وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش دریافت آرگومان با پرچم ها در Bash

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


Bash یک زبان پوسته و دستوری است که در سیستم های یونیکس و لینوکس استفاده می شود. راه‌های مختلفی برای ارسال آرگومان‌ها به اسکریپت‌های پوسته ارائه می‌کند، از جمله استفاده از پرچم‌ها برای ارسال آرگومان‌های اختیاری، در این مقاله روش دریافت آرگومان‌ها با پرچم‌ها در Bash بحث خواهد شد.

گرفتن استدلال با پرچم در Bash

برای دریافت آرگومان های با پرچم در Bash، می توانید از دستور “getopts” استفاده کنید. دستور “getopts” یک تابع داخلی در Bash است که می تواند برای تجزیه استفاده شود command-line گزینه ها و استدلال ها طول می کشد سه آرگومان: رشته گزینه، متغیر برای ذخیره گزینه فعلی، و نام متغیر برای ذخیره آرگومان های باقی مانده. در اینجا یک مثال است:

#!/bin/bash

در حالی که می گیرد “:x:y:” انتخاب کردن انجام دادن

مورد $opt که در

ایکس)

arg1=$OPTARG

;;

y)

arg2=$OPTARG

;;

)

اکو “بی اعتبار: –$OPTARG >&2

;;

:)

اکو “گزینه –$OPTARG نیاز به استدلال دارد.» >&2

;;

اساک

انجام شده

تغییر مکان $((انتخاب –1))

اکو “استدلال 1: $arg1

اکو “استدلال 2: arg2 دلار

در اینجا از دستور getopts برای تجزیه استفاده می شود command-line گزینه های “-x” و “-y”. کاراکتر “:” بعد از هر گزینه نشان می دهد که گزینه به آرگومان نیاز دارد و متغیر “opt” گزینه فعلی را ذخیره می کند و متغیرهای “arg1” و “arg2” آرگومان های مربوطه را ذخیره می کنند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه خروجی بالا را به یک فایل در لینوکس هدایت کنم؟

دستور “case” برای مدیریت هر گزینه استفاده می شود، بنابراین اگر گزینه “x” باشد، آرگومان در “arg1” ذخیره می شود. اگر گزینه “y” باشد، آرگومان در “arg2” ذخیره می شود. هنگامی که یک گزینه نامعتبر داده می شود، و همچنین زمانی که هیچ آرگومانی داده نمی شود، حتی اگر گزینه ای یک گزینه را فراخوانی کند، یک پیام خطا نشان داده می شود.

OPTARG برای ذخیره مقدار آرگومان که با گزینه های -x یا -y ارسال می شود استفاده می شود، در حالی که OPTIND-1 برای جابجایی پارامترهای موقعیتی برای حذف گزینه ها و آرگومان های آنها استفاده می شود و تنها آرگومان های غیر گزینه ای باقی می ماند.

پس از تجزیه گزینه ها، از دستور “shift” برای حذف گزینه ها از لیست آرگومان استفاده می شود. این تضمین می کند که آرگومان های باقی مانده در متغیر صحیح ذخیره می شوند. برای استفاده از اسکریپت با پرچم، می توانید اسکریپت را با گزینه ها و آرگومان های پرچم اجرا کنید، مانند این:

./<اسکریپت-نام><پرچم 1> <استدلال 1><پرچم 2> <استدلال 2>

روش دریافت آرگومان با پرچم ها در Bash

نتیجه

استفاده از پرچم‌ها برای ارسال آرگومان‌های اختیاری به اسکریپت‌های Bash می‌تواند اسکریپت‌ها را انعطاف‌پذیرتر و قدرتمندتر کند و با دستور «getopts» به راحتی می‌توانید آرگومان‌ها را تجزیه کنید و command-line گزینه ها. با دنبال کردن مثال در این مقاله، می‌توانید پرچم‌ها را در اسکریپت‌های Bash خود پیاده‌سازی کنید و به راحتی آنها را مدیریت کنید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  محدوده Bash

زمان انتشار: 1402-12-29 00:22:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید