وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش گشت و گذار ایمن و مسدود کردن کوکی ها

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


هر روز انبوهی از سؤالات را از مشتریان خود در مورد مسائل مختلف از طراحی وب، توسعه یا فقط نکات کلی در مورد گشت و گذار در وب دریافت می کنیم.

و برای هر سوالی که می‌گیریم، سعی می‌کنیم جامع‌ترین پاسخی را که می‌توانیم ارائه کنیم تا مطمئن شویم مشتریان ما در اهداف میزبانی خود موفق هستند.

با این حال، به نظر می رسد که هرگز نمی توان و باید در مورد امنیت هر دو چیز زیادی گفت روی وب سایت خود و به طور کلی هنگام گشت و گذار در وب.

در این پست، ما در مورد کوکی‌های http صحبت می‌کنیم، اینکه چه هستند، چگونه کار می‌کنند و چرا ممکن است بخواهید آنها را در مرورگر خود مسدود کنید یا نخواهید.

کوکی های HTTP چیست؟

کوکی ها برای وب بسیار مهم هستند و اکثر وب سایت ها از آنها استفاده می کنند. احتمالاً سال‌ها بدون اطلاع از آن‌ها استفاده کرده‌اید.

این فایل‌های موقت کوچک می‌توانند اطلاعات خاصی در مورد فعالیت وب شما ذخیره کنند.

در اینجا یک تعریف کامل از گوگل آورده شده است:

کوکی ها فایل هایی هستند که توسط وب سایت هایی که بازدید می کنید ایجاد می شوند. آنها تجربه آنلاین شما را با ذخیره اطلاعات مرور آسان تر می کنند. با کوکی‌ها، سایت‌ها می‌توانند شما را وارد سیستم نگه دارند، تنظیمات برگزیده سایت شما را به خاطر بسپارند و محتوای محلی مرتبط را به شما ارائه دهند. برای مثال، کوکی‌ها می‌توانند داده‌های ورود به سیستم شما را برای «جلسات» ذخیره کنند، بنابراین لازم نیست در حین استفاده از صفحات امن مختلف، بارها و بارها وارد سایت شوید. روی آن سایت به همین ترتیب، همان کوکی می‌تواند به تشخیص اینکه آیا شخصی از سایتی خارج شده است یا خیر و صفحات مربوطه را مسدود می‌کند.

اکنون می دانیم کوکی ها مهم هستند و تقریباً هر وب سایتی از آنها استفاده می کند. با این حال، مرورگرهایی که برای گشت و گذار در وب استفاده می کنیم، به ما این امکان را می دهند که کوکی ها را برای سایت های جداگانه مسدود کنیم یا آنها را به طور کامل مسدود کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  امروز وب سایت خود را ایجاد کنید!

همچنین، قوانین جدید حفاظت از داده ها، کاربران را ملزم به پذیرش استفاده از کوکی ها می کند روی سایت های خاص (شما هنگام بازدید از سایت های مورد علاقه خود متوجه این پنجره های کوچک آزار دهنده شده اید.)

بنابراین، اگر کوکی ها بسیار مهم هستند، چرا می خواهیم آنها را مسدود کنیم؟

مسدود کردن یا عدم مسدود کردن؟

مردم نگرانی های امنیتی دارند و باید. برخی نگرانی‌ها مشروع هستند و برخی دیگر راه‌گشای فضا هستند. چه سطحی از امنیت برای شما مناسب است؟ باید بلاک کنی همه بیسکویت ها؟

کوکی ها بسیار قدرتمند هستند و می توانند شما را در برابر بسیاری از فعالیت های ناخواسته باز کنند. همه چیز از ذخیره داده های ورود به سیستم تا ارائه تبلیغات یا خدمات هدفمند به شما.

اما برای بسیاری از سایت ها، هیچ دلیلی برای مسدود کردن کوکی ها وجود ندارد. برای مثال، ذخیره کوکی‌ها برای وبلاگ خود نمونه‌ای عالی از پذیرش بی‌گناه کوکی است. یک کوکی می‌تواند آن را در واقع راحت‌تر کند، بنابراین لازم نیست برای ویرایش یک پست یا تعدیل نظرات اخیر وارد وبلاگ شوید. همین امر ممکن است در مورد ایمیل شما یا گروه های رسانه های اجتماعی مورد علاقه شما نیز صدق کند.

به همین دلیل است که مرورگرهای وب محبوب مانند فایرفاکس به شما اجازه می دهند مسدود کردن کوکی ها برای سایت های فردی.

در امان بودن

وقتی نوبت به محافظت از خود می رسد روی شما واقعا نمی توانید خیلی مراقب باشید. هکرهای مخرب زیادی در آنجا وجود دارند که سعی می کنند داده ها را هر کجا که می توانند کشف کنند. اما اگر می‌توانید چند دستورالعمل ساده را به خاطر بسپارید، می‌توانید با اطمینان از بزرگراه اطلاعاتی عبور کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه یک صفحه وب MVP طراحی کنیم

همیشه بررسی کنید که سیگنال وای فای را از کجا دریافت می کنید. این روزها، تقریباً در هر کافی‌شاپ، خواربارفروشی و حتی WalMart می‌توانید وای‌فای دریافت کنید. این برای کار عالی است روی اما وای فای عمومی می تواند بستر مناسبی برای قاپندگان مخرب کوکی باشد. بنابراین هنگام مرور روی وای فای عمومی، از حالت “ناشناس” مرورگر خود استفاده کنید. این اساساً به شما امکان می دهد با یک صفحه خالی گشت و گذار کنید، هر کوکی ذخیره شده ای که داشته باشید از دید بازیگران مخرب پنهان می شود.

به خاطر داشته باشید، فعالیت گشت و گذار شما، مانند وب سایت هایی که بازدید می کنید، همچنان در حالت ناشناس قابل مشاهده است. برای گشت و گذار کامل ناشناس، باید به یک VPN (شبکه خصوصی مجازی) نگاه کنید که خارج از محدوده این مقاله است.

فقط آن را در ذهن خود تنظیم کنید: وای فای عمومی به معنای ناشناس بودن است.

و مگر اینکه از VPN استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که فعالیت گشت و گذار شما همیشه قابل مشاهده است و در جایی ثبت می شود. این بدان معنا نیست که کسی به دنبال آن است، اما داده ها در جایی وجود دارند. بنابراین از اینترنت لذت ببرید، اما با خیال راحت مرور کنید.

و مانند همیشه، با خیال راحت سوالات خود را ارسال کنید و از مطالب خواندنی خوب در مرکز پشتیبانی ما لذت ببرید.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید