صفحه بندی یک ویژگی مفید وب سایت وردپرس است که پست های وبلاگ را به صفحات جداگانه تقسیم می کند. به جای اینکه بازدیدکنندگان مجبور باشند در تمام پست های شما پیمایش کنند، می توانند به یک پست خاص بپرند page و در زمان صرفه جویی کنید.

وب‌سایت‌هایی با حجم زیادی از محتوا می‌توانند از پیاده‌سازی صفحه‌بندی بهره ببرند، زیرا این ویژگی به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد سریع‌تر مرور کنند و تجربه خواندن بهتری را فراهم می‌کنند.

علاوه بر این، صفحه‌بندی، ناوبری وب‌سایت شما را کاربرپسندتر و خزنده‌پسندتر می‌کند، زیرا ساختاری واضح در وب‌سایت ایجاد می‌کند. صفحات کوتاه‌تر وبلاگ همچنین به معنای زمان بارگذاری سریع‌تر است و تجربه کاربری بهتری را ارتقا می‌دهد.

این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه صفحه بندی پست وردپرس را با استفاده از دو روش – به صورت دستی و با استفاده از افزونه صفحه بندی پیاده سازی کنید. همچنین به خطای صفحه‌بندی وردپرس 404 و نکاتی برای حل این مشکل خواهیم پرداخت.

صفحه بندی وردپرس یک ویژگی است که لیست پست های وبلاگ را به صفحات جداگانه تقسیم می کند. بازدیدکنندگان می توانند از دکمه های بعدی یا قبلی برای پیمایش بین صفحات یا پرش به یک صفحه خاص استفاده کنند page عدد.

روش اضافه کردن صفحه بندی به وردپرس به صورت دستی

کاربران با مهارت های کدنویسی می توانند صفحه بندی را در وردپرس به صورت دستی با استفاده از کد سفارشی پیاده سازی کنند. در این آموزش ما از بیست و بیست قالب وردپرس.

به راحتی می توانید روش های زیر را بررسی کنید و از بهترین روش برای مهارت های فنی خود استفاده کنید.

1. تنظیم کد پی اچ پی در فایل functions.php

وردپرس از تابع صفحه بندی (posts_nav_link()) که می توانید درست قبل یا بعد از حلقه اصلی در داخل آن وارد کنید index.php فایل تم شما در اینجا یک مثال ساده از شکل ظاهری کد آمده است:

<?php if ( have_posts() ) : ?>

<!-- Add the pagination functions here. →

posts_nav_link()

<!-- Start of the main loop. -->
<?php while ( have_posts() ) : the_post();  ?>

<!-- the rest of your theme's main loop -->

<?php endwhile; ?>
<!-- End of the main loop -->

<!-- Or add the pagination functions here. -->

<div class="nav-previous alignleft"><?php previous_posts_link( 'Older posts' ); ?></div>
<div class="nav-next alignright"><?php next_posts_link( 'Newer posts' ); ?></div>

<?php else : ?>
<p><?php _e('Sorry, no posts matched your criteria.'); ?></p>
<?php endif; ?>

توصیه می‌کنیم از یک طرح زمینه فرزند برای ایجاد این اصلاح به جای اجرای مستقیم آن در طرح زمینه اصلی استفاده کنید. یک طرح زمینه کودک تمام عملکرد، سبک و ویژگی‌های طرح زمینه اصلی خود را به ارث می‌برد، بنابراین به شما این امکان را می‌دهد که تغییرات ایجاد شده پس از هر به‌روزرسانی تم را حفظ کنید.

2. اضافه کردن کد CSS برای ویرایش صفحه بندی

راه دیگر برای پیاده سازی صفحه بندی اضافه کردن کد HTML و CSS به تم فعال است. بسیاری از کدهای CSS سفارشی که می توانید استفاده کنید در دسترس هستند روی پلتفرم های توسعه وب مانند CodePen.

در زیر یک تابع صفحه بندی سفارشی طراحی شده توسط عارفه حاتمی. از HTML و CSS برای ایجاد یک ساده استفاده می کند page نوار ناوبری شماره اگر تصمیم دارید این قطعه را در سایت وردپرس خود پیاده سازی کنید، در صورت نیاز با سبک های مختلف آزمایش کنید.

یک ساده page نوار ناوبری ایجاد شده با استفاده از HTML و CSS توسط عارفه حاتمی.

3. مدیریت محتوا در هر صفحه

برخلاف روش های قبلی، این روش شامل کدنویسی نمی شود. در عوض، فقط باید به داشبورد مدیریت وردپرس دسترسی داشته باشید.

  1. هدایت به تنظیمات -> خواندن از داشبورد وردپرس
  2. را ویرایش کنید صفحات وبلاگ حداکثر نمایش داده می شوند ارزش.
تغییر تعداد پست های نشان داده شده در هر page در تنظیمات وردپرس تغییر تعداد پست های نشان داده شده در هر page در تنظیمات وردپرس
  1. کلیک ذخیره تغییرات.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش ایجاد یک وب سایت عضویت با وردپرس در 10 مرحله + بهترین افزونه ها

تعداد پست های نشان داده شده در هر page باید با حجم کل محتوای سایت تنظیم شود. به عنوان مثال، اگر بین 50 تا 100 پست دارید، هر کدام را داشته باشید page حاوی پنج تا ده پست ایده آل خواهد بود.

تصویر زیر به شما نشان می دهد که اگر مقدار روی “1” تنظیم شود، به نظر می رسد. هر یک page یک پست وبلاگ را نمایش می دهد و یک نوار پیمایش صفحه بندی درست قبل از بخش پاورقی ظاهر می شود. این تنظیمات برای وب سایت های کوچک با حجم کم مناسب است.

ظاهر یک سایت وردپرس با صفحه بندی فعال است.ظاهر یک سایت وردپرس با صفحه بندی فعال است.

روش اضافه کردن صفحه بندی با استفاده از وردپرس گوتنبرگ

وردپرس یک صفحه بندی گزینه با حلقه پرس و جو مسدود کردن. این به شما امکان می دهد منوی ناوبری خود را مستقیماً از ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس اضافه و سفارشی کنید:

1. کلیک کنید روی را درج بلوک ابزار در سمت چپ بالای ویرایشگر و انتخاب کنید حلقه پرس و جو مسدود کردن.

افزودن بلوک حلقه پرس و جو در وردپرس گوتنبرگ.افزودن بلوک حلقه پرس و جو در وردپرس گوتنبرگ.

2. انتخاب کنید پست های پیش فرض الگوی آن با صفحه بندی از پیش ساخته شده است. در اینجا به نظر می رسد:

صفحه بندی داخلی در الگوی حلقه پرس و جوی پست های پیش فرض.صفحه بندی داخلی در الگوی حلقه پرس و جوی پست های پیش فرض.

3. اگر الگویی را انتخاب کنید که صفحه بندی ندارد، می توانید آن را به صورت دستی اضافه کنید. روی پلاس کلیک کنید اضافه کردن بلوک در سمت راست پایین بلوک حلقه پرس و جو را فشار دهید و انتخاب کنید صفحه بندی.

افزودن صفحه بندی به صورت دستی در بلوک حلقه پرس و جو.افزودن صفحه بندی به صورت دستی در بلوک حلقه پرس و جو.

4. از نوار ابزار برای تغییر ظاهر منوی پیمایش استفاده کنید.

تغییر ظاهر یک نوار پیمایش در بلوک حلقه پرس و جو.تغییر ظاهر یک نوار پیمایش در بلوک حلقه پرس و جو.

بهترین افزونه های صفحه بندی وردپرس

ساده ترین راه برای پیاده سازی صفحه بندی استفاده از افزونه وردپرس است. بسیاری از پلاگین های صفحه بندی رایگان و ممتاز در دسترس هستند دایرکتوری رسمی افزونه. ما سه مورد از بهترین های رایگان را برای انتخاب پوشش خواهیم داد.

همه این افزونه ها از طریق شما قابل تنظیم هستند تنظیمات منو پس از نصب و فعال سازی

1. WP-PageNavi

از آنجایی که WP-PageNavi یکی از محبوب ترین افزونه های رایگان است، به احتمال زیاد قالب وردپرس شما دارای پشتیبانی داخلی از آن است. در غیر این صورت، باید به صورت دستی کد طرح زمینه خود را تغییر دهید تا افزونه کار کند – کد سفارشی ارائه شده است روی رسمی افزونه page.

WP-PageNavi تنظیمات ساده ای را ارائه می دهد که حتی مبتدیان نیز می توانند به راحتی آنها را تغییر دهند. همچنین به شما امکان می دهد برچسب های عناصر ناوبری و page شماره. علاوه بر این، این افزونه به شما امکان می دهد از آن جابجا شوید پست های قدیمی تر و پست های جدیدتر برای کنترل آسان‌تر، آن را به نوار پیمایش شماره‌دار قالب‌بندی کنید.

برای دسترسی به گزینه‌های یک ظاهر طراحی بیشتر، آن را در نظر بگیرید سبک های WP PageNavi افزونه نیز

پس از نصب و فعال سازی افزونه، PageNavi تب در ظاهر خواهد شد تنظیمات منو.

برگه تنظیمات PageNavi.برگه تنظیمات PageNavi.

2. WP-Paginate

WP-Paginate یک افزونه منبع باز است که تنظیمات ساده ای را برای افزودن صفحه بندی به سایت وردپرس شما ارائه می دهد. همچنین ارائه می دهد CSS سفارشی برای افزودن کد سفارشی برای پیوندهای صفحه بندی خود، برگه را انتخاب کنید.

علاوه بر پست های وبلاگ، WP-Paginate همچنین می تواند نظرات پست را تغییر دهد، که برای وبلاگ های محبوبی که نظرات زیادی را به خود جلب می کنند، مفید است. سایر عناصر قابل تنظیم عبارتند از برچسب ها و دکمه ها و همچنین محل قرارگیری آنها.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش ایجاد کد کوتاه در وردپرس (در 7 مرحله)

نسخه رایگان با تمام ویژگی های ضروری شما نیاز دارد. با این حال، ارتقاء به حرفه ای نسخه گزینه های سبک بیشتری را همراه با دسترسی به اسناد افزونه و پشتیبانی اختصاصی یک ساله به شما می دهد.

مانند WP-PageNavi، می توانید به آن دسترسی داشته باشید WP-Paginate برگه از تنظیمات منو.

تب تنظیمات WP-Paginate.تب تنظیمات WP-Paginate.

3. صفحه بندی الفبایی

مطابق با نام خود، Alphabetic Pagination به شما امکان می دهد پست ها و صفحات را بر اساس حروف الفبا تقسیم و سازماندهی کنید. این قالب صفحه بندی برای مرتب سازی موارد بر اساس مفید است روی کلمات کلیدی و دسته بندی موضوع آنها، ساخت جستجو process کارآمدتر.

برخی از ویژگی های اساسی این افزونه عبارتند از صفحه بندی خودکار، گروه بندی الفبایی و موقعیت یابی DOM. سبک ها و زبان های مختلف برای نیازها و ترجیحات مختلف در دسترس هستند. ارتقاء به نسخه Premium به شما امکان دسترسی به کدهای کوتاه سفارشی برای صفحه‌بندی، فهرست‌بندی و لیست کاربران را می‌دهد.

علاوه بر این، صفحه بندی الفبایی با فروشگاه ووکامرس page و دسته بندی محصول.

برگه تنظیمات صفحه بندی الفبایی.برگه تنظیمات صفحه بندی الفبایی.

چگونه خطای صفحه بندی 404 وردپرس را برطرف کنیم

خطای 404 یک پیام خطایی است که ممکن است هنگام پیاده سازی صفحه بندی در وردپرس ظاهر شود. در بیشتر موارد، این مشکل ناشی از تضاد پیوند دائمی است که باعث می‌شود مرورگر نتواند موارد شکسته را کشف کند page.

این خطا معمولاً زمانی رخ می دهد که کلیک می کنید روی بعدی page. عرف /%دسته%/%نام پست%/ ساختار پیوند ثابت معمولاً کار می کند روی اولین page، اما پیوست /page/2 از https://www.domain.com/custom_taxonomy/page/2 URL ممکن است با تنظیمات پیوند ثابت سفارشی تضاد داشته باشد.

بسته به این موضوع چندین راه حل ممکن برای این موضوع وجود دارد روی شرایط شما

در حال ویرایش ارزش WP_Query posts_per_page

اگر شما به تنظیمات -> خواندن از داشبورد وردپرس، خواهید دید که مقدار پیش فرض برای صفحات وبلاگ حداکثر نمایش داده می شوند 10 است.

پیوند ثابت سفارشی خود را بررسی کنید WP_Query و ببینید که آیا posts_per_page دارای همان ارزش است. اگر نه، یکی را تغییر دهید تا تضاد نداشته باشند.

یک قانون بازنویسی صفحه بندی اضافه کنید

این روش شامل حذف بخش متخلف با ایجاد یک قانون بازنویسی است. این قطعه کد را در خود قرار دهید functions.php فایل:

function my_pagination_rewrite() {
    add_rewrite_rule(category_name/page/?([0-9]{1,})/?$', 'index.php؟category_name=blog&paged=$matches[1]', 'top');
}
add_action('init', 'my_pagination_rewrite');

پس از افزودن کد به تنظیمات -> پیوندهای ثابت از داشبورد وردپرس شما و کلیک کنید ذخیره تغییرات برای پاک کردن کش قوانین

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
صفحه بندی وردپرس: روش تنظیم و عیب یابی آن 22

نتیجه

صفحه بندی یک عملکرد مفید است که سایت های وردپرس پر محتوا را کاربر پسند و آسان می کند و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. خوشبختانه، می‌توان آن را با کد سفارشی یا یک افزونه پیاده‌سازی کرد، که آن را برای کاربران در تمام سطوح مهارت فنی راحت می‌کند.

ما چند راه برای افزودن صفحه بندی به وب سایت وردپرس و همچنین سه بهترین افزونه که این ویژگی را پیاده سازی می کنند، بررسی کرده ایم. در صورتی که با خطای صفحه‌بندی 404 وردپرس مواجه شدید، چند راه برای رفع آن آورده‌ایم.

امیدواریم این مقاله به بهبود تجربه کاربری وبلاگ وردپرس شما کمک کرده باشد. برای بهبود عملکرد وردپرس خود، حتما از هاست قابل اعتماد وردپرس استفاده کنید. اگر نکته یا سوالی دارید، در قسمت نظرات زیر آن را مطرح کنید.

سایر تکنیک های پیشرفته وردپرس را بیاموزید

روش اضافه کردن فونت سفارشی به وردپرس
چگونه محدودیت حافظه وردپرس را افزایش دهیم
روش حذف نوار کناری در وردپرس
روش تغییر طول گزیده وردپرس
راهنمای کامل تست A/B وردپرس
روش مخفی کردن عنوان صفحه در وردپرس