وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


معرفی PostgresML به عنوان یک خبر خوب برای کاربران Postgres بود که به دنبال پیشرفت برنامه های هوش مصنوعی خود با استفاده از پایگاه داده Postgres در کنار الگوریتم های یادگیری ماشین هستند. اگر تازه وارد Postgres هستید یا قبلاً آن را اجرا کرده اید روی سرور خود را، می توانید PostgresML را نصب کنید روی اوبونتو 22 با چند مرحله، مشروط بر اینکه راهنمای دنبال کنید.

خواندن روی همانطور که این پست شما را راهنمایی می کند روی مراحلی که برای نصب PostgresML باید دنبال کنید روی اوبونتو 22. مراحل نصب PostgreSQL، Docker و PostgresML را خواهیم دید. شروع کنیم!

درک PostgresML

PostgresML به عنوان یک گزینه قابل اعتماد برای ساخت برنامه های هوش مصنوعی تعاملی تعریف شده است. این به عنوان یک پایگاه داده برنامه کاربردی AI منبع باز کار می کند. این نرم افزار از SQL با الگوریتم های پیشرفته یادگیری ماشینی استفاده می کند که دارای مدل های از پیش آموزش دیده برای ساخت راه حل های تعاملی و مقیاس پذیر مبتنی بر هوش مصنوعی است.

PostgresML Postgres موجود را با LLMS، یادگیری ماشین، عملیات برداری و غیره مقیاس می‌دهد تا به کاربران اجازه دهد پتانسیل آن را به حداکثر برسانند. علاوه بر این، تمام ادغام های آن به طور یکپارچه در فضای حافظه مشترک انجام می شود و موارد تکراری داده ها را حذف می کند. process مرزها، تماس های شبکه و هر گونه پیچیدگی. به این ترتیب، برنامه ساخته شده مقیاس پذیر، قابل اعتماد، ساده و سریع می شود.

با PostgresML، شما فقط به چند مرحله کلیدی برای رسیدن به هدف خود نیاز دارید. ابتدا آن را نصب کنید و برای شروع آماده شوید. سپس، مدل یادگیری ماشینی خود را آموزش دهید و آن را برای رسیدگی به پرونده خود به کار ببرید. در نهایت، اجازه دهید مدل آموزش دیده پیش بینی کند تا راه حل بدهد.

روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22

تاکنون متوجه شدیم که PostgresML توسعه‌ای از PostgreSQL است که یادگیری ماشینی را به ارمغان می‌آورد تا کاربران را قادر به آموزش و انجام استنتاج کند. روی داده های جدولی و متن دیگری که از پرس و جوهای SQL استفاده می کند. بنابراین برای نصب PostgresML باید Postgres داشته باشید روی سیستم شما ما نصب را خراب می کنیم process در چند مرحله

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش بررسی سرعت لینک در اوبونتو

1. PostgreSQL را نصب کنید

اگر Postgres را نصب کرده اید روی سیستم شما، می توانید از این مرحله رد شوید. با این حال، اگر در این کار تازه کار هستید، می توانید PostgreSQL را با دستورات ساده زیر نصب کنید:

با به روز رسانی بسته سیستم اوبونتو خود شروع کنید.

سودو آپدیت مناسب

بعد، PostgreSQL را نصب کنید.

سودو apt نصب postgresql postgresql-contrib

روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22

پس از نصب PostgreSQL، سرویس آن را به صورت زیر شروع کنید:

سودو systemctl postgresql.service را شروع کنید

اکنون که PostgreSQL را نصب کرده اید، می توانید یک کاربر و یک پایگاه داده برای شروع کار با آن ایجاد کنید. گام بعدی نصب Docker و شروع خدمات آن قبل از نصب PostgresML است.

2. Docker را نصب کنید

با Docker، شما یک دریافت خواهید کرد container برای نصب و ساخت راحت برنامه های PostgresML. در اینجا، ما یک دسکتاپ Docker را نصب می کنیم و به اوبونتو 22 64 بیتی نیاز داریم.

برای نصب دسکتاپ داکر، می توانید آن را از مخزن داکر یا مخازن اوبونتو تهیه کنید. اولین کار این است که نسخه های قبلی Docker را با دستور زیر حذف کنید:

سودو apt-get حذف کنید docker docker-engine docker.io containerd runc

پس از حذف نسخه های قبلی، سیستم خود را به روز کنید و دستور زیر را برای نصب بسته های پیش نیاز مورد نیاز اجرا کنید:

سودو apt نصب lsb-release ca-certificates apt-transport-https software-properties-common -y

روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22

روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22

برای تایید نصب تمام بسته ها، “y” را فشار دهید و منتظر بمانید process برای تکمیل. اگر Docker را از مخزن رسمی آن منبع یابی کنید، باید کلید GPG آن را اضافه کنیم تا بتوانید آن را نصب کنید روی را terminal. بنابراین، کلید Docker GPG را با اجرای دستور زیر اضافه کنید:

حلقه -fsSL https://download.docker.com/لینوکس/اوبونتو/gpg | سودو gpg –عزیز -o /usr/اشتراک گذاری/حلقه کلید/docker-archive-keyring.gpg

همچنین باید مخزن Docker را که همراه با کلید GPG قرار داده اید به لیست منابع اضافه کنید روی اوبونتو شما برای آن، مخزن را با دستور زیر تکرار کنید:

اکو “deb [arch=$(dpkg –print-architecture) signed-by=/usr/share/keyrings/docker-archive-keyring.gpg] https://download.docker.com/linux/ubuntu $(lsb_release -cs) پایدار” | سودو سه راهی /و غیره/apt/sources.list.d/docker.list > /توسعه دهنده/خالی

برای اینکه سیستم متوجه مخزن اضافه شده Docker شود، مطمئن شوید که مخزن سیستم را از طریق دستور apt به روز می کنید.

سودو آپدیت مناسب

روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22

در این مرحله، اکنون می توانید Docker را با استفاده از بسته “docker-ce” نصب کنید. دستور زیر را اجرا کنید:

سودو apt نصب docker-ce

برای شروع نصب، “y” را فشار دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  پروفایل های AppArmor روی اوبونتو

روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22

با بررسی نسخه آن می توانید تأیید کنید که Docker نصب شده است.

روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22

3. PostgresML را نصب کنید

همه چیز آماده است و اکنون می توانید PostgresML را نصب کنید. به عنوان یک پروژه منبع باز، نصب PostgresML مستلزم دسترسی به کد GitHub آن، کلون کردن آن و ساخت پروژه با استفاده از دستور «docker-compose» است.

بیایید با استفاده از git برای کلون کردن مخزن PostgresML با دستور زیر شروع کنیم:

سودو git clone https://github.com/postgresml/postgresml.git

روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22

کلونینگ تا 100 درصد اجرا خواهد شد. پس از تکمیل، باید خروجی مشابه تصویر قبلی دریافت کنید. متوجه یک دایرکتوری جدید خواهید شد. “postgresml” ایجاد شده است.

با استفاده از دستور cd وارد آن پوشه شوید.

روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22

آخرین مرحله استفاده از دستور “docker-compose up” برای ساخت و اجرای پایگاه داده PostgresML در کانتینرهایی است که در فایل “compose.yml” که در پوشه “postgresml” ذخیره شده است، تعریف شده است. پس از اجرای دستور، شروع به ساخت PostgresML می کند.

https://github.com/postgresml/postgresml.git

اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت پایدار و فضای کافی دارید. از وقتی که process تکمیل شود، شما با موفقیت موفق به نصب PostgresML خواهید شد روی اوبونتو 22 و می تواند شروع به استفاده از آن کند.

روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22روش نصب PostgresML روی اوبونتو 22

فرض کنید این دردسر را نمی خواهید که باید Docker را نصب کنید و کلونینگ و ساخت PostgresML را طی کنید. شما این امکان را دارید که به نسخه آنلاین PostgresML دسترسی پیدا کنید، جایی که می توانید ثبت نام کنید و از فضای کاری با 5 گیگابایت داده لذت ببرید که می توانید از آن برای ایجاد راه حل های مقیاس پذیر مبتنی بر هوش مصنوعی خود استفاده کنید. بررسی کنید رسمی PostgresML page و برای شروع ثبت نام کنید

نتیجه

در این پست مراحلی که باید برای نصب PostgresML دنبال کنید توضیح داده شده است روی اوبونتو 22. ما مراحلی را که باید دنبال کنیم، از نصب Postgres تا نصب Docker و PostgresML را دیده‌ایم. با این حال، ما به گزینه ساده‌تر ثبت‌نام با PostgresML برای استفاده از آن اشاره کردیم روی مرورگر به جای نصب آن روی سیستم. خودشه!

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-28 18:39:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید