از زمان انتشار وردپرس 5.0، بسیاری از وب سایت ها از ویرایشگر کلاسیک وردپرس به ویرایشگر بلوک گوتنبرگ تغییر مکان داده اند. در حالی که بلوک ها بخش اصلی تجربه وردپرس هستند، برخی ممکن است ترجیح دهند از ویرایشگر کلاسیک برای ایجاد و مدیریت یک وب سایت استفاده کنند.

خوشبختانه راه های مختلفی برای نصب و پیکربندی آن وجود دارد و حتی می توانید بین ویرایشگر کلاسیک و گوتنبرگ جابجا شوید. روی به صورت موردی

در این مقاله، در مورد اینکه چرا ممکن است ترجیح دهید از ویرایشگر قدیمی وردپرس استفاده کنید، صحبت خواهیم کرد. سپس، راهنمای نصب ویرایشگر کلاسیک وردپرس را به اشتراک می گذاریم و در مورد برخی از بهترین شیوه ها بحث می کنیم.

ویرایشگر کلاسیک وردپرس، سازنده پست وبلاگ اصلی است که در هسته وردپرس ساخته شده است. این رابط کاربری بسیار ابتدایی دارد، شبیه به ویرایشگرهای متن یا پردازشگرهای متن. اگرچه ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد، اما هنوز یک ابزار قدرتمند است و برای کسانی که می خواهند یک راه ساده برای ایجاد پست ها و صفحات در وردپرس داشته باشند، ایده آل است.

چرا از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده کنید؟

در حالی که انتخاب ویرایشگر در نهایت به ترجیح شخصی بستگی دارد، ویرایشگر کلاسیک وردپرس مزایای زیادی دارد.

آشنایی و راحتی

وردپرس بر اساس ویرایشگر کلاسیک ساخته شده است. بنابراین، اگر برای مدت طولانی از این سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می‌کنید، احتمالاً با ویرایشگر و روش عملکرد آن آشنا هستید.

ویرایشگر کلاسیک وردپرس

تسلط بر یک ابزار جدید ممکن است کمی طول بکشد، و اگر ویرایشگر کلاسیک هر کاری را که نیاز دارید انجام دهد، ممکن است نیازی به تغییر به یک جایگزین نباشد.

ویرایشگر گوتنبرگ یک ابزار عالی است، به ویژه از نظر ویرایش بصری، اما به معنای یادگیری روش استفاده از یک ویرایشگر کاملا جدید است.

تجربه ویرایش ساده

استفاده از ویرایشگر کلاسیک نسبتاً ساده است. اگر با ویرایشگرهای متن مدرن آشنایی دارید، نباید منحنی یادگیری زیادی وجود داشته باشد.

در مقابل، یادگیری روش استفاده از ویرایشگر بلوک وردپرس می‌تواند تجربه مهم‌تری باشد. هر عنصر بلوک خودش است و هر بلوک تنظیمات متفاوتی دارد.

یک سایت وردپرس مدرن ممکن است به ده ها بلوک منحصر به فرد نیاز داشته باشد. این بدان معناست که شما باید یاد بگیرید که چگونه هر عنصر را پیکربندی کنید.

در همین حال، ویرایشگر کلاسیک فقط متن غنی و کد HTML است. حتی اگر نمی دانید چگونه از HTML استفاده کنید، همچنان می توانید محتوای جذابی را با ویرایشگر ایجاد کنید.

سازگاری با تم ها و پلاگین ها

ویرایشگر کلاسیک برای سال ها ویرایشگر پیش فرض وردپرس بود. بنابراین، تعداد قابل توجهی پلاگین و تم هایی وجود دارد که برای کار با آن طراحی شده اند.

در برخی موارد، جابجایی به ویرایشگر بلوک به این معنی است که دیگر نمی‌توانید از افزونه‌های قدیمی‌تر استفاده کنید و باید به دنبال گزینه‌های جایگزین باشید.

بسیاری از پلاگین ها و تم های محبوب وردپرس برای کار با بلوک ها به روز شده اند. با این حال، اگر افزونه هایی وجود دارد که به آنها اعتماد دارید روی که با ویرایشگر گوتنبرگ سازگار نیستند، ممکن است لازم باشد از ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید.

گردش کار و بهره وری

اگر گردش کار بهینه شده ای دارید و به مدیریت محتوا با ویرایشگر کلاسیک عادت دارید، تغییر به سیستم بلوک ممکن است آن را مختل کند.

شما باید مدتی را صرف آشنایی با ویرایشگر جدید کنید، که می تواند منجر به کاهش سطح بهره وری اولیه شود.

اگر یک وبلاگ ساده یا سایت شخصی دارید و قصد ندارید به زودی آن را اصلاح کنید، اگر ویرایشگر کلاسیک برای نیازهای شما کافی باشد، تغییر به ویرایشگر گوتنبرگ احتمالاً غیر ضروری است.

روش نصب ویرایشگر کلاسیک وردپرس

نسخه های جدیدتر وردپرس به طور پیش فرض شامل ویرایشگر کلاسیک نیستند. برای فعال کردن مجدد آن، باید یک افزونه نصب کنید. محبوب ترین آن است ویرایشگر کلاسیک، با بیش از پنج میلیون نصب.

برای نصب آن، وارد داشبورد وردپرس شوید و به آن بروید افزونه ها → افزودن جدید. سپس، از تابع جستجو برای جستجوی افزونه با تایپ کردن “ویرایشگر کلاسیک” استفاده کنید.

نصب افزونه Classic Editorنصب افزونه Classic Editor

کلیک الآن نصب کن → فعال کنید. این افزونه ویرایشگر جدید وردپرس را لغو می کند و ویرایشگر کلاسیک را به عنوان گزینه پیش فرض در هنگام اضافه کردن یک پست جدید وردپرس یا page.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  قیمت گذاری وردپرس در سال 1402 – هزینه یک وب سایت وردپرس چقدر است؟

برای دیدن اینکه آیا کار می کند، به ادامه مطلب بروید نوشته ها یا صفحات روی داشبورد وردپرس شما و کلیک کنید ویرایش کنید کنار پست مورد نظر یا page.

رابط ویرایشگر کلاسیکرابط ویرایشگر کلاسیک

توجه داشته باشید که هر پست یا صفحه ای که با ویرایشگر بلوک گوتنبرگ ایجاد می شود همچنان مانند همیشه کار می کند. این افزونه برای جلوگیری از شکستن هر یک از محتوای آن، آخرین ویرایشگر استفاده شده را پیش‌فرض می‌کند.

هنگامی که افزونه را فعال کردید، توصیه می کنیم سایت را برای مشکلات سازگاری بررسی کنید. اگر تکیه کنید روی افزونه ها و تم هایی که عملکرد بلوک را به وب سایت اضافه می کنند، با استفاده از ویرایشگر کلاسیک ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند.

روش پیکربندی ویرایشگر کلاسیک در وردپرس

افزونه ویرایشگر کلاسیک شامل تعدادی تنظیمات پیکربندی است. برای دسترسی به آنها، به تنظیمات → نوشتن از داشبورد وردپرس

سپس، به دنبال گزینه هایی باشید که خوانده می شوند ویرایشگر پیش فرض برای همه کاربران و به کاربران اجازه دهید ویرایشگرها را تغییر دهند:

سفارشی کردن تنظیمات ویرایشگر کلاسیکسفارشی کردن تنظیمات ویرایشگر کلاسیک

می‌توانید افزونه را به‌صورت پیش‌فرض روی ویرایشگر کلاسیک پیکربندی کنید تا تولید محتوای خود را در وردپرس ساده کنید.

در همین حال، فعال کردن کاربران برای تغییر ویرایشگرها، هر دو گزینه را در زیر یک پست یا a نشان می دهد pageعنوان قبل از ورود به صفحه ویرایش:

گزینه های ویرایش یک پست در وردپرس.گزینه های ویرایش یک پست در وردپرس.

اگر کار کنید، این رویکرد ترکیبی می تواند یک راه حل عالی باشد روی انواع مختلف محتوا ویرایشگر سنتی وردپرس می‌تواند به شما در ویرایش محتوای سنگین بدون نیاز به بلاک‌ها کمک کند.

ویرایشگر بلوک، روی از طرف دیگر، می تواند برای کارهایی مانند ویرایش کامل سایت و استفاده از سازنده بصری کشیدن و رها کردن برای کنار هم قرار دادن صفحات خاص مفید باشد.

در عمل، استفاده از هر دو ویرایشگر در کنار هم هیچ نقطه ضعف قابل توجهی ندارد. فقط به خاطر داشته باشید که برخی از افزونه هایی که با ویرایشگر کلاسیک وردپرس کار می کنند ممکن است با ویرایشگر بلوک سازگار نباشند – و بالعکس.

بنابراین، در مورد افزونه ها باید گزینش بیشتری داشته باشید، و همین امر در مورد تم ها نیز صدق می کند.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
روش نصب و پیکربندی ویرایشگر کلاسیک وردپرس در سال 1403 + بهترین روش های استفاده 20

بهترین روش های ویرایشگر کلاسیک وردپرس

اگر قبلاً از ویرایشگر سنتی استفاده نکرده‌اید، یا مدتی است که استفاده از آن را متوقف کرده‌اید، این بخش به‌عنوان یک تجدیدکننده خوب عمل می‌کند. بیایید به چند نکته برای استفاده از ویرایشگر کلاسیک وردپرس در زیر نگاه کنیم.

از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنید

میانبرهای صفحه کلید جزء کلیدی هر ویرایشگر متنی هستند و ویرایشگر کلاسیک وردپرس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بسیاری از ویرایشگرها مجموعه های مشابهی از میانبرهای صفحه کلید را به اشتراک می گذارند، مانند CTRL+C برای کپی و CTRL+V برای چسباندن.

با ویرایشگر کلاسیک، شما همچنین با عنوان‌های فرعی، پیوندها، برچسب‌های کد و سایر عناصر مشابه رایج در اکثر وب‌سایت‌ها سروکار خواهید داشت.

میانبرهایی برای همه این اقدامات وجود دارد. می توانید از طریق رسمی وردپرس در مورد آنها اطلاعات کسب کنید میانبرهای صفحه کلید ویرایشگر کلاسیک مستندات page.

قالب و ساختار محتوا

با ویرایشگر بلاک، کاربران وردپرس محتوا را با استفاده از رابط کشیدن و رها کردن ساختار می دهند. می توانید عناصر را جابجا کنید و آنها را به ترتیب دلخواه خود مرتب کنید.

به این ترتیب، بلوک های گوتنبرگ رویکرد بصری تری را ارائه می دهند page-ساختمان. اساساً آنچه کاربران وردپرس می بینند روی قسمت پشتی همان چیزی است که بازدیدکنندگان سایت خواهند دید روی قسمت جلویی

ویرایشگر کلاسیک، روی از سوی دیگر، از یک رویکرد ویرایش استاندارد استفاده می کند. قالب بندی page در سطح موضوع رخ می دهد.

این بدان معنی است که شما نمی توانید ببینید که صفحات در حین کار چگونه به نظر می رسند روی آنها، همانطور که ویرایشگر به طور کامل تمرکز می کند روی متن و فایل های رسانه ای اصلی

ویرایشگر قدیمی به سادگی به شما امکان می دهد متنی را با قالب بندی اضافه کنید، از جمله گزینه هایی مانند پیوندها، عنوان های فرعی، سبک ها و تصاویر:

قالب بندی در ویرایشگر کلاسیکقالب بندی در ویرایشگر کلاسیک

اگر با هر ویرایشگر متن مدرن آشنایی دارید، گزینه های قالب بندی در ویرایشگر کلاسیک باید بصری باشد.

