نحوه ایجاد یک گالری وردپرس خیره کننده (در 2 مرحله)

گالری تصاویر همه جا هستند روی وب. در واقع، اکثر سایت‌هایی که به آنها سر می‌زنید احتمالاً حداقل یک گالری در جایی دارند و دلیل خوبی هم دارد. خوشبختانه، ایجاد گالری وردپرس خود ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. در واقع، شما احتمالاً زمان بیشتری را صرف انتخاب تصاویری خواهید کرد تا اینکه همه آنها را کنار هم قرار دهید.

در این مقاله قصد داریم در دو مرحله روش ایجاد گالری وردپرس را به شما آموزش دهیم:

  1. تصاویری را که می خواهید در گالری وردپرس خود قرار دهید بارگذاری کنید.
  2. تصاویر را به یک بلوک گالری اضافه کنید.

علاوه بر این، ما همچنین هفت مورد از افزونه‌های گالری وردپرس مورد علاقه خود را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از ویژگی‌هایی که پلتفرم ارائه نمی‌دهد استفاده کنید. بریم سر کار

اولین چیزی که برای راه اندازی یک گالری وردپرس نیاز دارید این است که تعدادی عکس به وردپرس اضافه کنید. برای این آموزش، ما از تصاویر استوک توله سگ ها استفاده می کنیم تا روند کار را زنده کنیم.

ابتدا وارد داشبورد وردپرس خود شوید و به صفحه خود بروید رسانه > کتابخانه برگه وقتی آنجا هستید، کلیک کنید روی را جدید اضافه کن دکمه بالای صفحه:

افزودن تصاویر جدید به کتابخانه شماافزودن تصاویر جدید به کتابخانه شما

بعد، کلیک کنید روی را Files را انتخاب کنید دکمه، که کاوشگر فایل محلی شما را باز می کند:

انتخاب فایل هایی که باید آپلود شوند.انتخاب فایل هایی که باید آپلود شوند.

برای سرعت بخشیدن به کارها، توصیه می کنیم همه تصاویری را که می خواهید در گالری خود قرار دهید را همزمان آپلود کنید. برای این منظور، یک پوشه به نام راه اندازی کردیم توله سگ ها روی کامپیوتر خود ما:

یک پوشه ویندوز حاوی تصاویر توله سگ هایک پوشه ویندوز حاوی تصاویر توله سگ ها

وقتی چندین عکس را برای آپلود همزمان انتخاب می کنید، وردپرس پیشرفت هر یک را به صورت جداگانه به شما نشان می دهد:

آپلود چند تصویر به صورت همزمانآپلود چند تصویر به صورت همزمان

چند لحظه به پلتفرم فرصت دهید تا کار کند تا تمام آپلودهای شما تمام شود. زمان این بستگی دارد روی سرعت اینترنت شما و همچنین اندازه و تعداد تصاویری که آپلود می کنید.

اگر متوجه شدید که آپلود کنید process خیلی طول می کشد، ممکن است بخواهید آن را لغو کنید و قبل از قرار دادن تصاویر وردپرس خود را در گالری بهینه کنید روی وبسایت شما. به خاطر داشته باشید که گرافیک های با وضوح بالا بهتر به نظر می رسند، اما آهسته تر بارگذاری می شوند. در بیشتر موارد، شما باید بتوانید آنها را بدون تأثیر بر کیفیت آنها فشرده کنید – الف process “بهینه سازی تصویر” نامیده می شود.

افزونه های وردپرس زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهینه سازی خودکار تصاویر خود و همچنین خدمات ساده مبتنی بر مرورگر مانند TinyPNG:

TinyPNG homepage.TinyPNG homepage.

هنگامی که تصاویر شما آماده و آماده شدند، می توانید حرکت کنید روی به مرحله بعدی.

اکنون که همه تصاویر شما آماده هستند، آن را پیدا کنید page جایی که می خواهید گالری را قرار دهید و با استفاده از ویرایشگر وردپرس آن را باز کنید. از طرف دیگر، یک جدید ایجاد کنید page برای این.

افزودن گالری به page بسیار ساده است تنها کاری که باید انجام دهید این است که مکان نما خود را در جایی که می خواهید گالری را در ویرایشگر قرار دهید قرار دهید، روی آن کلیک کنید اضافه کردن بلوک را فشار دهید و سپس آن را انتخاب کنید آلبوم عکس مسدود کردن.

افزودن بلوک گالری به یک پست در ویرایشگر وردپرس گوتنبرگافزودن بلوک گالری به یک پست در ویرایشگر وردپرس گوتنبرگ

تصاویر را از کتابخانه رسانه خود انتخاب کرده و کلیک کنید یک گالری جدید ایجاد کنیددرج گالری. این یک گالری از تمام تصاویری که انتخاب کرده اید ایجاد می کند.

بلوک گالری on یک پست وردپرسبلوک گالری on یک پست وردپرس

از طرف دیگر، با استفاده از الگوی بلوک گالری، یک گالری با سبک متفاوت اضافه کنید. برای انجام این کار، به مسیر بروید درج کننده بلوک → الگوها → گالری را تغییر دهید. سبکی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد page چیدمان.

الگوهای بلوک گالری در وردپرسالگوهای بلوک گالری در وردپرس

اگر می خواهید از همان گالری دوباره استفاده کنید روی صفحات دیگر، بلوک گالری را کپی کنید یا آن را به یک بلوک قابل استفاده مجدد تبدیل کنید. روش دیگر، از ابتدا ایجاد کنید، که از آنجایی که تصاویر از قبل در کتابخانه رسانه شما هستند، زمان زیادی طول نخواهد کشید.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
روش ایجاد یک گالری وردپرس خیره کننده (در 2 مرحله) 48

هیچ مشکلی در عملکرد گالری وردپرس وجود ندارد. با این حال، با افزونه های مناسب، می توانید به بسیاری از ویژگی های مفید جدید دسترسی پیدا کنید. بیایید شما را با برخی از برترین انتخاب های خود آشنا کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  وردپرس روی VPS: بهترین مجازی سازی + روش بهینه سازی سایت خود با KVM VPS
افزونه Envira Gallery.افزونه Envira Gallery.

این گالری انویرا این افزونه یکی از کاربرپسندترین تجربه‌هایی را که تاکنون پیدا کرده‌ایم دارد – جادوگر گالری‌سازی آن، ایجاد گالری‌ها را آسان و سرگرم‌کننده می‌کند.

افزونه Envira Gallery در حال اجراست.افزونه Envira Gallery در حال اجراست.

هدف Envira Gallery این است که شما را قادر سازد چندین گالری ایجاد کنید و آنها را به راحتی پیکربندی کنید. برای این منظور، شامل چندین قالب گالری وردپرس، عملکرد نمایش اسلاید و ویژگی های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی است. اگر به دنبال یک افزونه براق گالری وردپرس هستید که استفاده از آن نیز آسان باشد، Envira Gallery باید یکی از اولین انتخاب های شما باشد.

ویژگی های کلیدی:

  • با استفاده از یک جادوگر داخلی گالری های وردپرس ایجاد کنید
  • از بین چندین قالب گالری انتخاب کنید
  • نمایش اسلایدهای تصویر را تنظیم کنید
  • ویژگی های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را به گالری های خود اضافه کنید
  • عملکرد افزونه را با استفاده از افزونه ها گسترش دهید

قیمت گذاری: می‌توانید نسخه پایه رایگان افزونه را انتخاب کنید یا نسخه حرفه‌ای را برای ویژگی‌های اضافی، پشتیبانی و حتی گزینه گنجاندن CSS سفارشی خریداری کنید. قیمت برای یک وب سایت واحد از شروع می شود 14 دلار در سال.

افزونه The Photo Gallery by 10 Web.افزونه The Photo Gallery by 10 Web.

گالری عکس 10web سیستم گالری وردپرس را به طور کامل بازسازی می کند. چندین طرح بندی گالری را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید، از جمله نمایش اسلاید، آلبوم های فشرده و موارد دیگر. همچنین می‌توانید از این افزونه برای پیاده‌سازی افکت‌های لایت باکس استفاده کنید، که با کلیک کردن یک نفر تصویر در اندازه کامل را باز می‌کند روی آی تی.

افزونه Photo Gallery by 10Web در حال اجراست.افزونه Photo Gallery by 10Web در حال اجراست.

علاوه بر این، این افزونه گالری وردپرس به شما امکان می دهد هم تصاویر و هم فیلم ها را در یک گالری قرار دهید. همچنین به جای گزینه‌ای که وردپرس خارج از جعبه ارائه می‌دهد، به چندین گزینه ویجت دسترسی دارید. به طور کلی، اگر می خواهید تا حد امکان به عملکردهای مرتبط با گالری دسترسی داشته باشید، این افزونه راهی است که می توانید انجام دهید.

ویژگی های کلیدی:

  • گالری های وردپرس را با استفاده از طرح بندی های منحصر به فرد راه اندازی کنید
  • تصاویر و ویدیوها را در همان گالری مخلوط کنید
  • به جلوه های لایت باکس برای گالری وردپرس خود دسترسی پیدا کنید
  • از چندین نوع ویجت برای افزودن گالری استفاده کنید

قیمت گذاری: پلاگین پایه رایگان است، در حالی که چندین سطح برتر وجود دارد که جلوه ها، تم ها، ویجت ها و سایر ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند. 30 دلار برای یک وب سایت

پلاگین The Gallery by Robo.پلاگین The Gallery by Robo.

گالری از روبو اگر می خواهید کنترل بالایی بر سبک و رفتار گالری های خود داشته باشید، یک پلاگین فوق العاده است. همانند پلاگین قبلی، این افزونه به شما امکان می‌دهد از بین چندین طرح‌بندی گالری برای سایت خود انتخاب کنید. با این حال، همچنین به شما امکان می‌دهد نمایش اسلاید و افکت‌های شناور را اضافه کنید، تنظیمات فونت خود را سفارشی کنید و حتی حاشیه‌هایی را در اطراف تصاویر خود قرار دهید.

پلاگین The Gallery by Robo در حال اجرا است.پلاگین The Gallery by Robo در حال اجرا است.

در کنار این گزینه‌های سبک، Gallery by Robo همچنین اندازه تصاویر شما را به صورت خودکار پس از آپلود تغییر می‌دهد. این تنظیم به شما امکان می دهد در فضا صرفه جویی کنید، زیرا اکثر سایت ها به تصاویر غول پیکر نیاز ندارند. در نهایت، این افزونه تضمین می کند که همه گالری های شما سازگار با موبایل هستند.

در مجموع، درجه بالای سفارشی‌سازی، Gallery by Robo را به گزینه‌ای برتر تبدیل می‌کند اگر می‌خواهید هر جنبه‌ای از گالری‌های سایت خود را تغییر دهید.

ویژگی های کلیدی:

  • از میان چندین طرح بندی برای گالری وردپرس خود انتخاب کنید
  • انواع افکت ها را به تصاویر خود اضافه کنید
  • تغییر اندازه خودکار تصاویر هنگام آپلود
  • بارگذاری تنبل را برای گالری هایی با عناصر زیاد تنظیم کنید
  • بدون هیچ کار اضافی، گالری های سازگار با موبایل ایجاد کنید روی پایان شما

قیمت گذاری: می توانید حداکثر سه گالری با نسخه رایگان ایجاد کنید یا پرداخت کنید 30 دلار برای یک مجوز حق بیمه، نامحدود.

پلاگین GridKit Portfolio Gallery.پلاگین GridKit Portfolio Gallery.

اگرچه این افزونه در نام خود کلمه “portfolio” را دارد، اما می توانید از آن برای ایجاد هر نوع گالری وردپرسی که می خواهید استفاده کنید. به همراه تصاویر، گالری نمونه کارها GridKit همچنین از ویدئوها از چندین منبع و محصولات WooCommerce پشتیبانی می کند. به علاوه، شامل گزینه های اشتراک گذاری اجتماعی است تا بازدیدکنندگان بتوانند کار شما را به دوستان و ارتباطات خود نشان دهند.

افزونه GridKit Portfolio Gallery در حال اجراست.افزونه GridKit Portfolio Gallery در حال اجراست.

درست مانند سایر افزونه‌هایی که تاکنون دیده‌ایم، این افزونه به شما امکان می‌دهد گالری‌های سازگار با موبایل ایجاد کنید. همچنین اگر می‌خواهید آرم‌های مشتری را به نمایش بگذارید، بخش‌های اعضای تیم را ایجاد کنید و موارد دیگر، گزینه فوق‌العاده‌ای است. به طور کلی، اگر به دنبال افزونه‌ای هستید که در مورد نوع گالری‌هایی که می‌تواند به شما در راه‌اندازی آن کمک کند بسیار انعطاف‌پذیر باشد، این یک انتخاب هوشمندانه است.

ویژگی های کلیدی:

  • گالری تصاویر و ویدیو را تنظیم کنید
  • محصولات WooCommerce را با استفاده از یک گالری به نمایش بگذارید
  • بخش های اعضای تیم را ایجاد کنید
  • از میان چندین نوع طرح‌بندی برای گالری‌های خود انتخاب کنید
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

قیمت گذاری: GridKit یک افزونه رایگان است، اگرچه می توانید بسیاری از ویژگی های اضافی را با یکی از آنها دریافت کنید مجوزهای حرفه ای آن، با پرداخت یکباره شروع می شود 29.99 دلار.

افزونه Responsive Lightbox Gallery.افزونه Responsive Lightbox Gallery.

تا کنون، تمام افزونه هایی که بررسی کرده ایم، تغییرات بزرگی در سیستم گالری وردپرس ایجاد کرده اند. سبد و گالری پاسخگو، روی از سوی دیگر، بسیار ساده است. این شما را قادر می سازد تا گالری های پاسخگو را خارج از جعبه ایجاد کنید و شامل عملکرد لایت باکس است.

افزونه Responsive Lightbox Gallery در حال اجراست.افزونه Responsive Lightbox Gallery در حال اجراست.

می‌توانید رفتار لایت‌باکس‌های خود را پیکربندی کنید، از میان سه طرح‌بندی گالری اصلی انتخاب کنید، و حتی از ویجت‌ها برای قرار دادن تصاویر خود در جایی که می‌خواهید استفاده کنید. این یکی از بصری‌ترین افزونه‌های گالری وردپرس است که ما آزمایش کرده‌ایم، و اگر به دنبال چیزی ساده هستید، ابزار مفیدی است.

ویژگی های کلیدی:

  • گالری های ساده و سازگار با موبایل راه اندازی کنید
  • از بین سه طرح بندی برای تصاویر خود انتخاب کنید
  • تنظیمات لایت باکس گالری خود را پیکربندی کنید

قیمت گذاری: این افزونه رایگان از فهرست پلاگین وردپرس است. شما همچنین می توانید برای آن افزونه بخرید روی وب سایت توسعه دهنده

افزونه گالری یوتیوب.افزونه گالری یوتیوب.

افزونه های زیادی وجود دارند که به شما امکان می دهند ویدیوها را به گالری های وردپرس خود اضافه کنید. با این حال، تعداد کمی از آنها به طور عمده تمرکز می کنند روی گالری های ویدئویی، به همین دلیل است که ما این یکی را بسیار دوست داریم.

افزونه YouTube Gallery در حال اجراست.افزونه YouTube Gallery در حال اجراست.

با گالری ویدیو – گالری یوتیوب، می توانید مجموعه های واکنشگرا از فیلم ها را تنظیم کنید. می‌توانید به چندین پلتفرم ویدیویی، از جمله YouTube و Vimeo، پیوند دهید، جلوه‌ها را به تصاویر کوچک خود اضافه کنید، جعبه‌های لایت باکس و موارد دیگر را اضافه کنید. به علاوه، می‌توانید گالری‌های ویدیویی خود را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید روی سایت شما با استفاده از یک سیستم کد کوتاه ساده.

ویژگی های کلیدی:

  • ویدیوها را از YouTube، Vimeo یا فایل‌های سایت خود بکشید
  • گالری های ویدیویی خود را به صورت دستی یا با استفاده از کدهای کوتاه قرار دهید
  • از میان چندین تم و طرح‌بندی برای گالری‌های خود انتخاب کنید

قیمت گذاری: این افزونه کاملا رایگان است.

افزونه Ape Gallery.افزونه Ape Gallery.

اگرچه اصلی ترین نام را ندارد، گالری عکس هنوز یکی از انتخاب های برتر ما است. این یک رویکرد بسیار همه‌جانبه برای گالری‌های وردپرس دارد و تقریباً همه ویژگی‌هایی را که تاکنون در افزونه‌های دیگر دیده‌ایم، شامل می‌شود.

افزونه Ape Gallery در حال اجراست.افزونه Ape Gallery در حال اجراست.

به عنوان مثال، این ابزار شما را قادر می سازد تا افکت های شناور و انتقال را به تصاویر گالری خود اضافه کنید. همچنین از دسته‌بندی تصاویر و ناوبری گالری پشتیبانی می‌کند که جستجوی کتابخانه‌های عظیم را ساده‌تر می‌کند. علاوه بر این، گالری عکس دارای گزینه ای برای افزودن ویدیو به گالری های شما است، می تواند تصاویر شما را با تنبلی بارگذاری کند و حتی دارای ویژگی های اشتراک گذاری اجتماعی است.

به طور کلی، اگر تماماً قصد دارید ظاهر و رفتار سایت خود را ریزمدیریت کنید، این پلاگین باید درست در بهترین حالت شما باشد. با استفاده از آن، می‌توانید تمام جنبه‌های گالری‌های خود را تغییر دهید.

ویژگی های کلیدی:

  • چندین افکت شناور و انتقال را به گالری های خود اضافه کنید
  • تصاویر خود را دسته بندی کنید و ناوبری را در گالری وردپرس خود فعال کنید
  • ویدیوها و دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را به گالری های وردپرس خود اضافه کنید
  • فعال کردن بارگذاری تنبل

قیمت گذاری: با نسخه رایگان این افزونه می توانید حداکثر دو گالری ایجاد کرده و آنها را قرار دهید روی پست ها یا صفحات طبقات حق بیمه، با پرداخت یکباره شروع می شود 33 دلار، به شما امکان می دهد گالری های نامحدود ایجاد کنید و آنها را در مکان های بیشتری قرار دهید، همراه با ارائه برخی موارد اضافی مفید.

نتیجه

گالری های وردپرس عناصر ساده و در عین حال مفیدی هستند. این process راه اندازی یک گالری عکس وردپرس آسان است، اگرچه ممکن است بخواهید کمی وقت بگذارید و به انتخاب تصاویری که باید اضافه کنید. هنگامی که گالری شما آماده شد، فقط باید آن را در هر کجا که می خواهید قرار دهید روی سایت شما. البته، می توانید از افزونه اختصاصی گالری وردپرس نیز برای دریافت گزینه های سفارشی سازی بیشتر استفاده کنید.

آیا در مورد روش ایجاد گالری تصاویر وردپرس سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر سوال کنید!

یاد بگیرید چه کارهای دیگری می توانید با وردپرس انجام دهید

راهنمای امنیت وردپرس
روش تغییر نام کاربری در وردپرس
Slug وردپرس چیست؟
روش نصب وردپرس
روش ورود به وردپرس
روش استفاده از SMTP در وردپرس برای ارسال ایمیل
چگونه یک سایت وردپرس زنده بسازیم