وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتو

0 14
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


هنگام تنظیم یک نظارت DIY روی اوبونتو، Motion یکی از برنامه های قابل اعتمادی است که باید در نظر بگیرید. علاوه بر این، راه اندازی یک نظارت ساده روی اوبونتو شما سریع است process. تنها چیزی که نیاز دارید یک وب کم نصب شده برای اوبونتو و بسته Motion است. پیکربندی ساده است. ما تمام مراحلی را که باید در این راهنما دنبال کنید، از نصب تا پیکربندی نرم افزار Motion، یاد خواهیم گرفت.

نصب Motion روی اوبونتو

Motion در حال حاضر در مخازن اوبونتو موجود است و با ابزار apt قابل نصب است. نسخه ای که با مخزن ارائه می شود پایدار است اما آخرین نسخه منتشر شده نیست.

در اینجا روش نصب سریع Motion آورده شده است روی اوبونتو شما:

$ سودو apt نصب حرکت – جنبش

بسته های وابستگی مختلفی در کنار بسته Motion نصب می شوند.

روش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتوروش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتو

پس از نصب بسته ها، با بررسی نسخه آن، تأیید کنید که Motion نصب شده است:

$ حرکت – جنبش –نسخه

برای مورد ما، ما نسخه Motion 4.3.2 را نصب کرده ایم. همانطور که قبلا ذکر شد، نسخه Motion که با این گزینه نصب شده است، آخرین نسخه نیست. برای دریافت آخرین نسخه، باید از نسخه به آن دسترسی داشته باشید page برای پروژه روی GitHub.

روش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتوروش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتو

پیکربندی حرکت روی اوبونتو

برای پیکربندی Motion، باید وب‌کم یا دوربین‌هایی را داشته باشید که با Motion پیکربندی می‌کنید تا فیلم‌های نظارتی را دریافت کنید.

پوشه Motion در محل /etc/motion ایجاد می شود که حاوی فایل های پیکربندی مختلفی است که برای استفاده از Motion مورد نیاز است. توجه داشته باشید که برنامه Motion برای استفاده توسط توزیع لینوکس طراحی شده است و به زبان C نوشته شده است. علاوه بر این، بدون سر اجرا می شود. هنگامی که روش پیکربندی آن را بدانید، می توانید شروع به استفاده از آن کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  در حال نصب Vue.js روی اوبونتو 22.04

اولین قدم باز کردن فایل motion.conf است. فایل پیکربندی روش پیوند دوربین ها را تشریح می کند و دارای چهار گزینه از فایل های پیکربندی است که می توانید از آنها استفاده کنید. برای این مورد، اجازه دهید از camera4.conf به عنوان فایل پیکربندی وب کم یا دوربین خود استفاده کنیم.

$ سودو نانو /و غیره/حرکت – جنبش/motion.conf

هنگامی که فایل پیکربندی را باز کردید، به پایین بروید و بخش فایل های پیکربندی دوربین را پیدا کنید. وظیفه شما در اینجا این است که فایل پیکربندی را که می‌خواهید استفاده کنید، لغو کامنت کنید و مطمئن شوید که مسیر درستی برای جایی که فایل پیکربندی را ایجاد می‌کنیم، دارد. نیم کولون را بردارید روی camera4.conf و مسیر صحیح را تنظیم کنید.

روش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتوروش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتو

در مرحله بعد، از ویرایشگر انتخابی خود برای ایجاد فایل /etc/motion/camera4.conf استفاده کنید.

$ سودو نانو /و غیره/حرکت – جنبش/camera4.conf

توجه داشته باشید که Motion با مثال هایی از روش تعریف فایل پیکربندی ارائه می شود. به عنوان مثال، /etc/motion/camera4-dist.conf چگونگی پیوند دوربین خود را توضیح می دهد.

فایل camera4.conf را باز کنید و اسکریپت را مانند تصویر زیر اضافه کنید. شما فقط باید target_dir را تغییر دهید تا با سیستم فایل خود و جایی که می خواهید تصاویر یا فیلم های گرفته شده را ذخیره کنید، تراز شود. حرکت اجرا می شود روی localhostبه همین دلیل پورت استریم را تعریف می کنیم روی آخرین خط

روش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتوروش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتو

/etc/motion/ شما باید فایل های مختلفی را داشته باشد که در تصویر زیر نشان داده شده است. تنها فایل جدید camera4.conf است. بقیه در حین نصب ایجاد می شوند. فرض کنید می خواهید چندین دوربین را به هم متصل کنید. یک فایل پیکربندی برای هر دوربین ایجاد کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نصب اسکنر آسیب پذیری Nexpose روی دبیان/اوبونتو

روش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتوروش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتو

شما می توانید حرکت را برای شروع نظارت با فایل پیکربندی خود آغاز کنید. دستور زیر را اجرا کنید:

$ سودو /usr/صندوقچه/حرکت – جنبش

این terminal خروجی نشان می دهد که نظارت شروع شده است.

روش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتوروش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتو

اکنون می توانید مرورگر خود را باز کرده و به URL زیر دسترسی پیدا کنید:

http://localhost:8080/

پنجره ای که تمام دوربین هایی را که برای نظارت DIY خود پیکربندی کرده اید نشان می دهد و تأیید می کند که تنظیمات شما به درستی کار می کند. می توانید کلیک کنید روی یکی از دوربین ها برای گسترش دید خود.

روش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتوروش نصب و تست نرم افزار Motion روی اوبونتو

به این ترتیب است که شما از Motion برای ایجاد یک سیستم نظارت ساده استفاده می کنید روی اوبونتو شما

نتیجه

Motion یک بسته لینوکس است که از ایجاد یک سیستم نظارتی با استفاده از وب کم یا دوربین های متصل پشتیبانی می کند. پس از نصب بسته Motion، فایل پیکربندی وب کم را همانطور که در این راهنما توضیح داده شده است، پیکربندی کنید. سپس، مرورگر خود را باز کنید تا تنظیمات خود را تأیید کنید. شما اکنون یک سیستم نظارت شخصی دارید روی اوبونتو شما

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 13:56:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید