وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نصب دستی فونت ها در اوبونتو 20

0 37
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


متون منبع مهم ارتباط و بسیار مهم هستند، زیرا بسیاری از اطلاعاتی که مردم از محتوای متنی به دست می آورند. اوبونتو حاوی چندین فونت پیش‌فرض است، اما برای برخی اهداف خاص، مانند طراحی گرافیکی یا قالب‌بندی سند متنی، احتمالاً نیاز به دانلود فونت‌های اضافی دارید.

این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه فونت ها را در اوبونتو 20.10 Groovy Gorilla دانلود و نصب کنید. دو روش برای نصب فونت در اوبونتو وجود دارد:

  • با استفاده از مدیر فونت
  • با استفاده از terminal

قبل از نصب فونت، باید فونت را از یک منبع آنلاین تهیه کنید. منابع رایگان مختلفی برای جستجو و دانلود فونت ها وجود دارد. به عنوان مثال، dafont.com یا 1001freedonts.com. هر فونتی را که می خواهید جستجو کنید و فایل فونت را دانلود کنید. فایل دانلود شده احتمالا یک فایل فشرده خواهد بود. پس از اینکه فایل فونت را از حالت فشرده خارج کردید، دو نوع فایل فونت دریافت خواهید کرد:

  • OTF (قلم OpenType)
  • TTF (فونت TrueType)

OTF و TTF پسوند فایل فونت هستند. OTF به دلیل ویژگی های اضافی پیشرفته تر است.

روش 1: با استفاده از Font Manager فونت را نصب کنید

ساده ترین راه برای نصب فونت روی سیستم اوبونتو شما از طریق مدیر فونت است. اگر مرحله بالا را به درستی دنبال کردید، قبلاً فایل فونت را دانلود کرده اید. اگر فایل فونت یک فایل فشرده است، قبل از ادامه، ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کنید. بعد، راست کلیک کنید روی هر یک از فایل های “font_name.ttf” یا “font_name.otf” یا به سادگی دوبار کلیک کنید روی پرونده. من از فونت “Bebas” استفاده می کنم، بنابراین نام فایل های این فونت “Bebas.ttf” و “Bebas.otf” خواهد بود. با کلیک کردن، پنجره ای برای مدیریت فونت باز می شود روی فایل، مطابق شکل زیر:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه می توانم کتابخانه های OpenSSL را نصب کنم روی اوبونتو

../image%201%20copy.png../image%201%20copy.png

برای نصب فونت بر روی سیستم خود، کافی است روی دکمه سبز رنگ نصب واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. فونت در فهرست “~/.local/share/fonts” نصب خواهد شد. از آنجایی که فایل فونت در دایرکتوری “~/.local/share/fonts” نصب خواهد شد، این فونت فقط برای کاربری که آن را نصب کرده است در دسترس خواهد بود. پس از نصب، دکمه خاکستری می شود و متن دکمه به “نصب شده” تغییر می کند، همانطور که در تصویر زیر می بینید:

../Image%203%20copy.png../Image%203%20copy.png

برای تأیید نصب فونت از هر برنامه سند متنی یا راه اندازی استفاده کنید terminal، دایرکتوری را به “~/.local/share/fonts” تغییر دهید. برای فهرست کردن موارد موجود در دایرکتوری، از دستور “ls” استفاده کنید. فونت های نصب شده را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

untitled%20folder/installed%20font%20aa.pnguntitled%20folder/installed%20font%20aa.png

روش 2: فونت را با استفاده از ترمینال نصب کنید

برای کسانی که ترجیح می دهند فایل ها را به صورت دستی از طریق command-line، این روش دوم برای نصب فونت ها باید آسان و ساده باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل فونت دانلود شده، TTF یا OTF را با استفاده از دستور “cp” در فهرست “~/.local/share/fonts” کپی کنید.

باز کن terminal و با استفاده از دستور cd به دایرکتوری که فونت در آن دانلود شده است بروید. در مورد من، فایل فونت در پوشه “دانلودها” است. برای نصب دستی، من از فونت “berlin_sans” استفاده می کنم.

untitled%20folder/downloasds.pnguntitled%20folder/downloasds.png

سپس با استفاده از دستور unzip فایل فونت را از حالت فشرده خارج کنید.

$ از حالت فشرده خارج کنید berlin_sans.zip

untitled%20folder/unzipping.pnguntitled%20folder/unzipping.png

فایل‌های پوشه فشرده در همان فهرست «/Downloads» استخراج می‌شوند. اکنون فونت را در فهرست “~/.local/share/fonts” با استفاده از دستور “cp” کپی کنید:

$ cp berlinsans.otf ~/.محلی/اشتراک گذاری/فونت ها

untitled%20folder/copying%20font.pnguntitled%20folder/copying%20font.png

می‌توانید فونت نصب‌شده را با استفاده از هر نرم‌افزار ویرایش متن یا با صدور دستور «ls» در فهرست «/.local/share/fonts» تأیید کنید:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ویرایشگر کد Brackets را در اوبونتو 20.04 نصب کنید

untitled%20folder/berlininstallation%20hhh.pnguntitled%20folder/berlininstallation%20hhh.png

../untitled%20folder/verifying%2022.png../untitled%20folder/verifying%2022.png

نصب فونت برای همه کاربران

در مثال‌های بالا، فونت‌هایی که نصب کرده‌ایم فقط توسط کاربری که آن‌ها را نصب کرده بود می‌توانست استفاده کند. اکنون فونتی را نصب می کنیم تا برای همه کاربران قابل دسترسی باشد. را process زیرا این روش بی شباهت به روش هایی که قبلا توضیح داده شد نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دایرکتوری را از “~/.local/share/fonts” به “/usr/local/share/fonts” تغییر دهید. برای تمایز از نمونه های دیگر، از فونت “گیلا” استفاده می کنم.

ابتدا دایرکتوری فعلی را به دایرکتوری که فایل فونت در آن وجود دارد تغییر دهید. فایل های فونت من در فهرست “دانلودها” مانند شکل زیر دانلود می شوند. سپس با استفاده از دستور زیر فایل فونت را در یک پوشه از حالت فشرده خارج کنید:

$ از حالت فشرده خارج کنید Gila.zip GilaFont

untitled%20folder/unzip%20in%20a%20folder.pnguntitled%20folder/unzip%20in%20a%20folder.png

../untitled%20folder/downloads%20folder%20333.png../untitled%20folder/downloads%20folder%20333.png

فایل های فونت در پوشه مقصد “GilaFont” استخراج می شوند. حال برای نصب نوع فونت دستور زیر را صادر کنید:

$ sudo cp GilaFont/Gila.otf /usr/محلی/اشتراک گذاری/فونت ها

untitled%20folder/cp%20sudo.pnguntitled%20folder/cp%20sudo.png

می توانید نصب فونت را با تغییر دایرکتوری به “/usr/local/share/fonts” و سپس لیست کردن با استفاده از دستور “ls”، همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، تأیید کنید.

../untitled%20folder/verif%20333%20copy.png../untitled%20folder/verif%20333%20copy.png

به طور مشابه، همانطور که در بالا نشان داده شده است، می توان با استفاده از هر برنامه ویرایش متنی در دسترس بودن فونت را تأیید کرد.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-05 05:16:06

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید