اگر وظایف توسعه را انجام می دهید روی در یک وب‌سایت زنده، خطر انتشار اشکالات، از دست دادن داده‌ها یا ایجاد خرابی را دارید. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکلات، ایجاد یک وب سایت شبیه سازی را در نظر بگیرید.

با یادگیری روش شبیه سازی وب سایت خود، نسخه تکراری می تواند محیط امنی برای به روز رسانی و سایر تغییرات باشد. از آنجایی که شبیه سازی یک کپی از سایت شما است، می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را به دیگری منتقل کنید host یا دامنه

در این پست، مزایای شبیه سازی وب سایت شما را توضیح خواهیم داد. سپس، روش انجام این کار را با استفاده از سه روش مختلف به شما نشان خواهیم داد. بیا شروع کنیم!

چرا باید به شبیه سازی وب سایت خود فکر کنید؟

در اصل، شبیه سازی شامل ایجاد یک نسخه کاملاً کارآمد از یک وب سایت است. این process صفحات، پست ها، پایگاه داده ها و سایر فایل های وردپرس شما را کپی می کند. نسخه تکراری مشابه سایت اصلی شما خواهد بود، اما آنها مستقل از یکدیگر وجود خواهند داشت.

مهم است که تفاوت بین پشتیبان گیری از یک وب سایت و ایجاد یک کپی شبیه سازی شده را یادداشت کنید. شما یک نسخه تکراری کاربردی از سایت زنده خود در طول کلونینگ ایجاد خواهید کرد process. با این حال، پشتیبان‌گیری شامل ذخیره یک کپی ثابت از فایل‌های شما است که در صورت بروز مشکل می‌توانید آن را بازیابی کنید.

ممکن است مجبور شوید سایت خود را به دیگری منتقل کنید host یا آن را به یک دامنه جدید منتقل کنید. در حالی که این process معمولاً پیچیده است، شبیه سازی می تواند انتقال را هموار کند. هنگامی که یاد گرفتید چگونه یک وب سایت را کپی کنید، می توانید محتوای خود را بدون تأثیر منفی بر سطح ترافیک منتقل کنید.

یک وب سایت کلون شده همچنین می تواند به عنوان یک محیط مرحله بندی وردپرس موثر عمل کند. از آنجایی که کپی جدید بر روی سایت اصلی تأثیر نمی گذارد، می توانید از آن برای به روز رسانی افزونه ها، تم ها و سایر نرم افزارها استفاده کنید. همچنین می‌توانید سازگاری نرم‌افزار را آزمایش کنید و از انتشار تصادفی باگ‌هایی که ممکن است باعث خرابی می‌شوند جلوگیری کنید.

در اینجا کاربردهای عملی دیگری وجود دارد که چرا باید یاد بگیرید چگونه یک وب سایت را کپی کنید:

  • ایجاد تم کودک
  • به روز رسانی نسخه های PHP
  • سفارشی کردن پلاگین ها و تم ها
  • فعال کردن توسعه دهندگان برای کار روی وبسایت شما

در نهایت، شبیه سازی می تواند یک مهارت ارزشمند برای توسعه دهندگان باشد. می توانید از یک سایت کلون شده به عنوان محیط آزمایشی استفاده کنید یا تغییراتی را در یک سایت محلی ایجاد کنید و نسخه نهایی را در سرور مشتری کپی کنید.

روش کلون کردن یک وب سایت (3 روش)

اکنون که از شبیه سازی وب سایت و مزایای فراوان آن مطلع شدید، زمان آن رسیده است که از سایت خود یک کپی تهیه کنید. با دنبال کردن راهنمای ما، روش ایجاد یک محیط امن برای مهاجرت، تغییرات توسعه و موارد دیگر را خواهید آموخت!

روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی)

1. از ویژگی hPanel Copy Website استفاده کنید

اگر استفاده می کنید هاستینگer، ساده ترین راه برای شبیه سازی وب سایت شما با ویژگی وب سایت کپی است. بخش Websites را باز کرده و انتخاب کنید مدیریت کنید نزدیک به دامنه دلخواه شما:

از آنجا، جستجو کنید وب سایت را کپی کنید در نوار کناری سمت چپ:

دکمه کپی وب سایت on hPanelدکمه کپی وب سایت on hPanel

سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دامنه مقصد را انتخاب کرده و کلیک کنید روی را شروع به کپی کردن کنید دکمه:

وب سایت کپی page on  hPanelوب سایت کپی page on  hPanel

به خاطر داشته باشید که داده های دامنه مقصد رونویسی خواهند شد. روی علامت کلیک کنید و انتخاب کنید به هر حال شروع به کپی کردن کنید:

یک پنجره هشدار دهنده on وب سایت کپی page on  hPanel.  دکمه شروع کپی در هر حال برجسته شده استیک پنجره هشدار دهنده on وب سایت کپی page on  hPanel.  دکمه شروع کپی در هر حال برجسته شده است

خودشه. فایل‌های وب‌سایت و پایگاه‌های داده شما اکنون در دامنه جدید کپی شده‌اند.

مهم! ویژگی وب سایت کپی تنها در صورتی کار می کند که هر دو دامنه میزبانی شوند روی هاستینگer. همچنین توجه به این نکته مهم است که حساب‌های ایمیل، حساب‌های FTP و کلیدهای SSH کپی نمی‌شوند.

2. پلاگین Cloning را نصب کنید

به عنوان یک کاربر وردپرس، احتمالاً از قبل می دانید که افزونه ها چقدر می توانند مفید باشند. برای جلوگیری از ویرایش فایل های اصلی، که احتمالاً سایت شما را خراب می کند، می توانید نصب کنید تکثیر کننده. این افزونه رایگان و مبتدی وردپرس به شما کمک می کند تا فایل های سایت خود را به راحتی کلون کرده و انتقال دهید.

بنر وب افزونه Duplicator وردپرس
بنر وب افزونه Duplicator وردپرس
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 42

قبل از شروع استفاده از Duplicator، باید یک محیط محلی راه اندازی کنید یا یک حساب کاربری با وب جدید خود ایجاد کنید host. این به شما این امکان را می دهد host یک کپی شبیه سازی شده سایت شما پس از ایجاد یک نسخه.

مرحله 1: یک بسته Duplicator را دانلود کنید

در وب سایت اصلی خود، افزونه Duplicator را نصب و فعال کنید. پس از این، به تکثیر کنندهایجاد جدید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش افزایش سرعت وب سایت وردپرس: 12 مرحله عملی

این به شما امکان می دهد یک بسته جدید ایجاد کنید. این بسته حاوی مجموعه‌ای از فایل‌ها است که از نصب‌کننده‌های مستقل برای ایجاد و راه‌اندازی یک نسخه شبیه‌سازی‌شده از وب‌سایت شما استفاده می‌کنند.

برای شروع ساختن بسته خود، نامی برای آن بسازید. همچنین می‌توانید مکان ذخیره‌سازی متفاوتی را انتخاب کنید، پایگاه داده و فایل‌های بایگانی خاصی را انتخاب کنید و نصب‌کننده را سفارشی کنید. وقتی کارتان تمام شد، کلیک کنید بعد.

ایجاد یک بسته جدید با استفاده از افزونه Duplicator WordPress
ایجاد یک بسته جدید با استفاده از افزونه Duplicator WordPress
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 43

سپس، Duplicator وب سایت شما را اسکن می کند تا تشخیص دهد که آیا مشکلی ممکن است شبیه سازی را متوقف کند یا خیر process. پس از تکمیل این اسکن، یک گزارش خلاصه به شما ارائه می شود.

اگر هر رشته نمره a خوب رتبه بندی، می توانید ادامه دهید. برای تکمیل ایجاد یک وب سایت شبیه سازی، ضربه بزنید ساختن. این افزونه فایل های پایگاه داده شما را در یک بسته برای دانلود فشرده می کند.

پیام Duplicator's Package Build Completed و گزینه Download Package Files همانطور که نشان داده شده است on وردپرس
پیام Duplicator's Package Build Completed و گزینه Download Package Files همانطور که نشان داده شده است on وردپرس
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 44

شما باید دو فایل دانلود کنید – فایل های سایت خود و نصب کننده Duplicator. می توانید هر کدام را به صورت جداگانه دانلود کنید یا ضربه بزنید هر دو فایل را دانلود کنید.

مرحله 2: فایل های کلون شده را آپلود کنید

برای مرحله بعدی باید این فایل ها را در مکان جدید خود آپلود کنید. اگر وب سایت خود را به ارائه دهنده میزبان دیگری منتقل می کنید، می توانید فایل های سایت خود را با یک سرویس گیرنده FTP یا خود باز کنید. hostمدیر فایل

به عنوان مثال، اگر شما یکی از هاستینگerبرنامه های میزبانی وب، می توانید وارد شوید hPanel. سپس، کلیک کنید روی مدیریت کنید در کنار طرح میزبانی شما در فایل ها بخش، انتخاب کنید مدیر فایل.

دکمه File Manager on hPanelدکمه File Manager on hPanel

با این کار مدیر فایل برای وب سایت شما باز می شود، که معمولاً استفاده از آن ساده تر از یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla است. در فایل های خود، دایرکتوری ریشه، معمولاً را پیدا کنید public_html پوشه

مطمئن شوید که این پوشه خالی است. سپس، کلیک کنید روی را بارگذاری دکمه در گوشه سمت راست بالا در پنجره پاپ آپ، را انتخاب کنید فایل و دو فایل را آپلود کنید.

آپلود فایل های سایت و نصب کننده Duplicator از طریق Hostingerمدیر فایل
آپلود فایل های سایت و نصب کننده Duplicator از طریق Hostingerمدیر فایل
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 45

از طرف دیگر، می توانید وب سایت خود را در یک محیط محلی کلون کنید. در این صورت، می توانید یک پوشه جدید در دایرکتوری ریشه فایل های سرور محلی خود ایجاد کنید.

بسته به اینکه محل پوشه ریشه شما متفاوت باشد روی نرم افزار محلی شما در اینجا چند مسیر برای چند گزینه پیش فرض وجود دارد:

  • MAMP: /Applications/MAMP/htdocs/
  • WAMP: ج:\wamp\www\

هنگامی که دایرکتوری ریشه را پیدا کردید، آن را باز کنید و یک پوشه جدید ایجاد کنید. در اینجا، می توانید فایل نصب و آرشیو فشرده شده را اضافه کنید.

مرحله 3: ایجاد یک پایگاه داده

هر نصب وردپرس به یک پایگاه داده برای ذخیره اطلاعات آن نیاز دارد، بنابراین باید یک پایگاه داده برای سایت کلون شده خود ایجاد کنید. در hPanel، به مسیر بروید پایگاه های داده پایگاه های داده MySQL.

ایجاد پایگاه داده و کاربر پایگاه داده MySQL جدید از طریق hPanel
ایجاد پایگاه داده و کاربر پایگاه داده MySQL جدید از طریق hPanel
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 46

در بالای page، نام، نام کاربری و رمز عبور پایگاه داده جدید را وارد کنید. همچنین توصیه می کنیم این اطلاعات را برای استفاده بعدی یادداشت کنید. وقتی کارتان تمام شد، انتخاب کنید ایجاد کردن.

سپس، پایگاه داده جدید خود را در پایین فهرست مشاهده خواهید کرد page. می توانید انتخاب کنید نماد سه نقطه برای تغییر تنظیماتی مانند مجوزهای کاربر یا رمز عبور در صورت نیاز.

اگر از یک سرور محلی استفاده می کنید، به http:// مراجعه کنیدlocalhost/phpmyadmin/ یا http://localhost:8080/phpmyadmin/. هنگامی که phpMyAdmin راه اندازی شد، کلیک کنید روی را پایگاه های داده برگه

ایجاد یک پایگاه داده MySQL جدید از طریق یک سرور محلی
ایجاد یک پایگاه داده MySQL جدید از طریق یک سرور محلی
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 47

یک نام برای پایگاه داده وارد کنید و کلیک کنید روی ایجاد کردن. هنگامی که یک پایگاه داده جدید دارید، به مرحله بعدی ادامه دهید.

مرحله 4: نصب Duplicator را اجرا کنید

پس از پیکربندی فایل‌ها و پایگاه داده، نوبت به اجرای اسکریپت نصب‌کننده ایجاد شده توسط Duplicator می‌رسد. شما به سادگی باید یک پنجره مرورگر را باز کنید و از URL سایت خود بازدید کنید و اضافه کنید installer.php در پایان.

در اینجا یک مثال است:

https://example.com/installer.php

به خاطر داشته باشید که باید این مثال را با نام دامنه منحصر به فرد خود به روز کنید. اگر از یک محیط محلی استفاده می کنید، باید از آن نیز استفاده کنید localhost نشانی.

هنگامی که این آدرس را جستجو کردید، برنامه نصب Duplicator را خواهید دید. در بالا، باید نمای کلی از سایت کلون شده خود را مشاهده کنید.

مرحله 1 نصب Duplicator process با نمایش بخش نمای کلی
مرحله 1 نصب Duplicator process با نمایش بخش نمای کلی
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 48

زیر برپایی، اطلاعات پایگاه داده خود را وارد کنید. این داده ها شامل نام میزبان، نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور شما است.

اطلاعات پایگاه داده شامل نام میزبان، نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور را در حین نصب Duplicator وارد کنید process
اطلاعات پایگاه داده شامل نام میزبان، نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور را در حین نصب Duplicator وارد کنید process
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 49

قبل از اینکه بتوانید راه اندازی سایت شبیه سازی شده خود را ادامه دهید، Duplicator باید تنظیمات فعلی آن را ارزیابی کند. برای شروع این process، اصابت تایید اعتبار.

در حین نصب Duplicator در انتظار تأیید تنظیم process
در حین نصب Duplicator در انتظار تأیید تنظیم process
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 50

پس از تکمیل اسکن، خواهید دید که آیا تنظیمات شبیه سازی شما انجام شده است یا ناموفق. این می تواند به شما کمک کند قبل از ادامه، خطاها را مشخص کنید. اگر مشکلی پیدا نشد، قرارداد شرایط و ضوابط را بپذیرید و کلیک کنید روی بعد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

در نهایت تأیید کنید که Duplicator می تواند نصب را اجرا کند.

پنجره Confirmation را در حین نصب Duplicator نصب کنید process
پنجره Confirmation را در حین نصب Duplicator نصب کنید process
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 51

پس از اتمام، Duplicator گزارشی در مورد نصب ارائه می دهد process. هر گونه خطای رخ داده به شما اطلاع داده خواهد شد.

مرحله 2 نصب Duplicator process با نمایش Install Result گزارش
مرحله 2 نصب Duplicator process با نمایش Install Result گزارش
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 52

سپس، می توانید از ورود مدیر دکمه دسترسی به داشبورد جدید وردپرس خود را! این کار نصب را نهایی می کند و شما را قادر می سازد تا سایت شبیه سازی شده خود را ویرایش کنید.

3. وب سایت خود را به صورت دستی کلون کنید

اگر تجربه بیشتری در کار با فایل ها و پایگاه های داده وردپرس دارید، سایت خود را به صورت دستی شبیه سازی کنید. این process شامل فشرده سازی فایل ها، صادرات پایگاه داده و سپس آپلود هر دو در مکان جدید است.

مرحله 1: فایل های وردپرس خود را فشرده کنید

ابتدا نصب فعلی وردپرس خود را در یک سرویس گیرنده FTP یا مدیر فایل باز کنید. دایرکتوری ریشه را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید public_html پوشه

سپس، شما می خواهید آن را به یک فایل ZIP فشرده کنید. برای انجام این کار در هاستینگer مدیر فایل، روی دانلود دکمه. در پنجره پاپ آپ، را انتخاب کنید زیپ.

دانلود پوشه public_html از طریق Hostingerمدیر فایل
دانلود پوشه public_html از طریق Hostingerمدیر فایل
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 53

پس از انجام این کار، FTP یا مدیر فایل را برای مکان سرور جدید باز کنید. سپس می توانید فایل ZIP فشرده را در فهرست عمومی آپلود کنید.

یا می توانید از طریق SSH وارد سرور خود شوید و دایرکتوری ریشه را باز کنید. سپس فایل فشرده فشرده را دانلود کنید. حتما این دستور را با URL خاص فایل خود به روز کنید:

wget URL_OF_ZIP_FILE

در نهایت با استفاده از این دستور فایل را از حالت فشرده خارج کنید:

unzip FILE_NAME.zip

اگر این وظایف را به درستی انجام دهید، تمام فایل ها و پوشه های کپی شده استخراج شده و در مکان جدید قرار می گیرند!

مرحله 2: پایگاه داده را انتقال دهید

بعد، شما نیاز دارید export پایگاه داده اصلی وب سایت سپس، شما قادر خواهید بود import آن را به مکان جدید

برای شروع، وارد یک مدیر پایگاه داده مانند phpMyAdmin شوید. هنگامی که پایگاه داده صحیح را انتخاب کردید، کلیک کنید روی را صادرات دکمه.

دکمه صادرات همانطور که مشاهده می شود برجسته شده است on phpMyAdmin
دکمه Export همانطور که مشاهده می شود برجسته شده است on phpMyAdmin
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 54

سپس، حتما انتخاب کنید SQL برای قالب. بعد از اینکه زدی برو، پایگاه داده به عنوان یک فایل SQL دانلود می شود.

صادر کردن جداول از پایگاه داده information_schema با Quick export روش انتخاب شده است
صادر کردن جداول از پایگاه داده information_schema با Quick export روش انتخاب شده است
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 55

اکنون وارد مدیر پایگاه داده برای وب سایت جدید شوید. مانند روش اول کلیک کنید روی را پایگاه داده را برگه و یک مورد جدید ایجاد کنید.

هنگامی که یک پایگاه داده جدید ایجاد کردید، انتخاب کنید وارد کردن. اکنون می توانید فایل پایگاه داده خود را آپلود کنید.

وارد کردن یک فایل به یک پایگاه داده جدید از طریق phpMyAdmin
وارد کردن یک فایل به یک پایگاه داده جدید از طریق phpMyAdmin
روش کلون کردن یک وب سایت: 3 روش موثر (با استفاده از hPanel، یک پلاگین و دستی) 56

حتما انتخاب کنید SQL به عنوان قالب یک بار دیگر. بعد از اینکه زدی برو، پایگاه داده اصلی شما در سایت کلون شده آپلود می شود.

مرحله 3: فایل wp-config.php را به روز کنید

در نهایت فایل های سایت را برای وب سایت تازه کلون شده باز کنید. در فایل منیجر یا سرویس گیرنده FTP خود، آن را پیدا کنید wp-config.php فایل. برای اطمینان از اتصال این نصب جدید به پایگاه داده جدید، باید چند تغییر در این فایل ایجاد کنید.

هنگامی که شما پیدا کنید wp-config.php فایل، بازش کن با هاستینگer، می توانید این فایل را بدون نیاز به استفاده از ویرایشگر متن ویرایش کنید.

فایل wp-config.php از طریق ویرایشگر متن داخلی hPanel باز می شودفایل wp-config.php از طریق ویرایشگر متن داخلی hPanel باز می شود

اکنون اطلاعات پایگاه داده خود را در داخل فایل پیدا کنید. احتمالاً باید نام و رمز عبور را با اعتبار پایگاه داده جدید جایگزین کنید:

این اطلاعاتی است که باید به روز کنید:

  • DB_NAME – نام پایگاه داده
  • DB_USER – نام کاربری برای کاربر پایگاه داده
  • DB_PASSWORD – رمز عبور پایگاه داده

شما همچنین باید مطمئن شوید که DB_HOST مقدار صحیح است از آنجایی که این برای پلتفرم های میزبانی مختلف متفاوت است، ممکن است لازم باشد برای اطلاعات دقیق با ارائه دهنده خود تماس بگیرید.

در نهایت، اگر وب‌سایت را در دامنه/زیر دامنه دیگری کپی می‌کنید، باید این دو خط را برای مطابقت با نام دامنه جدید اضافه کنید:

define( 'WP_HOME', 'https://newdomain.tld' );
define( 'WP_SITEURL', 'https://newdomain.tld' );

پس از اتمام این تغییرات، حتما فایل را ذخیره کنید. این به طور کامل وب سایت کلون شده جدید شما را راه اندازی می کند، که می توانید از آن برای مهاجرت، توسعه و موارد دیگر استفاده کنید.

نتیجه

با نسخه شبیه سازی شده وب سایت خود، می توانید از خطرات احتمالی مهاجرت یا توسعه سایت زنده خود جلوگیری کنید. چه یک برنامه نویس مبتدی یا پیشرفته باشید، می توانید به راحتی فایل ها و پایگاه داده خود را کپی کنید.

برای بررسی، در اینجا سه ​​راه اصلی وجود دارد که چگونه می توانید یک وب سایت را شبیه سازی کنید:

  1. از قابلیت کپی وب سایت استفاده کنید هاستینگer.
  2. یک پلاگین کلونینگ مانند تکثیر کننده.
  3. وب سایت خود را به صورت دستی کلون کنید.

پس از استفاده از یکی از این روش ها، یک نسخه کاملاً کاربردی از وب سایت خود خواهید داشت که می توانید از آن برای کارهای توسعه ایمن و مهاجرت استفاده کنید!

اگر سوال یا پیشنهادی دارید، در زیر نظر خود را با ما در میان بگذارید. موفق باشید!