وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش ساخت GIF متحرک در اوبونتو

0 8
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


GIF همچنین به عنوان Graphics Interchange Format شناخته می شود. در کمترین زمان از زمان معرفی آن در بین کاربران رسانه های اجتماعی بسیار محبوب شده است. دلیل محبوبیت، اندازه کم آن در مقایسه با تصاویر و ویدیوها است. پست های GIF کاربران بیشتری را به خود جذب کرد روی پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، گوگل پلاس، واتس اپ و توییتر بیش از هر پست تصویر یا ویدیوی دیگری.

شاید بسیاری از شما فکر کرده باشید که چگونه می توان یک GIF ساخت روی لینوکس و توزیع آن مانند اوبونتو؟ بنابراین، امروز می خواهم این را به شما نشان دهم. ما قصد داریم به چندین روش برای ساختن GIF متحرک در اوبونتو نگاهی بیندازیم. بنابراین، بدون تاخیر بیشتر، بیایید شروع کنیم.

1. نگاه کردن

Peek یک ضبط کننده صفحه نمایش ساده و سبک برای لینوکس و توزیع های آن مانند اوبونتو است. همچنین برای تولید GIF های متحرک بهینه شده است. شما فقط می توانید هر منطقه را انتخاب کنید روی صفحه نمایش خود را برای ایجاد یک نمایشگر. به غیر از GIF، می‌توانید مستقیماً در قالب فایل ویدیویی WebM یا MP4 نیز ضبط کنید.

روش ساخت GIF متحرک در اوبونتوروش ساخت GIF متحرک در اوبونتو

این یک ضبط کننده GIF متحرک ساده است بنابراین مجموعه ای از ویژگی های محدودی را ارائه می دهد. اما ویژگی های مفیدی مانند نرخ فریم قابل تنظیم و تایمر تاخیر را ارائه می دهد.

برای نصب Peek روی اوبونتو، دستور زیر را در آن اجرا کنید terminal پنجره

$ sudo add-apt-repository ppa:peek-developers/پایدار

$ sudo آپدیت apt-get

$ sudo apt-get نصب کنید زیرچشمی نگاه کردن

2. بیزانس

Byzanz بخشی از پروژه GNOME است و ساده است command-line ابزاری برای ضبط GIF های متحرک در اوبونتو. این یک ابزار ضبط GIF سبک وزن است که بدون زحمت کار می کند روی اوبونتو و سایر توزیع های لینوکس.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  غیرفعال کردن ارتقاهای بدون نظارت در اوبونتو را فعال کنید

روش ساخت GIF متحرک در اوبونتوروش ساخت GIF متحرک در اوبونتو

تنها اشکال این است که، شما باید هر گزینه را به صورت دستی وارد کنید command-line ابزار یعنی بدون کشیدن و انتخاب ناحیه صفحه برای ضبط.

با استفاده از این دستور در ترمینال، Byzanz را در اوبونتو نصب کنید.

$ sudo نصب apt-get نصب کنید byzanz

3. GIMP

GIMP یک ویرایشگر تصویر بین پلتفرمی است که برای آن در دسترس است GNU/Linux، Windows و Mac OS X. این یک ابزار رایگان و متن باز، دستکاری گرافیک شطرنجی و ویرایش تصویر است. با کمک انتخاب تصاویر از رایانه خود، می توانید با استفاده از GIMP یک GIF متحرک بسازید.

GIMP از لایه ها برای ساخت GIF های متحرک استفاده می کند. تو می توانی export یا GIF جدید را در رایانه خود ذخیره کنید. GIMP بسیار بیشتر از سازنده GIF متحرک است، زیرا شما همچنین می توانید تصاویر را ویرایش کنید.

با استفاده از دستور زیر GIMP را در اوبونتو نصب کنید.

  1. با استفاده از PPA
  2. $ sudo add-apt-repository ppa:otto-kesselgulasch/گیمپ

    $ sudo آپدیت apt-get

    $ sudo apt-get نصب کنید گیمپ

  3. با استفاده از اسنپ
$ sudo ضربه محکم و ناگهانی نصب گیمپ

4. ImageMagick

ImageMagick یکی دیگر از ابزارهای متقابل منبع باز و رایگان برای پلتفرم هایی مانند لینوکس و توزیع های آن مانند اوبونتو است. با استفاده از این ابزار می توانید تصاویر شطرنجی ایجاد، تبدیل، اصلاح و ویرایش کنید.

شما می توانید با استفاده از این برنامه یک GIF متحرک ایجاد کنید، اما یک نکته وجود دارد. شما باید با فریم های تصویر آماده باشید زیرا در این برنامه نمی توانید این کار را انجام دهید، برای رسیدن به آن باید از برنامه های دیگر استفاده کنید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، باید انجام دهید export فریم های ایجاد شده و سپس از دستور convert به روش زیر برای ایجاد یک GIF متحرک استفاده کنید.

$ تبدیل -تاخیر انداختن 100 -حلقه 5 -در معرض قرار دادن firstimage.png قبلی lastimage.png finalanimated.gif

تاخیر: دکمه مکث از یک فریم تصویر به فریم دیگر.
-loop: GIF ایجاد شده را تکراری می کند.
-dispose: مسیر انتقال از یک فریم تصویر به بعدی.

برای نصب ImageMagick، دستور زیر را در اوبونتو اجرا کنید terminal.

$ sudo apt-get نصب کنید -y تصویر جادویی

5. FFmpeg

FFmpeg رایگان و منبع باز است command-line ابزاری برای لینوکس و توزیع های آن مانند اوبونتو. این یک راه حل بین پلتفرمی برای ضبط، تبدیل و پخش صدا و تصویر است.

FFmpeg می تواند فایل های GIF را از جریان های ویدئویی و صوتی ضبط و تبدیل کند. حتی اگر این ابزار خط فرمان است، همچنان می توانید آن را بر اساس نیاز خود برای خروجی GIF مورد نظر پیکربندی کنید. این باعث می شود که آن را به یکی از پر ویژگی ترین ابزار برای ساخت GIF متحرک تبدیل کند.
برای نصب FFmpeg دستور زیر را اجرا کنید.

$ sudo apt-get نصب کنید ffmpeg

بنابراین، می توانید از هر یک از این ابزارها برای ساختن GIF های متحرک در اوبونتو و سایر توزیع های لینوکس استفاده کنید. تعداد محدودی ابزار برای ساخت GIF برای لینوکس وجود دارد، اما این ابزارها در اینجا از نظر عملکرد و قابلیت اطمینان کلی برجسته هستند.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-02 09:55:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید