وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش خروج از اوبونتو terminal

0 18
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


اگر چند کاربره دارید اوبونتو سیستم، و برخی از کاربران دیگر درخواست استفاده از آن را دارند، سپس شما دو گزینه برای اجازه دسترسی او به سیستم دارید: گزینه اول این است که کاربران را تغییر دهید، و در گزینه دوم می توانید خروج از شما جلسه کاربر، به این فکر می کنید که کدام گزینه برای شما بهترین است؟ بگذارید تفاوت های عملکردی بین این دو گزینه را توضیح دهم. اگر به سراغ اولین گزینه تغییر کاربری بروید، جلسه فعلی شما در پس‌زمینه سیستم به کار خود ادامه می‌دهد و وقتی دوباره وارد سیستم شدید، می‌توانید برنامه‌ها را به حالت قبلی بازگردانید. با این حال، اگر گزینه دوم خروج از جلسه کاربر را انتخاب کنید، جلسه فعلی شما با تمام برنامه های در حال اجرا به پایان می رسد. در نتیجه، وقتی دوباره وارد می‌شوید، باید همه برنامه‌های خود را دوباره باز کنید.

انتخاب بین گزینه خروج از سیستم و تغییر کاربری بستگی به نیاز شما دارد. اما اگر می خواهید کنترل سیستم اوبونتو خود را به کاربر دیگری بسپارید، خروج از جلسه جاری و به کاربر دیگری اجازه ورود به سیستم را بدهید. خروج از سیستم به سایر کاربران اجازه نمی دهد بدون تأیید اعتبار خود به سیستم شما دسترسی داشته باشند. یکی دیگر از جنبه های امنیتی که گزینه log-out پوشش می دهد این است که از دسترسی کاربران فعلی محافظت می کند و اقدامات مجاز را ممنوع می کند. روی جلسه ورود فعلی همچنین تضمین می کند که پس از جلسه ورود، دسترسی و اعتبار کاربر ایمن است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب Nagios روی اوبونتو 22.04

که در اوبونتو، تو می توانی خروج از شما جلسه جاری استفاده کردن رابط کاربری اوبونتو (UI)، نوار جستجوی برنامه، و الف میانبر صفحه کلید. با استفاده از اوبونتو terminal خروج از سیستم یک روش ساده دیگر است. این پست نشان خواهد داد که چگونه برای خروج از اوبونتو terminal. پس بیایید شروع کنیم!

روش خروج از اوبونتو terminal

برای پیروی از روش خروج از سیستم با استفاده از terminalابتدا اوبونتو خود را باز کنید terminal با فشار دادن “CTRL+ALT+T” می توانید از ” استفاده کنیدgnome-session-outفرمان ” برای پایان دادن به جلسه فعلی گنوم شما. در اینجا نحو “gnome-session-out” دستور:

$ gnome-session-out [Options]

gnome-session-outدستور ” از گزینه زیر پشتیبانی می کند:

  • -خروج: این گزینه برای تایید خروج از سیستم با نمایش یک اعلان استفاده می شود. به این ترتیب کارها به طور پیش فرض در “gnome-session-out” فرمان
  • -خاموش: از این گزینه برای درخواست از کاربر برای تایید راه اندازی مجدد سیستم استفاده می شود.
  • – راه اندازی مجدد: این گزینه از کاربر فعلی درخواست می کند تا راه اندازی مجدد سیستم را از طریق یک اعلان تایید کند.
  • -زور: این گزینه برای نادیده گرفتن هرگونه بازدارنده استفاده می شود.
  • -بدون درخواست: اگر ” را اضافه کنید-بدون درخواست” گزینه در ”gnome-session-outدستور ”، جلسه جاری بدون هیچ گونه تعامل کاربر به پایان می رسد.

در مورد ما، فقط باید از جلسه فعلی خارج شویم. از جلسه فعلی خود، با اجرای دستور زیر در قسمت از سیستم خارج خواهید شد terminal:

$ gnome-session-out

همانطور که ما هیچ گزینه ای را در ” اضافه نکرده ایمgnome-session-out“، این دستور یک فرمان قبل از خروج از سیستم نمایش می دهد. خروج از سیستم در حالی که از کاربر خواسته می شود رفتار پیش فرض این دستور است:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه فایل ها را از سطل زباله حذف کنم روی اوبونتو؟

روش خروج از اوبونتو terminalروش خروج از اوبونتو terminal

در اینجا، خروج از سیستم را با کلیک کردن بر روی ” تایید کنیدخروج” دکمه؛ در غیر این صورت در عرض 60 ثانیه به صورت خودکار از سیستم خود خارج خواهید شد:

روش خروج از اوبونتو terminalروش خروج از اوبونتو terminal

برای خروج از جلسه فعلی اوبونتو، بدون هیچ گونه تعامل کاربر، دستور زیر را در خود بنویسید. terminal:

$ gnome-session-out –بدون درخواست

روش خروج از اوبونتو terminalروش خروج از اوبونتو terminal

پس از اجرا به پنجره زیر هدایت خواهید شد:

روش خروج از اوبونتو terminalروش خروج از اوبونتو terminal

موردی را که می خواهید تغییر دهید از لیست موجود کاربران سیستم انتخاب کنید و سپس رمز عبور را وارد کنید. همه شما آماده استفاده از سیستم خود هستید!

روش خروج از اوبونتو terminalروش خروج از اوبونتو terminal

نتیجه

به هر کاربر دیگری اجازه استفاده از شما را بدهد اوبونتو سیستم، یا می توانید کاربران را تغییر دهید یا خروج از جلسه جاری را process خروج از سیستم شما تمامی امنیت مربوط به دسترسی کاربر فعلی را حفظ می کند. در اوبونتو، می توانید با استفاده از رابط کاربری Ubuntu، میانبر صفحه کلید، نوار جستجوی برنامه، و از جلسه فعلی خود خارج شوید. terminal. این مقاله به شما نشان داد روش خروج از اوبونتو terminal با استفاده از “gnome-session-out” فرمان

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-01 17:31:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید