وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نصب Budgie Desktop روی اوبونتو

0 7
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه






دسکتاپ Budgie یک محیط دسکتاپ با ظاهر زیبا است که توسط پروژه Solus توسعه یافته است. مبتنی است روی گنوم، که تجربه دسکتاپ زیبایی را به کاربر نهایی می دهد. با استفاده از منابع سیستم کمتر، حداکثر بهره وری را ارائه می دهد. رابط کاربری آن کاملاً مدرن به نظر می رسد و استفاده از آن بسیار آسان است.

همه از دیدن یک رابط کاربری و چیدمان دسکتاپ روزانه خسته می شوند روی هر سیستم عامل کاربرانی مثل من می خواهند هر از چند گاهی حسی متفاوت و با طراوت داشته باشند و به پنجره دسکتاپ من نگاه کنند.

محیط دسکتاپ Budgie تقریباً برای همه توزیع‌های لینوکس برای نصب و استفاده در دسترس است. به خصوص اگر از Mac OS X به لینوکس مهاجرت می کنید، باید Budgie Desktop را نصب کنید زیرا آخرین نسخه آن برای اوبونتو با عملکرد Hot corners درست مانند روی OS X.

بنابراین، امروز قصد دارم همه شما را برای نصب دسکتاپ Budgie راهنمایی کنم روی اوبونتو از همین مراحل می توان برای نصب Budgie استفاده کرد روی سایر توزیع های لینوکس

سیستم مورد نیاز

قبل از شروع مراحل نصب، باید تأیید کنید که آیا رایانه شما حداقل سیستم مورد نیاز را برای نصب دسکتاپ Budgie برآورده می کند که به شرح زیر است:

  • رم: 4 گیگابایت یا بیشتر
  • پردازنده: پردازنده 64 بیتی اینتل یا AMD
  • رایانه های شخصی UEFI در حالت CSM بوت می شوند.
  • مک های مدرن اپل مبتنی بر اینتل
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  2 روش مختلف برای نصب Discord روی اوبونتو 22.04

خب حالا بیایید مراحل را یکی یکی شروع کنیم.

1. دستور Apt Update را اجرا کنید

تازه کردن کش مخزن و نصب آخرین نسخه بسته های موجود برای سیستم قبل از نصب هر برنامه یا ابزاری در اوبونتو بسیار مهم است. بنابراین، دستور زیر را در ترمینال اجرا کنید.

$ sudo آپدیت مناسب && sudo ارتقاء مناسب -y

روش نصب Budgie Desktop روی اوبونتوروش نصب Budgie Desktop روی اوبونتو

2. دستور نصب Budgie Desktop را صادر کنید روی اوبونتو

اکنون که با موفقیت بسته‌ها را به‌روزرسانی کرده‌ایم، می‌خواهیم بالاخره Budgie را نصب کنیم روی اوبونتو از آنجایی که Budgie در حال حاضر برای واکشی از یک مخزن پایه اوبونتو در دسترس است، برای دریافت بسته های Budgie نیازی به افزودن مخزن شخص ثالث نیست.

بنابراین، اکنون دستور زیر را در قسمت اجرا کنید terminal.

$ sudo apt نصب ubuntu-budgei-desktop

روش نصب Budgie Desktop روی اوبونتوروش نصب Budgie Desktop روی اوبونتو

3. Default Display Manager را انتخاب کنید

پنجره زیر ظاهر می شود که از شما می خواهد مدیر پیش فرض را انتخاب کنید. فقط باید LightDm را انتخاب کنید و کلید ENTER را بزنید روی صفحه کلید. LightDM یک مدیر نمایش پیش فرض برای دسکتاپ Budgie در solus است.

روش نصب Budgie Desktop روی اوبونتوروش نصب Budgie Desktop روی اوبونتو

4. از سیستم خارج شوید

اکنون که نصب است process تمام شد، به دکمه پاور در گوشه سمت راست بالای دسکتاپ بروید و کلیک کنید روی خروج. این شما را به صفحه قفل می برد.

5. به Budgie Desktop بروید

در صفحه ورود به سیستم، یک نماد Gear را در گوشه سمت راست پایین دسکتاپ مشاهده خواهید کرد. کلیک روی آن نماد و یک پاپ آپ ظاهر می شود، فقط Budgie desktop را از لیست انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Grub Customizer را نصب کنید روی اوبونتو

لازم نیست هر بار که در اوبونتو بوت می شوید این کار را انجام دهید، به جز زمانی که می خواهید رابط کاربری دسکتاپ خود را تغییر دهید.

اکنون فقط رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد محیط دسکتاپ اوبونتو Budgie شوید.

6. به رابط دسکتاپ Budgie خوش آمدید

پس از ورود به سیستم، ظاهر تازه و هیجان انگیزی به دسکتاپ قدیمی اوبونتو و همچنین یک صفحه قفل جدید خواهید دید.

روش نصب Budgie Desktop روی اوبونتوروش نصب Budgie Desktop روی اوبونتو

در پایین، منوی doc را مشاهده خواهید کرد که شبیه داک منوی سیستم عامل مک است.

حذف یا حذف کنید

اگر می خواهید در آینده دسکتاپ Budgie را از اوبونتو حذف یا حذف کنید، می توانید دستور زیر را در ترمینال اجرا کنید. قبل از حذف دسکتاپ Budgie، مطمئن شوید که با بازگشت به صفحه ورود به سیستم به اوبونتو پیش فرض برگردید.

$ sudo apt autoremove — پاکسازی ubuntu-budgei-desktop

بنابراین، به این صورت می توانید دسکتاپ Budgie را نصب کنید روی اوبونتو نصب Budgie روی همانطور که در بالا دیدید اوبونتو بسیار آسان است، ما دسکتاپ Budgie را نصب کرده ایم روی اوبونتو تنها در چند مرحله در اینجا من از Ubuntu 20.10 LTS برای نصب دسکتاپ Budgie استفاده کرده ام.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-31 23:51:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید