وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

شبکه لایتنینگ بیت کوین چیست؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


شبکه لایتنینگ بیت کوین یک راه حل لایه دوم است که از کانال های پرداخت برای تسویه سریع تراکنش ها بدون نیاز به منتظر ماندن برای تأیید بلوک استفاده می کند.

شبکه لایتنینگ بیت کوین ln btc چیست

آیا می توانید با بیت کوین یک فنجان قهوه بخرید؟ قبل از ظهور شبکه لایتنینگ بیت کوین، پاسخ به صورت قطعی نه. خب دیگه نه

ارزش روزافزون و پذیرش BTC، استفاده از آن را برای تراکنش‌های خرد – پرداخت‌های کوچک برای کالاهای روزمره – دشوار کرد. اگر قرار است بیت کوین یک سیستم پرداخت همتا به همتای جهانی باشد، باید مقیاس شود. کارمزدهای بالا، شبکه شلوغ، زمان طولانی تایید تراکنش، جامعه بیت کوین را به دنبال راه حل های جدید سوق داده است. شبکه لایتنینگ یکی از آنهاست.

شبکه لایتنینگ بیت کوین چیست؟

شبکه لایتنینگ بیت کوین یک راه حل لایه دوم است که از آن استفاده می کند کانال های پرداخت به منظور تسویه سریع تراکنش ها بدون نیاز به منتظر ماندن برای تأیید بلوک. اولین بار توسط جوزف پون و تادئوس درایه در سال 2015، اکنون توسط Blockstream، Lightning Labs در حال توسعه است، ACINQو سایر مشارکت کنندگان در جامعه بیت کوین.

بر کسی پوشیده نیست که بیت کوین دارای میانگین پردازش پایینی است هفت تراکنش در ثانیه (TPS). این عدد به هیچ وجه به پردازنده های اصلی پرداخت جهانی مانند VISA (24,00 TPS)، پی پال (193 TPS)، ارزهای دیجیتال جایگزین مانند XRP (1500 TPS) یا حتی اتریوم (ETH) (20 TPS) نزدیک نیست.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نحوه خرید NFT در Rarible
بیت کوین لایتنینگ شبکه کریپتو tpsبیت کوین لایتنینگ شبکه کریپتو tps

شبکه لایتنینگ بیت کوین هیچ حد بالایی در مورد TPS ندارد، به عنوان یک تک کانال در شبکه می تواند بیش از 250 TPS را پردازش کند، و وجود دارد بدون محدودیت برای تعداد کانال می تواند به شبکه بپیوندد.

شبکه لایتنینگ چگونه کار می کند؟

اساساً، شبکه لایتنینگ به کاربران اجازه می دهد تا چندین مورد را درگیر کنند معاملات خارج از زنجیره تنها موجودی کیف پول اولیه و نهایی در بلاک چین بیت کوین نوشته شده است. چنین رویکردی به طور قابل توجهی توان عملیاتی شبکه را افزایش می دهد و کارمزد تراکنش ها را کاهش می دهد. علاوه بر این، لایه دیگری از امنیت و ناشناس بودن کاربر را اضافه می کند.

با این حال، شبکه لایتنینگ نوشدارویی نیست و منتقدان آن نیز به معایب آن، از جمله تمرکز بالقوه و کاهش امنیت اشاره می‌کنند.

چگونه از شبکه لایتنینگ بیت کوین استفاده کنیم؟

کیف پول های بیت کوینی که از شبکه لایتنینگ بیت کوین پشتیبانی می کنند در اینجا آمده است:

  • هلو رعد و برق (اندروید، iOS، ویندوز، مک، لینوکس)
  • جرقه (اندروید، ویندوز، مک، لینوکس)
  • Tippin.me (وب)
  • کیف پول آبی (اندروید و iOS)
  • نسیم (اندروید و iOS)
  • کیف پول ساتوشی (اندروید و iOS)
  • زاپ (iOS، ویندوز، مک، لینوکس)
  • کیف پول لایتنینگ بیت کوین (اندروید)
  • اکلر (اندروید)
  • شانگو (اندروید و iOS)
  • گره کاسا (سخت افزار)
  • ژول (افزونه مرورگر برای کروم (از جمله Brave)، فایرفاکس، اپرا)

قبل از اینکه بتوانید از آن استفاده کنید، باید بودجه آن را تامین کنید. به سادگی یک تراکنش معمولی BTC را به آدرس کیف پول لایتنینگ جدید خود انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه اتریوم را در بریتانیا بخریم و بفروشیم؟

هنگامی که کیف پول شما تامین شد، باید یک کانال لایتنینگ باز کنید. هر کیف پول متفاوتی کار می کند، بنابراین برای انجام این کار، پیمایش یا آموزش آن را دنبال کنید. پس از باز شدن کانال لایتنینگ، می‌توانید پرداخت‌ها را به شخص دیگری ارسال کنید. علاوه بر این، محدودیتی برای ارسال و دریافت پول از طریق شبکه لایتنینگ وجود دارد. در حال حاضر، ایستاده است 0.168 بیت کوین.

توجه داشته باشید که در اکثر کیف‌پول‌ها، تا زمانی که یک کیف پول را سرمایه‌گذاری نکنید، کانالی را باز نکنید و پرداختی انجام ندهید، نمی‌توانید پرداخت‌های لایتنینگ را دریافت کنید. علاوه بر این، ممکن است لازم باشد کانال شما نقدینگی کافی برای پذیرش پرداخت‌های با اندازه معین داشته باشد. تنها استثناء کیف پول وب است Tippin.me، که به شما امکان می دهد نکاتی را برای کارهای خوب و توییت ها در توییتر دریافت کنید.



منتشر شده در 1402-12-26 10:02:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید