نحوه راه اندازی VPS و میزبانی یک سایت + استفاده از دستیار هوش مصنوعی برای مدیریت موثر سرور

اگر به یک سرویس میزبانی وب مقیاس پذیر و انعطاف پذیر نیاز دارید، برنامه سرور خصوصی مجازی (VPS) یک انتخاب عالی است. با این حال، راه اندازی یک پلت فرم VPS برای مبتدیانی که با رابط خط فرمان آشنا نیستند، می تواند مشکل باشد.

این آموزش روش راه اندازی VPS را با استفاده از آن توضیح می دهد هاستینگer از طریق رابط خط فرمان (CLI) و چرایی اهمیت آن.

سپس روش انجام آن را توضیح خواهیم داد host یک وب سایت با استفاده از VPS استفاده را نیز یاد خواهید گرفت هاستینگerدستیار هوش مصنوعی برای مدیریت سرورهای مجازی شما با حداقل دانش فنی.

آشنایی با پیکربندی VPS

با یک طرح میزبانی اشتراکی، ارائه دهنده سرور و نرم افزار آن از جمله کنترل پنل را برای شما راه اندازی می کند. شما می توانید حساب میزبانی را پیکربندی کنید اما نه host تنظیمات سرور

از طرفی سرورهای خصوصی مجازی آزادی بیشتری به شما می دهند. VPS به شما امکان می دهد کنترل پنل میزبانی دلخواه خود را نصب کرده و محیط سرور را پیکربندی کنید. ارائه‌دهنده VPS فقط مجازی‌سازی و فناوری سرور وب مانند LiteSpeed ​​یا Apache را راه‌اندازی می‌کند.

از آنجایی که کاربران باید کنترل پنل یا نرم افزار را خودشان انتخاب و نصب کنند، راه اندازی یک سرور خصوصی مجازی زمان بیشتری می برد. کاربرانی که از یک برنامه میزبانی مشترک به VPS مهاجرت می کنند باید وظایف مدیریت سرور مانند نصب یک سیستم عامل مجازی را بیاموزند.

توسعه دهندگان معمولاً با یک سرور خصوصی مجازی با استفاده از پروتکل شبکه ایمن پوسته (SSH) از طریق برنامه هایی مانند PuTTY تعامل دارند. به آنها اجازه می دهد به سرور متصل شوند، فایل ها را انتقال دهند و دستورات را از راه دور اجرا کنند و در نتیجه گردش کار کارآمدتری داشته باشند.

رابط کاربری مشتری PuTTY SSHرابط کاربری مشتری PuTTY SSH

همچنین، می‌توانید یک کنترل پنل VPS با رابط کاربری گرافیکی (GUI) برای مدیریت ساده‌تر سرور نصب کنید. ما آن را برای مبتدیانی که با برنامه های کد و CLI آشنا نیستند توصیه می کنیم.

مهم! سرور خصوصی مجازی با سرور اختصاصی متفاوت است. یک VPS از یک ماشین مجازی برای ایجاد چندین محیط میزبانی در یک سیستم استفاده می کند. در همین حال، یک سرور اختصاصی یک سیستم فیزیکی را برای هر کاربر اختصاص می دهد.

روش راه اندازی VPS در 6 مرحله

شش مرحله ضروری برای اطمینان از ایمن بودن و عملکرد بهینه VPS شما وجود دارد. اگر اولین باری است که با یک CLI کار می کنید، قبل از ادامه آموزش دستور لینوکس ما را بخوانید.

1. یک برنامه میزبانی VPS را انتخاب و خریداری کنید

هنگام انتخاب یک برنامه میزبانی وب، عواملی مانند پشتیبانی، عملکرد، تخصیص منابع سرور، قیمت گذاری و ویژگی های امنیتی را در نظر بگیرید. برای کمک به تصمیم گیری، مقاله ما را بررسی کنید تا در مورد 10 بهترین ارائه دهنده هاست VPS بیشتر بدانید.

مثلا، هاستینگer با شروع برنامه های میزبانی VPS مختلف 6.49 دلار در ماه

برنامه های VPS ما در منابع سخت افزاری سرور متفاوت است، اما آنها ویژگی های مشابهی از جمله پشتیبانی از دسترسی فوری و root دارند. شما می توانید برنامه سرور خصوصی مجازی خود را در هر زمان از طریق کنترل پنل میزبانی سفارشی ما، hPanel ارتقا دهید.

این طرح ها همچنین شامل ویژگی های امنیتی قوی مانند سخت شدن سوهوسین پی اچ پی. علاوه بر این، هاستینگer پشتیبانی 24/7 و GPT ارائه می دهد دستیار هوش مصنوعی برای ساده سازی وظایف مدیریتی

Hostinger  AI VPS دستیار تولید اسکریپت بر اساس on اعلان user_sHostinger  AI VPS دستیار تولید اسکریپت بر اساس on اعلان user_s

پس از خرید یک طرح میزبانی VPS از هاستینگer، باز کن VPS روی منوی بالای hPanel و کلیک کنید برپایی روی طرح مورد نظر تمام اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و الگوی سیستم عامل مورد نظر خود را برای اتمام کار انتخاب کنید process.

هاستینگerبرنامه های میزبانی VPS از اکثر توزیع های لینوکس، از جمله CentOS، اوبونتو و دبیان. اگرچه بعد از آن می توانید به سیستم عامل VPS دیگری تغییر دهید، اما داده های شما را پاک می کند.

2. با استفاده از Secure Shell (SSH) وارد VPS خود شوید

در منوی مدیریت VPS، به مسیر بروید بررسی اجمالی دسترسی SSH برای پیدا کردن آدرس IP سرور، پورت SSH پیش‌فرض و اعتبارنامه ورود به سیستم. تمام این اطلاعات برای اتصال به سرور شما با استفاده از سرویس SSH استفاده می شود.

اعتبارنامه ورود به سیستم VPS SSH در hPanelاعتبارنامه ورود به سیستم VPS SSH در hPanel

همچنین می توانید فرمان اتصال از طریق ترمینال را در macOS یا Linux پیدا کنید. پس از اجرای دستور در ترمینال، رمز عبور root را برای اتصال به VPS خود وارد کنید.

برای کاربران ویندوز، از یک کلاینت SSH مانند PuTTY استفاده کنید. پس از نصب، مراحل زیر را برای اتصال به سرور خود دنبال کنید:

  1. PuTTY را راه اندازی کنید.
  2. سرور خود را کپی کنید آدرس آی پی و پورت SSH از hPanel مقدار پورت SSH پیش فرض است 22.
  3. آنها را در فیلدهای مربوطه قرار دهید. کلیک باز کن برای ادامه.
  4. ریشه VPS خود را وارد کنید نام کاربری و کلمه عبور. به دلایل امنیتی، رمز عبور هنگام تایپ نشان داده نمی شود.

پس از اتصال به VPS خود، دستورات را در خط جدید اجرا کنید تا تنظیمات آن را پیکربندی کنید. وارد کمک در خط فرمان دستورات SSH موجود را فهرست کنید.

مهم! پس از اتصال موفقیت آمیز به VPS خود، توصیه می کنیم پورت گوش دادن پیش فرض SSH را تغییر دهید تا از دسترسی هکرها به سرور شما جلوگیری شود. شما می توانید این کار را با ویرایش فایل پیکربندی SSH انجام دهید.

از طرف دیگر، از hPanel داخلی استفاده کنید terminal، که کاربران می توانند از طریق مرورگرهای وب استفاده کنند. برای دسترسی به آن، روی VPSی که می‌خواهید مدیریت کنید کلیک کنید بررسی اجمالیترمینال مرورگر.

ترمینال داخلی مرورگر در منوی مدیریت VPS hPanel_sترمینال داخلی مرورگر در منوی مدیریت VPS hPanel_s

3. VPS خود را به روز کنید

استفاده از نرم افزارهای قدیمی ممکن است سرور شما را در معرض آسیب پذیری های امنیتی قرار دهد و داده های بازدیدکنندگان سایت شما را به خطر بیندازد. علاوه بر تقویت امنیت، به روز رسانی VPS شما تضمین می کند که آخرین ویژگی ها و بهبود عملکرد را دارید.

برای به روز رسانی سرور خصوصی مجازی خود، این دستورات را اجرا کنید تا تمام به روز رسانی های موجود برای سرور خود را بررسی و نصب کنید:

apt update

apt upgrade

این process ممکن است ساعت ها طول بکشد، بسته به روی تعداد به روز رسانی ها، اندازه پچ و سرعت اینترنت. پس از تکمیل به روز رسانی، وارد کنید راه اندازی مجدد دستور برای راه اندازی مجدد VPS و اتصال مجدد با استفاده از سرویس SSH.

راه اندازی مجدد برای اطمینان از نصب صحیح همه به روز رسانی ها بسیار مهم است. در غیر این صورت، نرم‌افزارهای قدیمی‌تر ممکن است همچنان در پس‌زمینه اجرا شوند و از اعمال به‌روزرسانی‌ها جلوگیری کنند.

4. یک کاربر جدید ایجاد کنید و امتیازات را تغییر دهید

افزودن کاربران جدید SSH با امتیازات مختلف، همکاری را امکان پذیر می کند و به شما کنترل بیشتری بر مدیریت VPS می دهد.

انحصاری واگذاری ریشه امتیازات کاربر ممکن است سرور شما را در معرض سوء مدیریت و خطا قرار دهد. حساب های با ابر کاربر مجوزها می توانند به تمام جنبه های سرور دسترسی داشته باشند و آنها را تغییر دهند. بنابراین، اشتباه کردن با a ریشه حساب ممکن است مشکلات جدی ایجاد کند.

ایجاد یک حساب کاربری معمولی با مجوزهای superuser به به حداقل رساندن خطرات کمک می کند زیرا به آن نیاز دارد سودو پیشوند برای اجرای یک فرمان با امتیازات مدیریتی کامل، به عنوان مثال:

sudo apt update

بعلاوه سودو، VPS شما برای جلوگیری از اجرای تصادفی دستورات، اعتبارنامه ورود سرپرست را درخواست می کند.

برای ایجاد یک حساب کاربری جدید به حساب کاربری root سرور متصل شده و دستور زیر را وارد کنید. جایگزین کردن نام کاربری با نام حساب مورد نظر شما:

adduser username

سپس، کاربر جدید را به آن اضافه کنید سودو گروهی برای اعطای امتیازات اداری با استفاده از این دستور. جایگزین کردن نام کاربری با کاربر مورد نظر:

# usermod -aG sudo username

در نهایت یک رمز عبور جدید برای کاربر تعیین کنید. برای اتصال به VPS با استفاده از کلاینت یا ترمینال SSH از این اعتبارنامه های ورود استفاده کنید. مرحله را تکرار کنید تا کاربران SSH بیشتری به VPS خود اضافه کنید.

5. احراز هویت کلید عمومی را فعال کنید

احراز هویت کلید عمومی اتصال SSH شما را با استفاده از یک جفت کلید عمومی-خصوصی ایمن می کند. این روش امنیت VPS را بهبود می بخشد زیرا رمزگشایی آن دشوارتر و ایمن تر از رمزهای عبور سنتی است.

سرور شما کلید عمومی را ذخیره می کند که از آن برای احراز هویت خصوصی استفاده می کند. کلید خصوصی فقط برای اشخاص مجاز مانند مدیر سیستم قابل دسترسی است. برای ورود به سیستم علاوه بر کلید خصوصی، به رمز عبور نیاز دارید.

مراحل تولید احراز هویت کلید عمومی بسته به این موضوع متفاوت است روی سیستم عامل VPS و کلاینت SSH شما. از آنجایی که ما از ویندوز استفاده می کنیم، آموزش ما را بررسی کنید تا درباره راه اندازی کلیدهای SSH در لینوکس و macOS اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در غیر این صورت، برای تولید کلیدهای SSH با استفاده از این دستورالعمل ها را دنبال کنید PuTTYgen، که باید با PuTTY از قبل نصب شده باشد:

  1. برنامه PuTTYgen را اجرا کنید.
  2. تنظیمات مانند نوع کلید و اندازه بیت را پیکربندی کنید. در این آموزش از تنظیمات پیش فرض استفاده می کنیم. کلیک تولید می کنند.
  3. صبر کنید تا PuTTYgen کلیدها را تولید کند. در اطراف مکان نما حرکت کنید تا جفت کلید تصادفی شود.
  4. عبارت عبور کلید را وارد کنید، که به عنوان رمز عبور برای جفت کلید عمل می کند.
  5. کلیک ذخیره کلید خصوصی برای ذخیره کردن کلید روی کامپیوتر شما.

PuTTYgen را باز نگه دارید زیرا ما کلید عمومی را به VPS شما منتقل می کنیم. قبل از ادامه، مطمئن شوید که ویرایشگر متن نانو را نصب کرده اید. سپس با استفاده از PuTTY با وصل شوید ریشه دسترسی داشته باشید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دستور زیر را برای جابجایی به حساب جدید خود وارد کنید. جایگزین کردن نام کاربری با حساب شما
su – username
  1. دستورات زیر را اجرا کنید تا یک پوشه جدید برای کلید عمومی ایجاد کنید، مجوزهای آن را محدود کنید و آن را باز کنید autorized_key فایل با نانو
mkdir ~/.ssh

chmod 700 ~/.ssh

nano ~/.ssh/authorized_key
  1. پس از باز شدن ویرایشگر متن نانو، کلید عمومی خود را از PuTTYGen قرار دهید. مطبوعات Ctrl + X برای بستن ویرایشگر متن و Y برای تایید تغییرات
  2. با استفاده از دستور زیر مجوزهای فایل را تغییر دهید.
chmod 600 ~/.ssh/authorized_keys
  1. به سرور برگردید ریشه کاربر برای تکمیل process با استفاده از این دستور
exit

اکنون، این مراحل را دنبال کنید تا تنظیمات کلاینت SSH خود را تغییر دهید تا از کلید خصوصی خود برای تأیید اعتبار اتصال SSH استفاده کنید:

  1. از منوی اصلی PuTTY، به مسیر بروید ارتباط SSH احراز هویت.
  2. کلیک مرور کردن روی را فایل کلید خصوصی برای احراز هویت رشته.
  3. فایل کلید خصوصی را که قبلاً ذخیره کرده اید انتخاب کنید و انتخاب کنید خوب.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش انتقال وردپرس از یک زیر پوشه به دایرکتوری ریشه: روش های ایمن برای انتقال سایت شما

پس از تنظیم جفت کلید، مکانیسم احراز هویت رمز عبور حساب VPS خود را برای کاربر جدید غیرفعال کنید. برای انجام این کار، به عنوان کاربر جدید به سرور خود متصل شوید و این دستور را اجرا کنید:

sudo nano /etc/ssh/sshd_config

آن را باز خواهد کرد sshd_config فایل با استفاده از ویرایشگر متن نانو. به دنبال احراز هویت رمز عبور خط، حذف کنید # قبل از آن علامت بزنید و آن را تغییر دهید آره ارزش به خیر.

ویرایشگر متن را ببندید و وارد شوید راه اندازی مجدد دستور برای راه اندازی مجدد VPS شما. اگر تغییر با موفقیت اعمال شود، سرور شما باید یک کلید خصوصی و عبارت عبور برای احراز هویت اتصال SSH درخواست کند.

6. یک فایروال برای VPS خود پیکربندی کنید

برخلاف یک سرویس میزبانی مشترک، کاربران باید به صورت دستی ویژگی های امنیتی را برای سرور خصوصی مجازی خود پیکربندی کنند. برخی از ارائه دهندگان میزبانی وب برخی از اقدامات امنیتی در سطح سرور را اعمال می کنند، اما ممکن است همچنان به محافظت بیشتری نیاز داشته باشید.

راه های مختلفی برای ایمن سازی VPS شما وجود دارد، یکی از آنها پیکربندی فایروال است. فایروال به شما این امکان را می دهد که قانونی تنظیم کنید تا به طور خودکار ترافیک ورودی و خروجی را فیلتر کنید روی سرور شما مجرمان سایبری ممکن است از این برای انجام یک حمله سوء استفاده کنند.

توصیه می کنیم یک فایروال به نام راه اندازی کنید iptables. از زمان راه اندازی فایروال process شامل مراحل و دستورات زیادی است، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن به آموزش iptables ما مراجعه کنید. فقط یکبار باید آن را پیکربندی کنید مگر اینکه بخواهید قوانین دیگری اضافه کنید.

از طرف دیگر، می توانید یکپارچه ما را راه اندازی کنید هاستینگer فایروال VPS. با انتخاب VPS خود و پیمایش به آن شروع کنید دیواره آتش بخش:

دکمه فایروال on داشبورد hPanel VPSدکمه فایروال on داشبورد hPanel VPS

سپس، انتخاب کنید ایجاد پیکربندی فایروال و به پیکربندی خود یک نام بدهید:

این process ایجاد یک پیکربندی جدید فایروال VPS on hPanelاین process ایجاد یک پیکربندی جدید فایروال VPS on hPanel

انتخاب کنید ویرایش کنید:

فایروال page on  hPanel.  دکمه Edit هایلایت شده استفایروال page on  hPanel.  دکمه Edit هایلایت شده است

قوانین ترافیک ورودی ترجیحی را اضافه کنید و آنها را به لیست اضافه کنید. تغییرات در زمان واقعی اعمال می شوند:

این process ایجاد قوانین فایروال جدید on hPanelاین process ایجاد قوانین فایروال جدید on hPanel
روش راه اندازی VPS و میزبانی یک سایت + استفاده از دستیار هوش مصنوعی برای مدیریت موثر سرور 40

میزبانی وب سایت با VPS

پس از اتمام راه اندازی سرور خصوصی مجازی process، میزبانی یک سایت یا برنامه وب را شروع کنید. به جای استفاده از رابط خط فرمان، می توانید یک کنترل پنل رابط کاربری گرافیکی نصب کنید تا کار را ساده کنید.

1. نصب CyberPanel

هاستینگer میزبانی وب سایت VPS از کنترل پنل های مختلف از جمله cPanel، Plesk، DirectAdmin و CyberPanel پشتیبانی می کند. کاربران می توانند دو روش نصب را انتخاب کنند – با استفاده از یک الگو یا به صورت دستی با یک سیستم عامل مجازی ساده.

رابط داشبورد اصلی CyberPanelرابط داشبورد اصلی CyberPanel

استفاده از قالب سیستم عامل را برای مبتدیان توصیه می کنیم، زیرا ساده تر است.

به خاطر داشته باشید که کاربران نمی توانند آزادانه ترکیب پنل کنترل و سیستم عامل را انتخاب کنند. شما می توانید توزیع های مختلف لینوکس را انتخاب کنید، اما به عنوان مثال، ما آن را نصب می کنیم CyberPanel با اوبونتو 22.04 64 بیتی.

یک VPS ایجاد کنید backup قبل از تعویض سیستم عامل سرور

اگر در طول راه اندازی اولیه VPS الگو را انتخاب کرده اید، از این مرحله رد شوید process. در غیر این صورت موارد زیر را انجام دهید:

  1. hPanel را باز کنید. حرکت به VPS بخش روی منوی بالا
  2. VPS مورد نظر را کلیک کنید.
  3. از نوار کناری، را انتخاب کنید سیستم عاملسیستم عامل با کنترل پنل.
  4. کلیک کنید بر روی اوبونتو 22.04 با CyberPanel قالب از منوی کشویی
  5. انتخاب کنید سیستم عامل را تغییر دهید.
منوی انتخاب قالب سیستم عامل VPS و کنترل پنل در hPanelمنوی انتخاب قالب سیستم عامل VPS و کنترل پنل در hPanel

2. دسترسی به کنترل پنل CyberPanel

پس از نصب کنترل پنل، با استفاده از یک مرورگر وب به داشبورد VPS CyberPanel خود دسترسی پیدا کنید. دو روش برای انجام این کار وجود دارد – با استفاده از آدرس IP VPS یا URL ورود به سیستم.

برای روش اول وارد کنید https://vpsipaddress:8090 در مرورگر وب شما جایگزین کردن آدرس vpsipad با آدرس IP سرور شما که برای اتصال SSH قبلی استفاده شده است.

برای روش دوم، به مسیر بروید دسترسی به پنل در منوی مدیریت VPS برگه و وارد شوید URL ورود در مرورگر وب شما

مکان URL ورود به صفحه کنترل VPS در hPanelمکان URL ورود به صفحه کنترل VPS در hPanel

برای دسترسی به کنترل پنل، هر دو روش نیاز به وارد کردن اعتبار ورود به سیستم، یعنی نام کاربری و رمز عبور کاربر اصلی دارند. می توانید این اطلاعات را تغییر دهید روی را دسترسی به پنل برگه

اگر VPS شما گواهی لایه سوکت های امن (SSL) نداشته باشد، مرورگر وب یک پیام هشدار ارسال می کند. آن را نادیده بگیرید و گواهینامه SSL غیرقابل اعتماد را فعلا بپذیرید.

3. ایجاد وب سایت و مدیریت دامنه

قبل از ادامه، یک دامنه از هاستینگer اگر یکی را ندارید سپس، این مراحل را دنبال کنید تا آن را به CyberPanel اضافه کنید:

  1. وارد داشبورد CyberPanel خود شوید.
  2. کلیک وب سایت هاوب سایت ایجاد کنید.
  3. زیر جزئیات وب سایت بخش، اطلاعات زیر را وارد کنید:
    • بسته – یک قالب تنظیمات برای سرور شما. انتخاب کنید پیش فرض اگر هیچ کدام ایجاد نشد
    • مالک – صاحب دامنه انتخاب کنید مدیر.
    • نام دامنه – دامنه ای که می خواهید به CyberPanel اضافه کنید.
    • پست الکترونیک – آدرس ایمیل دامنه
    • PHP – نسخه PHP برای نصب روی VPS شما آخرین مورد را انتخاب کنید.
    • ویژگی های اضافی – قابلیت های اضافی برای فعال کردن روی VPS توصیه می کنیم همه آنها را بررسی کنید.
  4. کلیک وب سایت ایجاد کنید.
منوی ساخت وب سایت در CyberPanelمنوی ساخت وب سایت در CyberPanel

شما می توانید همه تنظیمات را در هر زمان تغییر دهید.

با به روز رسانی پیکربندی VPS DNS خود برای نشان دادن نام دامنه به سرور خود، وب سایت خود را در دسترس قرار دهید. ساده ترین راه برای انجام آن تغییر DNS است A Records. در اینجا روش انجام آن در اینجا آمده است هاستینگer:

  1. باز کن hPanel و کلیک کنید دامنه ها روی نوار بالا
  2. دامنه مورد نظر را انتخاب کنید.
  3. کلیک DNS / سرورهای نام روی نوار کناری
  4. برو به رکوردهای DNS برگه
  5. موجود را حذف کنید یک رکورد حاوی @، www، یا cloudflare-resolve-to. اگر این مرحله را ندارید از این مرحله بگذرید.
  6. دو تا جدید اضافه کنید یک رکورد با این اطلاعات:
    • تایپ کنید – انتخاب کنید آ برای هردو.
    • نام – وارد @ و www.
    • به – از خود استفاده کنید آدرس IP VPS برای هردو
    • TTL – مقدار پیش فرض را حفظ کنید. باید باشد 14400.
پیکربندی رکوردهای A جدید در hPanel_s DNS Zoneپیکربندی رکوردهای A جدید در hPanel_s DNS Zone

مهم! پس از اشاره به نام دامنه به VPS خود، منتظر بمانید تا انتشار DNS به پایان برسد. این ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد.

نشان دادن نام دامنه به شما امکان می دهد ایمیل سفارشی را برای VPS خود فعال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزبانی سرور ایمیل، آموزش ما را بررسی کنید روی یک VPS با استفاده از CyberPanel.

پس از تنظیم دامنه، شروع به ساخت وب سایت خود کنید. اگر یک سایت موجود دارید، وب سایت را دانلود کنید backup به عنوان یک فایل ZIP و آن را در مدیر فایل CyberPanel آپلود کنید. در اینجا روش انجام این کار آمده است:

  1. در داشبورد CyberPanel، به سایت اینترنتی وب سایت ها را فهرست کنید.
  2. وب سایت مورد نظر را انتخاب کرده و کلیک کنید مدیر فایل.
  3. باز کن public_html و کلیک کنید بارگذاری. فایل ZIP را انتخاب کنید.
  4. کلیک راست روی فایل را انتخاب کنید استخراج کردن.
  5. دایرکتوری را انتخاب کنید و منتظر استخراج باشید process به پایان رساندن

4. استفاده از CyberPanel برای میزبانی یک سایت

پس از افزودن یک دامنه، یک گواهی SSL صادر کنید و HTTPS را مجبور کنید تا یک اتصال امن به وب سایت شما برقرار کند. در اینجا مراحل انجام می شود:

  1. از داشبورد CyberPanel، به مسیر بروید SSL SSL را مدیریت کنید.
  2. یک نام دامنه را انتخاب کنید و انتخاب کنید SSL را صادر کنید.
  3. به داشبورد برگردید و به سایت اینترنتیوب سایت ها را فهرست کنید.
  4. انتخاب کنید مدیریت کنید روی وب سایت مورد نظر
  5. به پایین اسکرول کنید پیکربندی بخش و کلیک کنید بازنویسی قوانین
  6. از لیست کشویی، را انتخاب کنید زور HTTP → HTTPS.
  7. کلیک قوانین بازنویسی را ذخیره کنید برای حفظ تغییرات
اجبار تنظیمات پیکربندی HTTPS در CyberPanelاجبار تنظیمات پیکربندی HTTPS در CyberPanel

در منوی SSL نیز می توانید اختصاص دادن ورود page به یک دامنه به جای آدرس IP برای دسترسی آسان تر. پس از پیکربندی، می توانید با استفاده از آن وارد شوید https://domain.tld:8090، با domain.tld با اشاره به دامنه VPS شما.

برای استفاده از دامنه دیگری به عنوان ورود page، نام میزبان سرور خود را از طریق hPanel تغییر دهید. این process ممکن است حدود 10 دقیقه طول بکشد، اما معمولاً فوری است.

5. نصب برنامه ها و مدیریت پایگاه های داده

پس از تکمیل تنظیمات کنترل پنل process، برنامه هایی را برای توسعه وب سایت یا برنامه وب خود نصب کنید. به عنوان مثال، روش نصب یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس را به شما نشان خواهیم داد:

  1. در داشبورد CyberPanel، به سایت اینترنتی وب سایت ها را فهرست کنید.
  2. کلیک مدیریت کنید روی وب سایت مورد نظر
  3. به پایین اسکرول کنید نصب کننده برنامه بخش و انتخاب کنید WP + LSCache.
  4. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید:
    • عنوان وبلاگ – عنوان وب سایت وردپرس شما.
    • ورود کاربر – نام کاربری مدیر وب سایت وردپرس شما.
    • رمز عبور ورود – رمز عبور حساب کاربری شما
    • پست الکترونیک – حساب ایمیل برای ورود به وب سایت وردپرس خود.
    • مسیر – دایرکتوری نصب وردپرس. به طور پیش فرض روی فهرست اصلی تنظیم شده است.
  5. کلیک الآن نصب کن.
دکمه نصب وردپرس در CyberPanelدکمه نصب وردپرس در CyberPanel

از آنجایی که برخی از برنامه ها در منوی نصب CyberPanel در دسترس نیستند، باید آنها را به صورت دستی از طریق مدیر فایل. برای انجام این کار، نصب کننده برنامه مورد نظر را دانلود کرده و آن را از بسته بندی خارج کنید public_html پوشه

اگر یک CMS را به صورت دستی نصب می کنید، باید پایگاه داده را نیز ایجاد کنید. در اینجا روش انجام آن آمده است:

  1. در داشبورد CyberPanel، به آن بروید پایگاه داده ایجاد پایگاه داده.
  2. وب سایتی را که می خواهید پایگاه داده را برای آن نصب کنید انتخاب کنید.
  3. را وارد کنید نام پایگاه داده و اعتبار ورود.
  4. کلیک ایجاد پایگاه داده.

برای دسترسی به پایگاه داده، به آدرس زیر بروید پایگاه داده → phpMyAdmin. می توانید تنظیمات پایگاه داده را از این منو مدیریت کنید، از جمله آپلود و وارد کردن نسخه پشتیبان فایل.

6. مدیریت و مدیریت وب سایت

علاوه بر رابط کاربری گرافیکی، CyberPanel ویژگی‌های مختلفی را برای ساده‌سازی وظایف مدیریت و مدیریت وب‌سایت شما ارائه می‌دهد.

این یک فایل منیجر داخلی دارد که به شما امکان می دهد تا داده های وب سایت خود را بدون راه اندازی یک کلاینت FTP مانند FileZilla به طور موثر مدیریت کنید. اگر ترجیح می دهید از FTP استفاده کنید، CyberPanel به شما این امکان را می دهد که به راحتی با رفتن به آن یک حساب کاربری ایجاد کنید FTPایجاد حساب FTP.

منوی ایجاد حساب FTP در CyberPanelمنوی ایجاد حساب FTP در CyberPanel

Cyberpanel همچنین به شما امکان می دهد یک حساب کاربری جدید در VPS خود بدون استفاده از Terminal یا PuTTY ایجاد کنید. می توانید محدودیت وب سایت کاربر و مجوزهای دسترسی را تنظیم کنید – ریشه، فروشنده، یا طبیعی. برای دسترسی به این ویژگی، به کاربرانکاربر جدید ایجاد کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آشنایی با الگوهای بلاک وردپرس: آنها چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم

علاوه بر این، می توانید فایروال VPS و کلیدهای SSH خود را از طریق کنترل پنل مدیریت کنید. همچنین می‌توانید دسترسی root را غیرفعال کنید تا از تغییرات غیرمجاز VPS خود جلوگیری کنید.

7. ویژگی ها و سفارشی سازی های پیشرفته

هاستینگerسرور خصوصی مجازی CyberPanel از وب سرور LiteSpeed ​​و افزونه LSCache برای اطمینان از عملکرد بهینه وب سایت استفاده می کند. شما همچنین می توانید نصب کنید LiteSpeed ​​Memcached (LSMCD) برای فعال کردن کش کردن شی روی VPS شما

منوی مدیریت گیت در CyberPanelمنوی مدیریت گیت در CyberPanel

CyberPanel همچنین دارای چندین ویژگی است که گردش کار توسعه دهندگان را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، برای همکاری آسان تر و توسعه نسخه کنترل شده با Git ادغام می شود. همچنین دارای یک ویژگی دسترسی API برای ساده کردن استقرار از راه دور است process.

کاربران همچنین می توانند نصب کنند افزونه های CyberPanel تا امکانات بیشتری را به کنترل پنل خود اضافه کنند. برخی از ارائه دهندگان میزبانی ممکن است برخی از این افزونه ها را در برنامه های خود قرار دهند. در غیر این صورت، کاربران باید مجوز یک بار مصرف را خریداری کنند یا در آنها مشترک شوند.

مدیریت نام میزبان VPS

اگر چندین VPS در یک شبکه دارید، استفاده از یک نام میزبان می‌تواند باعث تداخل شود. برای کمک به جلوگیری از چنین مشکلی، این بخش توضیح می دهد که نام میزبان چیست و چگونه آن را تغییر دهید.

نام میزبان VPS چیست؟

آ نام میزبان یک برچسب برای شناسایی سرور شما است. سیستم ها و برنامه های دیگر علاوه بر کمک به تشخیص VPS خود در شبکه، می توانند از آن برای شناسایی دستگاه شما برای انتقال داده استفاده کنند.

اغلب، نام میزبان رایانه روی تنظیم می شود localhost به صورت پیش فرض. توصیه می کنیم آن را تغییر دهید زیرا استفاده از نامی مشابه با نام دیگر در یک شبکه می تواند باعث مشکلات حل دامنه و پیچیده شدن شناسایی سیستم شود.

در حالی که هیچ دستورالعمل خاصی برای نام میزبان VPS وجود ندارد، برای شناسایی آسان تر از یک نام توصیفی استفاده کنید. بهترین روش استفاده از یک دامنه یا ساب دامنه میزبانی شده است روی همان سرور با نام میزبان، مانند vps.domain.tld یا vps.tld.

روش تغییر نام میزبان VPS

دو روش برای تغییر دائمی شما وجود دارد هاستینگer نام میزبان VPS – از طریق hPanel و الف command-line رابط.

گزینه 1 – استفاده از هاستینگer hPanel (توصیه می شود)

توصیه می کنیم نام میزبان VPS خود را از طریق hPanel تغییر دهید زیرا بصری تر است. این روش برای مبتدیان نیز مناسب است زیرا از رابط کاربری گرافیکی استفاده می کند و شامل دستورات نمی شود.

با این حال، به خاطر داشته باشید که سایر ارائه دهندگان هاست ممکن است ویژگی مشابهی را ارائه ندهند روی کنترل پنل آنها برای هاستینگer کاربران، این مراحل را برای تغییر نام میزبان VPS دنبال کنید:

  1. باز کن hPanelVPS روی منوی بالا
  2. سروری را که می خواهید نام میزبان را تغییر دهید انتخاب کنید.
  3. کلیک تنظیمات روی نوار کناری
  4. به پایین اسکرول کنید تغییر نام میزبان بخش.
  5. نام میزبان VPS جدید خود را وارد کرده و کلیک کنید صرفه جویی.
فیلد تغییر نام میزبان در Hostinger منوی مدیریت VPSفیلد تغییر نام میزبان در Hostinger منوی مدیریت VPS

صبر کنید تا process کامل است که می تواند تا 10 دقیقه طول بکشد. برای بررسی اینکه آیا نام میزبان با موفقیت تغییر کرده است، دستور زیر را در قسمت وارد کنید مرورگر terminal:

hostname

گزینه 2 – استفاده از رابط خط فرمان

اگر از ارائه دهنده میزبان VPS دیگری استفاده می کنید، توصیه می کنیم نام میزبان را با استفاده از دستورات لینوکس تغییر دهید. دستورات مختلفی وجود دارد که می توانید برای این کار اجرا کنید، اما ما از آن استفاده خواهیم کرد hostnamectl همانطور که ساده ترین است.

قبل از ادامه، با استفاده از کلاینت SSH، ترمینال یا hPanel به سرور خود متصل شوید مرورگر terminal. پس از اتصال به عنوان a ریشه کاربر، این مراحل را در رابط خط فرمان دنبال کنید:

  1. اگر قبلاً نصب کرده اید از این مرحله اول رد شوید سیستم شده. در غیر این صورت دستور زیر را اجرا کنید:
sudo apt install systemd
  1. برای مشاهده نام میزبان فعلی دستور زیر را وارد کنید:
hostnamectl
  1. نام میزبان سرور شما در فهرست ذکر شده است نام میزبان ثابت خط برای تغییر آن، دستور زیر را وارد کنید. حتما تعویض کنید نام میزبان با نام دلخواه شما:
hostnamectl set-hostname hostname
  1. دستور قبلی خروجی نمی دهد. برای بررسی اینکه آیا نام میزبان با موفقیت جایگزین شده است، دستور زیر را اجرا کنید:
hostnamectl
مکان ترمینال مرورگر در منوی مدیریت VPS hPanelمکان ترمینال مرورگر در منوی مدیریت VPS hPanel

از آنجایی که استفاده می کنیم اوبونتو 22.04، ممکن است دستورات برای توزیع لینوکس دیگر متفاوت باشد. با این حال، آنها باید برای سایر نسخه های اوبونتو و مشتقات دبیان مانند کالی لینوکس کار کنند.

برای سایر توزیع ها و مشتقات آنها، مانند Red Hat Enterprise Linux و CentOSبرای یادگیری دستورات تغییر نام میزبان VPS لینوکس، آموزش ما را بررسی کنید.

استفاده کردن هاستینگer دستیار هوش مصنوعی برای مدیریت موثر VPS

از آنجایی که مدیریت سرورهای مجازی می تواند دشوار باشد، هاستینگer یک دستیار هوش مصنوعی داخلی برای برنامه های میزبانی VPS ارائه می دهد تا به ساده سازی کار کمک کند. در این بخش، روش استفاده از آن برای کمک به اتوماسیون و مدیریت VPS خود را مورد بحث قرار خواهیم داد.

مانیتورینگ و هشدارها را خودکار کنید

می توانی بپرسی هاستینگer دستیار VPS AI برای مراحل خودکار نظارت و هشدار سرور. به عنوان مثال، از اعلان‌هایی مانند «چگونه نظارت و هشدار به‌روز سرور را خودکار کنم؟» استفاده کنید.

دستیار هوش مصنوعی ما یک راهنمای گام به گام برای انجام این کار در اختیار شما قرار می دهد. همچنین می توانید یک سوال بعدی برای گسترش هر مرحله برای آموزش دقیق تر ارائه دهید. در اینجا چند نمونه از دستورات وجود دارد:

  • من گرافانا را انتخاب کرده ام. چطوری نصبش کنم روی VPS من؟
  • پس از نصب گرافانا چگونه می توانم هشدار خودکار را با ابزار تنظیم کنم؟
  • چگونه با Grafana مدیریت شبکه VPS را خودکار کنیم؟
  • چگونه می توانم Slack را به عنوان کانال اعلان خود در Grafana تنظیم کنم؟

هاستینگer دستیار VPS AI همچنین می تواند یک الگوی کد در اختیار شما قرار دهد که به سرعت بخشیدن به تنظیمات کمک می کند process.

خودکارسازی اقدامات امنیتی

دستیار هوش مصنوعی ما می تواند دستورالعمل هایی را برای خودکارسازی اقدامات امنیتی در سرور مجازی شما ارائه دهد. بسته به روی ویژگی های امنیتی برای نصب، ممکن است درخواست ها متفاوت باشد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • چگونه اقدامات امنیتی را خودکار کنم روی من هاستینگer وی پی اس؟
  • چگونه امنیت خودکار و به روز رسانی نرم افزار را تنظیم کنم؟ روی اوبونتو من هاستینگer وی پی اس؟
  • آیا می توانید اسکریپت های cron job را برای فعال کردن خودکار روزانه به من بدهید backup روی VPS من؟

هنگام درخواست الگوهای کد، اسکریپت ها یا دستورات، همیشه اطلاعات جامعی در مورد سیستم عامل VPS و سایر نرم افزارهای خود ارائه دهید. این مهم است زیرا برخی از توزیع های لینوکس ممکن است از دستورات مختلفی استفاده کنند.

عیب یابی و عیب یابی خودکار

کاربران می توانند از دستیار هوش مصنوعی مراحلی را برای خودکارسازی عیب یابی و عیب یابی در سرورهای خصوصی مجازی خود بخواهند. وقتی مطمئن نیستید که کدام اقدامات را اجرا کنید، از یک دستور عمومی تر مانند:

  • اقداماتی برای خودکارسازی عیب یابی و عیب یابی در VPS چیست؟
  • چگونه عیب یابی و وظایف عیب یابی در VPS را خودکار کنیم؟

هنگامی که آنها تصمیم گرفتند که کدام یک را درخواست کنند، از یک دستور خاص تر برای دستورالعمل های دقیق تر استفاده کنید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • چگونه می توانم لاگ و تجزیه و تحلیل گزارش را در VPS خود فعال کنم؟
  • مراحل راه اندازی ابزارهای تشخیص خودکار در VPS من چیست؟
  • چگونه اسکریپت های بازیابی خودکار را برای VPS خود نصب کنم؟
  • چگونه پیکربندی شبکه VPS اوبونتو را برای عیب یابی تجزیه و تحلیل کنیم؟

بهینه سازی عملکرد را انجام دهید

از آنجایی که دستیار هوش مصنوعی نمی تواند به داده های میزبانی شما دسترسی داشته باشد، نمی تواند مستقیماً وظایف بهینه سازی VPS مانند ذخیره سازی و مدیریت دیسک را انجام دهد. با این حال، می تواند نکات و کمک هایی را برای بهبود عملکرد سرور شما با استفاده از اعلان های زیر ارائه دهد:

  • چگونه عملکرد VPS را بهینه کنیم؟
  • آیا می توانید راهنمایی برای فعال کردن کش در VPS اوبونتو ارائه دهید؟
  • مراحل تغییر تعداد فرآیندهای کارگر در VPS با وب سرور LiteSpeed ​​چیست؟

نتیجه

تغییر از میزبانی وب معمولی به برنامه VPS برای مبتدیان با حداقل تجربه مدیریت سرور دشوار است. سرورهای خصوصی مجازی از کاربران می خواهند که به صورت دستی محیط میزبانی را پیکربندی کنند و از رابط خط فرمان استفاده کنند.

بیایید شش مرحله راه اندازی سرورهای خصوصی مجازی را مرور کنیم:

  1. یک طرح VPS را از یک ارائه دهنده میزبانی مانند خریداری کنید هاستینگer.
  2. از طریق پروتکل شبکه SSH با استفاده از اعتبارنامه ورود به سیستم ریشه از طریق ترمینال یا PuTTY به VPS خود متصل شوید.
  3. نرم افزار VPS را به روز کنید.
  4. برای بهبود امنیت VPS کاربران بدون دسترسی ریشه ایجاد کنید.
  5. کلیدهای احراز هویت را فعال کنید.
  6. یک فایروال به نام iptables را پیکربندی کنید.

می توانید میزبانی یک وب سایت را شروع کنید روی یک VPS با نصب CyberPanel. اما ابتدا یک دامنه اضافه کنید و گواهی SSL را پیکربندی کنید. سپس، import وب سایت خود را فایل کنید یا وردپرس را نصب کنید تا یک سایت جدید از ابتدا ایجاد کنید. برای بهبود وظایف توسعه وب، این CyberPanel همچنین ویژگی هایی مانند ادغام Git و دسترسی API را ارائه می دهد.

برای مدیریت کارآمد سرور خود، هاستینگer دستیار هوش مصنوعی مجهز به GPT داخلی را ارائه می دهد که از طریق hPanel قابل دسترسی است. کاربران می‌توانند درخواست‌های مختلفی را ارسال کنند، از جمله روش خودکارسازی نظارت و مدیریت VPS.

روش راه اندازی پرسش و پاسخ VPS

در این بخش به چند سوال در مورد راه اندازی VPS پاسخ خواهیم داد تا به شما در درک بیشتر آن کمک کند.

هزینه راه اندازی VPS چقدر است؟

بستگی دارد روی ارائه دهنده VPS، طرح انتخابی شما و اینکه آیا خودتان آن را مدیریت می کنید یا با کمک حرفه ای. همچنین، اشتراک دامنه و نرم افزار را در نظر بگیرید.

مثلا، هاستینگerبرنامه های سرور خصوصی مجازی در شروع می شود 6.49 دلار در ماه. اگر افراد حرفه‌ای را برای کمک به مدیریت سرور مجازی خود استخدام می‌کنید، انتظار داشته باشید که هزینه بیشتری نیز خرج کنید 200-4500 دلار در ماه.

چه نرم افزاری را می توان نصب کرد روی VPS؟

شما می توانید هر نرم افزاری را نصب کنید روی سرور خصوصی مجازی شما، از جمله یک CMS مانند وردپرس و یک برنامه وب. همچنین می‌توانید نرم‌افزارهایی مانند Docker، Composer یا Lavarel را برای توسعه نصب کنید.

آیا می توانم VPS خود را بعد از راه اندازی اولیه افزایش یا ارتقا دهم؟

آره، هاستینگer کاربران میزبان VPS می توانند برنامه های خود را برای منابع بیشتر در هر زمان از طریق hPanel ارتقا دهند. برای انجام این کار، را باز کنید بخش صورتحساب و VPSی را که می خواهید ارتقا دهید انتخاب کنید.

کلیک ارتقاء، سپس برنامه و مدت زمان جدید خود را انتخاب کنید. پرداخت را تکمیل کنید process و 10 دقیقه صبر کنید تا به روز رسانی شود process کامل است.