وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش حذف نقل قول ها از رشته ها در پایتون

0 13
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


معرفی

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید نقل قول ها را از یک رشته در پایتون حذف کنید. ممکن است لازم باشد همه نقل قول ها یا فقط آنهایی که در اطراف یک رشته هستند را حذف کنید. همچنین ممکن است لازم باشد نقل قول های یک یا دو را حذف کنید.

در این مقاله کوتاه، فهرستی جامع از روش‌هایی که می‌توانید برای حذف نقل قول‌ها از یک رشته در پایتون استفاده کنید، گردآوری کرده‌ایم. این کاملاً به شما بستگی دارد که از کدام یک استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که راه‌حل‌هایی که در اینجا فهرست کرده‌ایم از بهترین به بدترین مرتبه‌بندی نشده‌اند. هر راه حل تا زمانی خوب است که نیازهای شما را در یک مورد خاص برآورده کند.

روش حذف تمام نقل قول ها از یک رشته در پایتون

اول از همه، بیایید نگاهی به روش حذف تمام نقل قول ها از یک رشته بیندازیم. راه‌حل‌های فهرست‌شده در این بخش را می‌توان برای کار با علامت‌های نقل‌قول تکی و دوتایی تغییر داد. اما، برای هدف این مقاله، بیایید بگوییم که یک رشته مثال داریم که دارای سه علامت نقل قول دوتایی در آن است:

example_str = '"This is a string" with quotes"'

در این بخش، ما به چندین روش برای حذف همه نگاه خواهیم کرد " از example_str.

str.replace()

اولین رویکردی که در مورد آن بحث خواهیم کرد استفاده از آن است str.replace() روش روی را example_str. دو آرگومان را می پذیرد – رشته ای که می خواهیم جایگزین کنیم و رشته جایگزین. در این مورد، ما یک علامت نقل قول دوتایی را جایگزین می کنیم (") با یک رشته خالی:

new_str = example_str.replace('"', '')
print(new_str) 

را str.replace() استفاده از این روش تمام نقل قول های دوگانه را از example_str.

عبارات با قاعده

این رویکرد استفاده می کند عبارات با قاعده برای حذف همه نقل قول ها از یک رشته. قبل از شروع استفاده از عبارات منظم در پایتون، ابتدا باید این کار را انجام دهیم import را re مدول:

import re

پس از آن ، ما می توانیم از re.sub() روش به جایگزین تمام رخدادهای علامت نقل قول با رشته خالی:

new_str = re.sub('"', '', example_str)
print(new_str) 

این به ما خواهد داد example_str بدون هیچ گونه نقل قول در آن.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه برنامه جنگو خود را ایمن کنیم – بهترین روش ها و نمونه کد

str.join()

را str.join() روش دیگری است که می توانیم برای حذف تمام نقل قول ها از یک رشته در پایتون استفاده کنیم. اگر از قبل با آن آشنایی ندارید، این راه حل کمی پیچیده تر از راه حل های دیگر است join() روش. ما اساساً بیش از example_str کاراکتر به کاراکتر و هر کدام را که علامت نقل قول نیست به رشته خالی اضافه کنید. به این ترتیب، ما را دریافت می کنیم example_str بدون هیچ گونه نقل قول در آن:

new_str = ''.join(c for c in example_str if c not in '"')
print(new_str) 

روش حذف نقل قول های اطراف یک رشته

تاکنون ، ما در مورد چندین رویکرد بحث کرده ایم روی روش حذف همه علائم نقل قول از یک رشته در پایتون. این تنها یک راه برای جستجوی حذف نقل قول ها از یک رشته است. مسلماً مشکل رایج‌تر روش حذف است فقط نقل قول های اطراف یک رشته. را str.strip() روش برای انجام این کار در نظر گرفته شده است. بنابراین، ما در مورد str.strip() روش در این بخش

بگویید ما دقیقاً همین را داریم example_str مانند بخش قبلی ، و ما می خواهیم فقط اولین و آخرین علائم نقل قول را حذف کنیم:

example_str = '"This is a string" with quotes"'

با استفاده از str.strip() با یک علامت نقل قول مضاعف به عنوان استدلال آن ، علائم نقل قول پیشرو و پیگیری را از بین می برد example_str:

new_str = example_str.strip('"')
print(new_str) 

توجه داشته باشید: مهم نیست که چند علامت نقل قول پیشرو و یا پیشرو در رشته وجود دارد ، str.strip() همه آنها را حذف خواهد کرد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  فیلتر کالمن چیست؟ چگونه داده های پر سر و صدا را در ناوبری و امور مالی ساده کنیم

غیر از معمول str.strip() روش، همچنین دو مورد از مشتقات آن وجود دارد – str.lstrip() و str.rstrip(). اولی حذف می کند همه نقل قول های پیشرو، و دومی حذف می کند تمام نقل قول های بعدی:

new_str = example_str.lstrip('"')
print(new_str) 

new_str = example_str.rstrip('"')
print(new_str) 

نتیجه

در این مقاله کوتاه ، ما نگاهی جامع به روش حذف نقل قول ها از یک رشته در پایتون انداختیم. اول از همه ، ما توضیح داده ایم که چگونه می توان همه نقل قول ها را از یک رشته با استفاده از چندین روش مختلف حذف کرد – str.replace()، str.join()، و re.sub(). پس از آن، نگاهی به آن انداخته ایم str.strip() روش، و همچنین مشتقات آن str.lstrip() و str.rstrip().

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1403-01-06 06:31:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید