وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش دریافت تمام صفحه در جعبه مجازی اوبونتو

0 30
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


Virtual Box نرم افزار رایگانی است که به شما امکان مجازی سازی معماری کامپیوتر x86 را می دهد. “host” سیستم عامل است روی که Virtual Box اجرا می شود. Virtual Box می تواند اجرا شود روی ویندوز، لینوکس یا macOS به عنوان خود host سیستم عامل. ماشین های مجازی (VM) می توانند سیستم عامل های متعددی را اجرا کنند روی یک کامپیوتر فیزیکی، ظرفیت ذخیره سازی، زمان و هزینه های تامین مالی.

ماشین های مجازی برنامه های قدیمی را قادر می سازند تا اجرا شوند روی نرم افزار جدید، کاهش هزینه های مهاجرت. در این راهنما، سیستم لینوکس اوبونتو 20.04 را نصب کرده ایم روی جعبه مجازی اوراکل Virtual Box دارای ویژگی های زیادی است. یکی از آنها حالت تمام صفحه آن است. به طور پیش فرض، سیستم لینوکس اوبونتو 20.04 روی جعبه مجازی Oracle با حالت پنجره باز می شود. در حالی که سیستم عامل مهمان در حال کار است، Oracle VM Virtual Box یک محیط جداگانه برای آن ایجاد می کند. ما می توانیم آن را به حالت تمام صفحه نیز تغییر دهیم. برای تغییر از حالت پنجره به حالت تمام صفحه و حالت تمام صفحه به حالت پنجره نیز این راهنما را دنبال کنید.

روشی برای تغییر حالت پنجره به حالت تمام صفحه در سیستم لینوکس اوبونتو 20.04 روی جعبه مجازی اوراکل

برای تغییر حالت پنجره ای به حالت تمام صفحه در سیستم لینوکس اوبونتو 20.04 روی در جعبه مجازی اوراکل، باید ماشین مجازی را راه اندازی کنید. هنگامی که از هر کاربری وارد سیستم شدید، باید نوار منوی نمایش داده شده را بررسی کنید روی بالای ماشین مجازی نوار منو شامل گزینه های زیر است: فایل، ماشین، نمایش، ورودی، دستگاه ها و راهنما. همانطور که در اسکرین شات پیوست می بینید باید گزینه View را تیک بزنیم:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  اوبونتو 18.04 LTS را به 18.10 ارتقا دهید

روش دریافت تمام صفحه در جعبه مجازی اوبونتوروش دریافت تمام صفحه در جعبه مجازی اوبونتو

با کلیک کردن روی با گزینه View، ما چندین گزینه اضافی مانند حالت تمام صفحه، حالت بدون درز، حالت مقیاس شده، تنظیم اندازه پنجره، گرفتن اسکرین شات، ضبط، نوار منو، نوار وضعیت و غیره دریافت خواهیم کرد.

حالت ها در Virtual Box

حالت های مختلف در زیر برای درک بهتر این راهنما توضیح داده شده است:

حالت مقیاس شده

اگر حالت مقیاس‌شده فعال باشد، نمایشگر ماشین مجازی به اندازه پنجره کوچک می‌شود. اگر ماشین های زیادی دارید که کار می کنند و می خواهید در حین کار به یکی از آنها نگاه کنید روی در پس زمینه، این یک گزینه عالی است. با این حال، اگر صفحه نمایش VM به دلیل اجرای یک سیستم عامل قدیمی کوچک باشد، افزایش یک پنجره می تواند مفید باشد. بزن به “کلید میزبان + C” یا از منوی View گزینه Scaled Mode را انتخاب کنید. برای خروج از Scaled Mode، روی “کلید میزبان + C یک بار دیگر ترکیب

حالت بدون درز

با استفاده از حالت بدون درز، پس زمینه پنجره سیستم عامل مهمان توسط Virtual Box مخفی می شود. بنابراین، به نظر می رسد که برنامه های سیستم عامل مهمان در حال اجرا هستند روی را host دسکتاپ سیستم عامل برنامه های در حال اجرا، روی از طرف دیگر ظاهر نخواهد شد روی نوار وظیفه معمولی سیستم عامل شما برای استفاده از این قابلیت، به طور همزمان دکمه “کلید میزبان.معمولاً به معنای کلید راست Ctrl است، اگرچه در قاب پنجره ماشین مجازی گوشه سمت راست پایین و L نشان داده شده است. همچنین می‌توانید با رفتن به منوی View و انتخاب Switch to Seamless Mode به حالت بدون درز تغییر دهید. به سادگی دکمه را فشار دهید host کلید و ال دوباره برای ترک حالت بدون درز. همچنین یک منوی Virtual Box را در نوار وظیفه خود مشاهده خواهید کرد که می توانید با نگه داشتن ماوس خود روی آن را بررسی کنید. برای غیرفعال کردن حالت بدون درز، به View برگردید و Switch to Seamless Mode را انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش به روز رسانی تمام بسته ها در اوبونتو

حالت تمام صفحه

پیش‌بینی می‌کنید که هر زمان که دکمه «به حداکثر رساندن» را در گوشه سمت راست بالای پنجره فشار می‌دهید هنگام کار با یک ماشین مجازی Virtual Box، برنامه وارد حالت تمام صفحه شود. اینطور نبود. پنجره بزرگ می شود، اما سایر برنامه ها در حال اجرا هستند روی نوار وظیفه ویندوز قابل مشاهده باقی می ماند. برای فعال کردن حالت تمام صفحه، همزمان دکمه “کلید میزبان” و ”اف” دوم، «به صفحه تمام صفحه تغییر دهید” از منوی View درست در بالای پنجره. این یک پنجره گفتگو با اطلاعات مربوط به حالت تمام صفحه Virtual Box ظاهر می شود. اگر می خواهید وارد حالت تمام صفحه شوید، کادر با عنوان ” را انتخاب کنید.این پیغام را مجددا نشان نده” و سپس دکمه ” را بزنیدتعویضدکمه ” همانطور که در تصویر پیوست نشان داده شده است:

روش دریافت تمام صفحه در جعبه مجازی اوبونتوروش دریافت تمام صفحه در جعبه مجازی اوبونتو

می توانید با فشار دادن ” به حالت پنجره ای برویدCtrl+F” دوباره همانطور که در تصویر پیوست مشاهده می شود:

روش دریافت تمام صفحه در جعبه مجازی اوبونتوروش دریافت تمام صفحه در جعبه مجازی اوبونتو

نتیجه

Virtual Box سه حالت مختلف را ارائه می دهد که در این راهنما توضیح داده شده است. با این حال، ما فقط حالت تمام صفحه را اجرا کرده ایم که محدوده راهنمای ما است. حالت تمام صفحه با اجازه دادن به کاربران برای لذت بردن از اوبونتو در حالت طبیعی خود، بدون وقفه از سیستم عامل ویندوز، تجربه را افزایش می دهد.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-02 07:49:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید