وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


لینوکس امروزه را می توان به دو حوزه اصلی، GNOME و KDE تقسیم کرد که دو محیط پیشرو دسکتاپ مبتنی بر لینوکس هستند.

KDE یک سازمان شناخته شده جهانی است که توسعه کار رایگان و متن باز را شعار خود قرار داده است. آنها جامعه ای هستند که تمرکز زیادی دارند روی ارائه برنامه هایی که می توانند تحت مجوز منبع باز در دسترس قرار گیرند.

این به نوبه خود باعث شده است که KDE به یکی از بزرگترین جوامع مبتنی بر لینوکس تبدیل شود که در آن هنرمندان، توسعه دهندگان، نویسندگان، مترجمان، توزیع کنندگان و افرادی با بسیاری مشاغل دیگر گرد هم می آیند و با هم کار می کنند تا نرم افزاری مطابق با ایده آل های فردی خود تولید کنند. یکی از این محصولات که بسیار محبوب شده است Kdenlive است، یک ویرایشگر ویدیویی-صوتی که جایگزین عالی لینوکس برای همتای Adobe خود است.

این مقاله روش نصب Kdenlive را به شما نشان می دهد روی سیستم های لینوکس اوبونتو 20.04. همچنین نگاهی کوتاه به برخی از ویژگی‌های مهم همراه با Kdenlive خواهیم داشت.

Kdenlive چیست؟

Kdenlive یک ویرایشگر ویدیوی حرفه ای است که توسط افرادی که در KDE کار می کنند توسعه یافته است. این کراس پلتفرم است و برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. Kdenlive به دلیل توانایی خود در پشتیبانی از چندین فرمت ویدیویی مانند 3Gp، MKV، MP4، و غیره، علاوه بر ارائه بارهای از ویژگی های قدرتمند به کاربران خود مشهور است. برخی از برجسته ترین ویژگی ها شامل چند آهنگ برای ویرایش صدا و تصویر، انواع افکت ها و انتقال ها و قابلیت سفارشی سازی است.

همه این ویژگی ها Kdenlive را به یک نرم افزار قدرتمند تبدیل کرده است، به همین دلیل نام آن در میان برترین ویرایشگرهای ویدئویی مبتنی بر لینوکس قرار گرفته است.

نصب Kdenlive

اوبونتو راه های متعددی را برای نصب Kdenlive به کاربران ارائه می دهد روی کامپیوتر آنها اجازه دهید به برخی از آنها نگاه کنیم:

الف) نصب Kdenlive با استفاده از Snap

ساده ترین راه برای نصب Kdenlive استفاده از فروشگاه اسنپ است. Snaps بسته هایی هستند که متعلق به مدیر بسته Snap است که توسط Canonical برای سیستم عامل لینوکس توسعه یافته است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب و پیکربندی Git روی اوبونتو 22.04 (Jammy Jellyfish)

مزیت استفاده از Snaps در مقابل سایر مخازن این است که متکی نیست روی هر فروشگاه برنامه خاصی، و این برنامه ها برای همه توزیع های لینوکس در دسترس هستند. برای نصب Kdenlive با استفاده از Snap کافیست دستور زیر را وارد کنید:

$ sudo ضربه محکم و ناگهانی نصب kdenlive

ب) نصب Kdenlive با استفاده از مخزن PPA

اما اسنپس با انتقادات متعددی در خصوص بی ثباتی مواجه شده است. یک جایگزین بهتر برای این کار نصب Kdenlive با استفاده از مخزن PPA است.

برای انجام این کار، را باز کنید terminal از طریق Ctrl+Alt+T یا با جستجو terminal در داش اوبونتو پس از باز شدن ترمینال، دستور زیر را وارد کنید:

$ sudo add-apt-repository ppa:kdenlive/kdenlive-stable

در مرحله بعد سیستم های خود را با اجرای دستور زیر به روز کنید:

$ sudo آپدیت مناسب

در نهایت دستور زیر را وارد کنید تا Kdenlive روی سیستم اوبونتو نصب شود:

$ sudo apt نصب kdenlive

ج) نصب Kdenlive با استفاده از AppImage

راه دیگر نصب Kdenlive استفاده از AppImage است. این به کاربران اجازه می دهد تا برنامه ها را همانطور که در ویندوز اجرا می کنند اجرا کنند. برای استفاده از این اپلیکیشن به وبسایت رسمی Kdenlive رفته و کلیک کنید روی بخش دانلود

روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04

بعد، کلیک کنید روی دکمه AppImage، که دانلود فایل شما را آغاز می کند.

روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04

پس از دانلود فایل، به دایرکتوری که آن را دانلود کرده اید بروید و دستور زیر را اجرا کنید تا به آن یک وضعیت اجرایی بدهید:

$ chmod +x./*.appimage

اکنون، دوبار کلیک کنید روی فایل AppImage، و Kdenlive شروع خواهد شد.

با استفاده از ویرایشگر Kdenlive

Kdenlive بسیار آسان برای استفاده است و یک رابط کاربری بسیار کاربر پسند ارائه می دهد. ابتدا باید تمام ویدیوهای مورد نیاز برای ویرایش را به خود اضافه کنید Project Bin، که می توان یافت روی سمت چپ ویرایشگر

روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04

یکی از بهترین ویژگی هایی که با Kdenlive ارائه می شود، پشتیبانی آن از ویرایش چند آهنگ است. این به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی ویرایش و کار کنند روی چندین آهنگ ویدیویی و صوتی به طور همزمان. Kdenlive همچنین به شما امکان می‌دهد یک آهنگ صوتی خاص را بی‌صدا کنید، نشانگر اضافه کنید، آهنگ‌ها را قفل کنید و حتی یک آهنگ ویدیویی را مخفی کنید. این آهنگ‌ها را می‌توان به اطراف کشید یا اندازه آن را تغییر داد و بخش‌هایی از آن را می‌توان برش داد. تمام آهنگ های موجود در آن قابل مشاهده است Project Bin در تصویر بالا

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب Prometheus روی اوبونتو 20.04 LTS؟

روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04

همچنین می توانید آهنگ های بیشتری را به ویرایشگر خود اضافه کنید یا موارد اضافی یا استفاده نشده را حذف کنید. کلیک راست روی هر آهنگ و این گزینه ها ظاهر می شوند.

روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04

برای بررسی اینکه آیا صدا و تصویر شما با هم کار می کنند، می توانید نسخه ویرایش شده را با کلیک کردن اجرا کنید روی نماد پخش، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است:

روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04

برای افزودن افکت‌ها به فایل‌های ویرایشی، Kdenlive طیف گسترده‌ای از افکت‌ها را ارائه می‌دهد که بیشتر به دسته‌های مختلف ویدیویی و صوتی تقسیم می‌شوند.

روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04

برای افزودن این افکت‌ها به آهنگ‌های خود، به سادگی هر یک از این افکت‌ها را به آهنگ‌های ویدیویی و صوتی خود بکشید، و می‌توانید تغییرات را ببینید و بشنوید. به عنوان مثال، در ادامه، افکت Fade Out را به یکی از آهنگ های صوتی خود اضافه کردیم:

روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04

اگر می خواهید موضوع ویرایشگر را تغییر دهید، می توانید این کار را با رفتن به قسمت انجام دهید تنظیمات برگه و باز کردن تم رنگی بخش.

روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04روش نصب KdenLive در اوبونتو 20.04

چرا از KdenLive استفاده کنیم؟

Kdenlive یکی از محبوب ترین ویرایشگرهای مبتنی بر لینوکس است. این بسیار پایدار است و عملکرد بی‌نظیری را بدون کاهش سرعت یا توقف هنگام افزودن افکت‌ها یا کار با مجموعه‌های بزرگی از فایل‌ها ارائه می‌دهد. با هر نسخه جدید، بسیار بهتر از نسخه قبلی خود به نظر می رسد و کار می کند. تیم KDE با ارائه یک ویرایشگر غیرخطی با کیفیت بالا برای لینوکس کار خوبی انجام داده است.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-04 04:04:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید