را Ruby روی چارچوب Rails ابزارهای مختلفی را ارائه می دهد که به بهبود کارایی توسعه برنامه های وب کمک می کند. این قالب‌ها و کتابخانه‌های مختلف کد را ارائه می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی قابلیت‌های جدید را بدون نوشتن از ابتدا اضافه کنند.

با این حال، نصب Ruby روی Rails می تواند برای توسعه دهندگان جدید چالش برانگیز باشد. کاربران ابتدا باید محیط میزبانی را به درستی آماده کنند و با استفاده از دستورات مختلف چندین وابستگی نصب کنند.

در این مقاله روش نصب را توضیح خواهیم داد Ruby روی ریل روی سرور خصوصی مجازی (VPS). همچنین مراحل ایجاد اپلیکیشن Rails را توضیح خواهیم داد و بهترین روش ها را هنگام استفاده از فریم ورک ارائه می کنیم.

Ruby روی Rails یک چارچوب برنامه کاربردی تحت وب است روی را Ruby زبان برنامه نویسی. این ابزار جعبه‌های مختلف، کتابخانه‌ها، قالب‌های کد و مؤلفه‌هایی را فراهم می‌کند که به ساده‌سازی توسعه کمک می‌کنند. این فریم ورک از معماری محبوب Model-View-Controller (MVC) استفاده می کند که آن را بسیار انعطاف پذیر و مناسب برای همه برنامه های کاربردی وب از جمله وب سایت ها و CMS ها می کند.

روش نصب Ruby روی ریل روی اوبونتو

در این قسمت روش نصب را توضیح خواهیم داد Ruby روی ریل روی یک اوبونتو 23.04 سرور خصوصی مجازی قبل از ادامه، مطمئن شوید که یک برنامه میزبانی VPS با سیستم عامل خریداری کرده اید.

1. سرور اوبونتو خود را آماده کنید

برای آماده سازی محیط Rails، با استفاده از یک کلاینت SSH مانند PuTTY یا Terminal به VPS خود متصل شوید. هاستینگer کاربران می توانند از مرورگر استفاده کنند terminal برای دسترسی به سرور خود و اجرای دستورات لینوکس از راه دور از طریق مرورگرهای وب.

برای ساده سازی آماده سازی process، مطمئن شوید که سیستم شما با حداقل bloatware و فایل های ناخواسته تمیز است. نرم افزارهای غیر ضروری روی سرور شما می تواند عملکرد را کاهش دهد و باعث درگیری شود و بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.

هاستینگer کاربران میزبان VPS می توانند انتخاب کنند که کدام نرم افزار را نصب کنند. آنها همچنین می توانند یک سیستم عامل ساده را برای ایجاد یک محیط میزبانی حداقل و با تنظیم آسان انتخاب کنند.

هاستینگer کاربران می توانند آدرس IP سرور و اعتبارنامه ورود SSH خود را از طریق آن بیابند VPS داشبورد بررسی اجمالیدسترسی SSH. به جای root، توصیه می‌کنیم به سایر حساب‌های ابرکاربر تغییر دهید تا از تغییرات تصادفی که ممکن است سیستم شما را خراب کند جلوگیری کنید.

محل اعتبار ورود SSH در Hostingerداشبورد VPS

پس از اتصال، مخزن اوبونتو را به روز کنید تا مطمئن شوید آخرین نسخه بسته را با استفاده از دستور زیر نصب می کنید:

sudo apt update && sudo apt upgrade

2. نصب کنید Ruby روی اوبونتو

Ruby روی پیش نیازهای ریل عبارتند از Ruby زبان برنامه نویسی، کامپایلر کد و زمان اجرا جاوا اسکریپت. بسته به روی برنامه شما، ممکن است به بسته های اختیاری دیگری مانند Redis یا Readline نیز نیاز داشته باشد.

برای این آموزش، روش نصب تمامی نرم افزارهای مورد نیاز با استفاده از APT را به شما نشان خواهیم داد.

برای نصب Ruby، اجرا کن:

sudo apt install ruby-full -y

بررسی کنید که آیا سیستم نصب شده است یا خیر Ruby با موفقیت از دستور زیر استفاده کنید:

sudo ruby -v
ترمینال موارد نصب شده را برمی گرداند Ruby نسخهترمینال موارد نصب شده را برمی گرداند Ruby نسخه

اگر رابط خط فرمان “فرمان یافت نشد” خطا، به این معنی است که بسته به درستی نصب نشده است. اگر خروجی ترمینال Ruby شماره نسخه، می توانید به نصب سایر بسته های ضروری ادامه دهید.

شما می توانید بر اساس نرم افزارهای مختلف نصب کنید روی ترجیح شما برای این آموزش، ما نصب می کنیم ساخت ضروری بسته کامپایلر، Git کنترل نسخه، PostgreSQL پایگاه داده، کتابخانه SSL و zlib فشرده سازی:

sudo apt install -y build-essential git-core libssl-dev zlib1g-dev postgresql postgresql-server-dev-all

مطالعه پیشنهادی

راهنمای ما را بررسی کنید روی روش نصب PostgreSQL روی اوبونتو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش تنظیم یک پایگاه داده پیش فرض و کاربر Postgres.

با بررسی نسخه های این بسته ها، بررسی کنید که آیا این بسته ها به درستی نصب شده اند. برای ساخت ضروری، استفاده کنید grep دستور:

apt list --installed | grep build-essential
دستور grep در ترمینال وضعیت نصب بسته build-essential را برمی گردانددستور grep در ترمینال وضعیت نصب بسته build-essential را برمی گرداند

سپس دستور زیر را برای نصب اجرا کنید Node.js زمان اجرا جاوا اسکریپت و نخ مدیر بسته برای فعال کردن خط لوله دارایی:

sudo apt install -y nodejs yarn

توصیه می کنیم از جدیدترین نسخه برای اطمینان از سازگاری، امنیت و عملکرد بهینه استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید، صفحات یادداشت انتشار برنامه‌نویس را بررسی کنید.

3. Rails را نصب کنید روی اوبونتو

نصب خواهیم کرد Ruby روی ریل با استفاده از مدیر بسته RubyGem. این منبع رسمی چارچوب است که اطمینان می دهد آخرین نسخه و به روز رسانی های مکرر را دریافت می کنید.

این ابزار نیز تسهیل می کند Ruby نصب، حذف و مدیریت سنگهای قیمتی همچنین به شما این امکان را می دهد که به راحتی وابستگی ها و Ruby کتابخانه ها برای ساده سازی مدیریت پروژه

RubyGem معمولاً به صورت از پیش نصب شده همراه است Ruby زبان برنامه نویسی. با جستجو در شماره نسخه بررسی کنید که آیا سیستم شما آن را دارد یا خیر:

gem -v

همچنین می توانید با استفاده از APT با اجرای دستور زیر آن را به صورت دستی نصب کنید:

sudo apt install rubygems -y

سایر بسته های توسعه ضروری را نصب کنید، مانند باندلر سیستم مدیریت وابستگی و rbenv مدیر نسخه از دستور زیر استفاده کنید:

sudo gem install bundler && sudo apt install rbenv -y

اگر شما host چندین برنامه، ممکن است به نسخه دیگری از آن نیاز داشته باشید Ruby. به جای تنظیم دستی آنها، یک نسخه پیش فرض را تعریف کنید که با استفاده از آن برای کل سیستم شما اعمال می شود یاقوت ساخت افزونه و rbenv.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

به عنوان مثال، در اینجا یک rbenv دستوری که پیش فرض را تنظیم می کند Ruby نسخه به عنوان 2.2.3:

rbenv global 2.2.3

پس از نصب پیش نیازها، این را اجرا کنید گوهر دستور شروع نصب Rails process:

sudo gem install rails

برای بررسی اینکه آیا Rails را با موفقیت نصب کرده اید، نسخه را جستجو کنید.

به جای اجرای دستورات، Rails را در آن نصب کنید هاستینگer VPS فقط چندین مرحله را انجام می دهد:

  1. وارد شوید hPanel و کلیک کنید VPS روی منوی بالا
  2. خود را انتخاب کنید طرح VPS.
  3. به نوار کناری بروید → سیستم عامل و پنل سیستم عامل.
  4. زیر سیستم عامل خود را تغییر دهید پنجره، کلیک کنید برنامه های کاربردی.
  5. انتخاب کنید اوبونتو 22.04 64 بیتی با Rails/OpenLiteSpeed.
  6. کلیک دوباره نصب کنید.
منوی نصب سیستم عامل در Hostingerداشبورد VPSمنوی نصب سیستم عامل در Hostingerداشبورد VPS

هشدار! نصب مجدد سیستم عامل VPS تمام داده های آن را پاک می کند. قبل از ادامه، اگر می‌خواهید فایل‌های آن را حفظ کنید، یک نسخه پشتیبان ایجاد کنید.

4. یک محیط توسعه ایجاد کنید

پس از آماده سازی ناحیه میزبانی، محیط توسعه Rails خود را راه اندازی کنید. مراحل بسته به آن متفاوت است روی سیستم عامل خود را، اما ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را در ویندوز انجام دهید.

نکته حرفه ای

مراحل راه اندازی یک محیط توسعه اوبونتو برای Ruby روی ریل ها مشابه ریل های منطقه میزبانی هستند.

نصب یک ویرایشگر کد یا IDE

برای نوشتن و اشکال زدایی کد برنامه Rails خود به یک ویرایشگر متن یا یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) نیاز دارید. شما می توانید هر نرم افزاری را که با آن آشنایی دارید انتخاب کنید.

اگر مطمئن نیستید، مقاله بهترین ویرایشگر کد ما را بررسی کنید. توصیه می‌کنیم یکی از ویژگی‌هایی مانند برجسته‌کننده نحو و تکمیل خودکار را برای ساده‌سازی توسعه انتخاب کنید process و به کاهش خطاهای انسانی کمک می کند.

در این آموزش استفاده خواهیم کرد Visual Studio Code (VSCode). این IDE رایگان پلاگین های مختلفی را ارائه می دهد که به بهبود کارایی توسعه کمک می کند، مانند VSCode rdbg Ruby کد دیباگر

در حال نصب Ruby روی پنجره ها

ناحیه توسعه به همان وابستگی هایی مانند سرور میزبان نیاز دارد. به جای استفاده از دستوراتی مانند روی کاربران لینوکس، ویندوز باید بسته نصب کننده را به صورت دستی از سایت دریافت کنند وب سایت رسمی rubyinstaller. ما جدیدترین نسخه را توصیه می کنیم Ruby با devkit

دوبار کلیک کنید روی فایل اجرایی و تکمیل Ruby نصب و راه اندازی. این process همچنین مدیر بسته RubyGem و وب سرور WEBrick را پیکربندی می کند. WEBrick یک سرور توسعه Rails است که به شما این امکان را می دهد host یک برنامه کاربردی روی ماشین محلی شما برای آزمایش

نصب ریل روی پنجره ها

مراحل نصب Rails در ویندوز همانند سایر سیستم عامل ها می باشد. باز کن خط فرمان، پاورشل، یا ترمینال VSCode به عنوان یک مدیر و این را اجرا کنید گوهر دستور:

gem install rails

این چارچوب وب و وابستگی های آن را تنظیم می کند. برای اطمینان از نصب صحیح نرم افزار، نسخه Rails را با استفاده از دستور زیر بررسی کنید:

rails -v
کد VSC terminal نسخه Rails نصب شده را برمی گرداندکد VSC terminal نسخه Rails نصب شده را برمی گرداند

نصب Git Version Control

Git به شما امکان می دهد به راحتی کد و فایل ها را از دستگاه محلی خود به محیط زنده منتقل کنید. در حالی که هاستینگer VPS از روش های دیگری مانند SFTP پشتیبانی می کند، آنها کارایی کمتری دارند.

آخرین نسخه را از سایت دانلود کنید وب سایت رسمی Git و نصب را کامل کنید. باز کن Git Bash برنامه را از منوی start و دستور زیر را برای بررسی نسخه اجرا کنید:

git version

سپس، یک مخزن Git راه اندازی کنید host کد و مستندات پروژه شما پلتفرمی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازها و گردش کار شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، گزینه های محبوب عبارتند از GitHub و BitBucket.

Git Bash شماره نسخه Git نصب شده را برمی گرداندGit Bash شماره نسخه Git نصب شده را برمی گرداند

5. اولین برنامه Rails خود را ایجاد کنید

برای ایجاد یک برنامه Rails، برنامه خود را باز کنید کد VSC terminal با فشار دادن Ctrl + ` میانبر. با استفاده از مسیر به فهرست پروژه خود بروید سی دی دستور:

cd D:\Project

فایل ها و پوشه های پروژه Rails جدید را با استفاده از دستور زیر ایجاد کرده و جایگزین کنید rails_app با نام برنامه شما:

rails new rails_app

پوشه برنامه شامل چندین دایرکتوری است که هر کدام برای اهداف متفاوتی هستند. به عنوان مثال برنامه/ مسیر شامل اجزای اصلی برنامه است، در حالی که پیکربندی/ فایل های پیکربندی را در خود جای می دهد. بررسی کنید راهنمای شروع ریل برای آشنایی بیشتر با ساختار

با استفاده از گزینه به پوشه اصلی برنامه بروید سی دی دستور داده و پروژه را با استفاده از دستور زیر اجرا کنید:

rails server --binding=0.0.0.0

وارد localhost: 3000 به مرورگر وب شما اگر صفحه خوش آمدگویی Rails ظاهر شد، می توانید شروع به نوشتن کد برنامه کنید و فایل ها را با استفاده از دستورات Git به سرور خود فشار دهید.

را Ruby on  صفحه خوش آمدگویی برنامه Railsرا Ruby on  صفحه خوش آمدگویی برنامه Rails

پس از انتقال فایل ها به VPS خود، از طریق SSH به آن متصل شوید. به پوشه پروژه بروید و همان دستور را برای شروع برنامه وارد کنید:

rails server --binding=0.0.0.0

بازدید آدرس vpsipad: 3000 در مرورگر وب شما باید برنامه را بارگیری کند. مطبوعات Ctrl + C در command-line رابط برای توقف برنامه برای راه اندازی مجدد، همان دستور را اجرا کنید.

Ruby روی بهترین شیوه های ریل

این بخش بهترین شیوه ها را بررسی می کند Ruby روی نصب ریل برای کمک به شما در ساده سازی process.

از مدیریت نسخه با استفاده کنید Ruby مدیر نسخه (RVM)

میزبانی چندین برنامه با متفاوت Ruby نسخه ها روی یک سرور ممکن است مشکلات ناسازگاری ایجاد کند. RVM با اجازه دادن به کاربران برای مدیریت چندین مورد این مشکل را برطرف می کند Ruby نصب با استفاده از رابط خط فرمان

این به شما امکان می دهد نسخه های مختلف را به راحتی نصب، مدیریت و تغییر دهید. RVM همچنین به کاربران این امکان را می دهد که محیط های ایزوله را برای نصب های Gem به نام مدیریت کنند جواهرات.

هاستینگer VPS به کاربران اجازه می دهد RVM را نصب کنند تا یک محیط جامد را راه اندازی کنند host برنامه های کاربردی آنها علاوه بر اطمینان از عملکرد، این command-line ابزار به ساده سازی توسعه کمک می کند زیرا کاربران نیازی به مدیریت چندین سرور ندارند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش ایجاد هاست مجازی آپاچی روی CentOS 7

توسعه را با جواهرات و بسته‌های ضروری افزایش دهید

در Rails، gems بسته‌های اضافی برای گسترش عملکرد چارچوب و ساده‌سازی وظایف هستند. کاربران می توانند آنها را با استفاده از مدیر وابستگی Gem Bundler نصب کنند.

برای انجام این کار، جواهر مورد نظر خود را به پروژه خود اضافه کنید gefile با درج خط جدید زیر:

gem 'gem_name'

سپس با اجرای بسته، بسته را نصب کنید دسته دستور:

bundle install gem_name

جواهرات مختلفی با اهداف مختلف وجود دارد. مثلا نصب کنید تدبیر کنید برای تنظیم احراز هویت کاربر روی برنامه های شما در ضمن استفاده کنید گیره کاغذ یا CarrierWave برای فعال کردن آپلود فایل

از کنترل نسخه با Git استفاده کنید

در توسعه نرم افزار، یک سیستم کنترل نسخه به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تغییرات پروژه را دنبال کنند. علاوه بر ارائه یک نقطه بازیابی برای عیب یابی، یکپارچه سازی و استقرار مداوم (CI/CD) را نیز برای خودکارسازی امکان پذیر می کند. process.

Git یک سیستم کنترل نسخه است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد وظایف توسعه خود را ساده کرده و همکاری را بهبود بخشند. گردش کار غیر خطی را فعال می کند و به آنها اجازه می دهد به صورت جداگانه کار کنند روی یک پروژه به طور همزمان

توسعه دهندگان می توانند از دستورات ساده Git برای انتقال فایل ها به یک سرور راه دور و ایجاد یک شاخه توسعه ایزوله استفاده کنند و کارایی را بهبود بخشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار، آموزش Git ما را بررسی کنید.

بپیوند به Ruby روی انجمن ریل

Ruby یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی سمت سرور است، محبوب تر از جاوا اسکریپت. به دلیل محبوبیت، چارچوب Rails جامعه بزرگی از کاربران را پشت سر خود دارد.

این به کاربران، به‌ویژه مبتدیان، سود می‌رساند، زیرا می‌توانند به سرعت راه‌حل‌هایی را در هنگام مواجهه با مشکلات مربوط به چارچوب پیدا کنند. آنها می توانند سؤال بپرسند یا برای پاسخ جستجو کنند روی انجمن های مختلف آنلاین

به عنوان مثال، Rails دارای یک انجمن رسمی با تعداد زیادی از کاربران فعال علاوه بر این، توسعه دهندگان می توانند به تابلوهای بحث غیر رسمی از ارائه دهندگان دوره Rails بپیوندند GoRails یا دیگر پلتفرم های محبوب مانند Reddit.

بروز بمان

در حال نصب آخرین Ruby و نسخه Rails تضمین می کند که برنامه شما آخرین وصله های امنیتی را اعمال می کند. علاوه بر این، به‌روزرسانی‌ها معمولاً با رفع اشکال و سازگاری نرم‌افزار جدید برای بهبود پایداری محیط میزبانی شما ارائه می‌شوند.

با استفاده از نسخه جدید Rails و Ruby همچنین تضمین می‌کند که برای ساده‌سازی عیب‌یابی، پشتیبانی مستمر دریافت می‌کنید. برای به روز ماندن، در خبرنامه های توسعه وب مشترک شوید، در انجمن ها شرکت کنید و آن ها را بررسی کنید یادداشت های انتشار.

اگر چندین برنامه را اجرا می کنید، از ابزاری مانند RVM برای ساده کردن کار استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از این دستور برای لیست کردن همه موارد موجود استفاده کنید Ruby نسخه ها:

rvm list

درباره استقرار برنامه های وب بیشتر بدانید

روش استقرار برنامه های وب روی لینوکس با استفاده از کمال
آموزش Kubernetes

نتیجه

Ruby روی Rails یک چارچوب محبوب برای توسعه یک برنامه وب است. کتابخانه‌ها، قالب‌ها و ابزارهای مختلفی را ارائه می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بدون کدنویسی از ابتدا، قابلیت‌های جدیدی را به نرم‌افزار خود اضافه کنند.

در این مقاله ما به شما ارائه کرده ایم Ruby روی راهنمای نصب ریل روی اوبونتو:

  1. محیط میزبانی را آماده کنید. با استفاده از یک حساب کاربری superuser از طریق SSH به VPS راه دور خود متصل شوید. سیستم عامل اوبونتو را نصب کنید و بسته ها را از طریق APT به روز کنید.
  2. نصب Ruby. برای نصب از APT استفاده کنید Ruby، RubyGems و سایر وابستگی ها. به عنوان مثال، پایگاه داده PostgreSQL را پیکربندی کنید، GCC کامپایلر و NodeJS.
  3. ریل ها را نصب کنید. دانلود و نصب Ruby روی ریل با استفاده از RubyGems. علاوه بر این، در صورت اجرای چندگانه، rbenv یا RVM را نصب کنید Ruby محیط ها
  4. محیط توسعه را تنظیم کنید. یک ویرایشگر متن یا یک IDE مانند VSCode را دانلود کنید. سپس، راه اندازی کنید Ruby و Rails را از طریق یک رابط خط فرمان مانند Command Prompt انجام دهید.
  5. برنامه خود را ایجاد و فشار دهید. را اجرا کنید rails جدید دستور در ترمینال IDE خود را برای شروع یک پروژه. کد برنامه خود را بنویسید و آن را با استفاده از Git یا یک سرویس گیرنده FTP فشار دهید.

آخرین نسخه را نصب کنید Ruby و ریل برای اطمینان از عملکرد و پایداری مطلوب برنامه. برای به روز ماندن، به طور منظم یادداشت های انتشار را بررسی کنید و به انجمن Rails بپیوندید، مانند انجمن ها یا subreddits.

برای بهبود کارایی توسعه، از مدیر نسخه RVM، جم‌های اضافی و سیستم کنترل نسخه Git استفاده کنید. هاستینگer محیط میزبانی VPS از همه این ابزارها برای اطمینان از تجربه توسعه وب بهینه پشتیبانی می کند.

نصب Ruby روی ریل روی سوالات متداول اوبونتو

در این قسمت به چندین سوال در مورد نصب پاسخ خواهیم داد Ruby روی ریل روی اوبونتو

روش دانلود Ruby روی ریل روی اوبونتو؟

برای دانلود Rails روی اوبونتو، شما به RubyGems نیاز دارید. هنگام نصب از قبل پیکربندی شده است Ruby زبان برنامه نویسی. بعد از نصب Ruby با استفاده از مدیر APT اوبونتو، چارچوب Rails را از طریق RubyGems با استفاده از دانلود دانلود کنید جم نصب یاقوت فرمان

کدام IDE برای کدام بهتر است Ruby روی ریل اوبونتو؟

اگر به طور انحصاری از Ruby روی ما توصیه می کنیم چارچوب ریل RubyMine. دارای ابزارهای داخلی مختلفی است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا به طور موثر بنویسند و اشکال زدایی کنند Ruby کد اگر می خواهید یک IDE رایگان برای توسعه اپلیکیشن های مختلف با فریم ورک های مختلف داشته باشید، ما Microsoft VSCode را پیشنهاد می کنیم.

آیا می توانم میزبانی کنم Ruby روی کاربردهای ریل روی هاستینگerVPS؟

آره. هاستینگer VPS از تمام نرم افزارهای مورد نیاز برای توسعه و میزبانی پشتیبانی می کند Ruby روی کاربردهای ریل ما یک محیط میزبانی تمیز ارائه می دهیم که کاربران به راحتی می توانند مطابق با نیازهای خود پیکربندی کنند. علاوه بر این، ما یک الگوی Ubuntu 22.04 و Rails را ارائه می دهیم که به کاربران امکان می دهد سرور خود را به راحتی با یک کلیک آماده کنند.