وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش کپی و چسباندن در لینوکس و ترمینال اوبونتو

0 143
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


هنگامی که از ویندوز مایکروسافت به لینوکس سوئیچ می کنید، به خصوص اگر برنامه نویس هستید، این احتمال وجود دارد که برای کپی و چسباندن دستورات یا خطوط در پنجره ترمینال لینوکس دچار مشکل شوید.

حتی زمانی که یک دهه پیش از ویندوز به اوبونتو پورت کردم، برای کپی و پیست کردن خطوط در لینوکس مشکل داشتم. terminal. در آن زمان، من فکر می کردم که من تنها کاربری هستم که در تلاش برای کپی و پیست کردن هستم. با این حال، در حین جستجو روی اینترنت، متوجه شدم که این یک مشکل جهانی است.

دلیل آن یک میانبر صفحه کلید و کلیدهای ماوس برای کپی و چسباندن خطوط در لینوکس است terminal ویندوز با ویندوزهایی که ما استفاده می کنیم یکسان نیست روی پنجره ها.

اتصالات کلیدی برای عملیات کپی و چسباندن وابسته هستند روی خاص terminal شبیه ساز مورد استفاده شما در لینوکس، به طور پیش‌فرض، اتصال کلید CTRL + C برای ارسال سیگنال وقفه به دستوری که در پیش‌زمینه اجرا می‌شود، استفاده می‌شود. از این رو، پایانه های لینوکس از CTRL + C و CTRL + V استاندارد برای عملیات کپی و چسباندن استفاده نمی کنند.

استفاده از میانبر صفحه کلید

در اوبونتو و سایر توزیع‌های لینوکس، باید از کلیدهای ترکیبی CTRL + SHIFT + C برای کپی کردن متن از یک terminal یا یک ویرایشگر متن

برای کپی کردن یک متن یا خط کد از مرورگر، می‌توانید از ترکیب عمومی CTRL + C یا CTRL + SHIFT + C استفاده کنید. سپس این خط کد را در کد قرار دهید. terminal، باید از کلیدهای CTRL + SHIFT + V استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش پخش فایل های صوتی AMR روی اوبونتو 22.04

برای انجام عملیات کپی و چسباندن، به خصوص در ترمینال لینوکس، باید از این ترکیب کلیدها در اوبونتو استفاده کنید.

با استفاده از منوی زمینه کلیک راست ماوس

راه دیگر برای کپی و چسباندن در لینوکس terminal استفاده از منوی زمینه کلید سمت راست ماوس است.

روش کپی و چسباندن در لینوکس و ترمینال اوبونتوروش کپی و چسباندن در لینوکس و ترمینال اوبونتو

برای کپی کردن متن یا خط در terminal، متن را انتخاب کنید سپس کلیک راست کرده و copy را انتخاب کنید. اکنون برای چسباندن متن انتخاب شده، راست کلیک کرده و از منوی زمینه، paste را انتخاب کنید.

با استفاده از کلید میانی موس

این روش در بین کاربران لینوکس چندان محبوب نیست اما همچنان موثر است روی برخی از توزیع های لینوکس در این روش باید متنی را که می خواهید کپی و پیست کنید انتخاب کنید. سپس دکمه چرخ اسکرول که دکمه وسط است را فشار دهید روی ماوس، برای چسباندن متن انتخاب شده.

این روشی است که می توانید متن را در لینوکس کپی و پیست کنید terminal. برای کاربران جدید لینوکس، به ویژه آنهایی که از ویندوز یا مک به لینوکس سوئیچ می کنند، ساده و در عین حال گیج کننده است. روش های ذکر شده ممکن است در توزیع های مختلف لینوکس به دلیلی که قبلاً در این مقاله ذکر شد، کار کنند یا نکنند.

نتیجه

دستورات کپی و چسباندن در پایانه های لینوکس و اوبونتو با مایکروسافت ویندوز و مک متفاوت است. سه روش برای کپی و چسباندن در ترمینال لینوکس و اوبونتو وجود دارد. این روش ها استفاده از میانبرهای خاص صفحه کلید، استفاده از منوی کلیک راست ماوس و استفاده از کلید وسط ماوس است. هنگامی که روش های ارائه شده را پیاده سازی می کنید، می توانید با موفقیت در پایانه های لینوکس و اوبونتو کپی و جایگذاری کنید. امیدوارم این مقاله به شما در استفاده موثر از دستور کپی و چسباندن کمک کرده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقالات دیگر را بررسی کنید روی LinuxHint.com.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش بوت کردن اوبونتو در حالت بازیابی

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-02 06:20:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید