وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

شماره خط را در خروجی بگیرید

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


بیان منظم جهانی print یک ابزار همه کاره است که متن ساده را در سیستم با عبارات منظم مختلف جستجو می کند. ما می توانیم بسیاری از عملیات را با کمک Grep انجام دهیم. ما می‌توانیم در فایل‌ها کاوش کنیم، شماره خط را به عنوان خروجی نمایش دهیم، و چگونه فضاهای خالی را نادیده بگیریم، و از Grep به صورت بازگشتی استفاده کنیم. Grep با شماره خط، شماره خط متن مربوطه موجود در فایل را نشان می دهد. این تابع با کمک -n انجام می شود. از page از Grep، ما به راحتی می توانیم دستورات مختلف را توصیف کنیم.

$ مرد grep

شماره خط را در خروجی بگیرید

پیش نیاز

برای دستیابی به این هدف فعلی یعنی به دست آوردن یک شماره خط خاص از متن، باید سیستمی برای اجرای دستورات داشته باشیم روی آن که سیستم عامل لینوکس است. لینوکس نصب و پیکربندی شده است روی ماشین مجازی پس از ارائه نام کاربری و رمز عبور، می توانید به برنامه ها دسترسی داشته باشید.

شماره خط برای تطبیق یک کلمه

به طور کلی وقتی از دستور Grep استفاده می کنیم، بعد از کلمه کلیدی Grep، کلمه ای که باید کاوش شود نوشته می شود و نام فایل به دنبال آن می آید. اما با بدست آوردن شماره خط، -n را در دستور خود اضافه می کنیم.

$ grep –n file22.txt است

در اینجا “is” کلمه ای است که باید بررسی شود. شماره خط شروع نشان می دهد که فایل مربوطه حاوی کلمه در خطوط مختلف است. هر خط دارای یک کلمه برجسته است که خط مطابق با جستجوی مربوطه را نشان می دهد.

شماره خط را در خروجی بگیریدشماره خط را در خروجی بگیرید

شماره خط کل متن در فایل

شماره خط هر خط در فایل با استفاده از یک دستور خاص نشان داده شده است. این نه تنها متن را نشان می دهد، بلکه فضاهای خالی را نیز پوشش می دهد و شماره خطوط آنها را نیز ذکر می کند. اعداد نشان داده شده است روی سمت چپ خروجی

$ nl fileb.txt

Fileb.txt یک نام فایل است. در حالی که n برای شماره خطوط است و l فقط نام فایل را نشان می دهد. در صورتی که کلمه خاصی را در هر فایلی جستجو کرده باشیم، فقط نام فایل ها را نشان می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  محدوده Bash

شماره خط را در خروجی بگیریدشماره خط را در خروجی بگیرید

همزمان با مثال قبل، در اینجا (به جز فضای آزاد) که کاراکترهای خاصی هستند که ذکر شده است. همچنین با دستور نمایش شماره خط نشان داده شده و خوانده می شوند. برخلاف مثال اول مقاله، این دستور ساده شماره خط را دقیقاً چگونه در فایل وجود دارد نشان می دهد. از آنجایی که هیچ محدودیتی برای جستجو در دستور وجود ندارد.

شماره خط را در خروجی بگیریدشماره خط را در خروجی بگیرید

نمایش فقط شماره خط

برای به دست آوردن تنها شماره خطوط داده ها در فایل مربوطه، می توانیم به راحتی دستور زیر را دنبال کنیم.

$ grep -n فرمان fileg.txt | برش –d: -f1

شماره خط را در خروجی بگیریدشماره خط را در خروجی بگیرید

فرمان نیمه اول قبل از اپراتور قابل درک است زیرا قبلاً در این مقاله بحث کردیم. Cut –d برای برش دستور استفاده می شود که به معنای سرکوب نمایش متن در فایل ها است.

خروجی را در یک خط ارائه دهید

به دنبال دستور بالا، خروجی نمایشگر است روی یک خط فضای اضافی بین دو خط را حذف می کند و فقط شماره خط ذکر شده در دستورات قبلی را نشان می دهد.

$ grep -n فرمان fileg.txt | برش –d:-f1 | tr “\n” “”

شماره خط را در خروجی بگیریدشماره خط را در خروجی بگیرید

قسمت سمت راست فرمان روش نمایش خروجی را نشان می دهد. برش برای برش دستور استفاده می شود. در حالی که “|” دوم برای آوردن به همان خط اعمال می شود.

نمایش شماره خط رشته در زیر شاخه

به منظور نشان دادن مثال روی زیر شاخه ها، از این دستور استفاده می شود. کلمه “1000” موجود در فایل های این فهرست را جستجو می کند. شماره فایل در ابتدای خط نشان داده شده است روی سمت چپ خروجی، نشان دادن وقوع 1000 در پوشه prcd در 370 تای و در وبمین 393 بار است.

$ grep -n 1000 /و غیره/خدمات

شماره خط را در خروجی بگیریدشماره خط را در خروجی بگیرید

این مثال برای یافتن شانس وقوع خطا در سیستم شما با بررسی و مرتب‌سازی کلمات خاص از دایرکتوری یا زیر شاخه خوب است. /etc/ مسیر دایرکتوری دارای پوشه ای از خدمات را توصیف می کند.

مطابق با یک کلمه در فایل نمایش داده شود

همانطور که قبلاً در مثال های بالا توضیح داده شد، کلمه به جستجوی متن در داخل فایل ها یا پوشه ها کمک می کند. کلمات جستجو شده با ویرگول معکوس نوشته می شوند. در سمت چپ خروجی، یک شماره خط ذکر شده است که وقوع نام را نشان می دهد روی کدام خط در یک فایل «6» نشان می دهد که کلمه اقصی موجود است روی خط 6 بعد از خط 3. برجسته کردن کلمه خاص درک این مفهوم را برای کاربر آسان تر می کند.

$ grep –n ‘Aqsa’ file23.txt

شماره خط را در خروجی بگیریدشماره خط را در خروجی بگیرید

خروجی کل رشته را در فایل نشان می دهد، نه تنها کلمه واحد موجود در رشته را، و فقط کلمه داده شده را برجسته می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  دو پرانتز در Bash چیست؟

بشرک

این یک مثال مفید از دریافت شماره خط در خروجی است. این در همه دایرکتوری ها جستجو می کند و ما مجبور نیستیم مسیر دایرکتوری را ارائه دهیم. به طور پیش فرض پیاده سازی می شود روی همه دایرکتوری ها تمام داده های خروجی را نشان می دهد روی فایل‌های موجود در زیر شاخه‌ها، زیرا لازم نیست کلمه خاصی را برای جستجو از طریق دستور ذکر کنیم.

$ Cat –n .bashrc

شماره خط را در خروجی بگیریدشماره خط را در خروجی بگیرید

این افزونه تمام پوشه های موجود است. با تعیین نام پسوند، می‌توانیم داده‌های مربوطه را نشان دهیم، یعنی فایل‌های جزئی لاگین را نشان دهیم.

جستجو در تمام فایل ها

این دستور برای جستجوی فایل در تمام فایل هایی که آن داده را دارند استفاده می شود. File* نشان می دهد که از بین همه فایل ها جستجو می کند. نام فایل با شماره خط بعد از نام در ابتدای خط نمایش داده می شود. کلمه مربوطه برای نشان دادن وجود کلمه در متن فایل برجسته شده است.

$ grep -ن من فایل*

شماره خط را در خروجی بگیریدشماره خط را در خروجی بگیرید

جستجو در پسوند فایل ها

در این مثال، کلمه در تمام فایل های یک پسوند خاص، یعنی.txt جستجو می شود. دایرکتوری که در دستور داده می شود مسیر تمام فایل های ارائه شده است. خروجی نیز با توجه به پسوند راه را نشان می دهد. شماره خط بعد از نام فایل ها داده می شود.

$ grep -ن من فایل*

شماره خط را در خروجی بگیریدشماره خط را در خروجی بگیرید

نتیجه

در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه با اعمال دستورات مختلف عدد خط را در خروجی بدست آوریم. امیدواریم این تلاش به کسب اطلاعات کافی در مورد موضوع مربوطه کمک کند.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-31 00:58:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید