وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی: راهنمای کامل برای سال 2021

0 10
زمان لازم برای مطالعه: 10 دقیقه


روش نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی: راهنمای کامل برای سال 2021

انتشارات مطبوعاتی نیز به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه هستند. مگر اینکه از کانال های توزیع پولی استفاده کنید، تنها چیزی که باید صرف کنید این است که وقت خود را برای ایجاد بیانیه مطبوعاتی خود صرف کنید.

بنابراین، چگونه می توانید شروع کنید؟

بیانیه مطبوعاتی چیست؟

آ بیانیه مطبوعاتی یک خبر کوتاه، ساده و قانع کننده است که برای تبلیغ کالاها و خدمات یک کسب و کار طراحی شده است. معمولاً این قطعات محتوا را منتشر می‌کنید روی وب سایت های صنعتی، کانال های خبری، پلت فرم های رسانه های اجتماعی و حتی روی وبلاگ های این شرکت به دنبال آگاهی هستند.

ایده پشت یک بیانیه مطبوعاتی این است که شما به یک نشریه یا گروه تمام با ارزش ترین حقایق و بینش را در مورد آخرین خبر ارزشمند خود ارائه دهید. به عنوان مثال، ممکن است از یک بیانیه مطبوعاتی برای اعلام یک محصول جدید یا برای گفتن به مردم در مورد شراکت اخیر خود استفاده کنید.

یک پست انتشار مطبوعاتی سپس این اطلاعات را با توزیع محتوا در مکان‌های مختلف به مخاطبان بالقوه بیشتری ارائه می‌کند.

چرا کسب و کار من باید اعلامیه های مطبوعاتی بفرستد؟

چرا به سادگی درباره آخرین محصولات و فروش خود به مردم بگویید روی رسانه های اجتماعی، و آن را رها کنیم؟ پاسخ ساده این است بیانیه های مطبوعاتی به شما کمک می کند تا توجهی را که ممکن است تنها از طریق کانال های رسانه ای خودتان جلب نکنید، جلب کنید. با یک بیانیه مطبوعاتی، می توانید:

  • رکورد را درست تنظیم کنید: در میانه یک فاجعه روابط عمومی، یک بیانیه مطبوعاتی می تواند اطلاعاتی را که به مردم نیاز دارند برای تصمیم گیری در مورد حق با آنها در اختیارشان بگذارد.
  • برای بهبود شهرت برند خود: راه اندازی بیانیه های مطبوعاتی از طریق نشریات شناخته شده بلافاصله اعتبار شما را افزایش می دهد. انتشار مناسب نشان می دهد که شما به خوبی در ارتباط هستید و حرفه ای هستید.
  • برای کسب پوشش رسانه ای: هنگام راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید، یک بیانیه مطبوعاتی به جذب مشتریان بالقوه به کسب و کار شما کمک می کند و فرصت های بیشتری برای فروش به شما می دهد.
  • برای بهبود سئو: در دنیای دیجیتال، یک بیانیه مطبوعاتی به شما امکان می دهد از وب سایت های معتبر بک لینک کسب کنید و رتبه خود را بهبود بخشید.
  • برای یافتن مشتریان جدید: نشریات مطبوعاتی و وب سایت ها مخاطبان بیشتری از آنچه شما می توانید پیدا کنید به دست خواهند آورد روی مال خودت علاوه بر این، انتشار بیانیه های مطبوعاتی چشمان جدیدی به شما می دهد روی کسب و کار شما با حداقل هزینه

شما می توانید به دلایل مختلف، از جمله اعلام اخبار فوری، صحبت در مورد محصولات تازه راه اندازی شده، بحث در مورد رویدادهای آینده، تایید مشارکت و موارد دیگر، یک بیانیه مطبوعاتی ارسال کنید. همچنین ارزش ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی را دارد که افراد جدیدی هنگام دریافت جایزه به تیم اجرایی شما ملحق شوند یا حتی اگر اتفاق بدی بیفتد (برای مدیریت بحران)

چه چیزی در یک بیانیه مطبوعاتی گنجانده شده است؟

یک بیانیه مطبوعاتی بسته به اطلاعات متفاوتی را شامل می شود روی آنچه شما در تلاش برای انجام آن هستید به طور کلی، پست های روابط عمومی ویژگی های زیر را دارند:

  • یک تیتر: این جایی است که شما مهمترین اطلاعات داستان خود را به اشتراک می گذارید
  • جزئیات تماس: چگونه رسانه ها می توانند با شما در تماس باشند
  • محل: کجا هستید و رویداد خبری کجا در حال وقوع است
  • کپی متن: اطلاعات در مورد رویداد خبری
  • نقل قول ها: دیدن نقل قول در یک بیانیه مطبوعاتی از کارکنان سطح بالا معمول است
  • تکرار واضحات: بینش در مورد آنچه سازمان شما در مورد آن است

روش نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی (گام به گام)

اکنون می‌دانید که در یک بیانیه مطبوعاتی چه می‌شود و چرا این ابزارها بسیار ارزشمند هستند، وقت آن است که برنامه‌ریزی اعلامیه بزرگ خود را شروع کنید.

در اینجا نکات برتر ما برای ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی شگفت انگیز است.

1. داستان مناسب را انتخاب کنید

بیانیه های مطبوعاتی متمرکز هستند روی به اشتراک گذاشتن اخبار ارزشمند با مخاطب خاص اگر چیزی مهم و جدید برای گفتن داشته باشید، بهتر است، یا اینکه اصلاً داستان خود را منتشر نکنید. شما نمی توانید فقط در مورد محصول یا خدماتی صحبت کنید که فروش خوبی دارد (مگر اینکه رکوردهای جهانی یا برند را بشکند).

به این فکر کنید که آیا موضوع روابط عمومی شما این است:

  • به موقع: آیا رویدادی که در مورد آن صحبت می کنید در شرف وقوع است یا اخیراً اتفاق افتاده است؟ اگر هفته ها یا ماه ها پیش اتفاقی افتاده باشد، گروه های مطبوعاتی علاقه ای به این موضوع ندارند. جدا از اینکه مطمئن شوید پیامتان به موقع است، آن را نیز موضوعی کنید. اطمینان حاصل کنید که این داستان چیز ارزشمندی به مخاطبان شما خواهد داد.
  • مربوط: قبل از اینکه یک بیانیه مطبوعاتی برای هر کسی بفرستید، مطمئن شوید که برای مخاطب مورد نظر شما مرتبط باشد. داستان بر چه کسی تأثیر می گذارد و چرا مهم است؟ چه نوع مزایا یا فرصت هایی را به همراه خواهد داشت؟
  • منحصر بفرد: چه چیز غیرعادی یا منحصر به فردی در این داستان وجود دارد؟ نمیخوای نظر بدی روی همان چیزهایی که همه در صنعت شما قبلاً درباره آن صحبت می کنند.
  • درگیر کننده: چه چیزی در مورد داستان شما قرار است باعث شود خوانندگان بایستند و متوجه شوند؟ آیا مشکل یا تنشی وجود دارد که می خواهید بر آن غلبه کنید؟ به این نگاه کن بیانیه مطبوعاتی از Target به عنوان مثال. چگونه می توانید داستان خود را به گونه ای تنظیم کنید که مردم بخواهند درباره کسب و کار شما بیشتر بدانند؟

وقتی از خود می‌پرسید که داستان روابط عمومی شما باید در مورد چه چیزی باشد، در نظر بگیرید که اگر رهبر انتشارات بودید می‌خواهید آن را منتشر کنید یا خیر. از منظر عینی، آیا این داستان ارزشی دارد؟

2. به سوالات درست پاسخ دهید

یک بیانیه مطبوعاتی فقط اطلاعات را ارائه نمی کند. این محتوا که به درستی نوشته شده باشد به سوالات ضروری مخاطبان شما نیز پاسخ خواهد داد. به عنوان مثال، بیایید با یک مثال به سؤالاتی که باید به آنها پاسخ دهید نگاهی بیندازیم.

برای این مثال، یک شرکت بازاریابی رسانه های اجتماعی را بررسی خواهیم کرد که با یک برند سئو همکاری می کند:

  • سازمان بهداشت جهانی آیا این کار را انجام می دهد؟ نام شرکت بازاریابی شبکه های اجتماعی و برند سئو چیست؟ آنها از کجا می آیند؟ کدام مدیران درگیر هستند؟
  • سازمان بهداشت جهانی تحت تاثیر قرار گرفته است؟ این خبر احتمالاً با ارائه دسترسی به خدمات جدید، سهامداران و سهامداران کسب و کار و مشتریان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
  • چی آیا شرکت ها انجام داده اند؟ آنها در یک مشارکت به نیروها پیوسته اند، اما کدام بخش ها و تیم ها در واقع قرار است با هم کار کنند؟
  • جایی که آیا این اتفاق می افتد؟ اکنون این دو شرکت به کدام حوزه خدمات خواهند داد؟ چه کسی می تواند به این سرویس دسترسی داشته باشد؟
  • چه زمانی آیا این اتفاق افتاد؟ چه زمانی قرار است مشارکت شروع شود، چه زمانی مشتریان اولین تغییرات عمده را خواهند دید؟
  • چرا آیا این اتفاق افتاده است؟ در این مثال، دلیل ممکن است ارائه خدمات بیشتر و محصولات مفید به مشتریان باشد.
  • چرا آیا این مهم است؟ چرا اینقدر مهم است که این رویداد برای مخاطبان هدف شما برگزار شود؟ آنها چگونه قرار است سود ببرند؟
  • چگونه آیا این تغییر را اجرا خواهید کرد؟ به عنوان مثال، اگر با یک کسب و کار جدید همکاری می کنید، آیا نام تجاری و تیم رهبری خود را تغییر خواهید داد؟ آیا دفتر مرکزی جدیدی خواهید داشت؟

3. بخش راست را هدف قرار دهید

مانند اکثر قطعات کپی عالی، یک بیانیه مطبوعاتی معمولاً باید با در نظر گرفتن مخاطب خاصی نوشته شود. نکته جالب در مورد یک بیانیه مطبوعاتی این است که شما فقط برای افرادی که ممکن است به محصولات و خدمات شما علاقه مند باشند، نمی نویسید. شما همچنین برای یک نشریه، روزنامه نگار، پخش کننده یا سردبیر خاص می نویسید.

هنگامی که محتوای خود را می نویسید، باید هر دو مخاطب را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که پیام خود را منتقل می کنید. تمرکز روی نوع پیام‌های مهمی که برای کاربران و مشتریان نهایی شما جذاب است، اما به اولویت‌ها و نیازهای ویرایشگر نیز می‌پردازد. اگر می‌خواهید فرصتی برای دریافت محتوای خود داشته باشید، بسیاری از نشریات دستورالعمل‌هایی دارند که باید رعایت کنید روی سایت آنها

اگر بیانیه مطبوعاتی خود را به مکان‌های مختلف ارسال می‌کنید، ممکن است لازم باشد چندین نسخه مختلف از بیانیه‌های مطبوعاتی خود را انجام دهید، که هر کدام با عبارات و اطلاعات کمی متفاوت هستند. روی نشریه هدف شما

4. تیتر را درست دریافت کنید

چند چیز در یک بیانیه مطبوعاتی مهمتر از یک عنوان شگفت انگیز است.

یک تیتر خوب فوراً توجه نشریه شما و همچنین هر کسی را که ممکن است مقاله شما را بخواند جلب می کند. رسانه ها از تیترها برای تعیین اینکه آیا داستان ها ارزش خواندن یا انتشار دارند استفاده می کنند. این بدان معنی است که شما باید به سرعت توجه خود را جلب کنید.

اکثر عناوین مطبوعاتی سعی نمی کنند هوشمندانه باشند. زبان فانتزی زیادی برای نگرانی وجود ندارد. در عوض، تمرکز شما باید باشد روی به اشتراک گذاری سریع نکته اصلی بیانیه مطبوعاتی

به عنوان مثال، اگر در حال اعلام ورود اقدامات امنیتی جدید در کسب و کار خود برای محافظت از کارگران هیبریدی هستید، ممکن است عنوانی مانند زیر داشته باشید:

  • (شرکت) رمزگذاری سرتاسری را برای کارگران هیبریدی پیاده سازی می کند
  • (شرکت) از تکنیک های رمزگذاری جدید برای پشتیبانی از کارهای ترکیبی استفاده می کند
  • (شرکت) روی فناوری رمزگذاری برای کارمندان ترکیبی سرمایه گذاری می کند

5. از ساختار مناسب استفاده کنید

ساختار یک بیانیه مطبوعاتی می تواند دشوار باشد.

برخی از شرکت ها درخواست های خاصی دارند روی بیانیه مطبوعاتی شما چگونه باید باشد به عنوان مثال، ممکن است مجبور شوید تاریخ و زمان را در یک مکان خاص قرار دهید. برای مثال، CNN همیشه تاریخ انتشار را مشخص می کند قبل از تیتر:

اگر مجبور نیستید از قالب خاصی پیروی کنید، باید به آن پایبند باشید ساختار هرم معکوس. این استراتژی شامل قرار دادن مهم ترین اطلاعات در ابتدا و حرکت به سمت پایین سلسله مراتب به اطلاعات کمتر مهم – مانند جزئیات تماس است.

هنگام ساختاردهی بیانیه مطبوعاتی خود، مطمئن شوید که عنوان بلافاصله به مشتریان و خوانندگان شما می گوید که داستان در مورد چیست و ارزش فوری را ارائه می دهد. پاراگراف آغازین سپس عوامل و عناصر اصلی داستان را خلاصه می کند و توضیح کامل تری از موضوع داستان ارائه می دهد. به عنوان مثال، برای مثال «(شرکت) رمزگذاری سرتاسری را برای کارگران ترکیبی پیاده‌سازی می‌کند»، پاراگراف اول ممکن است چنین باشد:

(شرکت) اخیراً سرمایه گذاری در جدیدترین ابزارهای رمزگذاری برای اطلاعات در حالت استراحت و حمل و نقل برای کارکنان هیبریدی را اعلام کرد. این استراتژی امنیتی جدید بلافاصله برای مشتریان جدید و موجود (شرکت) با دسترسی به ویژگی‌های اضافی برای مشترکین ممتاز در دسترس است.

سپس پاراگراف دوم با بینش متنی به دلیل اهمیت این داستان پی می‌برد. به عنوان مثال، در مثال بالا، پاراگراف دوم ممکن است بگوید:

این سرمایه گذاری جدید در زمانی انجام می شود که کارمندان بیشتری به سمت مدل کاری ترکیبی حرکت می کنند. (شرکت) معتقد است که رمزگذاری بالاتر برای تیم هایی که در محیط ابری کار می کنند، حتی با دسترسی به VPN و سایر اقدامات امنیتی موجود، بسیار مهم است.

پاراگراف سوم سپس جزئیات را ارائه می دهد روی داستان، از جمله اطلاعات روی چه کسی درگیر است، چگونه این داستان به وجود آمد، و هر چیز دیگری که رهبران کسب و کار ممکن است نیاز داشته باشند بدانند. اگر یک پاراگراف اضافی وجود دارد، ممکن است چند نقل قول از رهبران کسب و کار یا مقامات صنعت را برای افزودن اعتبار یا نظرات اضافه کنید.

6. نوشتن خود را کامل کنید

مهم نیست چقدر کوتاه یا ساده، هر بیانیه مطبوعاتی بینشی از شرکت و برند شماست. تکیه نکن روی شرکت انتشاراتی که انتخاب می‌کنید تا همه ویرایش‌ها را برای شما انجام دهد. مطمئن شوید که محتوای خود را تصحیح کرده اید و مطمئن شوید که همه چیز فوق العاده به نظر می رسد. همچنین ارزش بررسی مجدد جزئیات را دارد تا اطمینان حاصل شود که آمار و حقایق دقیق باقی می مانند.

هنگام تقویت نوشتن بیانیه مطبوعاتی خود، به یاد داشته باشید:

  • به موضوعاتی بپردازید که برای خوانندگان شما جالب تر است: موضوعات مرتبط با فواید و پیامدهای آشکار را برای مخاطبان هدف خود انتخاب کنید. گرفتار کرک نشوید، و با نوازش خود زیاده روی نکنید روی پشت بهترین کار این است که هنگام توصیف نام تجاری خود از تعداد زیادی صفت مانند “پیشرو در جهان” و “فوق العاده” اجتناب کنید.
  • سوم شخص بنویسید: نوشتن ثالث شخص برای انتشارات مطبوعاتی رایج است، حتی زمانی که شما در مورد خودتان صحبت می کنید. برای مثال، ممکن است بگویید، «تیم بازاریابی دل اخیراً اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است روی یک سری جدید کامپیوتری.”
  • آن را ساده نگه دارید: در هر بیانیه مطبوعاتی به یک داستان متمرکز بچسبید و سعی کنید مخاطبان خود را با اطلاعات بیش از حد غرق نکنید. انتشارات مطبوعاتی کوتاه، متمرکز و به راحتی قابل خواندن هستند. اگر اطلاعات بیشتری برای ارائه دارید، می‌توانید در پایین نسخه یادداشت کنید. پایان روابط عمومی شما جایی است که می توانید جزئیات تماس، پیوند به محصولات و بک لینک به مقالات بعدی را ارائه دهید.

به یاد داشته باشید، یک نقل قول متقاعد کننده و انسانی واقعاً می تواند در بیانیه مطبوعاتی شما نیز تفاوت ایجاد کند. این فرصتی است که به صداهای اجرایی در کسب و کار شما اجازه می دهید تا از طریق آن بدرخشند. اطمینان حاصل کنید که دقیقاً دلیل هیجان‌انگیز بودن بیانیه مطبوعاتی را در نقل قول مشخص کرده‌اید، در حالی که از زبان احساسی برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنید. برای مثال،

مدیر عامل شرکت گفت: “ما مفتخریم که به مشتریان فعلی و جدید خود دسترسی به این سرویس امنیتی جدید را ارائه می دهیم. پس از کار با بهترین متخصصان رمزگذاری در صنعت، ما مطمئن هستیم که می‌توانیم نقض داده‌ها و نگرانی‌های امنیتی را برای کارگران ترکیبی کاهش دهیم.

7. بیانیه مطبوعاتی خود را دوباره بررسی کنید

قبل از اینکه بیانیه‌های مطبوعاتی خود را برای کسی بفرستید، بهتر است یک بررسی سریع انجام دهید تا مطمئن شوید که همه چیز عالی به نظر می‌رسد و هیچ خطای آزاردهنده‌ای را بدون رسیدگی رها نکرده‌اید. از این چک لیست سریع برای بررسی محتوای خود استفاده کنید:

  • آیا تاریخ انتشار و تاریخ انتشار صحیح است (مطمئن شوید که اطلاعات را وارد کرده اید روی هرگونه تحریم)
  • آیا اطلاعات تماس درست است و در گوشه سمت راست page? این شامل نام شرکت، شماره تلفن و آدرس ایمیل است.
  • آیا قالب بندی با طرح کلی درخواست شده توسط نشریه مطابقت دارد؟
  • آیا صفحه دیگ در پایین قالب است؟
  • آیا تیتر چشم نواز و معنادار است؟
  • آیا تمام جزئیات مربوطه در سراسر بیانیه مطبوعاتی به ترتیب درج شده است؟
  • آیا املای نام و اطلاعات به درستی نوشته شده است؟
  • آیا بیانیه مطبوعاتی عاری از هر گونه مسائل دستوری و اصطلاحات پیچیده است؟

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات را درج کرده اید روی اگر نشریه متوجه مشکلی در عملکرد سایت شما شد چگونه با شما تماس بگیریم.

محل ارسال بیانیه های مطبوعاتی

هنگامی که بیانیه مطبوعاتی خود را بررسی کردید (و دوبار آن را از نظر کیفیت و دقت بررسی کردید)، می توانید در مورد اینکه قرار است آن را به کجا ارسال کنید فکر کنید. به عنوان مثال، ممکن است چندین نسخه از بیانیه مطبوعاتی خود را برای شرکت ها و نشریات مختلف ارسال کنید. در حالت ایده‌آل، یک کیت مطبوعاتی کامل ایجاد خواهید کرد که ممکن است شامل تصاویر تیم، محصول یا خدمات شما و همچنین اطلاعات تماس و اطلاعات اضافی برند باشد.

برخی از شرکت ها ترجیح می دهند با ارائه داستان خود به چند سردبیر و نشریه که با دقت انتخاب شده اند، به روابط مطبوعاتی نزدیک شوند. اگر می‌خواهید به یک مخاطب خاص دسترسی پیدا کنید یا می‌خواهید با برقراری ارتباط با یک برند خاص، شهرت خود را بهبود ببخشید، اغلب این ایده خوبی است.

از طرف دیگر، می توانید از خدمات PR wire برای ارسال اطلاعات خود به چندین شرکت به طور همزمان استفاده کنید. خدمات مختلفی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما کمک می کند تا اطلاعیه های مطبوعاتی خود را به افراد مناسب برسانید. گزینه هایی که باید بررسی شوند عبارتند از:

  • انتشارات صنعتی برای بخش های خاص (مانند فناوری یا پزشکی)
  • Local روزنامه ها و خبرگزاری های آنلاین
  • سایت های خبری عمومی مانند Google News و Apple News
  • سایت های وبلاگی که مخاطبان هدف شما را جذب می کنند
  • اینفلوئنسرها و شرکای صنعتی

از کوچک شروع کنید و به تدریج فهرستی از مخاطبین بسازید تا به شما کمک کند صدای و کسب و کار خود را به آنجا برسانید. در نهایت، خواهید دید که دریافت انتشارات برای پذیرش انتشارات مطبوعاتی شما بسیار آسان تر است. حتی ممکن است متوجه شوید که مردم شروع به نزدیک شدن به شما می کنند تا بفهمند که آیا اخبار آینده دارید یا خیر.

برو و منتشر کن!

اکنون شما به همه چیزهایی که برای ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی فوق‌العاده نیاز دارید و چشم‌های جدیدی را به سمت کسب‌وکار خود جذب می‌کنید، مجهز شده‌اید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آنجا بروید و شروع به ارسال بیانیه های مطبوعاتی خود برای افراد مناسب کنید. به یاد داشته باشید، هنگامی که بیانیه مطبوعاتی شما منتشر شد، مطمئن شوید که آن را از طریق کانال های اجتماعی، ایمیل و وب سایت خود تبلیغ می کنید.

تصویر شاخص از طریق Pexels.

(برچسب‌ها برای ترجمه



منتشر شده در 1402-12-29 05:29:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید