
  2. پس از اضافه شدن بخش قالب، می توانید محتوا را تغییر دهید، استایل را تنظیم کنید و بلوک های جدید اضافه کنید یا بلوک های قدیمی را در قسمت الگو مرتب کنید.
  3. اگر می خواهید چندین بار از یک قسمت الگو استفاده کنید، آن را به یک الگوی همگام سازی شده تبدیل کنید.

همچنین می توانید از الگوها برای سفارشی سازی قالب ها با استفاده از گوتنبرگ استفاده کنید page ویرایشگر برای ایجاد طرح بندی های کاربردی از نظر بصری جذاب برای صفحات شما. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به ویرایشگر بلوک گوتنبرگ دسترسی پیدا کنید و قالبی را که می خواهید سفارشی کنید باز کنید. می توانید با انتخاب موارد مربوطه این کار را انجام دهید page یا پست کنید روی داشبورد و کلیک کردن روی را ویرایش کنید گزینه.
  2. در ویرایشگر، را انتخاب کنید الگوها گزینه ای از درج کننده بلوک برای کشف کتابخانه الگوهای موجود.
کتابخانه الگوها از طریق درج بلوک قابل دسترسی استکتابخانه الگوها از طریق درج بلوک قابل دسترسی است
  1. کتابخانه الگوها را مرور کنید تا یکی را بیابید که با طرح و طرحی که برای الگوی خود در نظر گرفته اید مطابقت داشته باشد.
  2. هنگامی که یک الگو را انتخاب کردید، به سادگی کلیک کنید روی آن را در قالب خود قرار دهید. ویرایشگر گوتنبرگ به طور خودکار پیکربندی الگو را در محتوای شما اعمال می کند.
  3. پس از درج الگو، می توانید آن را مطابق با نیاز خود سفارشی کنید. یک ظاهر طراحی شده را تنظیم کنید و بلوک ها را به دلخواه خود مرتب کنید.
  4. اگر می‌خواهید از طرح‌بندی یکسان الگوی سفارشی‌شده در چندین الگو استفاده کنید، آن را به یک الگوی همگام‌سازی شده تبدیل کنید.

مطالعه پیشنهادی

برای ویرایش هدر وردپرس خود در ویرایشگر سایت، این آموزش را دنبال کنید.

4. ایجاد صفحات

ایجاد صفحات با گوتنبرگ، مانند درباره ما، وبلاگ و تماس، آسان و ساده است. در اینجا روش انجام این کار آمده است:

  1. رفتن به صفحاتجدید اضافه کن برای شروع ایجاد یک جدید page.
  2. الگوی مناسب را انتخاب کنید pageهدف اگر خود را سفارشی کرده اید homepage الگو، انتخاب آن ضروری است صفحات قالب برای اطمینان از یک چیدمان ثابت.
مخاطب page برای یک وب سایت تجاری که با استفاده از گوتنبرگ ایجاد شده استمخاطب page برای یک وب سایت تجاری که با استفاده از گوتنبرگ ایجاد شده است
  1. برای استفاده از الگوها، به الگوها داخل بلوک درج کننده را وارد کرده و الگوی دلخواه را انتخاب کنید.
  2. همچنین می توانید با کلیک کردن، برگه الگوها را گسترش دهید روی همه الگوها را کاوش کنید. برگه گسترش یافته همچنین دارای نوار جستجو است تا به شما در جستجو کمک کند.
برگه کاوش همه الگوهابرگه کاوش همه الگوها
  1. اگر در حال ایجاد یک وبلاگ هستید page، برگه الگوها نیز انواع مختلفی را ارائه می دهد حلقه پرس و جو بلوک هایی برای اضافه کردن به خود page. این بلوک به طور خودکار آخرین پست های وبلاگ شما را نمایش می دهد روی بالای page.
  Gutenberg-query-loop-screenshot  Gutenberg-query-loop-screenshot

نکته حرفه ای

برای ساده کردن page ایجاد process، می توانید کتابخانه الگوها را برای الگوهای بلوک از پیش طراحی شده مرور کنید. این الگوها چندین بلوک را برای ایجاد طرح‌بندی‌های بصری جذاب و منسجم ترکیب می‌کنند.

5. پست های خود را بنویسید

پس از طراحی وب سایت خود، می توانید از ویرایشگر جدید بلوک گوتنبرگ برای ایجاد بدون زحمت پست های وردپرسی استفاده کنید که مخاطبان شما را مجذوب خود کرده و پیام شما را با تاثیرگذاری منتقل می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  10 بهترین افزونه تقویم وردپرس: مقایسه + روش انتخاب یکی (1403)

در اینجا روش ایجاد محتوا برای وب سایت جدید وردپرس خود آورده شده است:

  1. هدایت به نوشته هاجدید اضافه کن برای شروع نوشتن یک پست وبلاگ جدید.
  2. قالب مناسب را برای پست وبلاگ خود انتخاب کنید.
  3. اگر قبلاً یک قالب را به طور خاص برای پست‌های وبلاگ سفارشی کرده‌اید، آن الگو را انتخاب کنید تا طرح‌بندی ثابتی در تمام مقالات خود داشته باشید.
وبلاگ page با استفاده از Query Loop و بلوک های محتوای مختلفوبلاگ page با استفاده از Query Loop و بلوک های محتوای مختلف
  1. برای ایجاد پست برای صفحات غیر وبلاگ، از عناصری مانند بلوک متن، بلوک پاراگراف، بلوک عنوان و بلوک گالری تصاویر استفاده کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید از قالب Single Post یا هر قالب دیگری که به پست‌های وبلاگ اختصاص داده شده است استفاده کنید تا مطمئن شوید که مقالات شما طراحی مناسبی دارند.

6. افزونه های وردپرس را برای گسترش عملکرد نصب کنید

هنگام ساخت یک وب‌سایت با گوتنبرگ، ممکن است بخواهید عناصر و ویژگی‌های مختلفی مانند پی‌دی‌اف‌خوان‌ها و اسلایدرها را ادغام کنید که فراتر از قابلیت‌های ویرایشگر است.

علاوه بر این، استفاده از ابزارهای سئو، کش کردن و افزایش امنیت آن از گام‌های مهم در مقیاس‌سازی وب‌سایت تجاری شما هستند.

خوشبختانه، نصب افزونه های وردپرس یک راه حل ساده برای گسترش قابلیت های ویرایشگر بلاک است.

برای انتخاب بهترین افزونه ها برای وب سایت خود، آموزش های زیر را بررسی کنید:

بهترین افزونه های وردپرس
افزونه های بلاک وردپرس
پلاگین های هوش مصنوعی قابل اعتماد برای وردپرس
بهترین افزونه های فرم تماس وردپرس
برترین افزونه های اسلایدر وردپرس
بهترین افزونه های اینستاگرام وردپرس

با این حال، به یاد داشته باشید که محتاط باشید – نصب افزونه های زیاد می تواند تجربه کاربری شما را بدتر کند و سرعت وب سایت را کند کند.

نکات مفید برای ساده کردن گردش کار در گوتنبرگ

گوتنبرگ به لطف تنظیمات بلوک خود، خلاقیت را پرورش می دهد تا به شما در ایجاد یک سایت وردپرس سفارشی کمک کند. با این حال، سازنده و متمرکز بودن به همان اندازه مهم است.

در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که می توانید برای ساده کردن گردش کار خود از آنها استفاده کنید:

از الگوهای وردپرس استفاده کنید

استفاده از الگوهای وردپرس با بلوک های گوتنبرگ می تواند پوسته های شما را بهبود بخشد. چه قصد دارید گالری های خیره کننده با متن، CTA های چشم نواز، فرم های اشتراک، یا جذاب طراحی کنید. homepage بنرها، این قالب های از پیش طراحی شده سفر خلاقانه شما را ساده می کند.

داخل پهناور فهرست الگوهای وردپرس، بلوک های گالری، بلوک های تصویر، بلوک های رسانه، بلوک های متنی، CTA ها، فرم های اشتراک، homepage بنرها و موارد دیگر

این الگوها برای شما یک شروع اولیه در سفر طراحی خود ایجاد می کنند و در زمان و تلاش ارزشمند شما صرفه جویی می کنند.

اگر نمی‌توانید در بین الگوهای موجود مطابقت کاملی برای دید خود پیدا کنید، می‌توانید به راحتی الگوهای سفارشی متناسب با نیاز خود ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان همگام‌سازی‌شده یا همگام‌سازی نشده تنظیم کنید و کنترل کاملی بر ویرایش به شما ارائه می‌دهد. process.

از حالت های Spotlight و Distraction-Free استفاده کنید

گوتنبرگ دو حالت مفید – Spotlight و Distraction-Free – ارائه می دهد تا به شما کمک کند در طول تولید محتوا متمرکز بمانید. process. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید:

  • حالت Spotlight – بلوکی را که در حال حاضر در حال کار آن هستید برجسته می کند روی در حالی که بلوک‌های دیگر تیره‌تر و کمتر دیده می‌شوند. این کار حواس‌پرتی‌های غیرضروری را از بین می‌برد و گردش کار شما را ساده می‌کند.
حالت نورافکن گوتنبرگ در عملحالت نورافکن گوتنبرگ در عمل
  • حالت بدون حواس پرتی – نوار ابزار بلوک، نوار ابزار بالا و نوار کناری را پنهان می کند و محیطی بدون درهم و برهم و همه جانبه برای ایجاد محتوا فراهم می کند. حالت بدون حواس پرتی به شما امکان می دهد کاملاً تمرکز کنید روی نوشتن، طراحی یا ویرایش بدون هیچ گونه تداخل بصری.
نماگرفت حالت بدون حواس پرتی گوتنبرگنماگرفت حالت بدون حواس پرتی گوتنبرگ

از نمای لیست برای مدیریت طرح بندی بلوک های پیچیده استفاده کنید

وقتی صفحات یا پست‌های شما شامل ساختارهای بلوک تودرتو یا پیچیده باشد، تابع List View به یک دارایی ارزشمند تبدیل می‌شود. در اینجا این است که چگونه می تواند به شما کمک کند:

  • سازماندهی بلوک را ساده کنید – سلسله مراتب بلوک های تودرتو را مشاهده کنید تا موقعیت آنها را به طور موثر مدیریت کنید و از یک چیدمان به خوبی سازماندهی شده اطمینان حاصل کنید.
نمای فهرست که سلسله مراتب بلوک یک وب را نشان می دهد pageنمای فهرست که سلسله مراتب بلوک یک وب را نشان می دهد page
  • تنظیم مجدد بلوک ها – بلوک ها را در صفحات موجود بکشید و رها کنید تا به طور کارآمد یک طراحی ساختاریافته حفظ شود.
قابلیت کشیدن و رها کردن لیست نمایش، به شما امکان می دهد تا بلوک ها را به راحتی مرتب کنیدقابلیت کشیدن و رها کردن لیست نمایش، به شما امکان می دهد تا بلوک ها را به راحتی مرتب کنید

نتیجه

ترکیب مناسب تم ها، افزونه ها و الگوهای ضروری وردپرس با ویژگی های قدرتمند گوتنبرگ، ایجاد وب سایت را آسان تر و در دسترس تر می کند. در این راهنمای جامع، شما را از طریق مراحل ایجاد یک وب سایت چشمگیر با استفاده از گوتنبرگ راهنمایی کرده ایم.

بیایید به سرعت مراحل کلیدی را مرور کنیم روی روش ساخت وب سایت با گوتنبرگ:

  1. تصمیم گرفتن روی خدمات میزبانی مناسب وردپرس مدیریت شده و یک نام دامنه به دست آورید.
  2. یک تم بلوک را انتخاب کنید.
  3. از سفارشی ساز پیش فرض وردپرس برای ویرایش ظاهر و احساس وب سایت خود استفاده کنید.
  4. صفحاتی را برای وب سایت خود ایجاد کنید.
  5. پست ها و مطالب دیگر را بنویسید.
  6. پلاگین ها را برای گسترش عملکرد نصب کنید.
  7. اگر نمی خواهید از ابتدا شروع کنید از الگوها استفاده کنید.

از سفارشی‌سازی تم‌ها و قالب‌های آغازین گرفته تا استفاده از الگوها و افزونه‌ها، اکنون این دانش را دارید که خلاقیت خود را آزاد کنید و یک وب‌سایت تجاری بسازید که واقعاً نمایانگر دیدگاه شما باشد.

اگر سؤال، بازخورد یا اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن دارید، لطفاً آنها را در نظرات زیر مطرح کنید.

بیشتر خواندن

مقاله ما را بررسی کنید روی چگونه یک وب سایت طراحی کنیم تا طراحی و عملکرد وب سایت خود را به ارتفاعات جدیدی برسانیم.

روش ایجاد یک وب سایت وردپرس با استفاده از سوالات متداول گوتنبرگ

بیایید به چند سوال رایج در مورد استفاده از گوتنبرگ به عنوان سازنده وب سایت خود بپردازیم.

تفاوت بین صفحه ساز وردپرس و گوتنبرگ چیست؟

گوتنبرگ ویرایشگر رسمی بلوک وردپرس است که تمرکز دارد روی یک رویکرد مبتنی بر بلوک، ایجاد محتوا را ساده می کند. در ضمن وردپرس page سازندگان افزونه های شخص ثالثی هستند که گزینه های طرح بندی پیشرفته و امکانات سفارشی سازی طراحی بیشتری را ارائه می دهند.

آیا تغییر تم ها بر وب سایت من تأثیر می گذارد؟

تغییر تم ها می تواند بر ظاهر و چیدمان وب سایت شما تأثیر بگذارد. خوشبختانه، گوتنبرگ و قالب‌های بلوک آن به شما امکان می‌دهند ساختار و محتوا را هنگام تغییر مضامین فقط با برخی تنظیمات جزئی حفظ کنید.

آیا می توانم با استفاده از گوتنبرگ بدون نصب هیچ پلاگینی یک وب سایت بسازم؟

بله، گوتنبرگ یک ویرایشگر قدرتمند برای طراحی محتوای وب سایت شما بدون نصب افزونه های اضافی است. با این حال، توصیه می کنیم افزونه های مرتبط را برای عناصر ضروری وب سایت مانند امنیت و سئو نصب کنید.

آیا می توانم با استفاده از گوتنبرگ الگوهای سفارشی اضافه کنم؟

گوتنبرگ شما را قادر می سازد تا قالب های سفارشی وردپرس را برای صفحات و پست های خود ایجاد کنید. با قالب‌ها و الگوهای بلوک، انعطاف‌پذیری برای طراحی طرح‌بندی‌های منحصربه‌فرد و ذخیره آن‌ها برای استفاده در آینده، ساده‌سازی ایجاد وب‌سایت خود را دارید. process.

آیا می توانم از گوتنبرگ برای تم های کلاسیک استفاده کنم؟

در حالی که گوتنبرگ برای تم های مبتنی بر بلوک بهینه شده است، همچنان می توانید از آن با تم های کلاسیک استفاده کنید. با این حال، برای استفاده کامل از پتانسیل گوتنبرگ، تم های بلوکی را در نظر بگیرید که انعطاف پذیری و گزینه های طراحی بیشتری را ارائه می دهند.