وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتو

0 18
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


اغلب پیش می آید که یک برنامه را نصب کنیم روی سیستم ما، و معلوم شد که این نسخه اشتباه است. این می تواند منجر به مشکلات سازگاری و عملکرد شود زیرا ممکن است به درستی با ماژول های شخص ثالث ارتباط برقرار نکند. در مورد پایتون نیز مشابه است، و به عنوان برنامه نویسان هوشیار، باید نسخه صحیح مورد نیاز خود را پیدا کنیم. بنابراین، در این راهنما، روش نصب یک نسخه خاص از پایتون را به شما نشان خواهیم داد روی سیستم اوبونتو شما

پایتون روی اوبونتو

معمولاً پایتون در بسیاری از توزیع‌های لینوکس از پیش نصب شده است. در مورد ما، Python3 داریم. یک جلسه ترمینال جدید را از طریق منوی Activities یا با فشار دادن Ctrl + Alt + T شروع کنید روی صفحه کلید شما بودن روی در بخش امن همه چیز، می توانید با اجرای دستور زیر بررسی کنید که آیا توزیع شما پایتون را نصب کرده است یا خیر.

$ python — نسخه

یا اگر مانند ما پایتون 3 را اجرا می کنید، دستور زیر باید کار را انجام دهد.

$ python3 — نسخه

روش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتوروش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتو

در تصویر مشاهده می کنید که سیستم پایتون 3.8.5 را اجرا می کند. اگر پایتون 3.3 یا پایین تر را اجرا می کنید، توصیه می شود نسخه پایتون خود را ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر به اطراف بچسبید روی کدام نسخه را باید دریافت کنید، زیرا در بخش آخر مقاله به آن خواهیم پرداخت.

در بخش های زیر، روش نصب هر نسخه از پایتون را نشان خواهیم داد روی سیستم شما، چه به روز شده باشد و چه قدیمی.

نصب یک نسخه خاص از پایتون

اولین قدم برای نصب پایتون، نصب وابستگی ها و بسته های لازم برای نصب آن است. با این حال، برای نصب این وابستگی ها، باید مخزن چندجهانی را فعال کنید. با اجرای دستور زیر می توانید آن را فعال کنید.

$ sudo apt-add-repository multiverse

هنگامی که از راه خارج شد، حرکت می کنیم روی برای نصب اولین وابستگی برای ادامه دستور زیر را اجرا کنید.

$ sudo apt-get install build-ssential checkinstall

روش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتوروش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتو

دانلود و نصب آن باید در چند لحظه تمام شود. پس از اتمام، حرکت کنید روی با اجرای دستور زیر به مورد بعدی بروید.

$ sudo apt-get install libreadline-gplv2-dev libncursesw5-dev libssl-dev libsqlite3-dev tk-dev libgdbm-dev libc6-dev libbz2-dev

این یک دستور طولانی و پیچیده است، بنابراین به سادگی آن را در ترمینال خود کپی کنید تا از هرگونه خطای تایپی جلوگیری کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آموزش اوبونتو DNSMasq

روش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتوروش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتو

با انجام این کار، حرکت می کنیم روی برای دانلود پایتون و نصب آن. برای اینکه به شما نشان دهیم چگونه یک نسخه خاص را نصب کنید، پایتون خود را از 3.8.5 به پایتون 2.7 تنزل می دهیم.

ابتدا دایرکتوری فعلی را به پوشه Downloads که می‌خواهیم بسته را دانلود کنیم تغییر می‌دهیم. این کار را می توان با اجرای دستور زیر انجام داد.

$ سی دی ~/دانلودها/

مرحله بعدی این است که بسته را از وب سایت پایتون “wget” کنید.

$ wget https://www.python.org/ftp/python/2.7.12/Python-2.7.12.tgz

روش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتوروش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتو

کلیک اینجا برای دسترسی به مکانی که از آنجا می توانید هر نسخه از پایتون را به دلخواه خود انتخاب کنید. تنها چیزی که باید در دستور wget اصلاح شود پیوند است.

با دانلود موفقیت آمیز نسخه خاصی از پایتون، مراحل نهایی ساده و آسان است. ابتدا از طریق دستور زیر بسته را استخراج می کنیم.

$ tar -xvf Python-2.7.12.tgz

روش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتوروش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتو

می توانید شماره نسخه را به عنوان Python- جایگزین کنیدنسخه.tgz با توجه به بسته شما.

مراحل بعدی شامل باز کردن دایرکتوری پایتون، پیکربندی فایل‌ها و نصب آن است. برای ادامه دستورات زیر را به ترتیب داده شده اجرا کنید.

$ cd Python-2.7.12
$ ./configure
$ ساخت
$ sudo چک نصب

نصب process، در حالی که ساده و ساده است، باید چند دقیقه طول بکشد تا تکمیل شود. پس از اتمام، می توانید با اجرای دستوراتی که در ابتدا ذکر کردیم، بررسی کنید که آیا نصب با موفقیت انجام شده است یا خیر.

روش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتوروش نصب یک نسخه خاص پایتون روی اوبونتو

همانطور که از تصویر می توانید متوجه شوید، ما با موفقیت از Python 3.8.5 به Python 2.7.12 تنزل داده ایم. شما می توانید همین کار را برای هر نسخه خاصی از انتخاب خود انجام دهید.

چرا باید پایتون 3.5 یا بالاتر را نصب کنید؟

اکنون که به این موضوع پرداختیم، بیایید در مورد اینکه کدام نسخه پایتون را باید تهیه کنید و چرا صحبت می کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب NetBeans روی اوبونتو

بیایید با اعداد شروع کنیم. منطقی است که با گذشت زمان، یک ابزار یا زبان برنامه نویسی از نظر ویژگی ها و عملکرد پیشرفت می کند. پایتون 2.0 در سال 2000، پایتون 2.7 در سال 2010، در حالی که پایتون 3.0 در سال 2008 و پایتون 3.6 در سال 2016 منتشر شد. آخرین نسخه ها ابزارها و کتابخانه های بیشتری در اختیار شما دارند، بنابراین استفاده از نسخه های بعدی منطقی است. با این حال، اگر می خواهید یک نسخه قدیمی را نصب کنید قابل درک است روی هدف اگر برخی از ویژگی های مورد نیاز شما بعدا حذف شد.

Python 2.0 هنوز در بسیاری از سیستم های لینوکس به عنوان نسخه پیش فرض استفاده می شود. برخی از شرکت ها نیز برای تمام کارهای خود از پایتون 2 استفاده می کنند. با این حال، با پیشرفت فناوری، شرکت‌های بیشتری به سمت Python3 حرکت می‌کنند. به عنوان مثال، اینستاگرام در سال 2017، پایه کد خود را از پایتون 2.7 به پایتون 3 منتقل کرد. به طور مشابه، فیس بوک در حال پیشرفت است و زیرساخت خود را به پایتون 3.4 و بالاتر ارتقا می دهد.

علاوه بر این، Python 3 برای مبتدیان قابل درک و یادگیری آسان تر است. بنابراین اگر به تازگی با این زبان برنامه‌نویسی شروع کرده‌اید، بهتر است کهنه‌کاران را به قدیمی‌ها بسپارید و سفر خود را با نسخه‌ای تازه و جدید از پایتون آغاز کنید. به طور خلاصه، برای کسانی که قبلاً این کار را نکرده‌اند، به فکر ارتقای پایتون خود به نسخه 3.5 یا بالاتر باشند.

نتیجه

در دوران مدرن محاسبات، مهم است که سیستم‌هایمان را به‌روز نگه داریم، نرم‌افزارمان را عاری از ویروس‌ها نگه داریم و ابزارهای کمکی خود را به آخرین نسخه‌هایشان ارتقا دهیم. به این ترتیب می توانیم کارهای روزانه خود را آسان تر، ساده تر و دقیق تر کنیم. بنابراین برنامه نویس یا توسعه دهنده بودن به راه اندازی و اجرای آخرین نسخه پایتون کمک می کند روی سیستم شما

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-02 09:28:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید