نحوه تنظیم منطقه زمانی CentOS 7

در حالی که در حال راه اندازی یک سرور جدید هستید، اغلب ممکن است مجبور شوید منطقه زمانی را تنظیم کنید. در موارد خاص، ممکن است بخواهید منطقه زمانی خود را تغییر دهید.

تنظیم منطقه زمانی مناسب روی سرورها چیزی است که بسیاری از ما فراموش می کنیم. تنظیم یک منطقه زمانی نامناسب بر گزارش و گزارش سرور شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که در این آموزش، روش تنظیم منطقه زمانی را به شما نشان خواهیم داد CentOS 7.

تنظیم منطقه زمانی مناسب برای خود CentOS VPS مبتنی بر برای ثبت دقیق مُهرهای زمانی مهم است، در غیر این صورت ممکن است تاریخ و مهر زمانی اشتباهی را برای گزارش رخداد یا خطا یادداشت کنید.

جدای از ثبت و گزارش، یکی دیگر از عوامل بسیار مهم زمان تعیین شده برای crontabs و کارهای خودکار است. تنظیم یک منطقه زمانی نامناسب ممکن است منجر به اجرای فرآیندها در زمانی متفاوت از زمان مورد نظر شود. خوشبختانه اگر می خواهید منطقه زمانی را در آن تنظیم کنید CentOS 7، شما فقط باید از چند دستور ساده استفاده کنید!

به طور کلی، تنظیم نکردن منطقه زمانی مناسب عملکرد شما را مختل نمی کند، اما قطعا گردش کار شما را بهبود می بخشد و به راحتی از عدم وضوح در گزارش های شما جلوگیری می کند.

بیایید روش تنظیم منطقه زمانی را بیاموزیم CentOS 7.

مهم! CentOS لینوکس 8 به پایان عمر خود (EOL) رسیده است روی 2021-12-31. در حالی که CentOS لینوکس 7 هنوز پشتیبانی می شود، به EOL خواهد رسید روی 30-06-1403. توصیه می کنیم هنگام انتخاب این سیستم عامل به این نکته توجه داشته باشید. شما می توانید در مورد آن بیشتر بخوانید وب سایت رسمی.

روش بررسی تنظیم منطقه زمانی در CentOS 7

اول از همه، ما باید با استفاده از SSH به سرور خصوصی مجازی خود دسترسی داشته باشیم. اگر مشکل دارید، به آموزش PuTTY مراجعه کنید!

می توانید منطقه زمانی فعلی خود را با استفاده از تاریخ دستور مطابق شکل زیر:

date

با این کار زمان را به فرمت زیر خروجی می دهید:

Fri Mar 15 14:52:20 UTC 2019

به طور متناوب، می توانید از timedatectl فرمان این دستور می تواند:

  • تاریخ ها و مهرهای زمانی را مرور کنید
  • تاریخ و زمان را تغییر دهید
  • یک منطقه زمانی برای سیستم تنظیم کنید
  • همگام سازی خودکار ساعت را فعال کنید روی یک سرور راه دور
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب مجدد وردپرس (روش صحیح)

دستور اصلی به شکل زیر است:

timedatectl

خروجی مطابق شکل زیر خواهد بود:

Local time: Fri 2019-03-15 14:54:51 UTC
 Universal time: Fri 2019-03-15 14:54:51 UTC
       RTC time: n/a
      Time zone: Host (UTC, +0000)
    NTP enabled: n/a
NTP synchronized: yes
RTC in local TZ: no
     DST active: n/a

این شامل اطلاعاتی مانند زمان محلی، زمان جهانی و منطقه زمانی است.

روش فهرست بندی مناطق زمانی در CentOS 7

هنگامی که منطقه زمانی فعلی خود را مشاهده کردید، ممکن است بخواهید همه گزینه های منطقه زمانی موجود را فهرست کنید. دستور زیر می تواند برای لیست کردن تمام گزینه های منطقه زمانی استفاده شود:

timedatectl list-timezones

شما یک لیست طولانی دریافت خواهید کرد که تمام مناطق زمانی را به ترتیب حروف الفبا نشان می دهد. می توانید جستجوی خود را با افزودن فیلترها با استفاده از الگوهای grep اصلاح کنید. یکی از این نمونه ها به شرح زیر است:

timedatectl list-timezones | grep Pacific

روش تنظیم منطقه زمانی CentOS 7

هنگامی که لیست مناطق زمانی را در اختیار دارید، می توانید منطقه زمانی را که ترجیح می دهید تنظیم کنید. برای تنظیم منطقه زمانی CentOS 7، می توانید استفاده کنید:

timedatectl set-timezone America/Chicago

می توانید منطقه زمانی را بر این اساس در دستور بالا جایگزین کنید. در اینجا ما همچنین می توانیم زمان و تاریخ خاصی را تعیین کنیم. این کار را می توان با استفاده از فرمت زیر انجام داد:

timedatectl set-time 'YYYY-MM-DD HH:MM:SS'

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید زمان را به‌عنوان مارس-16-2019 و زمان فعلی را 09:20:00 تنظیم کنید، می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

timedatectl set-time '2019-03-16 09:20:00'

پس از انجام این تغییرات، می توانید دوباره با استفاده از جزئیات منطقه زمانی را بررسی کنید timedatectl.

روش تنظیم ساعت سخت افزاری CentOS 7

ساعت سخت افزاری با ساعت سیستمی که توسط هسته لینوکس مدیریت می شود متفاوت است. به این ساعت BIOS نیز گفته می شود. ساعت سخت افزاری پس از خاموش شدن سیستم فعال می شود. با استفاده از دستورات لینوکس می توانید ساعت سخت افزاری را تنظیم کنید.

برای بررسی اینکه آیا ساعت سخت افزاری روی منطقه زمانی محلی تنظیم شده است یا خیر از دستور زیر استفاده کنید:

timedatectl | grep local

این خروجی مطابق شکل زیر می دهد، به این معنی که ساعت سخت افزاری منطقه زمانی مشخصی ندارد:

RTC in local TZ: no

در مرحله بعد، می توانید ساعت سخت افزاری خود را با استفاده از دستور زیر روی منطقه زمانی محلی تنظیم کنید:

timedatectl set-local-rtc 1

نکته حرفه ای

اگر هنگام اجرای این دستور با خطای “Failed to set local RTC: Failed to set RTC to local/UTC: Input/output error” را هنگام اجرای این دستور مشاهده کردید، سعی کنید فایل /etc/adjtime/ را با تنظیم خط سوم ویرایش کنید. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این خطا در اینجا بخوانید سرریز پشته.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  20 گزینه برتر کنترل پنل VPS برای سال 1403

برای برگرداندن تغییرات می توانید از:

timedatectl set-local-rtc 0

روش انجام همگام سازی ساعت روی CentOS 7

پروتکل زمان شبکه (NTP) یک پروتکل اینترنتی است که معمولاً برای همگام سازی ساعت های سیستم استفاده می شود. روی کامپیوترهای مختلف دستور timedatectl می تواند منطقه زمانی سیستم را برای همگام سازی خودکار با یک سرور راه دور با استفاده از NTP پیکربندی کند.

برای فعال کردن این، ابتدا باید NTP را نصب کنیم روی سیستم. اگر این را نصب نکرده اید روی شما CentOS دستگاه هنوز، شما می توانید این کار را با نصب انجام دهید کرونی:

yum install chrony

برای شروع همگام سازی با سرور NTP راه دور از دستور زیر استفاده کنید:

timedatectl set-ntp true

در صورتی که می خواهید این تغییرات را برگردانید، از دستور زیر استفاده کنید. این کار همگام سازی زمان را غیرفعال می کند:

timedatectl set-ntp false

نتیجه

در اینجا روش تنظیم منطقه زمانی را دیدیم روی CentOS 7 و همچنین روش تنظیم زمان، تاریخ، ساعت سخت افزاری سیستم و همگام سازی سیستم ها با استفاده از NTP. تنظیم منطقه زمانی مناسب برای ثبت صحیح، فرآیندهای خودکار و موارد دیگر مهم است!

تنظیم منطقه زمانی آسان است روی CentOS 7. و بله، برای اطلاع از گزینه های بیشتر، همیشه می توانید صفحات دستی دستور timedatectl را بررسی کنید.

درباره CentOS

روش تغییر نام هاست روی CentOS

روش نصب LAMP Stack روی CentOS

روش نصب Let’s Encrypt SSL روی CentOS

چگونه Selinux را غیرفعال کنیم روی CentOS