همچنین می توانید در هر زمان از عملکرد پیش نمایش استفاده کنید تا روش قالب بندی و ساختار هر کدام را ببینید page پس از انتشار مراقبت خواهد کرد.

از حالت بدون حواس پرتی استفاده کنید

ویرایشگر کلاسیک شامل یک حالت بدون حواس پرتی است. این همه عناصر دیگر را پنهان می کند روی داشبورد، از جمله منوها و ویجت هایی که در کنار ویرایشگر ظاهر می شوند.

در اینجا حالت بدون حواس پرتی در عمل به نظر می رسد:

حالت بدون حواس پرتی در ویرایشگر کلاسیک.حالت بدون حواس پرتی در ویرایشگر کلاسیک.

با کلیک کردن می توانید به این حالت دسترسی پیدا کنید روی را حالت نوشتن بدون حواس پرتی نماد در گوشه سمت راست بالای ویرایشگر.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش فعال کردن حالت نگهداری وردپرس به 6 روش

متناوبا، استفاده کنید SHIFT+ALT+W دستور میانبر برای ورود مستقیم به حالت.

هنگامی که برای خروج از حالت بدون حواس پرتی آماده شدید، کلید ESC را فشار دهید روی صفحه کلید خود یا کلیک کنید روی دوباره همان دکمه

به طور منظم کار خود را ذخیره کنید

هر دو ویرایشگر کلاسیک و بلوک وردپرس دارای ویژگی های ذخیره خودکار هستند. این بدان معناست که ویرایشگر کار شما را پس از یک بازه زمانی ذخیره می‌کند تا در صورتی که برگه را بدون ذخیره تغییرات ببندید.

ویرایشگر متن در ویرایشگر کلاسیک وردپرسویرایشگر متن در ویرایشگر کلاسیک وردپرس

با این حال، بهتر است به صورت دستی پیشرفت خود را در ویرایشگر ذخیره کنید. می توانید این کار را با زدن دکمه انجام دهید ذخیره پیش نویس هر چند دقیقه یکبار را فشار دهید.

به این ترتیب، اگر مشکلی در اتصال به اینترنت وجود داشته باشد یا به طور تصادفی برگه را ببندید، تنها بخش کوچکی از کار خود را از دست خواهید داد.

پیش نمایش قبل از انتشار

وردپرس پیش نمایش گزینه شما را قادر می سازد تا ببینید چه پست وبلاگ یا page از دیدگاه بازدیدکنندگان وب سایت به نظر می رسد.

هنگام استفاده از ویرایشگر کلاسیک، پیش‌نمایش کار به شما امکان می‌دهد ایده‌ای در مورد روش نمایش محصول نهایی برای مخاطب داشته باشید:

گزینه های ذخیره پیش نویس و پیش نمایش در ویرایشگر کلاسیک.گزینه های ذخیره پیش نویس و پیش نمایش در ویرایشگر کلاسیک.

این می تواند به شما کمک کند مشکلات مربوط به فاصله، تراز و سایر مشکلات قالب بندی را شناسایی و برطرف کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، آنچه در ویرایشگر کلاسیک می بینید ممکن است همیشه منعکس نشود روی قسمت جلویی بنابراین، هنگام کار روی یک پست جدید، مهم است که اطمینان حاصل شود که متن، تصاویر و سایر عناصر مطابق با هدف مرتب شده اند روی را page.

مطالعه پیشنهادی

سایر آموزش های وردپرس ما را در زیر بررسی کنید:
آموزش وردپرس
روش نصب وردپرس
راهنمای مبتدیان برای ویرایشگر متن وردپرس
بهترین افزونه های رایگان در وردپرس

نتیجه

وردپرس به شما امکان کنترل تجربه ویرایش خود را می دهد و این شامل استفاده از ویرایشگر کلاسیک به جای ویرایشگر گوتنبرگ است. این به کاربرانی که ویرایشگر قبلی را ترجیح می دهند به دلیل رابط کاربری ساده آن سود می برد.

برای استفاده از ویرایشگر کلاسیک، باید افزونه را نصب کنید تا به ویرایشگر پیش فرض تبدیل شود. این افزونه به شما این امکان را می دهد که از ابزار کلاسیک یا بلوک ها استفاده کنید روی به صورت موردی به علاوه، راه اندازی و پیکربندی این افزونه رایگان آسان است.

با این حال، به خاطر داشته باشید که بسیاری از ابزارهای محبوب وردپرس امروزه برای استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ به طور پیش فرض به روز شده اند. بنابراین، حتماً سازگاری ویرایشگر کلاسیک با تم ها و افزونه ها را بررسی کنید روی سایت شما برای یک تجربه یکپارچه و بدون خطا.

سوالات متداول ویرایشگر کلاسیک وردپرس

در این پست روش تغییر ویرایشگرها در وردپرس را به شما نشان دادیم. با این حال، ممکن است هنوز سوالاتی در مورد ویرایشگر قدیمی کلاسیک داشته باشید. اگر در مورد انتقال از گوتنبرگ به ویرایشگر کلاسیک مطمئن نیستید، بخش سؤالات متداول زیر را بررسی کنید.

آیا وردپرس از ویرایشگر کلاسیک پشتیبانی می کند؟

نسخه های جدیدتر وردپرس تا حدی از ویرایشگر کلاسیک پشتیبانی می کنند. افزونه رسمی برای ویرایشگر کلاسیک توسط تیم توسعه وردپرس توسعه و نگهداری می‌شود و به‌روزرسانی‌های منظم را دریافت می‌کند، بنابراین با آخرین نسخه‌های CMS کار می‌کند.

چرا باید به جای ویرایشگر گوتنبرگ از ویرایشگر کلاسیک استفاده کنم؟

وقتی صحبت از استفاده از ویرایشگر کلاسیک وردپرس در مقابل ویرایشگر گوتنبرگ می شود، انتخاب تا حد زیادی بستگی دارد روی نیازها و ترجیحات شما افزونه ویرایشگر کلاسیک به شما این امکان را می دهد که بین هر دو گزینه جابجا شوید. اگر ترجیح می دهید از ویرایشگر کلاسیک برای صفحات متن سنگین استفاده کنید، این انعطاف پذیری آن را به یک راه حل عالی تبدیل می کند.

چگونه می توانم به ویرایشگر کلاسیک در وردپرس تغییر کنم؟

تغییر به ویرایشگر قدیمی در وردپرس مستلزم استفاده از افزونه ویرایشگر کلاسیک است. پس از نصب این افزونه روی سایت شما، می توانید با سفارشی کردن تنظیمات ویرایشگر کلاسیک ادامه دهید. می‌توانید ویرایشگر کلاسیک را به‌عنوان پیش‌فرض پیکربندی کنید، بلوک‌ها را غیرفعال کنید یا ویرایشگرهای گوتنبرگ و کلاسیک را برای پست‌ها و صفحات خود فعال کنید.

آیا ویرایشگر کلاسیک با ویرایش کامل سایت کار می کند؟

ویرایشگر کلاسیک از ویرایش کامل سایت مانند ویرایشگر گوتنبرگ پشتیبانی نمی کند. در حالی که می توانید از تم های طراحی شده برای ویرایش بلوک استفاده کنید، به قابلیت های طرح و طراحی پیشرفته دسترسی نخواهید داشت. اگر از افزونه ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده می کنید، می توانید آن را طوری پیکربندی کنید که در صورت نیاز بین آن و ویرایشگر گوتنبرگ جابجا شود.