نحوه حذف ارائه شده توسط وردپرس از پاورقی

لینک اعتبار وردپرس روی یک وب سایت می تواند حواس بازدیدکنندگان را پرت کند، شخصی سازی وب سایت را دشوارتر کند و احساس مالکیت را از بین ببرد. خوشبختانه روش های مختلفی برای حذف وجود دارد پشتیبانی شده توسط وردپرس اعتبار بدون آسیب رساندن به وب سایت

در این مقاله، ما به چهار راه برای حذف پیام پاورقی وردپرس می پردازیم: استفاده از سفارشی ساز تم وردپرس، یک افزونه، یا یک فایل پیش پردازشگر فرامتن (PHP). ما توصیه نمی کنیم فایل Cascading Style Sheet (CSS) را برای حذف اعتبار پاورقی تغییر دهید زیرا می تواند به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما آسیب برساند.

پس از توضیح مراحل حذف پیام Powered by WordPress، روش سفارشی سازی آن و قرار دادن آن در اعتبار خود را نیز نشان خواهیم داد.

بله، زیرا وردپرس تحت مجوز عمومی عمومی (GPL) است. مجوز GPL به این معنی است که شما می توانید این سیستم مدیریت محتوای رایگان و منبع باز (CMS) را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید.

علاوه بر این، مجوز تمامی تم های وردپرس را تحت دایرکتوری رسمی، اعم از رایگان و ممتاز، پوشش می دهد.

باید حذف کنید توسط وردپرس

حذف پاورقی حق چاپ وردپرس اختیاری است. رایج ترین دلایل حذف Powered by WordPress از فوتر عبارتند از:

  • طراحی تمیز. بازدیدکنندگان می توانند اعتبار را منحرف کنند، به خصوص زمانی که یک وب سایت دارای حق چاپ یا اعتبار اضافی خود باشد.
  • امنیت. حذف کپی رایت به ایمن سازی وب سایت شما کمک می کند زیرا هکرهای احتمالی به محض اینکه متوجه شوند از وردپرس استفاده می کنید از ساختار سیستم فایل شما آگاه خواهند شد.
  • شخصی سازی. برای شخصی سازی وب سایت و بهبود نام تجاری، اعتبار شخصی یا پاورقی حق چاپ ایجاد کنید.

از سوی دیگر، حفظ اعتبار پیش‌فرض پاورقی ممکن است باعث ایجاد حس اجتماعی و قدردانی نسبت به توسعه‌دهنده تم شود.

4 راه آسان برای حذف توسط وردپرس

بهترین گزینه برای حذف اعتبار از بخش پاورقی آن بستگی دارد روی موضوع یک وب سایت علاوه بر این، تم های مختلف ممکن است دارای پیام های متفاوتی باشند. به عنوان مثال، یک تم پیش فرض دارای این خواهد بود با افتخار توسط وردپرس طراحی شده است پیام، در حالی که تم های دیگر ممکن است به توسعه دهنده خود اعتبار دهند.

نکته حرفه ای

توصیه می کنیم قبل از هر گونه تغییر از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. انجام این کار از از دست دادن داده های مهم در صورت بروز خطا جلوگیری می کند.

هنگامی که از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کردید، بیایید نگاهی به چهار گزینه برای حذف اعتبار فوتر از وب سایت وردپرس خود بیاندازیم.

1. چگونه می توان با غیرفعال کردن تنظیمات پوسته وردپرس را حذف کرد

اگرچه این ساده ترین روش است، اما برای همه موضوعات مناسب نیست. برای مثال تم های بومی وردپرس مانند Twenty Twenty یا Twenty Twenty One این گزینه را ندارند.

بنابراین، اگر از یک تم پیش فرض استفاده می کنید، به بخش بعدی بروید.

سر به ظاهر -> سفارشی کردن و بررسی کنید که آیا قالب وردپرس شما این گزینه را ارائه می دهد یا خیر. در آنجا، تنظیمات ابزارک یا پاورقی را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید اعتبار را از پاورقی سایت حذف کنید.

به عنوان مثال آسترا تم این گزینه را می دهد که اعتبار پیش فرض خود را با استفاده از تنظیمات قالب وردپرس حذف کنید. در زیر تنظیمات سفارشی ساز تم وردپرس، کلیک کنید روی پاورقی -> حق چاپ.

گزینه حذف کپی رایت تم Astra در پاورقی.گزینه حذف کپی رایت تم Astra در پاورقی.

از آنجا، کل بخش حق چاپ را حذف کنید، آن را سفارشی کنید یا فقط بخش اعتبار را حذف کنید. کلیک انتشار برای نهایی کردن process.

در حال ویرایش تم Astra page برای سفارشی کردن حق چاپ در پاورقی.در حال ویرایش تم Astra page برای سفارشی کردن حق چاپ در پاورقی.

یکی دیگر از گزینه ها، سازگار با آرایه وسیع تری از تم ها، استفاده از افزونه وردپرس است. یکی از محبوب ترین افزونه های مناسب برای تم های مختلف است اعتبار پاورقی را حذف کنید. این افزونه رایگان اعتبار فوتر وب سایت شما را بدون نیاز به کدنویسی حذف یا سفارشی می کند.

پس از نصب افزونه، این مراحل را برای حذف اعتبار تم دنبال کنید:

  1. وب سایت خود را باز کنید homepage و عناصر آن را بررسی کنید. مرورگرها روش های مختلفی برای دسترسی به عناصر وب سایت دارند. مثلا، گوگل کروم کاربران باید راست کلیک کنند روی هر منطقه و انتخاب کنید بازرسی کنید. در غیر این صورت، کلیک کنید CTRL + SHIFT + I.
یک پنجره بازشو که دکمه بازرسی را در وردپرس برجسته می کند page. یک پنجره بازشو که دکمه بازرسی را در وردپرس برجسته می کند page.
  1. قطعه کد اعتبار فوتر طرح زمینه خود را کپی کنید. برای صرفه جویی در زمان، کلیک کنید روی را ابزار را انتخاب کنید در نوار منوی بالا و انتخاب کنید با افتخار توسط وردپرس طراحی شده است پیام این ابزار به طور خودکار قطعه کد خود را برجسته می کند.
برگه بازرسی در کروم که قطعه کد را برجسته می کند.برگه بازرسی در کروم که قطعه کد را برجسته می کند.
  1. به وردپرس بروید داشبورد -> ابزارها -> حذف اعتبار پاورقی برای دسترسی به تنظیمات بخش. قطعه کد را در زیر بچسبانید مرحله 1 برای حذف اعتبار از پاورقی وب سایت شما. کلیک صرفه جویی برای نهایی کردن تغییرات
تنظیمات اعتبار پاورقی را در داشبورد وردپرس حذف کنید، کادر برای درج کد حذف پاورقی را برجسته کنید.تنظیمات اعتبار پاورقی را در داشبورد وردپرس حذف کنید، کادر برای درج کد حذف پاورقی را برجسته کنید.

را حذف “پاورده شده توسط وردپرس” افزونه برای تم های پیش فرض نیز در دسترس است و مراحل ساده تری نیز دارد. پس از نصب این افزونه، به سادگی به Customizer Theme WordPress رفته و کلیک کنید روی گزینه های تم. سپس، کلیک کنید روی جعبه به حذف توسط وردپرس.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  فید RSS وردپرس: چیست و چگونه یکی را پیکربندی کنیم روی وبسایت شما

گزینه دیگر استفاده از a است page افزونه سازنده مانند Beaver Builder. با استفاده از این سازنده کشیدن و رها کردن، کنترل بیشتری بر روی طرح کلی، از جمله اعتبارات پاورقی خواهید داشت.

اگر دو روش قبلی کار نکردند، پیام Proudly powered by WordPress را با استفاده از PHP موضوع خود حذف کنید. بسته به روی موضوع، این روش از شما می‌خواهد که کد اعتبار را در آن حذف کنید footer.php یا site-info.php فایل.

نکته حرفه ای

اگرچه امکان ویرایش مستقیم کد طرح زمینه وجود دارد، توصیه می کنیم ابتدا یک طرح زمینه کودک ایجاد کنید. ایجاد تغییرات روی تم کودک به جلوگیری از حذف کد اشتباه و شکستن وب سایت شما کمک می کند.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که کد ممکن است بسته به آن متفاوت باشد روی موضوع با در نظر گرفتن این اطلاعات، کدی را که شامل می شود جستجو کنید پشتیبانی شده توسط برای پیدا کردن اعتبار

دو راه برای ایجاد تغییرات وجود دارد footer.php یا site-info.php. ساده ترین راه دسترسی به شماست ویرایشگر تم زیر داشبورد -> ظاهر.

برای نشان دادن، ما مراحل حذف اعتبار از وردپرس را نشان خواهیم داد. بیست و بیست و یک تم کودک قبل از شروع، بیایید به پاورقی وب سایت با اعتبار Proudly powered by WordPress نگاهی بیندازیم.

ارائه شده توسط نمونه وردپرس در پاورقی تم کودک بیست و بیست و یک.ارائه شده توسط نمونه وردپرس در پاورقی تم کودک بیست و بیست و یک.

برای حذف آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. باز کن footer.php فایل روی ستون سمت راست را بیابید توسط کد کد مشخص شده در تصویر زیر را حذف کنید.
فایل Footer.php در داشبورد وردپرس، کدهایی که باید حذف شوند را برجسته می کند.فایل Footer.php در داشبورد وردپرس، کدهایی که باید حذف شوند را برجسته می کند.
  1. کلیک روی را به روز رسانی فایل را فشار دهید و وب سایت خود را باز کنید homepage. اعتبار متن وردپرس دیگر نباید باشد روی پاورقی
نمونه ای از وردپرس page بدون "طراحی شده توسط وردپرس" در فوتر.نمونه ای از وردپرس page بدون "طراحی شده توسط وردپرس" در فوتر.

اگر تغییرات را با موفقیت انجام دادید، کد پاورقی را کپی کرده و آن را جایگذاری کنید روی موضوع والد اگر با هر خطایی مواجه شدید، سعی کنید کد را تغییر دهید روی دوباره تم کودک پس از حذف اعتبار، کد باید به این صورت باشد:

<div class="site-info">
     <div class="site-name">
          <?php if ( has_custom_logo() ) : ?>
               <div class="site-logo"><?php the_custom_logo(); ?></div>
          <?php else : ?>
               <?php if ( get_bloginfo( 'name' ) && get_theme_mod( 'display_title_and_tagline', true ) ) : ?>
               <?php if ( is_front_page() && ! is_paged() ) : ?>
<?php bloginfo( 'name' ); ?>
                    <?php else : ?>
                         <a href="https://www.hostinger.com/tutorials/<?php echo esc_url( home_url("/' ) ); ?>"><?php bloginfo( 'name' ); ?></a>
                    <?php endif; ?>
               <?php endif; ?>
          <?php endif; ?>
     </div><!-- .site-name -->
</div><!-- .site-info -->

تغییراتی که شما ایجاد کرده اید روی شما ویرایشگر تم با به‌روزرسانی یا تغییر تم از بین می‌رود. برای جلوگیری از این امر، توصیه می کنیم تغییراتی را با آن انجام دهید مدیر فایل بجای. تغییرات کد یکسان خواهد بود، اما باید از پوشه تم خود به فایل دسترسی داشته باشید.

راه دسترسی به فایل های وردپرس بستگی دارد روی میزبانی وب شما با هاستینگer، سر به hPanel -> مدیر فایل و پوشه تم خود را در زیر پیدا کنید public_html -> wp-content -> تم ها. کلیک روی پوشه تم خود را پیدا کنید footer.php.

کد Powered by را پیدا کنید و آن را حذف کنید. سپس، کلیک کنید روی ذخیره و بستن برای نهایی کردن process.

ویرایشگر کد hPanel footer.php، قسمت "تأمین شده توسط وردپرس" را برجسته می کند.ویرایشگر کد hPanel footer.php، قسمت "تأمین شده توسط وردپرس" را برجسته می کند.

گاهی اوقات، طرح زمینه فعلی شما شامل کد Powered by در زیر نمی شود footer.php فایل. در این مورد، به قالب-قطعات -> پاورقی -> site-info.php در فایل های تم شما

به عنوان مثال الهام بخش تم دارای کد Powered by است site-info.php بجای footer.php.

نمونه ای از کد "تأمین شده توسط وردپرس" در ویرایشگر site-info.php.نمونه ای از کد "تأمین شده توسط وردپرس" در ویرایشگر site-info.php.

کد هایلایت شده را حذف کنید و site-info.php به این صورت خواهد بود:

?>
<div class="site-info">
     <?php if ( function_exists( 'the_privacy_policy_link' ) ) {the_privacy_policy_link( '', '<span role="separator" aria-hidden="true"></span>' ); } ?>
     <span class="copyright">
          <span>
               <?php esc_html_e( 'Inspiro WordPress Theme by', 'inspiro' ); ?> <a href="https://www.hostinger.com/tutorials/<?php echo"https://www.wpzoom.com/'; ?>" target="_blank" rel="nofollow">WPZOOM</a>
     </span>
     </span>
</div><!-- .site-info -->

4. روش حذف با استفاده از ویرایشگر بلاک شده توسط وردپرس

این روش فقط در وردپرس 5.9 یا بالاتر با استفاده از یک تم مبتنی بر بلوک کار می کند. آخرین نسخه وردپرس ویرایشگر سایت بلوک را معرفی کرد، ویژگی که به شما امکان می‌دهد فوتر را به راحتی ویرایش کنید، از جمله حذف «پشتیبانی شده توسط وردپرس” پیام

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش حذف Render-Blocking JavaScript و CSS روی وردپرس

ویرایشگر سایت را با پیمایش به آن باز کنید ظاهر -> ویرایشگر. خانه را خواهید دید page زمانی که در رابط ویرایشگر قرار گرفتید، قالب را ایجاد کنید. برای یافتن پیام به قسمت پایین صفحه بروید.

قسمت پاورقی در ویرایشگر بلوک وردپرس.قسمت پاورقی در ویرایشگر بلوک وردپرس.

برای حذف آن، به سادگی کلیک کنید روی بلوک متن اعتباری و نوار ابزار بلوک ظاهر می شود. روی سه نقطه کلیک کنید تا نوار منو باز شود و انتخاب شود حذف پاراگراف.

حذف بلوک پاراگراف با استفاده از نوار ابزار بلوک.حذف بلوک پاراگراف با استفاده از نوار ابزار بلوک.

کلیک صرفه جویی روی نوار پیمایش بالا و از ویرایشگر خارج شوید.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
روش حذف ارائه شده توسط وردپرس از پاورقی 32

استفاده کردن نمایش: هیچ به عنوان یک قطعه CSS اضافی برای حذف متن اعتبار پاورقی شما می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند. در حالی که این روش کار می کند، ممکن است گوگل این کد CSS اضافی را به عنوان تلاشی برای تقلب در رتبه بندی موتورهای جستجو درک کند. بنابراین، موتور جستجو می تواند سایت شما را علامت گذاری کند، که تأثیر منفی بر جایگاه شما در SERP ها خواهد گذاشت.

علاوه بر این، کد به جای حذف آن از یک وب سایت، فقط اعتبار پاورقی را پنهان می کند. بنابراین، پیام را از موتورهای جستجو پنهان نمی کند. در عوض، قطعه کد به موتورهای جستجو می گوید که شما لینک های سایت خود را مخفی می کنید که مشکوک به حساب می آید.

اگر روش های بالا کار نمی کنند، توصیه می کنیم موضوع دیگری را انتخاب کنید یا با پشتیبانی تماس بگیرید.

تغییر اعتبار پاورقی وردپرس به اعتبار یک وب سایت تجاری می تواند برند شما را تقویت کند. برخی از روش‌های قبلی برای حذف با وردپرس نیز می‌توانند به شخصی‌سازی آن به روش خودتان کمک کنند.

اگر طرح زمینه شما گزینه ای برای تغییر متن پاورقی خود با استفاده از سفارشی ساز تم ارائه می دهد، در این صورت گزینه سفارشی کردن آن را نیز ارائه می دهد. افزونه Remove Footer Credit نیز همین عملکرد را ارائه می دهد. برای تغییر اعتبارات پیش‌فرض به اعتبار خود، آن را پر کنید اعتبار پاورقی خود را وارد کنید بخش.

بخش اعتبار پاورقی خود را در سفارشی ساز تم وردپرس وارد کنید.بخش اعتبار پاورقی خود را در سفارشی ساز تم وردپرس وارد کنید.

تغییر اعتبار پیش فرض پاورقی با استفاده از خودتان footer.php یا site-info.php نیاز به دانش فنی بیشتری دارد. مجدداً، توصیه می کنیم ابتدا از تم های فرزند برای آزمایش تغییرات خود استفاده کنید. سپس به دنبال کد زیر نام سایت بگردید تا هر دو فایل PHP را سفارشی کنید.

برای نشان دادن، ما کد آن را سفارشی کرده ایم بیست و نوزده موضوع ما را شامل شود هاستینگer URL آموزش ها و تغییر “Proudly powered by WordPress” به “هاستینگer”:

<a href="https://www.hostinger.com/tutorials/<?php echo esc_url( __("/tutorials/', 'twentynineteen' ) ); ?>" class="imprint">
     <?php
     /* translators: %s: هاستینگer. */
     printf( __( 'Proudly powered by %s.', 'twentynineteen' ), 'هاستینگer' );
?>
</a>

در وب‌سایت، به‌عنوان پیوند اعتباری و پاورقی شخصی‌شده نشان داده می‌شود.

با افتخار توسط Hostinger نمونه پاورقی در وردپرس page.با افتخار توسط Hostinger نمونه پاورقی در وردپرس page.


کد پاورقی بسته به آن متفاوت است روی موضوع برای اکثر الگوهای پیش فرض، کد اعتباری در دسترس است footer.php. به عنوان مثال، کد تم بیست بیست به صورت زیر است:

<p class="powered-by-wordpress">
     <a href="https://www.hostinger.com/tutorials/<?php echo esc_url( __("https://wordpress.org/', 'twentytwenty' ) ); ?>">
          <?php _e( 'Powered by WordPress', 'twentytwenty' ); ?>
     </a>
</p><!-- .powered-by-wordpress -->

با این حال بیست و هفده تم کدهای ارائه شده توسط وردپرس خود را در آن ذخیره می کند site-info.php:

<a href="https://www.hostinger.com/tutorials/<?php echo esc_url( __("https://wordpress.org/', 'twentyseventeen' ) ); ?>" class="imprint">
     <?php
          /* translators: %s: WordPress */
     printf( __( 'Proudly powered by %s', 'twentyseventeen' ), 'WordPress' );
     ?>
</a>

برای سفارشی کردن کد برای قالب های پیش فرض، نام تم ها را تغییر ندهید. توصیه می کنیم فقط پیوند پاورقی، متن اعتبار و «وردپرس» را تغییر دهید.

نتیجه

تم ها اعتبارات پاورقی متفاوتی دارند و پیوندهای پاورقی به توسعه دهنده خود دارند. برای مثال، Proudly powered by WordPress بخشی از هر پاورقی پیش فرض است. با این حال، می توانید آن را به صورت قانونی حذف یا سفارشی کنید زیرا وردپرس یک CMS دارای مجوز GPL است.

مزایای حذف نام تجاری Powered by WordPress شامل داشتن طراحی تمیز، ایمن و شخصی سازی شده است. ما این چهار روش آسان را برای حذف اعتبار پاورقی به اشتراک گذاشته‌ایم:

  • با استفاده از سفارشی ساز تم
  • نصب افزونه وردپرس مانند Remove Footer Credit.
  • در حال حذف قطعه کد برای متن پاورقی از footer.php یا site-info.php.
  • با استفاده از ویرایشگر بلوک

روشی که می خواهید استفاده کنید بستگی دارد روی موضوع علاوه بر این، استفاده از کدهای CSS اضافی برای حذف لینک و اعتبار وردپرس را توصیه نمی کنیم زیرا انجام این کار به سئو سایت شما آسیب می زند.

برای یک وب‌سایت تجاری، توصیه می‌کنیم اعتبار را به جای حذف آن برای ایجاد اعتبار سفارشی کنید. ما همچنین نکات بیشتری را برای یافتن کد قالب های پیش فرض، از تم بیست شانزده تا موضوع بیست بیست و یک، ارائه کرده ایم.

اکنون زمان حذف یا سفارشی سازی اعتبار سایت وردپرس است. اگر بازخورد یا سوالی دارید، حتما در زیر نظر دهید.

یاد بگیرید چه کارهای دیگری می توانید با وردپرس انجام دهید

روش نصب وردپرس
2 روش روی اضافه کردن آیکون های منوی وردپرس
پیوند ثابت در وردپرس چیست؟
روش ایجاد فرم تماس در وردپرس
روش به روز رسانی وردپرس
روش تغییر نام دامنه وردپرس