نحوه بهینه سازی تصاویر برای وردپرس

یک سایت وردپرسی با تصاویر بهینه شده می تواند مزایایی مانند زمان بارگذاری سریع، تجربه کاربری بهبود یافته و سئوی بهتر را به همراه داشته باشد.

این مقاله چهار راه آسان برای بهینه سازی تصاویر برای وردپرس را بررسی می کند. ما همچنین بهترین افزونه ها را برای بهینه سازی تصاویر و پاسخ به برخی از متداول ترین سوالات در مورد تصاویر وردپرس لیست خواهیم کرد.

چرا بهینه سازی تصاویر برای وردپرس مهم است؟

بهینه سازی تصاویر روی وب سایت وردپرس شما بسیار مهم است. در اینجا چهار دلیل وجود دارد:

  • وب را افزایش دهید page سرعت – تصاویر بهینه نشده صفحات وب شما را پف کرده و سرعت بارگذاری آنها را کندتر می کند. با بهینه سازی تصاویر بزرگ خود بدون کاهش کیفیت، می توانید سرعت وردپرس را افزایش دهید.
  • تجربه کاربری را افزایش دهید – بیشتر از حد معمول منتظر بمانید page بارگذاری برای بازدیدکنندگان وب سایت خسته کننده است. نرخ پرش – درصد بازدیدکنندگانی که فرود می آیند روی یک وب page و بدون کاوش بقیه سایت را ترک کنید – برای آن بسیار زیاد است وب سایت هایی که بارگذاری آنها بیش از سه ثانیه طول می کشد.
  • بهتر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) – موتورهای جستجو مانند گوگل از وب سایت های با بارگذاری سریع حمایت می کنند و وب سایت های کند را جریمه می کنند. اگر تصاویر شما بهینه شده باشند و وب سایت شما سریع باشد، به احتمال زیاد رتبه خوبی خواهید داشت روی صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP).
  • صرفه جویی در فضای دیسک – بهینه سازی تصاویر وردپرس به شما این امکان را می دهد که از منابع میزبانی خود به طور موثرتری استفاده کنید. اگر فایل های تصویری شما فضای کمتری را اشغال کنند، فضای بیشتری برای افزودن انواع دیگر محتوا و ویژگی ها به وب سایت خود خواهید داشت.

مطالعه پیشنهادی

آموزش وردپرس برای مبتدیان

4 روش آسان برای بهینه سازی تصاویر برای وردپرس

خواندن روی برای یادگیری چهار روش سریع برای بهینه سازی تصاویر وردپرس.

1. ارائه تصاویر از طریق CDN

شبکه تحویل محتوا (CDN) یک سیستم جهانی از سرورها است که تحویل محتوای وب سایت شما را از جمله تصاویر، ویدیوها و شیوه نامه ها سرعت می بخشد. با استفاده از CDN روی سایت وردپرس شما اطمینان می دهد که بازدیدکنندگان داده ها را از سرور نزدیک به آنها دریافت می کنند.

به عنوان مثال، اگر بازدیدکننده شما در اندونزی باشد، محتوا را از یک سرور مجاور دریافت می کند که زمان بارگذاری را کاهش می دهد.

CDN چگونه کار می کندCDN چگونه کار می کند

شما می توانید یک CDN را به طور جداگانه تنظیم کنید، مانند ادغام Cloudflare با سایت وردپرس خود. خوشبختانه، برخی از ارائه دهندگان میزبانی مدیریت وردپرس دوست دارند هاستینگer CDN را به عنوان بخشی از خدمات خود ارائه می دهند. اگه تو هستی روی آ کسب و کار برنامه یا بالاتر، فعال کنید هاستینگerCDN با این مراحل:

  1. ورود به hPanel و به داشبورد هاست خود دسترسی پیدا کنید.
  2. از منوی نوار کناری، به مسیر بروید عملکرد → CDN.
  3. انتخاب کنید فعال کردن برای فعال کردن CDN
فعال کردن CDN از منوی CDN hPanelفعال کردن CDN از منوی CDN hPanel
  1. کلیک کردن روی علامت فلش جنب حافظه پنهان را شستشو دهید گزینه هایی برای فعال سازی ارائه می دهد فشرده سازی تصویر WebP، کوچک سازی CSS و جاوا اسکریپت، و بهینه سازی تصویر هوشمند.
دسترسی به تب بهینه سازی وب سایت on منوی CDN hPanelدسترسی به تب بهینه سازی وب سایت on منوی CDN hPanel

انتشار CDN – یا process به روز رسانی و توزیع محتوای شما در تمام سرورهای داخل شبکه – ممکن است 24 تا 48 ساعت طول بکشد.

2. تصاویر وردپرس خود را فشرده کنید

با فشرده سازی تصاویر، حجم فایل آنها را کاهش می دهید. یک فایل تصویری فشرده سریعتر بارگذاری می شود روی صفحه وب وردپرس شما، سرعت آن را بهبود می بخشد.

سریع ترین راه برای فشرده سازی تصاویر در وردپرس استفاده از افزونه فشرده سازی تصویر است. چنین پلاگین هایی اغلب بیش از استفاده از فشرده سازی برای بهینه سازی تصاویر انجام می دهند. ما دو افزونه را که تصاویر را بهینه می کنند در یکی از بخش های زیر تجزیه می کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از Sudo و فایل Sudoers

همچنین، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار ویرایش تصویر یا ابزار رایگانی مانند، تصاویر بزرگ خود را قبل از آپلود در وردپرس به صورت دستی فشرده کنید. TinyPNG.

TinyPNG فقط تصاویر PNG را نمی پذیرد. با سایر فرمت های فایل تصویری از جمله WebP و JPEG کار می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصویری را که می خواهید فشرده کنید بارگذاری کنید و ابزار اندازه آن را برای شما کاهش می دهد. این ابزار همچنین می تواند چندین فایل را به طور همزمان فشرده کند.

فشرده سازی موفق تصویر توسط ابزار TinyPNG.فشرده سازی موفق تصویر توسط ابزار TinyPNG.

3. تغییر اندازه تصاویر

راه دیگر برای بهینه سازی تصاویر برای وردپرس، تغییر اندازه پیکسل آنها است. خوشبختانه این ویژگی در هسته وردپرس تعبیه شده است.

به طور پیش فرض، وردپرس از چهار اندازه مختلف از یک تصویر استفاده می کند:

  • بند انگشتی (150 x 150 پیکسل)
  • متوسط (حداکثر 300×300 پیکسل)
  • بزرگ (حداکثر 1024 x 1024 پیکسل)
  • اندازه کامل (اندازه اصلی تصویر)

همانطور که گفته شد، می توانید آنها را مطابق با ترجیحات خود تغییر دهید. در اینجا روش تغییر اندازه تصویر پیش فرض وردپرس از طریق کتابخانه رسانه آورده شده است:

  1. داشبورد وردپرس را باز کنید و به تنظیمات رسانه ها.
  2. مورد دلخواه خود را وارد کنید حداکثر عرض و ارتفاع برای هر اندازه
  3. کلیک ذخیره تغییرات.
تنظیمات اندازه تصویر وردپرستنظیمات اندازه تصویر وردپرس

4. کتابخانه رسانه وردپرس خود را پاکسازی کنید

همانطور که سایت وردپرس شما رشد می کند، کتابخانه رسانه ای آن تعداد زیادی تصاویر آپلود شده را جمع آوری می کند. در حالی که بسیاری از این تصاویر آپلود شده برجسته خواهند شد روی وب سایت شما، ممکن است بسیاری از آنها بلااستفاده بمانند. به عنوان مثال، تصاویر از پست های وبلاگ حذف شده در کتابخانه رسانه شما باقی می ماند.

داشتن بسیاری از تصاویر بدون استفاده در کتابخانه شما می تواند سرعت وب سایت شما را کند کند و فضای زیادی را اشغال کند روی سرور میزبان وردپرس شما و مدیریت رسانه را دشوار می کند. ایجاد و بازیابی نسخه های پشتیبان سایت بیشتر طول می کشد زیرا فایل های بیشتری در آنها گنجانده می شود.

قبل از تمیز کردن کتابخانه رسانه وردپرس خود، به شدت توصیه می شود که یک کتابخانه کامل ایجاد کنید backup ابتدا از وب سایت وردپرس خود. به این ترتیب، اگر مشکلی در پاکسازی پیش آمد، می توانید وب سایت خود را به حالت عادی بازگردانید.

دو روش اصلی برای تمیز کردن کتابخانه رسانه وردپرس وجود دارد – به صورت دستی یا خودکار با افزونه وردپرس.

در اینجا روش انجام دستی با حذف دائمی تصاویر استفاده نشده آورده شده است:

  1. داشبورد مدیریت وردپرس را باز کنید.
  2. رفتن به رسانه ها کتابخانه.
  3. می توانید تصاویر استفاده نشده را به صورت تکی یا انبوه حذف کنید.
    • برای حذف یک تصویر به صورت جداگانه، کلیک کنید روی آن را انتخاب کنید حذف دائمی.
    • برای حذف انبوه تصاویر، کلیک کنید انتخاب انبوه، تصاویر استفاده نشده را انتخاب کرده و کلیک کنید حذف دائمی.
دکمه حذف دائمی در کتابخانه رسانه وردپرس.دکمه حذف دائمی در کتابخانه رسانه وردپرس.

و در اینجا روش پاکسازی کتابخانه رسانه وردپرس خود با استفاده از افزونه Media Cleaner آورده شده است:

  1. داشبورد مدیریت وردپرس را باز کنید.
  2. را نصب و فعال کنید پاک کننده رسانه افزونه
  3. هدایت به رسانه ها پاک کننده.
  4. کلیک اسکن کنید. تصاویر استفاده نشده به صورت “به نظر می رسد استفاده نمی شود” در زیر ظاهر می شوند موضوع ستون
  5. تصاویری را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و کلیک کنید حذف (تعداد تصاویر انتخاب شده)..
انتخاب تصاویر برای حذف در فایل های رسانه ای وردپرس با استفاده از افزونه Media Cleaner.انتخاب تصاویر برای حذف در فایل های رسانه ای وردپرس با استفاده از افزونه Media Cleaner.

بهترین افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصاویر

یک افزونه بهینه سازی وردپرس تصاویر موجود و همچنین تصاویر جدید را بهینه می کند. به دو مورد از بهترین افزونه های بهینه سازی تصویر وردپرس که می توانید نصب کنید نگاهی بیندازید روی وبسایت شما.

1. بهینه سازی تصویر و بارگذاری تنبل توسط Optimole

وب سایت افزونه بهینه سازی تصویر Optimoleوب سایت افزونه بهینه سازی تصویر Optimole

آمار پلاگین:

  • دانلودها: 200000+
  • رتبه بندی: 4.8/5
  • ویژگی های قابل توجه: همه تصاویر از نوع CDN، فشرده سازی مبتنی بر یادگیری ماشین، بارگذاری تنبل بدون جی کوئری
  • قیمت گذاری: فریمیوم (طرح های پولی شروع می شود 20.61 دلار در ماه)

Optimole یک افزونه بهینه سازی است که تصاویر سایت شما را از طریق یک CDN جهانی (شبکه تحویل محتوا) بهینه می کند. در ترکیب با یک راه حل مبتنی بر ابر، Optimole بار را کاهش می دهد روی سرور شما و سرعت بارگذاری شما را افزایش می دهد.

این افزونه با یک کلیک راه اندازی و ابزارهای خودکار ارائه می شود. به سادگی یک حساب کاربری ایجاد کنید و کلید API خود را برای فعال کردن آن وارد کنید. سپس ابزارها به طور خودکار در پس زمینه برای بهینه سازی تصاویر شما اجرا می شوند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش اصلاح Palworld و بهترین مدهای Palworld برای امتحان کردن

نسخه رایگان Optimole از 5000 بازدید ماهانه پشتیبانی می کند. برای بازدید بیشتر می توانید یکی از دو طرح برتر را خریداری کنید. این Optimole Starter هزینه های برنامه ریزی 19.08 دلار در ماه برای 50000 بازدید، در حالی که Optimole Business این طرح از 100000 بازدید ماهانه پشتیبانی می کند 39.08 دلار در ماه.

قیمت گذاری / دانلود

2. Imagify Image Optimizer

وب سایت Imagify Image Optimizerوب سایت Imagify Image Optimizer

آمار پلاگین:

  • دانلودها: 800000+
  • رتبه بندی: 4.3/5
  • ویژگی های قابل توجه: بهینه سازی فله ناهمزمان، تغییر اندازه خودکار، وب پی تبدیل
  • قیمت گذاری: فریمیوم (طرح های پولی شروع می شود 4.99 دلار در ماه)

Imagify سرعت وب سایت شما را با تغییر اندازه خودکار و فشرده سازی فرمت های مختلف تصویر افزایش می دهد. جدا از تصاویر ثابت، Imagify می تواند گرافیک های متحرک را نیز بهینه کند.

Imagify دارای سه تنظیمات فشرده سازی است – طبیعی، خشونت آمیز، و فوق العاده. نرمال به معنای فشرده سازی بدون تلفات است، در حالی که تهاجمی و فوق العاده انواع فشرده سازی با اتلاف هستند. در مقایسه با فشرده سازی بدون اتلاف، با اتلاف حجم فایل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و این باعث کاهش کیفیت تصویر می شود.

Imagify رایگان است شروع کننده این طرح کاربران را به 20 مگابایت تصویر در ماه – تقریباً 200 تصویر – با حداکثر اندازه آپلود 2 مگابایت در هر تصویر محدود می کند.

در همین حال، رشد این طرح امکان بهینه سازی حداکثر 500 مگابایت تصویر در ماه – معادل 5000 تصویر – را با هزینه 4.99 دلار در ماه، در حالی که بی نهایت طرح بهینه سازی نامحدود تصویر را برای 9.99 دلار در ماه.

قیمت گذاری / دانلود

نتیجه

انجام بهینه سازی برای تصاویر روی وب سایت وردپرس شما برای افزایش سرعت بارگذاری، بهبود تجربه کاربری، پیاده سازی سئوی بهتر و صرفه جویی در فضای ذخیره سازی بسیار مهم است روی سرور میزبان شما

در این مقاله چهار راه برای بهینه سازی تصاویر را بررسی کرده ایم روی وردپرس:

  1. ارائه تصاویر از طریق CDN – یک برنامه میزبانی با یک CDN داخلی مشابه دریافت کنید هاستینگerبرای ارائه سریع تصاویر از طریق سرورهای لبه توزیع شده جهانی.
  2. تصاویر وردپرس خود را فشرده کنید – از یک برنامه ویرایش تصویر یا یک ابزار آنلاین مانند TinyPNG برای کاهش سریع اندازه فایل های تصویری بدون به خطر انداختن استفاده کنید. روی کیفیت
  3. تغییر اندازه فایل های تصویری – تنظیمات پیش فرض تغییر اندازه تصویر را تغییر دهید روی وردپرس.
  4. کتابخانه رسانه وردپرس خود را تمیز کنید – تصاویر استفاده نشده یا تکراری را حذف کنید روی کتابخانه رسانه وردپرس شما به صورت دستی یا با استفاده از یک افزونه.

امیدواریم این مقاله برای افزایش سرعت وب سایت وردپرس برای شما مفید بوده باشد. موفق باشید.

سایر مواردی که وردپرس باید بداند

تغییر اندازه فونت در وردپرس
محدودیت حافظه وردپرس خود را رفع یا افزایش دهید
نوار کناری وردپرس را حذف کنید
یک سایت استیجینگ وردپرس ایجاد کنید
فیلدهای سفارشی را به پست های وردپرس خود اضافه کنید

روش بهینه سازی تصاویر برای وردپرس سوالات متداول

این بخش به برخی از سوالات متداول در مورد بهینه سازی وردپرس برای تصاویر پاسخ می دهد.

آیا وردپرس به صورت خودکار تصاویر را بهینه می کند؟

بله – از زمان وردپرس 4.5، وردپرس تمام تصاویر آپلود شده را تا 82 درصد کیفیت اصلی آنها فشرده می کند. با این حال، این درصد فشرده سازی بهبود قابل توجهی در سرعت سایت ارائه نمی دهد. ما همچنان استفاده از روش های ذکر شده در این مقاله را توصیه می کنیم.

بهترین اندازه تصویر برای وردپرس چیست؟

اندازه های پیشنهادی برای انواع مختلف تصاویر در وردپرس عبارتند از:
تصاویر پست وبلاگ: 1200 x 630 پیکسل
سرصفحه ها: 1048 x 250 پیکسل
ریز عکسها: 150 x 150 پیکسل
لوگوها: 200 x 100 پیکسل
تصاویر برجسته: 1200 x 900 پیکسل (منظره) یا 900 x 1200 پیکسل (عمودی)
تصاویر پس زمینه: 1920 x 1080 پیکسل

بهترین بهینه ساز تصویر برای وردپرس چیست؟

بهترین بهینه ساز تصویر برای وردپرس بستگی دارد روی نیازهای خاص شما به دنبال یک بهینه ساز تصویر باشید که ویژگی های فشرده سازی و بهینه سازی تصویر را برای بهبود سرعت و عملکرد وب سایت ارائه می دهد.

آیا می توانم تصاویر وردپرس خود را بدون افزونه بهینه کنم؟

بله، شما می توانید تصاویر وردپرس خود را بدون افزونه با تغییر اندازه آنها به ابعاد مناسب، فشرده سازی آنها با استفاده از ابزار آنلاین و بهینه سازی نام فایل ها و تگ های alt بهینه سازی کنید. همچنین می توانید از بارگذاری تنبل برای بهبود استفاده کنید page زمان بارگذاری