Nginx (تلفظ موتور-x) یک وب سرور منبع باز قدرتمند HTTP با عملکرد بالا است. می تواند به عنوان یک پروکسی معکوس یا پروکسی POP3/IMAP کار کند. این سومین وب سرور محبوب است و به دلیل عملکرد پیشرفته، سهولت استفاده و پیکربندی، پایداری و حداقل استفاده از منابع شناخته شده است. به همین دلیل است که در این آموزش، روش استفاده از Nginx برای تغییر مسیر ترافیک به روش های مختلف را به شما نشان خواهیم داد.

مطابق با Datanyze, Nginx 32 درصد از سهم بازار در بازار وب سرورها. از بسیاری از وب سایت های معروف مانند Github، Netflix، Cloudflare، Hulu، Airbnb، Hulu، WordPress و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند.

تغییر مسیر در Nginx

امکان فوروارد آدرس وب سایت به آدرس یا نقطه دیگر روی معیار شما یکی از ویژگی های ضروری وب سرور Nginx است. تنظیم مجدد Nginx ساده و آسان است. اغلب کاربران تغییر مسیر a را انتخاب می کنند page که رتبه سئو خوبی دارد. به عنوان مثال هنگام تغییر از یک CMS به پلتفرم دیگر. این ترکیب URL شما را به طور کامل تغییر می دهد. بنابراین، برای حفظ جریان خود page با موقعیت خوب SERP، می توانید URL قدیمی را به آدرس جدید تغییر دهید page.

در این آموزش، ما شما را از طریق ایجاد دو نوع تغییر مسیر Nginx راهنمایی می کنیم: دائمی و موقت. به یاد داشته باشید که Nginx را نصب کنید روی VPS شما

تغییر مسیر موقت و دائم Nginx توضیح داده شده است

تغییر مسیرهای موقت مفید هستند اگر a page مکان باید به طور موقت از یک مکان به مکان دیگر تغییر کند. کد پاسخ تغییر مسیرها 302 برای تعیین حرکت موقت a استفاده می شود page.

اگر تعمیر و نگهداری وب سایت انجام می شود، از تغییر مسیرهای موقت برای اطلاع رسانی به کاربران مبنی بر در دسترس نبودن وب سایت استفاده می شود. مثال دیگر زمانی است که شما تغییر مسیرهای موقت یک ناقص را انجام می دهید page; شما آن را لینک کنید page به نقطه دیگر یا اصلی page:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

بازدید کننده–> صفحه وب سایت–> وب سایت در حال تعمیر است

از سوی دیگر، تغییر مسیر دائمی Nginx به مرورگر وب اطلاع می دهد که باید به طور دائمی قدیمی را پیوند دهد page یا دامنه به یک مکان یا دامنه جدید. برای ترسیم این تغییر، از تغییر مسیر 301 برای تعیین حرکت دائمی a استفاده می شود page. این نوع تغییر مسیرها زمانی مفید هستند که کاربر می خواهد نام دامنه را تغییر دهد و دیگر نمی خواهد مرورگر به آن دسترسی داشته باشد.

به عنوان مثال، زمانی که می خواهید دامنه وب سایت خود را تغییر دهید یا یک دامنه جدید ایجاد کنید page برای یک بزرگتر:

Visitor–> www.devisers.in/home -> Redirected to www. طراحان در/خانه 1

تغییر مسیر صفحه در Nginx

به یاد داشته باشید، ابتدا باید از طریق SSH به VPS خود دسترسی داشته باشید. اگر مشکل دارید، آموزش PuTTY ما را بررسی کنید.

در Nginx، اکثر تغییر مسیرها را می توان با کمک ویژگی بازنویسی داخلی به دست آورد. این ویژگی پیش فرضی است که در دسترس است روی یک نصب تمیز Nginx است و می تواند هر دو نوع تغییر مسیر Nginx را تشکیل دهد – یعنی دائمی و موقت. در شکل ساده خود، حداقل دو حالت دارد یعنی URL قدیمی و URL جدید.

تغییر مسیر صفحات به یک مکان موقت یا دائمی ساده و آسان است روی وب سرور Nginx. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در را باز کنید /و غیره/nginx/sites-enabled/default فایل مورد نظر خود را بچسبانید تغییر مسیر می دهد.

Nginx تغییر مسیر یک دامنه

برای تغییر مسیر یک دامنه به دامنه دیگر از دستور زیر در دامنه استفاده کنید terminal:

server {
    listen 80;
    listen 443 ssl;
    server_name devisers.in www.devisers.in;
    return 301 $scheme://www.devisers.com$request_uri;
}

در اینجا از دو دامنه استفاده می کنیم. موردی که می خواهیم تغییر مسیر دهیم – www.devisers.in و جدید – www.devisers.com.

Nginx تغییر مسیر از HTTP به HTTPS (SSL)

HTTP و HTTPS از پورت های مختلفی استفاده می کنند – پورت HTTP 80 و پورت HTTPS 443. استفاده از HTTPS بسیار مفیدتر است زیرا از شما در برابر حملات MITM که می توانند جلسه شما را هک کنند محافظت می کند. به یاد داشته باشید که برای اینکه این روش کار کند، باید یک SSL از قبل تنظیم کرده باشید. بنابراین، برای محافظت از تمام اطلاعات ارسال شده بین شما و بازدیدکنندگان، مفید است که همه درخواست‌های ارسالی از HTTP به HTTPS هدایت شوند. برای آن، می توانیم این اصلاح را به همان فایل اضافه کنیم:

server {
    listen 80;
    server_name www.domain.tld;
    return 301 https://www.domain.tld$request_uri;
}

اکنون تمام ترافیک سرور پیش‌فرض HTTP به HTTPS هدایت می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چیست Container Orchestration، روش کار و روش استفاده از آن Orchestration ابزار

Nginx Redirect سایت های خاص

اگر از سایت‌ها یا برنامه‌های مختلفی استفاده می‌کنید و می‌خواهید فقط یک سایت را تغییر مسیر دهید، این امر ضروری است. مراحل زیر را دنبال کنید:

server { 
listen 80; 
server_name devisers.in;
     return 301 https://devisers.in$request_uri; 
}

تغییر مسیر از www به غیر www

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که می‌خواهید بازدیدکنندگان شما به دامنه ساده وب شما دسترسی داشته باشند page مانند devisers.in به جای www.devisers.in. اگرچه گزینه های زیادی برای تغییر مسیر از www به غیر www در Nginx وجود دارد، یکی از راه های آسان برای انجام این کار به شرح زیر است:

server {
    listen 80;
    listen 443 ssl;
    server_name www.devisers.in;
    return 301 $scheme://devisers.in$request_uri;
}

مهم! این تغییر مسیر دائمی یا “301 تغییر مسیر” است.

وب سرور Nginx را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات را با استفاده از دستور اعمال کنید:

sudo systemctl restart Nginx

اگر می خواهید از غیرwww به www تغییر مسیر دهید، به سادگی آدرس وب سایت ذکر شده در دستور بالا را جایگزین کنید. www.devisers.in را با devisers.in جایگزین کنید و بالعکس.

نتیجه

Nginx یکی از قدرتمندترین و آسان‌ترین وب سرورها است که به شما اجازه می‌دهد تا تغییر مسیرهای موقت و دائمی را همانطور که در بالا توضیح داده شد انجام دهید.

اکنون می دانید که چگونه Nginx را از HTTP به HTTPS، از www یا Non-www یا برعکس ایجاد کنید. مطمئن شوید که از انواع تغییر مسیر صحیح استفاده می کنید، زیرا تغییر مسیرهای نادرست بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر می گذارد. با کمک ریدایرکت های دقیق، می توانید از حضور فعلی وب خود استفاده کنید و در عین حال ساختار سایت را در صورت لزوم تغییر دهید.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کند! در قسمت بعدی می بینمت