وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نصب و بازی Tetris روی اوبونتو؟

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


تتریس – یک بازی ویدیویی استراتژیک که با کاشی تطبیق دارد، در طول سال‌ها در صنعت بازی جذابیت زیادی پیدا کرده است. بازی راه خود را پیدا کرد روی پلتفرم های مختلف از DOS و Gameboy گرفته تا کنسول های بازی مدرن مانند پلی استیشن و ایکس باکس.

این بازی در دوران پرتلاطم نزدیک به پایان دوران جنگ سرد توسط Alexey Pajitnov، یک مهندس نرم افزار مشتاق روسی منتشر شد. این بازی آنقدر اعتیاد آور است که روانشناسانی که ماهیت اعتیادآور آن را مطالعه می کنند نتوانستند از آن سیر شوند زیرا شروع به تداخل در ساعات کاری آنها کرد.

افراد از هر گروه سنی خود را فریب نبوغ بازی و سرگرمی های مرتبط با آن می بینند، بنابراین جای تعجب نیست که این بازی حتی پس از گذشت بیش از سی و پنج سال از شروع آن، به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. این امر از این واقعیت مشهود است که بازی تا به امروز بیش از 170 میلیون نسخه فروخته است.

اما واقعاً تتریس چیست و چگونه مخاطبی با این عظمت عظیم به دست آورده است؟ بیایید دریابیم!

چگونه تتریس بازی کنیم؟

قوانین بازی ساده است: بلوک های ورودی را به روشی بهینه مرتب می کنید به طوری که حداکثر جفت های یک رنگ تشکیل می شوند و بلوک ها به گونه ای تراز می شوند که فضای خالی باقی نماند. هنگامی که فضاها در یک ردیف یا ستون پوشانده می شوند، سطر یا ستون مربوطه که پر شده است ناپدید می شود و جای خود را به بلوک های بیشتری می دهد و در نتیجه بازی را طولانی می کند و امتیاز کسب می کند. وقتی بلوک ها در هر ردیف به بالای صفحه می رسند، بازی تمام می شود.

بازی نیاز به تغییر جهت سریع انگشت، کنترل فشار و برنامه ریزی حیاتی دارد. شما در جریان بازی گم می شوید زیرا بلوک به بلوک به سمت شما پرتاب می شود – شما را مجبور می کند سخت و سریع فکر کنید تا بلوک ها را به بهترین شکل ممکن در خود جای دهید تا تسلیم باخت نشوید. همانطور که کل ردیف ها و ستون ها را از بین می برید، دوپامین به شما برخورد می کند و شما را مجذوب می کند که بروید. روی بیشتر و خود را فراتر از محدودیت های خود فشار دهید. امتیاز بالایی که خواهر و برادر یا دوستان شما تعیین کرده اند را شکست دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش فهرست کردن بسته های نصب شده در اوبونتو 22.04

این ما را به هدف اصلی ما در اینجا می رساند. اما چگونه می توان به بازی دسترسی پیدا کرد روی سیستم های لینوکس یا به طور خاص، روی اوبونتو؟ نگران نباشید، زیرا ما این راهنمای کامل را اختصاص داده ایم تا به خوانندگان خود نشان دهیم که چگونه می توانند تتریس را نصب و بازی کنند روی اوبونتو

نصب تتریس

بازی قابل نصب است روی لینوکس به روش های مختلف ما چندین رویکرد و نسخه مناسب از بازی را در اینجا ارائه کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید با یکی از بهترین نسخه‌ها مطابقت داشته باشید.

استفاده از اسکریپت های پوسته

اجازه دهید با ساده ترین و ساده ترین راه برای راه اندازی تتریس شروع کنیم روی سیستم اوبونتو شما این روش تتریس را نصب می کند روی خط فرمان برای ادامه دستورات زیر را دنبال کنید.

Ctrl + Alt + T را فشار دهید روی صفحه کلید خود را برای باز کردن یک پنجره جدید از ترمینال. ابتدا با اجرای دستور زیر دایرکتوری فعلی را به Downloads تغییر می دهیم.

$ سی دی دانلودها/

اکنون که در پوشه Downloads هستید دستور زیر را اجرا کنید تا بسته اصلی Tetris نصب شود.

$ chmod 755 tetris.sh

در نهایت، بازی را مقداردهی اولیه کنید تا بازی شروع شود.

$ /tetris.sh

پس از اتمام نصب process، اکنون آماده لذت بردن از تتریس از طریق ترمینال اوبونتو هستید.

روش نصب و بازی Tetris روی اوبونتو؟روش نصب و بازی Tetris روی اوبونتو؟

روش فوق الذکر برای نصب تتریس روشی روان است و نباید مشکلی برای شما ایجاد کند، اما اگر به دنبال راه دیگری برای انجام آن هستید، بخش بعدی را که در آن تتریس یا به عبارت مناسب تر Tint را نصب می کنیم دنبال کنید.

با استفاده از sudo دستور:

متناوبا، ما نیز ممکن است استفاده کنیم sudo apt برای نصب Tint – یک کلون تتریس. قبل از اینکه ادامه دهیم، لازم به ذکر است که در حالی که Tint کار بسیار مناسبی را در تقلید از بازی اصلی انجام می دهد، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد. برای مثال، پیش‌نمایش بلوکی را که قرار است بعداً حذف شود، دریافت نمی‌کنید.

اجازه دهید قبل از ادامه نصب، اقدامات پیشگیرانه منظم را برای بررسی به‌روزرسانی‌های سیستم انجام دهیم process.

$ sudo آپدیت مناسب

با انجام این کار، ما اکنون به بهترین وجه برای نصب Tint مجهز شده‌ایم، و به اندازه کافی خوشایند، تنها یک فرمان برای انجام این کار لازم است!

$ sudo apt نصب رنگ

با تایپ دستور زیر در ترمینال بازی را اجرا کنید.

$ رنگ

اکنون از شما پرسیده می شود که در کدام سطح از دشواری می خواهید بازی کنید روی. همچنین از شما خواسته می شود که یک عدد بین 0-9 وارد کنید – هر چه این عدد بیشتر باشد، بازی سخت تر است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش بررسی فضای دیسک در اوبونتو

روش نصب و بازی Tetris روی اوبونتو؟روش نصب و بازی Tetris روی اوبونتو؟

همانطور که می بینید، بازی اطلاعات دقیقی را به غیر از منطقه بازی نشان می دهد. این شامل سطح، آمار و کنترل‌های شما می‌شود. پس از پایان بازی، امتیاز نمایش داده می شود روی صفحه ترمینال، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

روش نصب و بازی Tetris روی اوبونتو؟روش نصب و بازی Tetris روی اوبونتو؟

نسخه Fenriswolf تتریس

نسخه Fenriswolf Tetris قابل نصب است روی اوبونتو از طریق یک دستور snap ساده. بنابراین، نسخه‌های اوبونتو 16.04 یا جدیدتر همگی برای نصب Fenriswolf Tetris تنظیم شده‌اند، زیرا قبلاً Snap را به طور پیش‌فرض نصب کرده‌اند. اما کسانی که این کار را نمی کنند، می توانند آن را از فروشگاه تهیه کنند.

در حال حرکت روی، دستور زیر را در قسمت وارد کنید terminal.

$ sudo ضربه محکم و ناگهانی نصب tetris-thefenriswolf

نسخه Fenriswolf نصب خواهد شد. برای شروع بازی دستور زیر را اجرا کنید.

$ tetris-thefenriswolf.tetris

این بازی را باز می کند روی ترمینال، نمایش امتیاز و همچنین پس از پایان بازی.

تصاویر بازی را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

روش نصب و بازی Tetris روی اوبونتو؟روش نصب و بازی Tetris روی اوبونتو؟

این بهترین نسخه است، به نظر من، زیرا کنترل های واضح، قطعه بعدی بعدی و مهمتر از همه، انتخابی برای توقف بازی در صورتی که تحویل دهنده پیتزا ظاهر شود یا یک کار فوری نیاز به توجه داشته باشد، می دهد.

نتیجه

در این مقاله روش نصب و بازی تتریس را توضیح داده ایم روی اوبونتو با جزئیات عالی این یک بازی مهیج تطبیق بلوک است و می‌توانید از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز بلوک‌سازی آن به عنوان استراحتی از ساعات کاری سخت لذت ببرید. چه در خانه باشید و چه در محل کار، یک یا دو دور تتریس باید کمی روحیه شما را روشن کند.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-02 19:53:05

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید