وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نصب و استفاده از Ranger روی اوبونتو 22.04

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


Ranger یک فایل منیجر قدرتمند و یکی از پرکاربردترین فایل منیجرهای CLI لینوکس است. این یک ابزار سبک وزن و آسان با ویژگی های مختلف برای پیمایش و مدیریت فایل های موجود در آن است terminal.

به عنوان یک کاربر لینوکس، خوب است Ranger را نصب کنید تا کار خود را روان تر کنید. اگر کاربر لینوکس هستید و می خواهید دستان خود را بدست آورید روی رنجر این آموزش کوتاه را کامل بخوانید. در اینجا روش نصب و استفاده از Ranger را به اختصار توضیح می دهیم روی اوبونتو 22.04.

روش نصب Ranger روی اوبونتو 22.04

Ranger در مخازن پیش فرض اوبونتو 22.04 موجود است. این بدان معنی است که می توانید آن را با استفاده از مدیر بسته apt نصب کنید:

سودو آپدیت مناسب
سودو apt نصب تکاور

روش نصب و استفاده از Ranger روی اوبونتو 22.04روش نصب و استفاده از Ranger روی اوبونتو 22.04

روش استفاده از Ranger

پس از نصب Ranger، می توانید با اجرای دستور زیر آن را اجرا کنید terminal:

تکاور

با این کار فایل منیجر Ranger در قسمت باز می شود terminal پنجره با فشردن کلیدهای Shift + Enter می توانید فایلی را با یک برنامه خاص باز کنید روی صفحه کلید شما

روش نصب و استفاده از Ranger روی اوبونتو 22.04روش نصب و استفاده از Ranger روی اوبونتو 22.04

Ranger ویژگی های زیادی دارد که آن را به یک فایل منیجر قدرتمند تبدیل می کند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • پیش نمایش فایل ها: Ranger دارای یک پیش نمایش فایل داخلی است که به شما امکان می دهد محتویات یک فایل را بدون باز کردن آن مشاهده کنید. به فایل بروید و برای پیش‌نمایش آن، «Space» را فشار دهید.
  • برگه ها و نشانک ها: Ranger از برگه ها و نشانک ها پشتیبانی می کند که جابجایی بین فهرست ها و دسترسی سریع به مکان های پر استفاده را آسان می کند. برای باز کردن یک تب جدید، Shift + t را فشار دهید. برای نشانک کردن یک فهرست، m را فشار دهید و نام نشانک را وارد کنید. برای دسترسی به نشانک ها، b را فشار دهید.
  • عملیات فایل: Ranger از انواع عملیات فایل از جمله کپی، انتقال و حذف پشتیبانی می کند.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  IP عمومی را از ترمینال دریافت کنید روی اوبونتو 20.04

نتیجه

Ranger یک مدیر فایل قدرتمند و سبک است که برای کاربرانی که ترجیح می دهند در آن کار کنند عالی است terminal. رابط کاربری آسان آن و الف host از ویژگی‌ها، پیمایش و مدیریت فایل‌ها را آسان می‌کند. از این رو، به دست آوردن این ابزار روی سیستم شما می تواند چیز خوبی باشد. به همین دلیل ما همه چیز را در مورد Ranger و روش استفاده از آن توضیح دادیم روی اوبونتو 22.04.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 09:55:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید