وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

طراحان وب واقعا برای چه کسانی کار می کنند؟

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


طراحان وب واقعا برای چه کسانی کار می کنند؟

پاسخ دادن به این سوال با این جمله بسیار آسان خواهد بود: “هر کسی که صورت حساب های شما را پرداخت می کند.” و صادقانه بگویم، من فکر نمی‌کنم که شما می‌توانید یک طراح وب بسیار موفق باشید، اگر فقط بر اساس آنچه شخص پرداخت‌کننده به شما می‌گوید هدایت می‌شوید. باز هم، این بدان معنا نیست که شما باید دقیقاً به سمت مخالف حرکت کنید و بگویید که فقط به کاربر نهایی خدمات می دهید. وقتی دیدگاه یا رویکردی افراطی به این موضوع دارید، مطمئناً کسی یا چیزی مهم را کنار می گذارید. همه افراد در زنجیره فرماندهی – رئیس شما (اگر در یک آژانس کار می کنید)، مشتری شما و مشتریان آنها – مهم هستند. بنابراین، آنچه که من به شما پیشنهاد می کنم به جای آن انجام دهید این است که به این ایده نزدیک شوید که واقعاً برای چه کسی کار می کنید سلسله مراتب نیازهای مزلو.

سلسله مراتب نیازهای خود را ایجاد کنید

طراحان وب واقعا برای چه کسانی کار می کنند؟ من فکر می کنم پاسخ واقعی به این سوال این است: “همه.” اما یک نکته وجود دارد… به برخی از درخواست هایی که در گذشته از مافوق یا مشتریان دریافت کرده اید فکر کنید. تا به حال چند بار به درخواست های حواس پرت آنها چشمان خود را چرخانده اید؟

  • “فرم تماس بهتر است در هدر باشد تا بازدیدکنندگان همیشه بتوانند آن را ببینند.”
  • بیایید از این عکس استوک از دو زن در حال دست دادن استفاده کنیم که من چند شرکت دیگر را دیده ام که از آن استفاده می کنند.
  • “چرا ما همه اینها را دوباره طراحی نمی کنیم و آن را شبیه به سایتی که برادرم دیشب ساخته است، نمی کنیم؟”

شما طراح حرفه ای هستید به همین دلیل است که برای طراحی وب سایت خود به شما پول می دهند و خودشان این کار را نمی کنند. بنابراین، نقطه ای فرا می رسد که شما باید آنچه را که آنها انجام می دهند کنار بگذارید خواستن برای چیزی که آنها نیاز داشتن. و این در نهایت به شما کمک می‌کند تا بفهمید برای چه کسی کار می‌کنید و واقعاً چه چیزی را مدیون آنها هستید (زیرا انجام هر درخواست نابخردانه و غیرمنطقی هرگز منجر به چیز خوبی نمی‌شود). بنابراین، اینجا جایی است که سلسله مراتب نیازها وارد می شود. اگر ما خودمان را ایجاد کنیم، برای شروع به این شکل به نظر می رسد:

کار برای رئیس

به گفته دکتر نیل برتون روی روانشناسی امروز:

مزلو سطوح پایینی هرم را «نیازهای کمبود» نامید، زیرا در صورت برآورده شدن چیزی احساس نمی‌کنیم، اما اگر برآورده نشوند، مضطرب یا مضطرب می‌شویم.

من می خواهم استدلال کنم که این نیازهای اساسی مانند نیازهایی است که ما برای روسا (یا مشتریان، اگر فریلنسر هستید و برای خودتان کار می کنید) برآورده می کنیم. چیزی شبیه به این خواهد بود:

کاری که طراحان وب هنگام کار برای رئیس انجام می دهند

مطمئناً با برآورده کردن این نیازها احساس موفقیت خواهید کرد، اما به عنوان یک خالق این نیازها چقدر برای شما مهم هستند؟ اینها کارهای اساسی هستند که باید انجام دهید تا رئیس خود را خوشحال کنید و شغلی پردرآمد داشته باشید. آنها همچنین کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که مشتری در پایان از رئیس و آژانس راضی است.

خط پایین: بدون برآورده شدن این نیازها، نمی توانید به عمق مثلث/سلسله مراتب بروید. بنابراین، هنگام تمرکز روی برای رئیس خود کار کنید، مطمئن شوید که نیازهای اولیه برآورده شده است تا بتوانید حرکت کنید روی و به دیگران همانطور که به شما نیاز دارند خدمت کنید.

کار برای مشتری

حال، اگر رئیس و مشتری شما دو فرد متفاوت هستند، نیازهای لایه دومی را در اینجا خواهید داشت. همانطور که رئیس شما از شما می خواهد که به آنها کمک کنید پول بیشتری کسب کنند و در فضای خود شهرت خوبی کسب کنند، مشتری شما نیز همینطور است. با این حال، کاری که شما مدیون آنها هستید متفاوت است. در اینجا روش نمایش آن در مثلث آمده است:

کاری که طراحان وب هنگام کار برای مشتری انجام می دهند

باز هم، خوشحال خواهید شد اگر بتوانید همه این مواردی را که مشتری شما به آن نیاز دارد انجام دهید و باشید، اما آیا در نهایت این چیزی است که شما را به عنوان یک طراح سوق می دهد؟ مطمئناً، شما می خواهید روابط عالی با مشتریان ایجاد کنید تا آنها بارها و بارها با تمام نیازهای وب سایت و بازاریابی خود به شما مراجعه کنند. اما از نظر تحقق با شنونده خوب یا ارتباط دهنده به موقع؟ احتمالا نه. در عین حال، مهارت داشتن در این نوع کار و دانستن روش خدمت رسانی به مشتریان برای رسیدن به آن سطح بسیار مهم است. همچنین به شما کمک می‌کند تا نیازهای آنها را بر این اساس اولویت‌بندی کنید، بنابراین از تک تک چیزها یا درخواست‌هایی که آنها ادعا می‌کنند «نیاز دارند» نمی‌پرید و بودجه یا محدوده کار را تحت تأثیر قرار نمی‌دهید. به عنوان مثال، اگر آنها شروع به مطالبه بیشتر از شما کنند (مثل بمباران هر روز با ایمیل‌هایی که می‌خواهند بدانند چه خبر است. روی، می توانید با اطمینان به آنها یادآوری کنید که همه چیز تحت کنترل است (زیرا به مهلت های پروژه مطابق با رئیس خود پایبند هستید) و قبلاً برای این هفته مراجعه مشتری بعدی را برنامه ریزی کرده اید (زیرا شما خوب بوده اید. ارتباط دهنده، درست همانطور که آنها به شما نیاز دارند).

کار برای کاربر نهایی (مشتری)

مزلو به سطح بالای هرم به عنوان نیاز رشد اشاره می کند. و در اینجا این است که چگونه دکتر برتون این یکی را برای ما خلاصه می کند:

هنگامی که نیازهای کمبود خود را برآورده کردیم، تمرکز اضطراب ما به خودشکوفایی تغییر می کند و ما شروع می کنیم، حتی اگر فقط در سطح نیمه آگاهانه یا نیمه آگاهانه، به تصویر بزرگتر خود فکر کنیم. با این حال، تنها اقلیت کوچکی از مردم قادر به خودشکوفایی هستند زیرا خودشکوفایی به ویژگی‌های غیرمعمولی مانند استقلال، آگاهی، خلاقیت، اصالت و البته شجاعت نیاز دارد.

این ویژگی ها به طور کامل همه چیزهایی را که شما می خواهید و باید به عنوان یک طراح وب داشته باشید، خلاصه می کند. متأسفانه، این نیازهای کارفرما و مشتری است که می‌تواند جلوی راه شما را بگیرد تا بتوانید به‌عنوان یک خلاق ماهیچه‌های خود را خم کنید. با این حال، هنگامی که به اصول اولیه توجه کردید، شانس خود را برای طراحی انواع تجربیات کاربری که می دانید مشتریان مشتری شما را خوشحال می کند، خواهید داشت. قسمت آنها از مثلث چگونه باید به نظر برسد:

کاری که طراحان وب هنگام کار برای کاربران نهایی یا مشتریان انجام می دهند

اینها نیازهای جهانی هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت. با این حال، پس از پرداختن به آنها، مسئولیت خود را در قبال هر سه طرف انجام خواهید داد: رئیس، مشتری و کاربران نهایی خود. و هنگامی که این کار را انجام دادید، آزاد هستید که طراح خلاقی باشید که هستید.

بسته شدن

چیزی که من از شما می خواهم از این موضوع حذف کنید، این است که نیازهای اساسی خاصی وجود دارد که هنگام کار به عنوان یک طراح وب باید آنها را برآورده کنید. اینها مواردی هستند که شما در سلسله مراتب نیازهای خود قرار می دهید. یک رویکرد سیستماتیک داشته باشید، از رئیس خود شروع کنید و به مشتری ختم کنید:

  • چه کاری باید انجام دهید تا مطمئن شوید که رئیستان از داشتن شما خوشحال است روی تیم؟
  • و اینکه مشتری از سایتی که شما آنها را ساخته اید راضی است؟
  • بنابراین می توانید وب سایت و تجربه ای طراحی کنید که کاربران نهایی به آن پاسخ مثبت دهند؟

وقتی همه اینها را فهمیدید، پاسخی را که برای چه کسی کار می کنید و مهمتر از آن، چگونه باید برای آنها کار کنید را باز خواهید کرد.

تصویر شاخص از طریق Pexels.

(برچسب‌ها برای ترجمه



منتشر شده در 1402-12-30 12:32:03

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید