وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

سکه و پلتفرم معاملاتی کریپتونکس چیست؟

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


کریپتونکس (CXN) سکه بومی پلتفرم صرافی کریپتونکس و سرویس کیف پول است. این پلتفرم که برای تسهیل تراکنش‌های سریع‌تر بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال ایجاد شده است، در حال حاضر تعدادی از ارزهای فیات را پشتیبانی می‌کند.

کریپتونکس (CXN) سکه بومی پلتفرم صرافی کریپتونکس و سرویس کیف پول است. این پلتفرم که برای تسهیل تراکنش‌های سریع‌تر بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال ایجاد شده است، قبلاً از تعدادی ارزهای فیات و همچنین برخی از سکه‌های کمتر شناخته شده پشتیبانی می‌کند. همچنین معاملات همتا به همتا را با حداقل کارمزد و همچنین درگاه‌های پرداخت را برای بازرگانی که به دنبال پذیرش ارزهای دیجیتال برای کار خود هستند، ارائه می‌دهد.

نمای کلی پلتفرم کریپتونکس

کریپتونکس یک پلتفرم تبادل ارز دیجیتال و خدمات کیف پول جهانی است که توسط سکه ای به همین نام طراحی شده است. هدف اصلی این پلتفرم، ارائه فرصت مبادله هر ارز دنیا با هر ارز دیجیتال و توکن، پرداخت فوری کالا و خدمات با استفاده از تلفن همراه و کارت‌های پرداخت، با حداقل کارمزد است.

Cryptonex در سوئیس مستقر است و توسط یک تیم بین المللی از گروه سرمایه گذاری مالی ایجاد شده است که عمدتاً در توسعه نرم افزار برای بازارهای مالی تخصص دارد. این شرکت توسط پاول کالینین، که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل Cryptonex ذکر شده است، تأسیس شد.

سکه و پلتفرم معاملاتی کریپتونکس چیست؟

این پلتفرم به کاربران خود اجازه می دهد تا بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و کریپتونکس (CNX) را با استفاده از ارزهای فیات مختلف مانند USD، GBP، EUR و روبل روسیه خریداری کنند. بعلاوه، می‌توانید از ویزا یا مسترکارت برای خرید در پلتفرم استفاده کنید، اگرچه استفاده از کارت اعتباری/دبیت کارمزدهای بیشتری را جذب می‌کند. همچنین دارای یک سیستم تبادل P2P است که در آن پلتفرم Cryptonex به عنوان ضامن عمل می کند و تراکنش ها به صورت جداگانه، چه آنلاین و چه آفلاین انجام می شود. اگر آفلاین را ترجیح می دهید، فردی که آگهی را برای خرید/فروش قرار داده است، مکانی را برای انجام معامله انتخاب می کند.

با استفاده از P2P Exchange

استفاده از سرویس P2P از چند مرحله تشکیل شده است:

  1. درج آگهی (با جزئیاتی مانند: کشور، روش پرداخت، ارز مبادله/پرداخت، حداقل/حداکثر حد تراکنش، نرخ مبادله و مبلغ کل)
  2. دریافت پاسخ (از فروشنده یا خریدار)
  3. معامله را تایید کنید و منتظر تایید طرف مقابل باشید
  4. منتظر پیام “معامله با موفقیت بود” باشید
  5. اگر مشکلی پیش آمد، از دکمه گزارش استفاده کنید

این تیم همچنین قول داده بود که یک “بانک آماده در سنگاپور یا کشور دیگری تحت صلاحیت دوستانه” خریداری کند، اما هیچ خبری در مورد آن وجود ندارد. برنامه اولیه آنها، همانطور که در یک پست وبلاگ توضیح داده شد، اتصال سیستم های پرداخت Visa/Mastercard و صدور کارت به مشتریان به دلخواه بود و افزود: “برنامه هایی برای اضافه کردن بانک های شخص ثالث به خرید وجود دارد.”

Cryptonex ICO

این شرکت در طول ماه سپتامبر 2017 یک ICO برگزار کرد، زمانی که یک سکه CNX به 0.0005 BTC یا 0.007 ETH رسید. 85 میلیون سکه CNX برای خرید از طریق ICO در دسترس بود. اگرچه هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه چه تعداد سکه فروخته نشده باقی مانده است وجود ندارد، این شرکت قول داده است که آنها را به یک کیف پول سرد منتقل کرده و در طول توسعه برنامه ریزی شده خود “بر اساس تقاضا به بانک ها فروخته شود”.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چه کسی بیت کوین را کنترل می کند؟
سکه و پلتفرم معاملاتی کریپتونکس چیست؟سکه و پلتفرم معاملاتی کریپتونکس چیست؟

وضعیت فعلی پروژه

از اکتبر 2018، این شرکت در حال کار بر روی لیست کردن NERVES در صرافی P2P خود، در خدمات فاکتور و کارت و همچنین کیف پول چند ارزی خود است. اعصاب، که خود را «نرون شبکه چیزها» می‌نامد، یک سرویس بلاک چین است که بر روی اتصال همه شبکه‌های بلاک چین به صورت یکپارچه کار می‌کند.

آنها همچنین در حال کار بر روی لیست کردن ThingsChain به همین روش هستند. ThingsChain یک پلت فرم نسل بعدی برای دستگاه های اینترنت اشیا مبتنی بر فناوری بلاک چین است که توکن TIC آن در اکتبر 2017 از نظر ارزش بازار در رتبه 507 قرار گرفت.

پروژه های مشابه

مبادلات ارزهای دیجیتال دقیقاً مفهومی پیشگامانه نیستند، بنابراین کریپتونکس سهم عادلانه خود را از پروژه های مشابه دارد. جدول زیر تفاوت های Cryptonex و برخی از رقبای اصلی را نشان می دهد.

کریپتونکس سکه بایننس سهام KuCoin
تبادل؟ آره آره آره
کیف پول؟ آره آره آره
تبادل P2P؟ آره نه هنوز نه
فیات قبول کرد؟ آره نه هنوز نه
ارزش بازار (اکتبر 2018) 117 میلیون تومان 1.16 میلیارد دلار 114 میلیون تومان

این جدول به ما می گوید که اگرچه کریپتونکس آزادی عمل بیشتری را به خصوص از نظر معاملات فیات ارائه می دهد، محبوبیت آن به طور قابل توجهی کمتر از بایننس است، اما کمی بزرگتر از KuCoin است. به هر حال، بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان با کارمزد بر اساس حجم معاملات 24 ساعته است، در حالی که KuCoin در رتبه 47 قرار دارد و Cryptonex در رده 23 قرار دارد (در اکتبر 2018).

سکه CNX

در حال حاضر بیش از 55 میلیون توکن CNX در گردش است، در حالی که کل عرضه تا اکتبر 2018 حدود 107 میلیون است. حداکثر عرضه 210 میلیون سکه CNX است. تیم Cryptonex صاحب 5 میلیون CNX است.

در حال حاضر کمی بالاتر از 2 دلار آمریکا قرار دارد، بالاترین رکورد تاریخ این ارز دیجیتال در پایان ژانویه 2018 نزدیک به 10 دلار بود – 80 درصد از دست دادن. ارزش بازار آن بیش از 117 میلیون دلار است و در اکتبر 2018 در رتبه 56 قرار دارد.

کارمزد تراکنش ها نیز در 0.0001 CNX ناچیز است و شرکت ادعا می کند که می تواند 15000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

تجارت کریپتونکس

این سکه را می توان در صرافی ارزهای دیجیتال بومی خود در برابر بیت کوین و اتریوم و همچنین تعدادی از ارزهای فیات معامله کرد. با این حال، صرافی های دیگری نیز وجود دارند که معاملات CNX را ارائه می دهند که به شرح زیر فهرست شده اند:

  • HitBTC (قابل معامله با BTC)
  • YoBit (قابل معامله با BTC، ETH، DOGE، WAVES، USD، RUR)
  • Everbloom (قابل معامله با ETH)

سکه را نیز می توان استخراج کرد که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

استخراج کریپتونکس

سکه از اثبات سهام (PoS) مکانیسم اجماع این مفهوم بیان می‌کند که یک شخص می‌تواند بر اساس تعداد سکه‌هایی که در اختیار دارد، تراکنش‌های بلوک را استخراج یا اعتبارسنجی کند. این بدان معناست که هر چه تعداد سکه‌های مالکیت یک ماینر بیشتر باشد، قدرت ماینینگ بیشتری دارند.

از آنجایی که کریپتونکس از PoS به عنوان مکانیزم اجماع استفاده می کند، استخراج با روش معمول اثبات کار (PoW) متفاوت است که توسط بیت کوین در میان سایر سکه ها استفاده می شود. اگرچه استخراج PoS اغلب Staking نامیده می شود، کریپتونکس اصطلاح “ماینینگ” را ترجیح می دهد. طبق وب سایت آنها، سود سالانه 12٪ از مبلغ شرط شده است، به علاوه هر کمیسیون از تراکنش هایی که کیف شما تأیید می کند. با این حال، تمام سپرده ها در یک استخر نگهداری می شوند که 1٪ از شما هزینه دریافت می کند – بنابراین سود سالانه شما در واقع 11٪ است. وب سایت آنها بیان می کند که استخر واحد “به طور قابل توجهی فرکانس پاداش برای استخراج POS را افزایش می دهد”.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  "صادرات پیش فرض" در جاوا اسکریپت چیست؟

برای دریافت جوایز استخراج، باید یک کیف پول تحت وب ثبت کنید، سکه های CNX بخرید، سکه ها را به کیف پول دسکتاپ انتقال دهید و تا زمانی که ممکن است آن را آنلاین نگه دارید. هنگام مسدود کردن وجوه برای 1 سال، پاداش سپرده 20٪ از مبلغ شما است. جوایز روزانه واریز می شوند و برای واجد شرایط بودن برای آن، حداقل سن سهام شما باید یک ساعت باشد. حداکثر سن سهام وجود ندارد.

کیف پول CNX

پلت فرم خود را ارائه می دهد کیف پول دسکتاپ خود برای ایمن نگه داشتن CNX و سایر سکه های خود. این کیف پول چند ارزی در حال حاضر از کریپتونکس، بیت کوین، اتریوم، آنتولوژی، رئال برزیل، یورو، پوند بریتانیا، روبل روسیه و دلار آمریکا پشتیبانی می کند. می توانید موجودی کیف پول خود را با استفاده از یک کد QR یا با واریز مستقیم به آدرس کیف پول شارژ کنید و می توانید تمام ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول را مبادله کنید.

راه حل هایی برای بازرگانان

کریپتونکس همچنین به دنبال تبدیل شدن به درگاه پرداخت هم برای ارزهای دیجیتال و هم برای ارزهای فیات است. آنها امکان صدور صورتحساب طرف مقابل را در ارزهای رمزپایه ارائه می دهند که هدف پرداخت را نشان می دهد. در اینجا مبلغ و تاریخ انقضای فاکتور را مشخص کرده و از طریق پلتفرم برای گیرنده آن ارسال می کنید. همانطور که این وب سایت بیان می کند، “این سرویس به عنوان بخشی از آماده سازی سرویس “مرچنت” از کریپتونکس توسعه یافته است، که امکان اتصال فروشگاه های آنلاین و شرکت های خرده فروشی را برای پرداخت در ارزهای دیجیتال فراهم می کند.

کارت های کریپتونکس

کریپتونکس همچنین دو نوع کارت اعتباری را برای کاربران خود ارائه می دهد: کارت اسمی و کارت شارژ. بررسی موجودی کارت در هر یک از آنها کارت را فعال نمی کند، به این معنی که می توانید با فعال کردن دستی آن را هر زمان که بخواهید آن را واریز کنید. کارت های اسمی با اسمی 1، 2، 10، 20، 50، 100 CNX صادر می شوند که این نام را به آن داده اند. کارت شارژ، همانطور که از نامش پیداست، می‌تواند با هر ارز دیجیتال پشتیبانی‌شده از حساب شما شارژ شود. این بدان معناست که شما می توانید در دنیای واقعی با استفاده از کارت های پیش پرداخت در هر کشوری ارز دیجیتال بدهید و دریافت کنید.

راه های دیگر برای دریافت CNX

این پروژه برای حامیان خود وعده پاداش می دهد. راه های مختلفی وجود دارد که فردی می تواند واجد شرایط دریافت CNX باشد، مانند:

  • پرداخت برای پست ها (1 CNX برای یک پست منفرد با ذکر Cryptonex، و یک پست با یک لینک فعال به وب سایت با 2 CNX پاداش داده می شود. برای دریافت جایزه، باید آدرس اینترنتی را از طریق فرمی در backoffice ارسال کنید، و این کار انجام خواهد شد. بررسی شود و ظرف 3 روز به شما پاداش داده شود)
  • برنامه ارجاع (در حال حاضر در دسترس نیست، اما نکته این بود که شما یک لینک ارجاع برای یکی از دوستانتان ارسال کردید و هر بار که CNX خریدند، 20٪ از مبلغی را که دوستتان خریده بود دریافت کردید)
  • طراحی (مسابقه هایی برای بهترین طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل و رابط ها برگزار شده است)
  • پاداش باگ (برای تشویق برنامه نویسانی که باگ هایی را پیدا کرده اند و راه حل هایی برای ارائه آن دارند)
  • ترجمه (برای تشویق کاربران به ترجمه متون و توسعه پروژه در محیط ملی خود)
  • ایده‌ها و موارد (اشتراک‌گذاری ایده‌های جدید هیجان‌انگیز می‌تواند برای شما پاداشی به همراه داشته باشد.)



منتشر شده در 1402-12-26 10:10:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید