وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش حذف یک فایل در اوبونتو

0 61
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


حذف یا حذف یک فایل در سیستم لینوکس یک کار اساسی است که هر کاربر می خواهد این عمل را مرتباً انجام دهد. حذف فایل های غیر ضروری فضای اضافی ایجاد می کند روی سیستم شما که کاربر می تواند برای نصب بسته جدید از آن استفاده کند یا فایل های جدید را ذخیره کند.

اگر کاربر جدید اوبونتو هستید و نمی دانید چگونه یک فایل یا چندین فایل را در اوبونتو با استفاده از خط فرمان یا از طریق رابط کاربری گرافیکی حذف کنید، در این مقاله تمام جزئیات مربوط به روش حذف یا حذف یک فایل در اوبونتو را پوشش خواهیم داد. توجه به این نکته مهم است که برای حذف یک فایل در سیستم لینوکس اوبونتو به مجوزهای قابل نوشتن خاصی نیاز دارید.

روش های حذف یا حذف فایل ها در اوبونتو

با استفاده از دو روش مختلف زیر، می توانید یک فایل را در سیستم لینوکس اوبونتو حذف یا حذف کنید:

  • با استفاده از ترمینال یک فایل را در اوبونتو حذف یا حذف کنید
  • با استفاده از رابط کاربری گرافیکی یک فایل را حذف کنید

یادداشت مهم: قبل از حذف یک فایل از سیستم اوبونتو باید بیشتر مراقب باشید. پس از حذف فایل از سیستم، بازیابی محتوای آن دشوار خواهد بود.

روش 1: حذف یا حذف یک فایل در اوبونتو با استفاده از ترمینال

با استفاده از این روش، می توانید یک فایل را با استفاده از برنامه خط فرمان “Terminal” حذف کنید. دو دستور لینوکس برای حذف یا حذف یک فایل در توزیع اوبونتو موجود است. اول دستور Unlink است، اما با استفاده از این دستور می توانید تنها یک فایل را حذف کنید.

محبوب‌ترین دستور «rm» است که به‌زودی برای «حذف» استفاده می‌شود، که برای حذف یک فایل در سیستم لینوکس اوبونتو استفاده می‌شود. با استفاده از دستور ‘rm’، می توانید چندین فایل را همزمان از سیستم اوبونتو حذف کنید.

چگونه از دستور Unlink برای حذف یک فایل استفاده کنیم؟

برای حذف یا حذف یک فایل با استفاده از دستور unlink، دستور unlink را تایپ کنید و سپس نام فایلی را که می خواهید حذف کنید، تایپ کنید. نحو دستور unlink در زیر ذکر شده است:

$ لغو پیوند نام فایل

مثال

به عنوان مثال، ما می خواهیم یک فایل متنی با نام ‘demo.txt’ را از سیستم اوبونتو حذف کنیم. با استفاده از دستور ‘unlink’ فوق، می توانید به راحتی این فایل را به صورت زیر از سیستم خود حذف کنید:

$ لغو پیوند demo.txt

روش حذف یک فایل در اوبونتوروش حذف یک فایل در اوبونتو

حذف یا حذف یک فایل با استفاده از دستور rm

با استفاده از دستور rm می توانید یک یا چند فایل را در سیستم اوبونتو حذف کنید. برای حذف یک فایل با استفاده از دستور ‘rm’، از دستور زیر استفاده کنید:

$ rm مسیر/به/file.txt

مثال

به عنوان مثال، ما می خواهیم یک فایل متنی را از سیستم “دانلودها” حذف کنیم. برای انجام این کار از دستور rm و سپس مسیر فایل به صورت زیر استفاده کنید:

$ rm /خانه/sam-pc/دانلودها/demo.txt

روش حذف یک فایل در اوبونتوروش حذف یک فایل در اوبونتو

اگر یک فایل محافظت شده از نوشتن را از سیستم اوبونتو حذف کنید، اعلان نمایش داده می شود روی را terminal برای تایید صفحه نمایش، “y” را وارد کرده و سپس کلید “Enter” را فشار دهید. در غیر این صورت، فایل بدون نمایش درخواست تایید از سیستم شما حذف خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب و مدیریت وبمین در اوبونتو 20.04

با استفاده از دستور rm چندین فایل را حذف کنید

همچنین می توانید چندین فایل را از سیستم اوبونتو با استفاده از دستور ‘rm’ حذف کنید. برای حذف چندین فایل، باید مجوزهای نوشتن خاصی داشته باشید روی فایل ها برای حذف یا حذف چندین فایل از سیستم خود، از دستور ‘rm’ استفاده کنید و نام فایل‌ها را مشخص کنید که با یک فاصله به صورت زیر از هم جدا می‌شوند:

$ rm testfile1.txt testfile2.txt testfile3.txt

روش حذف یک فایل در اوبونتوروش حذف یک فایل در اوبونتو

چندین فایل مشابه را با استفاده از wildcard حذف کنید

همچنین می‌توانید فایل تطبیق چندگانه را در فهرست فعلی با استفاده از بسط‌های معمولی یا حروف عام حذف کنید

. به عنوان مثال، برای حذف همه فایل های ‘.txt’ از فهرست کاری فعلی. دستور rm را با استفاده از wildcard با پسوند txt به صورت زیر اجرا کنید: $rm

روش حذف یک فایل در اوبونتوروش حذف یک فایل در اوبونتو

*

txt

گزینه ها با دستور rm گزینه های زیر را می توان همراه با دستور rm استفاده کرد:
گزینه ها شرح
گزینه ‘-f’ همه فایل های فقط خواندنی را بلافاصله از سیستم شما بدون نمایش هیچ گونه درخواست تأیید حذف می کند.
-من گزینه ‘-i’ از کاربر می خواهد تا قبل از حذف یا حذف یک فایل، تأیید کند. روی -v terminal گزینه ‘-v’ نام فایل ها را نمایش می دهد
را در حالی که فایل در حال پردازش یا حذف از سیستم است.
-من گزینه های ‘-I’ هر زمان که کاربر سعی می کند سه فایل را در یک زمان حذف کند، درخواست های کاربر را نشان می دهد. این گزینه همچنین می تواند زمانی که فایل ها را به صورت بازگشتی حذف می کنید استفاده شود.
-R یا -r هر دو گزینه ‘-R’ و ‘-r’ فهرست فعلی را به همراه همه زیر شاخه ها و فایل ها حذف می کنند. روی -q
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب ReactJS روی اوبونتو 20.04؟

گزینه ‘-q’ همه هشدارها را سرکوب می کند. با این حال، پیام های خطا همچنان نمایش داده می شوند

صفحه نمایش

چگونه از rm Command Options استفاده کنیم؟

ما در اینجا چند مثال مربوط به گزینه های دستور ‘rm’ را مورد بحث قرار دادیم که در زیر آورده شده است: دستور “rm” و سپس گزینه “-i” را تایپ کنید که هر بار قبل از حذف یک فایل تایید می کند: $ rm

روش حذف یک فایل در اوبونتوروش حذف یک فایل در اوبونتو

-من

نام فایل اگر فایلی را بدون نمایش اعلان تأیید کاربر حذف می‌کنید، حتی اگر فایل‌ها در برابر نوشتن محافظت شده باشند، از دستور «rm» و سپس گزینه «-f» استفاده کنید. $ rm

روش حذف یک فایل در اوبونتوروش حذف یک فایل در اوبونتو

نام فایل همچنین می توانید گزینه های دستور rm را برای حذف یک فایل ترکیب کنید. به عنوان مثال، برای حذف تمام فایل های منطبق از دایرکتوری فعلی بدون درخواست یک کلمه کامل. از دستور ‘rm’ استفاده کنید و همچنین گزینه ‘-fv’ را به صورت زیر ذکر کنید: $ rm-fv

*

txtsudo یادداشت مهم:sudo هرگز ‘ را اجرا نکنید root rm -R /’ یا ‘ روی rm -r /’ دستورات را به عنوان root یا کاربر عادیsudo سیستم شما این دستورات برای داده های شما مضر هستند زیرا این دستورات همه را حذف یا حذف می کند روی فایل های دایرکتوری و همچنین تمام حجم های نصب شده را حذف می کند. حتی سعی نکنید ” را اجرا کنید

دستور rm -rf /*’

سیستم شما با سیستم شما اشتباه می کند. روی روش 2: یک فایل را با استفاده از رابط کاربری گرافیکی حذف کنید root برای حذف یک فایل با استفاده از رابط کاربری گرافیکی، باید مجوزهای قابل نوشتن داشته باشید روی فایل و شما باید به عنوان یک وارد شوید

کاربر روی سیستم اوبونتو شما با انجام چند مرحله ساده، می توانید به راحتی یک فایل یا چندین فایل را از سیستم اوبونتو حذف کنید:

روش حذف یک فایل در اوبونتوروش حذف یک فایل در اوبونتو

وارد فایل سیستم اوبونتو شده و کلیک راست کنید

روش حذف یک فایل در اوبونتوروش حذف یک فایل در اوبونتو

فایلی که می خواهید از سیستم خود حذف کنید. روی برای حذف فایل انتخابی، “انتقال به سطل زباله” را از لیست کشویی نمایش داده شده انتخاب کنید.

روش حذف یک فایل در اوبونتوروش حذف یک فایل در اوبونتو

برای حذف دائمی از پوشه سطل زباله، کلیک راست کنید

سطل زباله و سپس “خالی زباله” را انتخاب کنید. root نتیجه

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-01 10:15:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید